Różne problemy z instalacją elektryczną w M6
dariusz49 napisał(a): czy w 6tece po lifcie jest mozliwosc zresetowania komputera?
a gdzie Twoj problem z instalacja elektryczna?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
jest dalej. bylem u elektryka i po 4 godz.powiedzial ze jakis uklad w komputerze padl
a to troche wydatek i szukam firmy ktora naprawi mi komp. szukalem jeszcze w necie info jak mozna przywrocic ustawienia fabryczne komputera moze to by pomoglo 6stece. masz jakis pomysl?
Dopisano 12 wrz 2012, 00:03:
myslalem o ustawieniach fabrycznych moze to tylko chwilowa niemoc komputera
a to troche wydatek i szukam firmy ktora naprawi mi komp. szukalem jeszcze w necie info jak mozna przywrocic ustawienia fabryczne komputera moze to by pomoglo 6stece. masz jakis pomysl?
Dopisano 12 wrz 2012, 00:03:
myslalem o ustawieniach fabrycznych moze to tylko chwilowa niemoc komputera
- Od: 3 wrz 2012, 08:02
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 2.0 benzyna rok.prod.2006
adam_b96 napisał(a):Ello
mam pytanie dotyczące napięcia w instalacji w maździe 6 2.0 benzyna z roku 2006.
Zmierzyłem napięcie w instalacji podczas pracy z wyłączonymi odbiornikami i wynosi 13.8V na ciepłym silniku i około 13.6V na rozgrzanym. Podczas załączania klimatyzacji lub innych odbiorników (podgrzewane siedzenia i szyba tylna) potrafi spaść na sekundę do 13.3V.
Z widoku alternatorów na allegro widzę, że te z mazdy do diesla i benzyny są zupełnie inne.
Te z benzyny mają jakby więcej pinów co może świadczyć o tym, że to sterownik silnika również wpływa na napięcie jakie generuje regulator napięcia w alternatorze. Widocznie to jakiś alternator ze "zmienną wydajnością".
Teoretycznie w pozostałych samochodach napięcie oscyluje w granicach 14-14,4V. Czy może ktoś zmierzyć napięcia w swojej maździe w benzynie poliftowej?
witam ponownie
czy ktoś pomocny może się odnieść do mojego postu
Witam,
Koledzy dziś wieczorem pojawił mi się kilka razy problem – po uruchomieniu samochodu i włączeniu świateł nie zapaliło się podświetlenie deski, przełączników i liczników. Musiałem kilka razy wyłączyć i włączyć światła, żeby w końcu zatrybiło. 2 razy uruchamiałem dziś auto i za każdym razem ten problem się powtórzył. Spotkał się ktoś z podobnym objawem?
Koledzy dziś wieczorem pojawił mi się kilka razy problem – po uruchomieniu samochodu i włączeniu świateł nie zapaliło się podświetlenie deski, przełączników i liczników. Musiałem kilka razy wyłączyć i włączyć światła, żeby w końcu zatrybiło. 2 razy uruchamiałem dziś auto i za każdym razem ten problem się powtórzył. Spotkał się ktoś z podobnym objawem?
- Od: 27 paź 2007, 19:53
- Posty: 65
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda 6 2.0 CD Kombi 2003r.
Ale nie tylko chodzi o zegary ale i podświetlenie deski rozdzielczej – przełączniki od klimy, pokrętła, radio – wszystko. Zastanawiam się czy manetka nie nawala, ale wtedy i światła by się pewnie nie zapalały?
- Od: 27 paź 2007, 19:53
- Posty: 65
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda 6 2.0 CD Kombi 2003r.
wszystko zasila sciemniacz... sprawdz go
tzn. czy dochodzi zasilanie...
tzn. czy dochodzi zasilanie...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Dokładnie jak Wojtek pisze. Prąd na przyciski przechodzi przez ściemniacz. Podejrzewam, że on jest dobry, a nie łączy coś na stykach. Budowa ściemniacza nie jest skomplikowana i musiałby ktoś go używać bardzo dużo żeby nawalił.
Witam odnosze sie do problemu z 1 strony bo nie znalazlem odpowiedzi. Chodzi o swiatla przeciwmglowe ja ich nie mam a na desce jak jest wilgotna pogoda lub deszcz po dodaniu gazu lub hamowaniu lub wjechaniu w dziure zaczyna sie jazyc kontrolka od przednich przeciwmgielnych. w lampach wszystko bylo ok moze wiecie ktory kabel przy bezpiecznikach uciac? to moze by pomoglo jesli gdzies wali mi spiecie to poprostu caly kabel bym se odlaczyl ale nie wiem ktory to
- Od: 15 lip 2012, 20:56
- Posty: 45
- Auto: M6 GG '03, Diesel 136KM
karol556 napisał(a):Chodzi o swiatla przeciwmglowe ja ich nie mam a na desce jak jest wilgotna pogoda lub deszcz po dodaniu gazu lub hamowaniu lub wjechaniu w dziure zaczyna sie jazyc kontrolka od przednich przeciwmgielnych.
uplyw w kablach... na 90%
a to z pierwszej strony:
Arek_78 napisał(a):Dokładnie, jak sprawdził wcześniej 67Igor1 kontrolkę załącza +12V więc jak woda dotarła do wtyczki to zapalając światła krotkie, to napięcie przechodzi tez kable na kontrolki. Sprawdź czy nie masz mokrych wtyczek od reflektorów albo wody koło przekaźników. W każdym razie szukaj tam gdzie jest mokro
jezeli dzieje sie to jak masz wlaczone swiatla, to potwierdza to w/w teze...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Panowie stałem się posiadaczem Mazdy 6 rok produkcji 2002 z silnikiem 2.3 w benzynie, po dwóch dniach pokazała mi się kontrolka poduszki powietrznej auto nie było bite sprawdzone czujnikiem itd. Pika mi sygnał od nie zapięcia pasów a mam zapięte i dopiero po dwóch minutach się sama wyłączyna podłączylismy do komputera nie wykazało żadnych błędów. Kolega z serwisu mówi mi że jakaś wtyczki pod siedzeniem mogły złapać korozie albo cos takiego nie mam pojecia co robić a pikanie mnie doprowadza szału co robić ??
- Od: 12 paź 2012, 22:00
- Posty: 28
- Auto: Mazda 6, 2.3, 2002
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6