Różne problemy z instalacją elektryczną w M6
wampir88 napisał(a):jasna rzecz Panie Władzo nie znalazłem żadnej wzmianki o przypadłości mojej Madzi, przyznaję się do postu w niewłaściwym miejscu ... moja wina ...
nie marudz tyle...
...tylko trzeba sprawdzic czy namieszane jest przed przekaznikami...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
67igor1 napisał(a):wampir88 napisał(a):nie świecą światła drogowe a zamiast nich włączają się mijania.
Ps.2 trzeba bedzie sprawdzic "sterowanie" przekaznikami... prawdopodobnie ktos podlaczyl zalaczanie dlugich pod przekaznik krotkich...
tylko po co?
Hm... ale jak? to raczej wymagałoby trochę gimnastyki.
- Od: 4 wrz 2011, 17:58
- Posty: 19
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 1,8 2006 LPG Prins
wampir88 napisał(a):Hm... ale jak? to raczej wymagałoby trochę gimnastyki.
masz dostep do bezpiecznikow? tych pod maska...
no i do kierownicy rowniez...
1. odkrec dolna oslone kiery i masz dostep do manetki...
2. w skrzynce poszukaj przekaznikow...
jakies jeszcze pytania?
jak tego nie umiesz sprawdzic, to moze lepiej abys odwiozl autko do elektryka...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
wampir88 napisał(a): jutro zacznę grzebać. Dobranoc.
oki
ps. dzieki za profil...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
wampir88 zanim zaczniesz szukać przyczyny w przekaźnikach to najpierw sprawdź i napisz czy auto było po dzwonie. Bo m wygląda na to, że ktoś źle podłączył wtyczki do lamp. Może było bum i ktoś najzwyczajniej wymienił wtyczki i zapomniał sprawdzić takiego szczegółu jak światła mijania i drogowe.
Buma raczej nie było, sprzedający twierdzi, że nie było, lakier na śrubach oryginalny, lampy rocznikowe, elementy nadwodzia dokładnie spasowane. Sprzedający potwierdza, że malował przedni zderzak już w kraju, tak dobrze to zrobił, że fachowiec z którym kupowałem powiedział że by nie rozpoznał. Może podczas demontażu zderzaka co pokićkał. Wczoraj nie pisałem ale jest jeszcze jeden problem, mianowicie nie działa opuszczenie szyb z konsoli kierowcy, czytałem że po odłączeniu akumulatora trzeba ręcznie otworzyć każdą szybę klawiszem w drzwiach żeby komputer nauczył się elektryki ale w moim przypadku to nie zadziałało. Jakieś sugestie?
- Od: 4 wrz 2011, 17:58
- Posty: 19
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 1,8 2006 LPG Prins
wampir88 napisał(a):Wczoraj nie pisałem ale jest jeszcze jeden problem, mianowicie nie działa opuszczenie szyb z konsoli kierowcy, czytałem że po odłączeniu akumulatora trzeba ręcznie otworzyć każdą szybę klawiszem w drzwiach żeby komputer nauczył się elektryki ale w moim przypadku to nie zadziałało. Jakieś sugestie?
jest o tym inny watek... programowanie szyb... czyli otworzyc i trzymac przelacznik 1s i zamknac okno...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Moja culpa ... nie wykonałem poprawnie programowania szyb. teraz jest ok. Pozdrawiam.
p.s. Odnośnie braku świateł długich elektryk wymienił jakiś przekaźnik, i jeszcze inna rzecz, może komuś się przyda – brak kierunkowskazów tylnych (mimo że awaryjne działają) powodował spalony bezpiecznik kierunkowskazów na haku.
p.s. Odnośnie braku świateł długich elektryk wymienił jakiś przekaźnik, i jeszcze inna rzecz, może komuś się przyda – brak kierunkowskazów tylnych (mimo że awaryjne działają) powodował spalony bezpiecznik kierunkowskazów na haku.
Ostatnio edytowano 26 paź 2011, 19:16 przez wampir88, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 4 wrz 2011, 17:58
- Posty: 19
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 1,8 2006 LPG Prins
Czy mial ktos problem z brakiem nawiewu? Nie dziala tak jak powinien, podczas uruchomienia silnika nie zawsze zaskoczy czasami zalaczy sie po przejechaniu 5 km czasem 15 a czasem po 2 dniach dodam ze razem z brakiem nawiewu przestaje dzialac tempomat oraz obroty silnika podnosza sie srednio o 400 sprawdzilem bezpieczniki (dobre), moze to ktorys przekaznik albo gdzies jest zimny styk. Prosze o porade gdzie szukac bo koncza mi sie pomysly.
