Akumulator-dobór/parametry/problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Sabat » 5 gru 2012, 09:55

dobrzyn22 napisał(a):Ja też stoję przed zakupem aku...ale daję mu jeszcze jedną szansę ;)


Wiesz ze padnie w najmniej oczekiwanym momencie? <diabełek>
Centra śmiga tak btw ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez dobrzyn22 » 5 gru 2012, 10:00

Sabat napisał(a):Wiesz ze padnie w najmniej oczekiwanym momencie? <diabełek>

Wiem <lol>
Albo zrobię inaczej – zakupię już teraz nowy i będzie czekał na czarną godzinę(która zapewne nadejdzie wcześniej niż później :P )
Centra śmiga

<spoko> dobrze wiedzieć... zamierzam wybrać coś z trójki : Varta blue, Bosh silver, ew. ta Centra <spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Mandey » 5 gru 2012, 12:13

Mój już dostał drugą szansę, której w zeszłym roku nie wykorzystał. A nawet w tym roku... Bo musiałem korzystać z kabli :|

dobrzyn22 napisał(a):<spoko> dobrze wiedzieć... zamierzam wybrać coś z trójki : Varta blue, Bosh silver, ew. ta Centra <spoko>

Ja myślę nad Yuasą :)

By Tapatalk 2
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez lukart » 9 gru 2012, 18:25

Mam mały problemik a mianowicie musze wymienić akumulator i tu zaczynaja sie schody.
W samochodziku mam zainstalowany prawdopodobnie oryginalny jeszcze fabryczny. Jak na samochod azjatycki przystało jest on "mały" gabarytowo i parametrami choc zgodny z instrukcja 50Ah, prąd rozruchu 360A,
Szukajac do bryczki akusa kalkulatory podaja mi np centre CB604 i jemu podobne ale problem polega na tym ,że jest to akumulator o standardowych wymiarach a mi wspanaiłomyslny gazownik zabudował łoze akumulatora (komputer+reduktor) skazujac mnie tylko i wyłącznie na akumulatory azjatyckie i teraz moje pytanie czy ktos może montował centre CB 504 ( ma te same parametry co japoniec)– znalazłem też centre future ca530 z tym ze ona jest niższa od oryginału o 2cm- i ma nieco wieksza pojemność 53Ah i prąd rozruchu 540 skłaniałbym sie ku niej. Czy bedzie pasował? czy to ze jest o 2cm nizszy nie uniemozliwi montażu?

Zostałem "zmuszony" do zakupu akumulatorka w dniu dzisiejszym, wybrałem najwiekszą pojemność w gabarytach umożliwiajacych mi montaż w tak zmniejszonym miejscu, wybór padł na
Yuasa Elite 12V 55Ah 460A P+ i teraz trochę się gryze bo on ma oznaczenie 20Hr a w instrukcji widziałem że 40Ah/5Hr lub 52Ah/5Hr, Może ktoś na chłopski rozum wytłumaczy co oznacza Hr i znaczenie jej wielkości jaki akumulator lepszy np. 50Ah/5Hr czy 50Ah/10Hr/20Hr
Ostatnio edytowano 10 gru 2012, 19:56 przez lukart, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 5 lis 2011, 11:00
Posty: 14
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna, 2004 kombi

Postprzez Pioteq25 » 9 gru 2012, 21:07

Uzupełnij profil, bo wróżka wzięła wolne i nie wiemy jaki masz silnik w jakim aucie.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez maselek » 10 gru 2012, 20:46

lukart napisał(a):Może ktoś na chłopski rozum wytłumaczy co oznacza Hr i znaczenie jej wielkości jaki akumulator lepszy np. 50Ah/5Hr czy 50Ah/10Hr/20Hr


Wszystko jest wyjaśnione w tym wątku na pierwszej stronie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez lukart » 10 gru 2012, 21:05

Niby tak, tylko tak naprawdę skąd wziąć akumulator 5Hr, i co ciekawe kalkulator Yuasa podaje dokładnie typ 008 – 50Ah i 400A prad rozruchu są to parametry praktycznie identyczne z zalecanymi przez mazde z tą własnie róznicą ze Yuasa produkuje akumulatory 20Hr. Zatem czy to Hr ma jakies wieksze znaczenie?

