Strona 1 z 18

Montaż świateł do jazdy dziennej

PostNapisane: 8 maja 2011, 00:27
przez dobrzyn22
Może komuś przyda się przedstawiony przeze mnie sposób montażu tego rodzaju świateł.O zaletach tego rozwiązania nie będę się rozpisywał,bo od tego są inne wątki http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=96287&hilit=drl <oczko>

Postanowiłem zamontować świata w miejscu wlotu powietrza w zderzaku (moim zdaniem najlepszy efekt wizualny),więc poszukałem świateł,które są odpowiednio wyprofilowane.Idealnie do tego nadały się lampy firmy Vertex , model DRL 506HP
lampy.jpg

Zaczynamy od demontażu zderzaka.

Potrzebujemy do tego klucze 8mm,10mm ; wkrętaki płaski i krzyżak.
Zaczynamy od skręcenia kół max.w jedną stronę,dla lepszego dojścia do plastikowych śrub w nadkolu.Niestety nie są one zbyt dobrym"patentem"więc niektóre mogą sprawiać problemy(można pomóc sobie płaskim wkrętakiem,ewentualnie jakimiś szczypcami)
Miejsca śrub,które należy odkręcić zaznaczone są na zdjęciu(1 strona)
ddbef3ab149be2f404587b1c34d3df12.jpg

Jedna ze śrub schowana jest na końcu zderzaka-widoczna jest dopiero po odchyleniu plastikowej osłony w miejscu zaznaczonym na zdjęciu:
demontaż zderzaka.jpg

Po odkręceniu plastikowej osłony schylamy się pod auto i odkręcamy wszystkie dobrze widoczne śruby trzymające zderzak(8 lub 10 sztuk)
Na koniec zostawiamy sobie 4 śruby na samej górze grilla.
Teraz pozostaje zdecydowanym ruchem wyciągnąć boki zderzaka z zatrzasków.
Od przodu zderzak trzyma się jeszcze na dwóch plastikowych "hakach"-po prostu łapiemy zderzak oburącz i podnosimy w górę-powinien wyjść bez większych problemów.

Demontujemy wloty powietrza z obu stron (trzymają się tylko na zatrzaskach)
Pasujemy lampę do pierwszego wlotu. Żeby weszła na odpowiednią głębokość trzeba trochę podpiłować jeden z narożników (najlepiej do tego użyć okrągłego pilnika). Bez obaw-ten element po zainstalowaniu lampy i tak nie będzie widoczny.
kratka wycięcie.jpg
Nawiercamy otwory, przykręcamy uchwyt lampy. Zarówno stelaż, jak i sama lampa mają spory zakres regulacji na otworach.
kratka 1.jpg
37346a5187cd899935217fc5b1bdf982.jpg
7277db89d02d4cd312fbed7c14f1e565.jpg


Z drugim wlotem,który jest zaślepiony postępujemy identycznie,oczywiście wcześniej wycinając górną część zaślepienia.
6bfdb97a5e18bdf1c63e5ed6005d8273.jpg

4da9021d4e58d58151d0ced4fb4287a8.jpg

Wloty montujemy z powrotem do zderzaka:

Następnie musimy znaleźć miejsce pod maską na "centralkę"(przekaźnik) oraz na przeciągnięcie kabli. Ja go przykręciłem do obudowy filtra powietrza (zostawiając odpowiedni luz kabli,żeby była możliwa wymiana filtra)

a przewody przeciągnąłem,do montażu wykorzystując idące już pod maską kable(do zamocowania przydatne są plastikowe opaski ściągające):
przewody do drl.jpg


Pozostaje podłączenie samych przewodów (przyda się miernik). Z przekaźnika, który był w zestawie wychodzą trzy kable: plusowy,masa i do światła postojowego. Przewód masowy podłączyłem do śruby w karoserii, obok filtra powietrza. Teraz plus (co ciekawe-na kartonie pokazane jest podłączenie do akumulatora, którego wynikiem byłoby ciągłe świecenie :P ). My potrzebujemy tzw."plusa po stacyjce", czyi miejsca gdzie pojawia się napięcie 12,xx V dopiero po przekręceniu kluczyka. Ja do tego celu wykorzystałem miejsce w skrzynce bezpieczników, a dokładniej przy bezpieczniku 20A od wtryskiwaczy. Na koniec zostaje przewód, który odpowiada za rozłączanie naszych lamp-podłączyłem go również w skrzynce bezpieczników do bezpiecznika 10A od świateł pozycyjnych.

Jeżeli ktoś się trochę tematem interesował, to z pewnością wie,że zgodnie z prawem światła do jazdy dziennej mogą świecić się same, tzn.bez żadnych postojowych, podświetlenia tablic itp.Stąd też ten trzeci kabel, który wyłącza światła do jazdy dziennej w przypadku włączenia postojowych (lub mijania-które świecą się razem z postojowymi).

