Strona 1 z 2

Dziwne zachowanie wskaźników na zegarach po wyjęciu kluczyka

PostNapisane: 10 maja 2011, 23:15
przez Kranasz
Więc sprawa wygląda jak w temacie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki czy wyłączeniu, wskaźniki normalnie opadają ale po około 3 sekundach zaczynają się trząść przez chwilę i ok (wyglądają jak drgawki wskaźników). Wygląda tak jakby prąd zchodził czy coś takiego. Czy ktoś może wiedzieć czym to może być spowodowane? MAZDA 6 2003 2.0 DIESEL.

Re: Dziwne zachowanie wskaźników na zegarach po wyjęciu kluczyka

PostNapisane: 11 maja 2011, 00:06
przez nynuch76
Kranasz napisał(a):Czy ktoś może wiedzieć czym to może być spowodowane?
Nieudolnie wykonaną korektą licznika <diabełek>

Re: Dziwne zachowanie wskaźników na zegarach po wyjęciu kluczyka

PostNapisane: 11 maja 2011, 00:12
przez Kranasz
Mówisz poważnie czy żartujesz? Ma książkę serwisową i wszystko ok sprawdzałem ale wiadomo pewności nie ma.

Re: Dziwne zachowanie wskaźników na zegarach po wyjęciu kluczyka

PostNapisane: 11 maja 2011, 00:20
przez nynuch76
Kranasz napisał(a):Mówisz poważnie czy żartujesz?
A jak myślisz ? <co?>

Re: Dziwne zachowanie wskaźników na zegarach po wyjęciu kluczyka

PostNapisane: 11 maja 2011, 00:32
przez Kranasz
Mam przejechane 167 000km książka serwisowa prowadzona jest do 2009 i ma wbite 154 000km także nie wiem po co robić korektę chyba że przez 2 lata nastukał dodatkowo 100 000km ale sprawdzałem ślady użytkowania i nie widać zero wytarcia kierownicy, pedałów, gałki biegów i inne rzeczy. Przy 300 000PLN było by już widać. Czy przychodzi Ci inny pomysł niż ta korekta?

Re: Dziwne zachowanie wskaźników na zegarach po wyjęciu kluczyka

PostNapisane: 11 maja 2011, 00:45
przez nynuch76
Kranasz napisał(a):Czy przychodzi Ci inny pomysł niż ta korekta?
Nie ale Ty możesz szukać innych ;)

Re: Dziwne zachowanie wskaźników na zegarach po wyjęciu kluczyka

PostNapisane: 11 maja 2011, 01:09
przez mikolaj
Może być korekta, może być przybrudzona wiązka doprowadzająca napięcie do licznika.
Przeczyść styki i zobaczysz czy problem ustąpił.
Jeżeli zegary były wyciągane, nie musi to oznaczać, że były od razu kręcone..
Ja np. u siebie dokładałem kontrolkę płynu do sprysków.
W poprzednim samochodzie (Laguna 2) wymieniałem żaróweczki co pół roku średnio.
Patrząc jednak na dzisiejsze przebiegi, które są niemalże identyczne jak w czasach kiedy ja kupowałem 6 (3 lata temu) Przekręcenie jest chyba najbardziej prawdopodobne :(
@nynuch76: nie śmiej się z kolegi ;P

[Usunięte]

PostNapisane: 11 maja 2011, 01:11
przez mikolaj
PostTen post został usunięty przez Gość 11 maja 2011, 09:23.
Powód: dubel

Re: Dziwne zachowanie wskaźników na zegarach po wyjęciu kluczyka

PostNapisane: 11 maja 2011, 08:04
przez Kranasz
Dzięki za odpowiedzi pozdrawiam

Re: Dziwne zachowanie wskaźników na zegarach po wyjęciu kluczyka

PostNapisane: 11 maja 2011, 09:25
przez Wojtek
Kranasz, jakbys jeszcze uzupelnil swoj profil uzytkownika...
dziekuje

