Poradnik od podstaw jak wymienić radio na niefabryczne

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Bullitt_WM » 7 lip 2013, 20:42

Tak, wiem, że taka możliwość istnieje, ale tej akurat opcji chciałbym uniknąć :)

W takim razie muszę pokombinować na własną rękę. Może się uda. Jak nie to troszkę klops :(
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2013, 17:42
Posty: 43
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6/ GY/ RF-5C/ 2005

Postprzez Raadek » 10 lip 2013, 09:30

Niefabryczne radio można rozdzielić z panelem.Radio trafia pod fotel pasażera a panel w schowek na górze deski lub po odpowiednim montażu w lusterko wsteczne(sterowanie pilotem).
NaturalSound -instalacje Car Audio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2006, 11:56
Posty: 356
Skąd: Warszawa
Auto: SoundCombi

Postprzez artb77 » 15 lip 2013, 00:19

Witam.
Choć w dziwnym miejscu się przywitam, to pomyślałem, że po tylu informacjach jakich zasięgnąłem z tego forum pora abym dodał coś od siebie a jest to właściwe miejsce.
Nie jestem pewny czy to nie powinien być osobny topic, ale temat jest podobny więc napiszę pod postem.
Przeróbka radia fabrycznego na 2DIN.
Założenia?: koszta minimalne, więc nie kupowałem żadnych paneli za 170 czy 300euro. moje koszta to radio: Pioneer AVH-X2500BT 1150PLN na portalu aukcyjnym, folia do oklejenia panelu 10euro z przesyłką i czteropak browara dla kumpla co mi przy szpachlować pomógł (posiada szpachel i szlifierkę;)

W bardzo dużej mierze bazowałem na poscie z tematu powyżej z co dziękuję.

W moim założeniu radio miał być zamontowane z zewnętrzną ramką ozdobną, ale nie bardzo się dało, gdyż zachodziła by ona na przyciski od klimy.
Jak zostało wcześniej powiedziane fabryczne radio jest zamocowane w kieszeni szerokości din i wysokości ponad 2 din co mi ułatwiło sprawę.
z tym że pozycję radia ogranicza górna krawędź tejże kieszeni mocującej a dolną krawędź wyznaczały przyciski do automatycznej klimy, których nie chciałem ruszać. Więc aby uzyskać brakujące kilka milimetrów rozwierciłem 4 otwory mocujące kieszeń do panelu.

lbod.jpg


i wówczas mogłem ową kieszeń przesunąć do góry.
Jednak zanim to zrobiłem oczywiście wymontowałem całą elektronikę
Wstępnie przytwierdziłem radio do kieszeni (możliwie najbliżej górnej krawędzi) i dało mi to podgląd gdzie będą krawędzie cięcia. Krawędzie te zaznaczyłem używając zwykłej taśmy do izolacji a następnie ciąłem ręcznie przy pomocy piłki w scyzoryku:)
Po cięciu i ponownym przytwierdzeniu wyglądało to tak:

ek45.jpg


otwory jakie pozostały zakleiłem jakimś kawałkiem plastiku przy pomocy pixipolu a do ustalenia pozycji zamocowania tego plastiku ponownie użyłem taśmy izolacyjnej.

pp0y.jpg


691m.jpg

następnie szpachlowanie.
Do ustalenia otworu montażowego radia posłużyło mi samo radio. starannie okleiłem je kilkurotnie -znowu- taśmoą izolacyjna. Przymocowałem do kieszeni od radia fabrycznego (nawierciłem w niej 4 otwory do przykręcenia nowego radia w pozycji docelowej (montażowej) i ową kieszeń przykręciłem do panelu. (Niestety nie mam zdjęć). następnie szpachel został tak nałożony, że dotykał taśmy izolacyjnej na radiu, ale nie było problemu z jego wyciągnięciem. Zresztą kiedy wyciągałem radio szpachel nie miał jeszcze 100% twardości. Pierwsze szlifowanie, druga warstwa szpachlu, drugie szlifowanie i efekt:

zh1a.jpg

wu34.jpg


na koniec pozostało tylko okleić panel folia (silver carbon 3D).

u6ls.jpg


udało się dopiero za drugim razem (a producent pisał że najważniejsza jest cierpliwość;)


Teraz elektyka/elektronika.


