Strona 1 z 2
Światła mocniej święcą po dodaniu gazu na biegu jałowym.

Napisane:
16 paź 2011, 21:02
przez mrmagic2
Witam, po odpaleniu auta po dłuższym postoju gdy dodaję gazu światła na chwilę mocniej świecą i wracają do normy. Zauważyłem że jak jest chłodniej to dzieje się tak częściej.Macie jakieś pomysły co to może być.
Re: Problem ze światłami

Napisane:
16 paź 2011, 21:08
przez VeryCoolMan
Problemy z ładowaniem. Alternator
Re: Problem ze światłami

Napisane:
17 paź 2011, 00:48
przez smasherbit
Sprawdz jakie masz napięcie na wolnych obrotach a jakie powiedzmy w okolicach 2500 obr/min. Sprawdz napięcie na akumulatorze. Jeśli bedzie w okolicach 14V bez wzgledu na obroty to jest okej. Jak niżej niż 12V to 99% alternator do regeneracji/wymiany.
Możesz jeszcze sprawdzić jakie masz prądy na złaczce przy alternatorze. Masz 2 kable, nie pamiętam kolorów ale ważne jest że na jednym powinienieś mieć napiecie miedzy 3-8V a na drugim miedzy 0,7-2V.
Jak coś jest poza zakresem.... alternator do wymiany. Jak się znasz na elektryce możesz spróbować sam wymienić szczotki i łożyska ale ja bym ci polecał jakiś zakład specjalistyczny.
Re: Problem ze światłami

Napisane:
17 paź 2011, 13:58
przez mrmagic2
Ok dzięki za pomoc
Re: Problem ze światłami

Napisane:
18 paź 2011, 22:06
przez tadziomaru1
Myślę, że wszystko jest OK i jesteś przewrażliwiony, ale najlepiej zrób pomiary

. Skoro po uruchomieniu silnika nie świeci się kontrolka od ładowania, to po co wymieniać szczotki. Tak samo jeśli nie chałasują łożyska w alternatorze, to nie widzę sensu ich wymiany. Jedyne co w Twoim przypadku może być do wymiany, to regulator napięcia, lub w przypadku gdy "kończy się" twornik, to najlepiej wymienić cały alternator.
Re: Problem ze światłami

Napisane:
19 paź 2011, 14:41
przez mrmagic2
Mam zrobiony test i wyszło tak:
– akumulator sprawny w 100%,
– napięcie rozruchu 10,89V w normie,
– test ładowania: bez obciążenia 14,22V, pod obciążeniem 12,48V
– pulsacja napięcia 0,09V w normie
Co o tym myślicie?
Facet powiedział że trzeba rozebrać alternator i wtedy zobaczy co mu dolega koszt orientacyjnie 300zł
Re: Problem ze światłami

Napisane:
19 paź 2011, 15:08
przez lucas83
Chyba faktycznie coś nie tak z alternatorem, bo wg mnie ładowanie bez względu na obciążenie powinno oscylować wokół 14V.
Re: Problem ze światłami

Napisane:
19 paź 2011, 16:02
przez lukias81
Koszt alternatora?
Od 50pln używka z gwarancją
Re: Problem ze światłami

Napisane:
19 paź 2011, 18:14
przez smasherbit
Wymontuj sam i daj do regeneracji. Wymienią szczotki, łożyska, przeszlifują komutator. 300 zł to już przesada, jak nowy alternator możesz kupić za 300-400 zł.
Re: Problem ze światłami

Napisane:
19 paź 2011, 19:36
przez Mieczyslaw
no to teraz juz nie rozumiem. Mi sie tak dzieje caly czas np. swieci sie rezerwa i wlacze kierunkowskas to widac jak lapka rezerwy przygasa w momencie zapalenia sie kierunku. Jak podnosze szyby to lekko przygasaja swiatla i podswietlenie deski. zalozylem temat o tym i mi powiedzieli ze tak ma byc, teraz sie dowiaduje ze to normalne nie jest

PS. za nowy alternator do nissana sunny z 92 roku 2.0d dalem 540pln
Re: Problem ze światłami

Napisane:
20 paź 2011, 13:24
przez lucas83
Mieczyslawie, ja też tak mam u siebie, jednakże temat dotyczy czegoś innego niż przygasanie kontrolek deski rozdzielczej

Re: Problem ze światłami

Napisane:
20 paź 2011, 16:43
przez flinio
Ja bym proponował jeszcze raz wykonać pomiary innym miernikiem dla pewności. Często chińskie mierniki różnie pokazują . Wiem z doświadczenia.
Re: Problem ze światłami