Co ciekawe sprzedawca powiedział mi, że nie kupuje się akumulatora takiego jaki jest w instrukcji samochodu tylko taki jaki dla tego samochodu przewidział producent akumulatorów. Jesli chcemy o parametrach z instrukcji to musimy kupić z ASO
Początkujący
 
Od: 5 lis 2011, 11:00
Posty: 14
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna, 2004 kombi

Postprzez dobrzyn22 » 11 gru 2012, 09:41

lukart napisał(a):Niby tak, tylko tak naprawdę skąd wziąć akumulator 5Hr

Hmmm...nie potrzebujesz takiego...nie doczytałeś <co?>
Zatem czy to Hr ma jakies wieksze znaczenie?

ma i to spore <ok>
Co ciekawe sprzedawca powiedział mi, że nie kupuje się akumulatora takiego jaki jest w instrukcji samochodu tylko taki jaki dla tego samochodu przewidział producent akumulatorów.

co za bzdura <glupek2>
Jesli chcemy o parametrach z instrukcji to musimy kupić z ASO

kolejna bzdura :>

PS. cytat z Wikipedii:
" Pojemność

Pojemność akumulatorów ołowiowych podaje się w amperogodzinach (Ah). Pojemność zależy od sposobu rozładowywania, dlatego wprowadzono pojęcie pojemności 10-godzinnej. Dla przykładu aby rozładować w ciągu 10 godzin akumulator 40 Ah, należy czerpać z niego prąd o natężeniu 4 A. Niektórzy producenci stosują inne pojęcia pojemności akumulatora, np. pojemność 5-godzinną (5HR) lub 20-godzinną (20HR)."
Do tych "niektórych producentów"należy i Mazda, która podaje pojemność z oznaczeniem 5hr. Ktoś to przeliczył i wychodzi przelicznik ~1,25 – 1,3

Przykład:
producent podaje w instrukcji aku o pojemności 50Ah/5hr...odpowiednikiem będzie :50Ah(5hr) x 1,3=65Ah(20 hr)

60Ah(5hr) x 1,25 = 75 Ah(20hr)

Mam nadzieję, że zrozumiale wytłumaczyłem ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez lukart » 11 gru 2012, 15:11

Dziekuję za wytłumaczenie ale jeszcze jedno mnie nurtuje a mianowicie wyjety przezemnie akumulator miał parametry 50Ah 360A, nie był oznaczony jako 5HR ale był to oryginalny akumulator mazdy.
Zatem powinien mieć te 5HR, jednocześnie z mojej wiedzy wynika, że nie da się zwiekszyc pojemności akumulatora nie zwiekszając jego gabarytów chyba, że zastosuje się " znacznie lepszą technologię" i to do pewnych granic. Z podanych obliczeń wynika, że odpowiednikiem 50Ah/5Hr jest 65Ah/ 20Hr, z tego co widziałem to 65Ah są znacznie wieksze od 50Ah-długość.Ten który wybrałem miał najwiekszą pojemność w stosunku do gabarytów i jest praktycznie wielkości tego mazdowskiego. Zatem co mazda stosuje jakies super technologiczne akumulatory? Czy poprostu jakis madry niemiec w ASO wsadził to co miał?
Początkujący
 
Od: 5 lis 2011, 11:00
Posty: 14
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna, 2004 kombi

Postprzez bieski » 11 gru 2012, 15:17

lukart napisał(a):Zatem co mazda stosuje jakies super technologiczne akumulatory?


A sprawdziłeś może wysokość tego akumulatora. Akumulatory do aut azjatyckich są wyższe w stosunku do europejskich. Za to euro jest szersze.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez lukart » 11 gru 2012, 18:47

a więc tak ten oryginalny mazdy był wyższy od tego co kupiłem (yuasa 012T 55Ah /20Hr) ale w ofercie yuasy rekomendowany do mojej mazdy akumulator 50Ah 400A Yuasa PRO 008 JAP (20Hr) ma identyczne wymiary
Cos tu jest namotane w dodatku słyszałem że yuasa dostarcza/ła akumulatory mazdzie więc w jaki sposób nagle dwa gabarytowo równe akumulatory produkowane przez jednego producenta (jeden z logiem mazdy) i opisanymi parametrami 50Ah i 360A ( teoretycznie 5Hr) i drugi pod logiem yuasy 50Ah 400A 20Hr nie sa sobie równoważne? Mocno mi sie zdaje ze to jeden i ten sam akumulatori oba sa 20Hr

kupiłem jednak juz akusa wiekszego nie mogłem ( wstawiony parownik) najmocniejszego w tych gabarytach zobaczymy jak się bedzie spisywał ile wytrzyma
Początkujący
 