Jak wiadomo w celu poprawności działania wyświetlacza od komputera pokładowego i klimy potrzebne jest oryginalne radio, które składa się jakoby z dwóch elementów. Po pierwsze jest to Płyta drukowana znajdująca się pod fabrycznym panelem sterowania /przyciskami a po drugie jest to płyta główna naszego radia. Normalnie są one połączone bezpośrednio za pomocą dwóch złączy/kostek. Więc obydwie te płyty muszą znaleźć inną lokalizację i być w dalszym ciągu podpięte /połączone ze sobą i z okablowaniem samochodu. Dodatkowo aby w dalszym ciągu korzystać z przycisków klimy potrzebowałem fragment płyty drukowaniej spod przycisków.
nnyt.jpg

Moja wersja różni się tym od wersji martyrdom, że ja ten fragment wyciąłem i zrobiłem "przedłużkę".
Jak wcześniej pisałem założenia to minimalne koszta dodatkowe wiec nie dokupowałem żadnych dodatkowych paneli ani radia. Wybaczcie mi za jakość lutów, ale nigdy nie byłem w tym dobry a po za tym to dysponowałem jedynie lutownicą transformatorową w której nawet najcieńszy grot był czasami grubszy od ścieżki na płytce.
Dość gadania.
5azv.jpg

duie.jpg

hf7x.jpg


a teraz płyta od radia z płytą od przycisków. (dodam, że używałem taśmy do dysków hdd i do stacji dyskietek)

1764.jpg

Na wszystkie te luty w celach izolacyjnych nałożyłem silikon sanitarny, przydał by się jakiś twardszy materiał.

Kiedy skończyłem lutowanie usztywniłem/przymocowałem te taśmy aby się nie powyrywały. obie płyty owinąłem w filc (miękki materiał) owinołem taśmą i umieściłem za schowkiem. Po odpowiednim ich ułożeniu można uniknąć cięcia dwóch dodatkowych wiązek kablowych (jedna bezpośrednia do radia a druga bezposrednia do płyty od przycisków). płyta od przycisków leży na dmuchawie, a od radia obok dmuchawy.
Musiałem także w celu przyłączenia się z radiem do instalacji radiowej przeciąć wiązke z mojego pioneera (ale jest do dostania za 5 euro). Jedyne cięcia jakie dokonałem w instalacji samochodu to kable głośnikowe (nie chciałem jakiejś zwary), a do pozostałych potrzebnych jedynie dolutowałem tez z wiązki pioneera (masa, +, etc.)
W przyszłości może dokupię modół sterowania z kierownicy, ale najpierw kamerke cofania a później ekraniki na zagłówki dla dzieciaków:)
Dodam tylko ze po uruchomieniu tego banan nie schodził mi z gęby przez pół dnia. Cała robocizna zajęła mi w sumie tydzień po kilka godzin dziennie ale bez wielkiego ciśnienia. Przycisk do awaryjnych przeniosłem obok drążka zmiany biegów. Otwór: wiertarka, piłka ze scyzoryka i pilniczek.
A oto efekty końcowe.
pxpz.jpg

50uw.jpg

ty2x.jpg

rzgp.jpg


To chyba tyle. Mam nadzieję że się przyda. Jak Admin chce to może zrobić z tego osobny topic.
Ostatnio edytowano 15 lip 2013, 01:04 przez Rafał_, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Wrzucenie fotek na serwer MS.
artb77
 

Postprzez martyrdom » 19 lip 2013, 00:32

@artb77 – gratuluję udanej przeróbki!
Jak na piłkę ze scyzoryka i lutownicę pistoletową to wyszło ci to genialnie :)
Wycięty fragment płytki polutowałeś bardzo fajnie. Sam się nad takim sposobem zastanawiałem ale obawiałem się lutowania tylu kabelków do tych ścieżek – one są bardzo drobne i delikatne.
Jak już trochę potestujesz to daj znać jak się sprawdza ta folia którą obklejałeś. Ja muszę kiedyś to tak przerobić bo mnie razi moje kiepskie malowanie ;)
Widzę kierownicę po prawej – Anglia? Irlandia?
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 23:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Postprzez Bullitt_WM » 24 lip 2013, 22:05