Napisane:
20 paź 2011, 16:51
przez Mieczyslaw
lucas83 napisał(a):Mieczyslawie, ja też tak mam u siebie, jednakże temat dotyczy czegoś innego niż przygasanie kontrolek deski rozdzielczej

swiatelka tez mi przygasaja a o tym juz jest temat

tam ma byc czy cos jest faktycznie z ladowaniem?
Re: Problem ze światłami

Napisane:
20 paź 2011, 20:00
przez lucas83
Najlepiej będzie jak zmierzysz u siebie jakie masz ładowanie, wtedy wszystko wyjdzie. Gdzieś czytałem, że zaraz pod odpaleniu samochodu, zanim wzbudzi się alternator przy określonych obrotach, oświetlenie może być minimalnie słabsze, ale po wzbudzeniu alternatora wszystko powinno wrócić do normy i tak już zostać. Na pewno nie może być tak, że światła świecą jaśniej gdy dodajemy gazu a ciemnieją, gdy gaz zdejmujemy.
Re: Problem ze światłami

Napisane:
21 paź 2011, 12:48
przez Mieczyslaw
lucas83 napisał(a): Na pewno nie może być tak, że światła świecą jaśniej gdy dodajemy gazu a ciemnieją, gdy gaz zdejmujemy.
u mnie sie dzije tak jak jest wlaczonych za duzo odbiornikow prady, np podgrzewanie tylnej szyby
Re: Problem ze światłami

Napisane:
21 paź 2011, 13:36
przez lucas83
No to radziłbym Ci się tym szybko zająć. Idzie zima, a jak wiadomo, akumulator dostaje wtedy po du**e, więc warto byłoby mieć sprawny układ ładowania w samochodzie

Re: Problem ze światłami

Napisane:
21 paź 2011, 14:13
przez Mieczyslaw
widzisz i tu jest jakis konflikt interesow chyba bo kiedys zalozylem temt o tym i mowili ze tak ma byc. Kiedys sprawdzalem akumulator czy jest naladowany, byl w 98% wiec chyba ladowanie tez jest w porzadku
Re: Problem ze światłami

Napisane:
21 paź 2011, 14:36
przez lucas83
Nie, nie ma prawa tak być, że światła świecą jaśniej gdy dodajemy gazu a ciemnieją, gdy gaz zdejmujemy. Być może nie zrozumieliście się.
Kiedyś sprawdzałeś, tzn. kiedy? Sprawdzenie ładowania to jest 5 minut roboty i nawet się nie pobrudzisz przy tym. Skąd wiesz, czy nadal wszystko jest w porządku?
Re: Problem ze światłami

Napisane:
21 paź 2011, 18:51
przez maxim_wawa
generalnie zwykle za wszelkiego rodzaju przygasanie kontrolek, swiatel itp odbiorników odpowiada slaba lub zwarta masa ewentualnie układ prostowniczy juz sie klania ku ziemi
ale to tak generalnie
Re: Problem ze światłami

Napisane:
21 paź 2011, 19:30
przez Mieczyslaw
ok od poczatku (jesli komu to bedzie przeszkadzalo moge zalozyc nowy temat)
w momencie np. wlaczonego kierunkowskazu i palacej sie rezerwy, kontrolka ta przygasa w momencie wlaczania sie kierunkowskazu, innym objawem jest: na postoju gdy zamykam szyby elektryczne przygasaja swiatla do mijaniao raz cale oswietlenie kokpitu (zegary, cala deska z komputerem itd). jesze jeden temat jest taki ze jak podnosze obydwie szyby na raz to ida po maluchu ale jak jedna sie zamknie szybciej (np. byla tylko uchylona w momencie gdy szyba po drugiej stronie byla opuszczona cala) to ta druga dostaje przyspieszenia . Nie mam pojecia czemu sie tak dzieje a ktos kiedys powiedzial ze tak ma byc co wydaje mi sie lekko dziwne. sprawdzalem akumulator ktorego razu i byl naladowany w 98% w momencie gdy od jakiegos czasu nie wypuszczalem sie poza miasto, wiec wnioskuje ze i ladowanie jest dobre bo cos ten akumulator musi ladowac skoro jest ok.
Nie wiem moze sie myle.
Mam nadzieje ze teraz sie zrozumiemy

PS. Przy np. nawracaniu gdzie predkosc wynosi jakies 2 do 5km/h (na wcisnietym sprzegle lub na luzie) obroty spadaja w momencie krecenia kierownica. Chcialbym zeby to mialo zwiazek z tym co napisalem powyzej