Re: Dziwne zachowanie wskaźników na zegarach po wyjęciu kluczyka

PostNapisane: 11 maja 2011, 10:06
przez agnostyk
Kranasz napisał(a):Mam przejechane 167 000km książka serwisowa prowadzona jest do 2009 i ma wbite 154 000km także nie wiem po co robić korektę chyba że przez 2 lata nastukał dodatkowo 100 000km ale sprawdzałem ślady użytkowania i nie widać zero wytarcia kierownicy, pedałów, gałki biegów i inne rzeczy. Przy 300 000PLN było by już widać.


Możliwe, że to inny powód, że Ci drgają, ale...

...samo to, że KS z wpisami zatrzymała sie na 2009 już mówi wiele. Przez te dwa lata to on mógł spokojnie zrobić i 150 tkm. Dziwne, że nie ma żadnego wpisu po tej dacie, bo nawet jak nie chce sie serwisować w ASO po gwarancji, to przynajmniej wymianę oleju niezależny serwis też wbije, a tu wychodzi na to, że przez dwa lata samochód przejechał tylko 13 tkm, czyli teoretycznie niecały interwał wymiany oleju – tak aby nie było pytań czemu nic nie jest wstukane w KS. Wcale też nie jest powiedziane, że to jest KS akurat od Twojego samochodu, bo to co niektórzy "handlarze" wyprawiają z książkami, pieczątkami itp, to kryminał I klasy :| Podobnie z elementami w środku – wszystko można wymienić, począwszy od gałki zmiany biegów, poprzez kierownicę, pedały kończąc na desce rozdzielczej – dla doprowadzenia samochodu do "przyzwoitości" zrobią bardzo wiele, oczywiscie mieszcząc sie w kosztach planowanego zysku ;)

Zrób najlepiej tak jak Mikołaj mówi, ewentualnie rozbierz zegary i zobacz czy tam wszystko jest ok, sprawdź prąd i przewody, może gdzieś masz przebicie.

Re: Dziwne zachowanie wskaźników na zegarach po wyjęciu kluczyka

PostNapisane: 11 maja 2011, 10:13
przez bieski
Kranasz napisał(a):Mam przejechane 167 000km książka serwisowa prowadzona jest do 2009 i ma wbite 154 000km


Z tego co piszesz to auto robiło na rok 25 tys. Jeśli miało tylko 1 własciciela to mało prawdopodobne że nagle zaczeło po 7 tys w roku robić.

Zadzwoń do ASO i tam zapytaj się o przebieg. Jeśli auto było serwisowane i jezdzilo na akcje serwisowe to powinna być jakaś informacja w bazie.

Re: Dziwne zachowanie wskaźników na zegarach po wyjęciu kluczyka

PostNapisane: 11 maja 2011, 10:26
przez Wojtek
bieski napisał(a):Zadzwoń do ASO i tam zapytaj się o przebieg.


niestety nie wiemy skad kolega jest – profil nie jest uzupelniony...
ja proponuje podjechac do ASO i poprosic o wydruk historii auta z DRB (Digital Record Base)...
jak wszyscy wiedza, Mazda prowadzi takowa baze i nie ma juz w uzyciu Ksiazek Serwisowych od kilku lat... dziwie sie, ze kolega ma takowa... i to prowadzona do 2009r...
beda tam wszystkie daty wizyt w ASO i zakres prac wykonanych... czyli powinny byc przeglady i naprawy/sprawdzenia auta...

Re: Dziwne zachowanie wskaźników na zegarach po wyjęciu kluczyka

PostNapisane: 11 maja 2011, 10:37
przez bieski
67igor1 napisał(a):ak wszyscy wiedza, Mazda prowadzi takowa baze i nie ma juz w uzyciu Ksiazek Serwisowych od kilku lat... dziwie sie, ze kolega ma takowa... i to prowadzona do 2009r...