Ok, jakoś sobie poradziłem. Nie wygląda to genialnie, ale i nie całkiem źle (gdyby tapicer się bardziej postarał, to byłoby lepiej). Dobre w tym wszystkim było to, że mam manualną klimę, więc ten wyświetlacz, który jest pod górnym schowkiem jest mi zupełnie nie potrzebny. Poszedł out, schowek przerobiłem i tam idealnie wpasowuje się radio.

Wygląda to wszystko tak:
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2013, 17:42
Posty: 43
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6/ GY/ RF-5C/ 2005

Postprzez matthies » 24 lip 2013, 22:15

a info o spalaniu itp nie jest ci potrzebne??

mam natomiast pytanie do artb77 – a gdzie masz teraz włącznik świateł awaryjnych?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Bullitt_WM » 24 lip 2013, 23:02

a info o spalaniu itp nie jest ci potrzebne??

Ja mam najbardziej podstawową wersję, więc takich info w ogóle nie było :D A poza tym, żeby działał tamten wyświetlacz, to i tak trzeba się babrać z wtyczkami, czego ja zrobić nie potrafiłem i na szczęście nie musiałem. To jest rozwiązanie dla tych najuboższych w wyposażenie M6, bo stosując je niczego się nie traci, no oprócz schowka, ale to da się przeżyć :) Przynajmniej dla mnie. A poza tym umieszczenie radia w tym miejscu jest wygodniejsze, bo lepiej widać mapę jak się GPS'a używa. Nie trzeba ciągle w dół spoglądać.
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2013, 17:42
Posty: 43
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6/ GY/ RF-5C/ 2005

Postprzez matthies » 25 lip 2013, 00:32

Bullitt_WM napisał(a):lepiej widać mapę jak się GPS'a używa. Nie trzeba ciągle w dół spoglądać.

ja mam telefon na uchwycie i mocuje sobie tuż pod lusterkiem wstecznym, też nie muszę spoglądać w dół ;)
Gratuluję odwagi tak odważnej modyfikacji. Z tapicerem porozmawiaj jeszcze po swojemu skoro z roboty nie jesteś do końca zadowolony. Np niech ci w ramach rekompensaty całą deskę skórą obszyje ;D
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez martyrdom » 25 lip 2013, 19:27

matthies napisał(a):mam natomiast pytanie do artb77 – a gdzie masz teraz włącznik świateł awaryjnych?

Z tego co ja widzę to ma go na prawo od dźwigni zmiany biegów
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 23:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Postprzez Bullitt_WM » 25 lip 2013, 22:17

Np niech ci w ramach rekompensaty całą deskę skórą obszyje ;D


hehe :D fajnie by było. Ale w sumie nie chcę mieć już z nim nic do czynienia :/ Może kiedyś poszukam jakiegoś innego, ale póki co jestem w miare zadowolony z tego efektu jaki udało się osiągnąć ;]
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2013, 17:42
Posty: 43
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6/ GY/ RF-5C/ 2005

Postprzez matthies » 29 lip 2013, 18:50

martyrdom napisał(a):na prawo od dźwigni zmiany biegów

dzięki, nie przyuważyłem, skupiłem się na pionowej częsci
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez wujek116 » 15 gru 2013, 01:44

Witam Szanownych Kolegów , nadszedł czas abym i ja pochwalił się swoją modyfikacją ori. radia na stacje multimedialna 2 din .
dodam tylko że trochę mi pomogły modyfikacje kolegów zamieszczone w tym temacie ( zaplanowałem sobie co mam robić a co nie i po przemyśleniach co mogę zrobić lepiej )
Po wielu miesiącach zastanawiania się nad wyborem radia 2 din miałem okazje obejrzeć i przetestować u kolegi wszystko mającą stację multimedialna kruger&matz km 2003 po bliższym zapoznaniu się <piwo>
wybór padł właśnie na nią :D i choć nie jest to radio z wysokiej półki a zwykły dobrze napakowany chinol za 1000zł to po 5 miesiącach użytkowania ani razu mnie nie zawiodła i jestem z niej bardzo zadowolony .