Od: 5 lis 2011, 11:00
Posty: 14
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna, 2004 kombi

Postprzez MasterB » 17 gru 2012, 18:58

Witam, również mam problem z akumulatorem...
Rok temu w grudniu wymieniłem oryginalny 5-letni już akumulator na nowy Yuasa 95Ah.
W zeszłym tygodniu nadeszły większe mrozy i... <dupa> blada. Nie dał rady zakręcić. Podłączyłem lejce do auta kolegi i oczywiście odpalił bez problemu (zakręcił jak szlifierka :) )

Czyli padnięty akumulator. Z tym że padł po roku co nie powinno się zdarzyć, więc postanowiłem sprawdzić akumulator i ładowanie w serwisie który takimi rzeczami się zajmuje. Pan podpiął takie sprytne urządzonko i powiedział mi że akumulator daje niecałe 400A prądu rozruchu. Żeby było śmieszniej powiedział mi też że faluje mi napięcie ładowania – od 14.1V do 14.7V .
Serwisant powiedział że jest to jeszcze napięcie w normie, ale moje pytanie do Was – czym może być spowodowane takie skakanie napięcia oraz czy mogło to być przyczyną tak szybkiego zużycia akumulatora?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez dobrzyn22 » 17 gru 2012, 19:13

MasterB napisał(a): czym może być spowodowane takie skakanie napięcia

regulator napięcia ??
akumulator daje niecałe 400A prądu rozruchu

u mnie 6,5 letni daje obecnie 560A (ostatnio pierwszy raz nie odpalił po 4-dniowym postoju na mrozie)
czy mogło to być przyczyną tak szybkiego zużycia akumulatora?

innej przyczyny ni ewidzę raczej
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez MasterB » 17 gru 2012, 20:14

Dzięki za szybką odpowiedź. Czy w naszych madziarach można wymienić sam regulator? Czy jest on zespolony z alternatorem? Duży to koszt?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez dobrzyn22 » 17 gru 2012, 23:00

MasterB napisał(a):Czy jest on zespolony z alternatorem?

<ok> sam alternator do sprawdzenia(regulator/diody)

Koszt używki to ok. 150-300zł(spory rozrzut)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez nedd » 21 gru 2012, 19:13

odnośnie dyskusji czy kupić 70Ah czy 90Ah chciałbym powiedzieć 2 rzeczy:
1. W mojej maździe od nowości był aku 95Ah – w kazdym razie takie info otrzymałem od pierwszego właściciela.
2. Pytałem elektryka czy brać 70 czy 95Ah do mojej mazdy 6 i powiedział mi że zdecydowanie 95Ah. I tak zrobiłem. Varta G7 95 Ah 830A. I ten zakup polecam. Kolejny dzień mrozów a silnik odpala natychmiast.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 21:20
Posty: 26
Skąd: W-wa/Pruszków
Auto: Mazda 6 GY, XII.2006, diesel 2,0->143@172 KM <--moja ex
Mazda 6 GJ 2,5AT Grand Touring <-moja aktualna

Postprzez Hubix » 23 gru 2012, 00:45

Bo Diesel to nie jest 126P.

Niektórzy mówią żeby nie kupować większego aku bo nie zostanie doładowane.

Panowie, czasy prądnic się już dawno skończyły !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Grzyby » 23 gru 2012, 01:46

U mnie chyba już 3 albo 4 rok siedzi Bosch Silver S4 95Ah
Złego słowa nie mogę powiedzieć.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dobrzyn22 » 25 gru 2012, 20:54

No i Madzia też dostała prezent pod choinkę ;) BOSH S4 95Ah/830A
A005.jpg
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Mandey » 26 gru 2012, 03:32

<spoko>
Jeśli można wiedzieć, ile płaciłeś?
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6