Sprawdzamy,czy lampy są ustawione "w miarę" w poziomie, kontrolujemy czy działają jak należy i jeśli wszystko jest <spoko> montujemy z powrotem zderzak na swoje miejsce. Ściągamy z lamp folię ochronną i cieszymy się z uzyskanego efektu <jupi> <oczko>

po montazu.jpg

UWAGI:
-Wszystkie zdjęcia robione telefonem starszego typu, więc jakość nie powala na kolana,ale myślę że będzie wystarczająca <oczko>
-Lampa jak widać nie zasłania mocno wlotu, więc sądzę że ilość doprowadzanego powietrza zmniejszy się niewiele
-Lampy wyłączają się po ok.8 sekundach od wyciągnięcia kluczyka.

Re: Fotorelacja-montaż świateł do jazdy dziennej

PostNapisane: 8 maja 2011, 09:59
przez darjo1
Fajna relacja i bardzo fajny efekt. :)
Gdzie można kupić te lampy?

Pozdrawiam.

Re: Fotorelacja-montaż świateł do jazdy dziennej

PostNapisane: 8 maja 2011, 11:40
przez dobrzyn22
właściwie to wszędzie :P jest to świeży model z diodami samsunga,generalnie dobrze wykonany i wygląda solidnie.Ja mogę polecić kolesia od którego kupowałem(już nie pierwszy raz zresztą,więc wiem że jest rzetelny) http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-hid-506-homologacja-w-wa-i1598684369.html

lub tu jego strona: http://www.sklep.hadron.pl

Re: Fotorelacja-montaż świateł do jazdy dziennej

PostNapisane: 8 maja 2011, 13:14
przez maselek
dobrzyn22 dobra fotorelacja <spoko>

Obrazek

Re: Fotorelacja-montaż świateł do jazdy dziennej

PostNapisane: 8 maja 2011, 13:49
przez Wojtek
maselek napisał(a):dobrzyn22 dobra fotorelacja <spoko>

Obrazek


super fotorelacja :D
Ps. zrob sobie kopie zdjec, jakby zniknely z serwera :P

Re: Fotorelacja-montaż świateł do jazdy dziennej

PostNapisane: 8 maja 2011, 18:09
przez Arek_78
Gratki. Przyda się dla potomnych :)
Mam troche inne wloty ale też już myślę nad dziennymi światłami.

Re: Fotorelacja-montaż świateł do jazdy dziennej

PostNapisane: 8 maja 2011, 19:24
przez dobrzyn22
Ps. zrob sobie kopie zdjec, jakby zniknely z serwera :P


:P teraz skorzystałem z imageshack'a a zdjęcia zostały na komputerze <oczko>

Re: Fotorelacja-montaż świateł do jazdy dziennej

PostNapisane: 8 maja 2011, 20:32
przez zetek
O to moje światełka do jazdy dziennej, które zamontowałem. Zdjęcie może nie najlepsze bo pod słońce. Co do przepuszczania kabli to ja wykorzystałem przewody od spryskiwaczy reflektorów ( których nie posiadam) czyli podłaczyłem w kostke przy zbiorniczku spryskiwacza i podpiołem do przełącznika (właściwie do miejsca pod przełącznik) od ich uruchamiania. Dzieki czemu nie musiałem się męczyć z ich przeprowadzaniem i sa podłączone przez przekaźnik bez żadnej roboty. Ja mam podłączone po przez UNIWERSALNY WŁĄCZNIK ŚWIATEŁ dostępny w firmie AMT ( wpiszecie w google to znajdziecie dzięki czemu światła włąnczają się dopiero po zapaleniu silnika. Musiałem tylko dołączyc przekaźnik to ich rozłączania podczas włanczania świateł mijania. Nie zapominajmy, że musismy mieć homologację E4 RL !!!!!!!!!!!!!
Obrazek

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Re: Fotorelacja-montaż świateł do jazdy dziennej

PostNapisane: 8 maja 2011, 20:35
przez rotor7
Hej
Relacja super
Ja mam model 2005 r ciekaw jestem czy taki sam otwór jest jak w polift?
A tu znalazłem je taniej;
http://sklep.sklepowisko.com/product_in ... ucts_id=75
Jakby kto szukał
Ciekaw jestem jak długo poświecą? bo z ledami to różnie bywa jak widać na youtube ;–)

Re: Fotorelacja-montaż świateł do jazdy dziennej

PostNapisane: 8 maja 2011, 20:48
przez Wojtek
zetek napisał(a):to moje światełka do jazdy dziennej, które zamontowałem.


kolego, prosze podac nam odleglosc pomiedzy wewnetrznumi krancami Twoich swiatel...
czy jest tam 60cm? :>

... bo jak nie, to mandacik bedzie :P

Re: Fotorelacja-montaż świateł do jazdy dziennej

PostNapisane: 8 maja 2011, 20:59
przez zetek
Patrząc kolegi który zaczął ten post to jestem ciekaw czy on ma odległość od zewnętrznych kreńcy to 40cm ?????????