- Od: 5 gru 2011, 10:27
- Posty: 5
- Skąd: Z-cie
- Auto: Mazda 6 2.3 Top
witam,
z tego co sie orientuje, to tempomat nie ma nic wspolnego z klimatronikiem (sterowaniem nawiewami)
a juz absolutnie nic ze zwiekszaniem obrotow...
proponuje:
udac sie do elektronika na konkretna diagnoze... a pozniej napisac co bylo
temat rozwiazany przez elektryka, ale o tym juz moze sam kolega nas powiadomi
watek ten lacze z odpowiednim tematem...
z tego co sie orientuje, to tempomat nie ma nic wspolnego z klimatronikiem (sterowaniem nawiewami)
a juz absolutnie nic ze zwiekszaniem obrotow...
proponuje:
udac sie do elektronika na konkretna diagnoze... a pozniej napisac co bylo
temat rozwiazany przez elektryka, ale o tym juz moze sam kolega nas powiadomi
watek ten lacze z odpowiednim tematem...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam,
Zauważyłem ostatnio, że podczas hamowania (z ABS), lub w momencie załączania kontroli trakcji (np, podczas gwałtownego zawracania) uruchamia się cichy sygnał dzwiękowy, jakby stłumiony klakson. Mazdą 6 '04 jeżdzę od niedawna, więc trochę mnie to zdziwiło.
Czy ktoś może to wytłumaczyć?
Zauważyłem ostatnio, że podczas hamowania (z ABS), lub w momencie załączania kontroli trakcji (np, podczas gwałtownego zawracania) uruchamia się cichy sygnał dzwiękowy, jakby stłumiony klakson. Mazdą 6 '04 jeżdzę od niedawna, więc trochę mnie to zdziwiło.
Czy ktoś może to wytłumaczyć?
- Od: 27 lis 2011, 22:51
- Posty: 2
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 1.8 '04r
tommy82 napisał(a):Czy ktoś może to wytłumaczyć?
Pawciu&Elvii napisał(a):Pierwsze słyszę o czymś takim
tommy82, pierwsza sprawa, to swietnie by wygladal uzupelniony Twoj profil uzytkownika
a w sprawie Twojego przypadku...
mysle, ze masz cos z instalacja elektryczna...
ps. watek lacze z odpowiednim tematem
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam ponownie, rozwiazanie mojego problemu bylo dosc proste jak na objawy ktore wyzej opisalem. Po odwiedzinach u trzech elektrykow okazalalo sie ze winna jest zlaczka tzw "widelec" znajdujaca sie pomiedzy skrzynka bezbiecznikow a reflektorem. Kable zostaly odciete, zaprasowane w takiej zlaczce i przyrecone do masy. Zauwazylem tez ze autko lepiej wchodzi na obroty bo byl zawsze problem miedzy 2k a 3k.
- Od: 5 gru 2011, 10:27
- Posty: 5
- Skąd: Z-cie
- Auto: Mazda 6 2.3 Top
Wiam.
Mam taki problem:
Moja Mazda 6 (2003r kombi) stoi sobie już 2 miesiące w garażu. Obecnie przez zimę jeżdżę Mitsubishi.
Co jakiś czas idę do garażu i odpalam Mazdę na około 30 minut. Dzisiaj ją odpaliłem i zauważyłem, że na tablicy świeci się kontrolka ładowania i od poduszek powietrznych. Wziąłem miernik do ręki i rzeczywiście, przy pracującym silniku napięcie na akumulatorze wynosi 12,6V i się nie zmienia ( no może delikatnie powoli zaczyna spadać )– kontrolka ładowania i poduszki powietrznej się świeci. Po zwiększeniu obrotów silnika do przedziału 2,5-3 tys. obr. – kontrola ładowania i poduszki powietrznej gaśnie jednocześnie, ale na mierniku prądu nadal jest 12,6 V...
Co może być przyczyną takiego zachowania?
Chodzi mi tu o brak ładowania i dziwne "wspólne" działanie kontrolek a także gaśnięcie ich, pomimo braku ładowania...
Wszelkie sugestie mile widziane.
Mam taki problem:
Moja Mazda 6 (2003r kombi) stoi sobie już 2 miesiące w garażu. Obecnie przez zimę jeżdżę Mitsubishi.
Co jakiś czas idę do garażu i odpalam Mazdę na około 30 minut. Dzisiaj ją odpaliłem i zauważyłem, że na tablicy świeci się kontrolka ładowania i od poduszek powietrznych. Wziąłem miernik do ręki i rzeczywiście, przy pracującym silniku napięcie na akumulatorze wynosi 12,6V i się nie zmienia ( no może delikatnie powoli zaczyna spadać )– kontrolka ładowania i poduszki powietrznej się świeci. Po zwiększeniu obrotów silnika do przedziału 2,5-3 tys. obr. – kontrola ładowania i poduszki powietrznej gaśnie jednocześnie, ale na mierniku prądu nadal jest 12,6 V...
Co może być przyczyną takiego zachowania?
Chodzi mi tu o brak ładowania i dziwne "wspólne" działanie kontrolek a także gaśnięcie ich, pomimo braku ładowania...
Wszelkie sugestie mile widziane.
Pozdr. Robert
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6