Igor, ja tez mam taka ksiażke :D Ksiażki są prowadzone dla aut wyprodukowanych do 2005 roku. Dla aut produkowanych od 2006 roku zaczęto stosować te ksiązki elektroniczne.

67igor1 napisał(a):beda tam wszystkie daty wizyt w ASO i zakres prac wykonanych... czyli powinny byc przeglady i naprawy/sprawdzenia auta...

Auta wyprodukowane do 2005 roku maja wpisane w bazie tylko akcje serwisowe.

Re: Dziwne zachowanie wskaźników na zegarach po wyjęciu kluczyka

PostNapisane: 11 maja 2011, 10:41
przez agnostyk
Igor, ale on ma przed lifta z 2003 roku, więc nie bedzie w DSR http://www.mazda.pl/owning_mazda/digitalservicerecords/ bo one był dopiero od 1.07.2006...
ale moze zrobić tak jak napisał bieski. Po nr VIN sprawdzi w PL ASO akcje serwisowe i przeloty w czasie tych akcji – wtedy porówna z książką i będzie przynajmniej wiedział, czy ma oryginalna KS. Ja tak zrobiłem ;)

Re: Dziwne zachowanie wskaźników na zegarach po wyjęciu kluczyka

PostNapisane: 11 maja 2011, 10:42
przez bieski
agnostyk napisał(a):Po nr VIN sprawdzi w PL ASO akcje serwisowe i przeloty w czasie tych akcji – wtedy porówna z książką i będzie przynajmniej wiedział, czy ma oryginalna KS. Ja tak zrobiłem


Ja tez tak robiłem :) Trzeba brać tylko pod uwagę to ze akcje serwisowe nie są zapisywane w książce papierowej.

Re: Dziwne zachowanie wskaźników na zegarach po wyjęciu kluczyka

PostNapisane: 11 maja 2011, 10:44
przez agnostyk
Tak ;) Mi chodziło o to, że porówna sobie mniej-więcej daty i przeloty przy przeglądach z datami i przelotami przy akcjach :P

Re: Dziwne zachowanie wskaźników na zegarach po wyjęciu kluczyka

PostNapisane: 11 maja 2011, 11:51
przez Wojtek
bieski napisał(a):Igor, ja tez mam taka ksiażke Ksiażki są prowadzone dla aut wyprodukowanych do 2005 roku. Dla aut produkowanych od 2006 roku zaczęto stosować te ksiązki elektroniczne.


ja mialem tez przedlifta i nialem w Ksiazce tylko pierwszy wpis... pozniej tylko DSR :P
...moze w PL tak robili, ze tylko KS, ale po zalozeniu tej bazy przedlifty wpisywane byly wszystkie... i do KS i do DSR

sprawdzic i tak nie zaszkodzi :)

Re: Dziwne zachowanie wskaźników na zegarach po wyjęciu kluczyka

PostNapisane: 11 maja 2011, 11:55
przez bieski
67igor1 napisał(a):ja mialem tez przedlifta i nialem w Ksiazce tylko pierwszy wpis... pozniej tylko DSR


Ciekawe. Może w UK zapisują te rzeczy. Reszta Europy nie zapisuje tego w DSR :(

Re: Dziwne zachowanie wskaźników na zegarach po wyjęciu kluczyka

PostNapisane: 11 maja 2011, 13:09
przez MI$
Nie wiem jak było w 2006r. jak DSR wchodził w życie ale teraz ASO ma obowiązek wpisania auta które pojawiło się u nich na przeglądzie, serwisie czy czymkolwiek do DSR. Na KS naklejają naklejkę z informacją iż to auto od dnia X jest wpisane do DSR i tam wszystko należy sprawdzać
Od tego momentu w KS nic już nie znajdziemy bo informacje są wpisywane tylko do DSR a my dostajemy wydruk z kompa z wszelkimi informacjami co zostało w aucie zrobione.
Obrazek