Zdjęcia niestety niezbyt wyraźne wina aparatu (już na zdechnięciu :> )

A wyszło to tak :
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
Jak widać wszystko działa jak należy klimatyzacja info o spalaniu itd....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez fago2002 » 16 kwi 2014, 20:39

Witam panowie , ja sobie poradzilem w jeszcze inny sposob , na ebayu mozna kupic adapter do radia nieseryjnego, trzeba tylko przerobic kostke z radia oryginalnego na kostke iso i wszystko poprzedluzac, lacznie z antena , po calych przerobkach audio w samochodzie wyglada tak :) jak cos prosze pisac na email nissanmaniak@gmail.com

Tu wrzucam link z ebaya http://www.ebay.ie/itm/281157413995?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Początkujący
 
Od: 20 gru 2013, 11:43
Posty: 1
Auto: Mazda 6 1,8 16v 120KM 2002r

Postprzez xRafalx » 13 gru 2014, 18:39

Dla mnie nie :|
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez morfi » 14 gru 2014, 03:29

Panowie a czy jest możliwość aby tabletem zamontowanym zamiast schowka sterować z kierownicy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 18:37
Posty: 254 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Postprzez wujek116 » 14 gru 2014, 10:57

Na pewno Nie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez xRafalx » 14 gru 2014, 11:57

Tu ktoś coś kombinował tylko w 323, ale prace ustały... Podejrzewam że w 6 będzie takie samo podpięcie, o ile to zadziała :)
viewtopic.php?f=28&t=173849&hilit=sterowanie+tabletem
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez totalover » 11 sty 2016, 03:57

Okreslenia teoretyczne, nie sprawdzone jeszcze, powinno smigac i latwiej zrobic, co do awaryjnych, przejscie na pinach oraz + i – od diody


STRONA LEWA OD DOLU
1.J165 – > dioda obok J144
2.J164-> dioda Obok J144
3.J151 –> zlacze lewe srodkowy pin dolny
4. ! od 145 do J194 na okolo !
5.J142 – > J144
6.J227 – > J315
7.J181 – > dioda
8.J191 – > dioda
9.R922 – > dioda
10.R920 – > Dioda
11.R923 – > Dioda
12. Dowolnie


Strona prawa od dolu
1.J206 – > złącze prawe – prawy dół
2.J102 –> J130
3.J153 –> Dioda
4.J249 – > zlacze prawe – prawa gora
5.J307 – > zlacze prawe – srodek dolny?
6.Zlacze lewe – lewy dol ? – > ? Znika J245
– > zalecane drapanie sciezek
7.J223 – > L901
8.J158 – > Dioda
9. patrz 4 strona lewa
10.Q904 Dol – > DIODA
11.Dowolnie
Załączniki
2MB.jpg
Bede grał w gre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2014, 19:07
Posty: 444 (6/7)
Skąd: Częstochowa
Auto: M3 2014 2.0 USA

Postprzez predators30 » 20 lip 2018, 20:31

Mnie przeraża taka modyfikacja ale było by miło by jednak działał zegarek
Załączniki
37376979_1788609841214868_6772407670461693952_n.jpg
Początkujący
 
Od: 20 lip 2018, 18:38
Posty: 4
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 Benzyna 2004r

Postprzez zetonee » 23 lip 2018, 10:17

A co myślicie o takiej opcji " 10cali w schowku? "?
Koszt około 100zł jak ma się tablet, i trochę czasu.
Tablet będzie podłączony do radia jako zmieniarka (przycisk media) przez co będzie można sterować głośnością z radia i kierownicy.
Schowek będzie otwierał się po włączeniu radia a zamykał po wyłączeniu lub wyjęcia kluczyka ze stacyjki.
Robimy?
to mój projekt jak będzie wyglądać efekt finalny:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2017, 19:24
Posty: 9 (0/1)
Auto: Mazda 6 GY 2007r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6