Re: Fotorelacja-montaż świateł do jazdy dziennej

PostNapisane: 8 maja 2011, 21:23
przez Wojtek
zetek napisał(a):Patrząc kolegi który zaczął ten post to jestem ciekaw czy on ma odległość od zewnętrznych kreńcy to 40cm ?????????


no chyba kolega sie zagmatwal troszeczke...
swiatla musza byc nie dalej jak 40 cm od obrysu...

Koledzy, do dyskusji o swiatlach dziennych zapraszam do ponizszego watku...

viewtopic.php?f=60&t=96287&hilit=drl

fotorelacje zostawmy dla potomnych i tych ktorym pomoze sie polapac jak i co...
pozdrawiam


Re: Fotorelacja-montaż świateł do jazdy dziennej

PostNapisane: 8 maja 2011, 21:24
przez dobrzyn22
no i kolego zetec jesteś w błędzie <ok>

Odległość 400mm, o której piszesz to jest max od zewnętrznej krawędzi.

Co do Twoich(zakładam że policjant linijką nie będzie mierzył) to masz pewnie ok.540mm (strzelam,"na oko")pomiędzy wewn. krawędziami,więc za mało.

Tutaj się zgadzam w 100%:
Nie zapominajmy, że musismy mieć homologację E4 RL !!!!!!!!!!!!!

A dla zainteresowanych-przedstawione w fotorelacji lampy oczywiście takową posiadają :)
A to,żeby nie było wątpliwości,gdzie należy zamontować lampy:
Obrazek

Re: Fotorelacja-montaż świateł do jazdy dziennej

PostNapisane: 8 maja 2011, 21:31
przez Wojtek
no panowie koniec dyskusji...

prosze tam:
viewtopic.php?f=60&t=96287&hilit=drl

Re: Fotorelacja-montaż świateł do jazdy dziennej

PostNapisane: 9 maja 2011, 23:08
przez dobrzyn22
To może przenieść to do tematu z fotorelacjami?? :)

Re: Fotorelacja-montaż świateł do jazdy dziennej

PostNapisane: 9 maja 2011, 23:21
przez Wojtek
dobrzyn22 napisał(a):To może przenieść to do tematu z fotorelacjami?? :)



juz dawno tam jest :P
Bezpieczenstwo (oswietlenie zewnetrzne, lusterka)

montaż świateł do jazdy dziennej

PostNapisane: 4 cze 2011, 15:14
przez Enduro
dobrze wykonane no i nie zbeszczescily wygladu auta
Obrazek

pozdr.E
.

Re: Fotorelacja-montaż świateł do jazdy dziennej

PostNapisane: 28 lip 2011, 11:29
przez Pioteq25
Założyłem wczoraj identyczne lampy jak autor tematu, jednak nie są idealne do zderzaka w M6.
Cały problem polega na tym, że gdy dopasujemy lampę idealnie we wnęce, to diody będą świecić na boki zamiast w przód. Po prostu ścięcie klosza jest za małe do zderzaka w M6. Mimo wszystko ustawiłem lampy na wprost, ale musiałem dorobić większy kawałem blaszki aluminiowej i do niej dokręciłem lampy. W efekcie wewnętrzne krawędzie lamp są głębiej wpuszczone w zderzak i efekt wizualny jest gorszy.
Fakt faktem lampy święcą bardzo mocnym białym światłem i są bardzo dobrze widoczne w dzień.

Re: Fotorelacja-montaż świateł do jazdy dziennej

PostNapisane: 28 lip 2011, 13:23
przez dobrzyn22
Snop światła wygląda dokładnie tak jak na zdjęciu poniżej
Obrazek

Faktycznie "centralny" snop światła pada bardziej na boki,jednak lampy te mają bardzo dobre odbłyśniki,stąd
Fakt faktem lampy święcą bardzo mocnym białym światłem i są bardzo dobrze widoczne w dzień.
Stań sobie chociażby kilkadziesiąt metrów przed autem i sam się przekonasz,że nie ma to aż takiego znaczenia,bo światło jest dobrze widoczne.

Re: Fotorelacja-montaż świateł do jazdy dziennej

PostNapisane: 1 sie 2011, 12:26
przez bastt
dobrzyn22 napisał(a): (...) Ja do tego celu wykorzystałem miejsce w skrzynce bezpieczników,a dokładniej przy bezpieczniku 20A od wtryskiwaczy.Na koniec zostaje przewód,który odpowiada za rozłączanie naszych lamp-podłączyłem go również w skrzynce bezpieczników do bezpiecznika 10A od świateł pozycyjnych.


Przygotowuję się do montażu świateł do jazdy dziennej i znalazłem w wypowiedzi dobrzyn22 (być może) jeden problem:
Sterownie podłącza do bezpiecznika 10A od świateł pozycyjnych.

Wyczytałem, że ten bezpiecznik zabezpiecza nie tylko obwód świateł pozycyjnych, ale również Światła Stop, oświetlenie tablicy rej.,
Stąd też moja obawa: co się stanie po naciśnięciu pedału hamulca? Czy nie gasną wtedy światła do jazdy dziennej?