Montaż świateł do jazdy dziennej
Może komuś przyda się przedstawiony przeze mnie sposób montażu tego rodzaju świateł.O zaletach tego rozwiązania nie będę się rozpisywał,bo od tego są inne wątki http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=96287&hilit=drl
Postanowiłem zamontować świata w miejscu wlotu powietrza w zderzaku (moim zdaniem najlepszy efekt wizualny),więc poszukałem świateł,które są odpowiednio wyprofilowane.Idealnie do tego nadały się lampy firmy Vertex , model DRL 506HP
Zaczynamy od demontażu zderzaka.
Potrzebujemy do tego klucze 8mm,10mm ; wkrętaki płaski i krzyżak.
Zaczynamy od skręcenia kół max.w jedną stronę,dla lepszego dojścia do plastikowych śrub w nadkolu.Niestety nie są one zbyt dobrym"patentem"więc niektóre mogą sprawiać problemy(można pomóc sobie płaskim wkrętakiem,ewentualnie jakimiś szczypcami)
Miejsca śrub,które należy odkręcić zaznaczone są na zdjęciu(1 strona)
Jedna ze śrub schowana jest na końcu zderzaka-widoczna jest dopiero po odchyleniu plastikowej osłony w miejscu zaznaczonym na zdjęciu:
Po odkręceniu plastikowej osłony schylamy się pod auto i odkręcamy wszystkie dobrze widoczne śruby trzymające zderzak(8 lub 10 sztuk)
Na koniec zostawiamy sobie 4 śruby na samej górze grilla.
Teraz pozostaje zdecydowanym ruchem wyciągnąć boki zderzaka z zatrzasków.
Od przodu zderzak trzyma się jeszcze na dwóch plastikowych "hakach"-po prostu łapiemy zderzak oburącz i podnosimy w górę-powinien wyjść bez większych problemów.
Demontujemy wloty powietrza z obu stron (trzymają się tylko na zatrzaskach)
Pasujemy lampę do pierwszego wlotu. Żeby weszła na odpowiednią głębokość trzeba trochę podpiłować jeden z narożników (najlepiej do tego użyć okrągłego pilnika). Bez obaw-ten element po zainstalowaniu lampy i tak nie będzie widoczny. Nawiercamy otwory, przykręcamy uchwyt lampy. Zarówno stelaż, jak i sama lampa mają spory zakres regulacji na otworach.
Z drugim wlotem,który jest zaślepiony postępujemy identycznie,oczywiście wcześniej wycinając górną część zaślepienia.
Wloty montujemy z powrotem do zderzaka:
Następnie musimy znaleźć miejsce pod maską na "centralkę"(przekaźnik) oraz na przeciągnięcie kabli. Ja go przykręciłem do obudowy filtra powietrza (zostawiając odpowiedni luz kabli,żeby była możliwa wymiana filtra)
a przewody przeciągnąłem,do montażu wykorzystując idące już pod maską kable(do zamocowania przydatne są plastikowe opaski ściągające):
Pozostaje podłączenie samych przewodów (przyda się miernik). Z przekaźnika, który był w zestawie wychodzą trzy kable: plusowy,masa i do światła postojowego. Przewód masowy podłączyłem do śruby w karoserii, obok filtra powietrza. Teraz plus (co ciekawe-na kartonie pokazane jest podłączenie do akumulatora, którego wynikiem byłoby ciągłe świecenie ). My potrzebujemy tzw."plusa po stacyjce", czyi miejsca gdzie pojawia się napięcie 12,xx V dopiero po przekręceniu kluczyka. Ja do tego celu wykorzystałem miejsce w skrzynce bezpieczników, a dokładniej przy bezpieczniku 20A od wtryskiwaczy. Na koniec zostaje przewód, który odpowiada za rozłączanie naszych lamp-podłączyłem go również w skrzynce bezpieczników do bezpiecznika 10A od świateł pozycyjnych.
Jeżeli ktoś się trochę tematem interesował, to z pewnością wie,że zgodnie z prawem światła do jazdy dziennej mogą świecić się same, tzn.bez żadnych postojowych, podświetlenia tablic itp.Stąd też ten trzeci kabel, który wyłącza światła do jazdy dziennej w przypadku włączenia postojowych (lub mijania-które świecą się razem z postojowymi).
Sprawdzamy,czy lampy są ustawione "w miarę" w poziomie, kontrolujemy czy działają jak należy i jeśli wszystko jest montujemy z powrotem zderzak na swoje miejsce. Ściągamy z lamp folię ochronną i cieszymy się z uzyskanego efektu
UWAGI:
-Wszystkie zdjęcia robione telefonem starszego typu, więc jakość nie powala na kolana,ale myślę że będzie wystarczająca
-Lampa jak widać nie zasłania mocno wlotu, więc sądzę że ilość doprowadzanego powietrza zmniejszy się niewiele
-Lampy wyłączają się po ok.8 sekundach od wyciągnięcia kluczyka.
Postanowiłem zamontować świata w miejscu wlotu powietrza w zderzaku (moim zdaniem najlepszy efekt wizualny),więc poszukałem świateł,które są odpowiednio wyprofilowane.Idealnie do tego nadały się lampy firmy Vertex , model DRL 506HP
Zaczynamy od demontażu zderzaka.
Potrzebujemy do tego klucze 8mm,10mm ; wkrętaki płaski i krzyżak.
Zaczynamy od skręcenia kół max.w jedną stronę,dla lepszego dojścia do plastikowych śrub w nadkolu.Niestety nie są one zbyt dobrym"patentem"więc niektóre mogą sprawiać problemy(można pomóc sobie płaskim wkrętakiem,ewentualnie jakimiś szczypcami)
Miejsca śrub,które należy odkręcić zaznaczone są na zdjęciu(1 strona)
Jedna ze śrub schowana jest na końcu zderzaka-widoczna jest dopiero po odchyleniu plastikowej osłony w miejscu zaznaczonym na zdjęciu:
Po odkręceniu plastikowej osłony schylamy się pod auto i odkręcamy wszystkie dobrze widoczne śruby trzymające zderzak(8 lub 10 sztuk)
Na koniec zostawiamy sobie 4 śruby na samej górze grilla.
Teraz pozostaje zdecydowanym ruchem wyciągnąć boki zderzaka z zatrzasków.
Od przodu zderzak trzyma się jeszcze na dwóch plastikowych "hakach"-po prostu łapiemy zderzak oburącz i podnosimy w górę-powinien wyjść bez większych problemów.
Demontujemy wloty powietrza z obu stron (trzymają się tylko na zatrzaskach)
Pasujemy lampę do pierwszego wlotu. Żeby weszła na odpowiednią głębokość trzeba trochę podpiłować jeden z narożników (najlepiej do tego użyć okrągłego pilnika). Bez obaw-ten element po zainstalowaniu lampy i tak nie będzie widoczny. Nawiercamy otwory, przykręcamy uchwyt lampy. Zarówno stelaż, jak i sama lampa mają spory zakres regulacji na otworach.
Z drugim wlotem,który jest zaślepiony postępujemy identycznie,oczywiście wcześniej wycinając górną część zaślepienia.
Wloty montujemy z powrotem do zderzaka:
Następnie musimy znaleźć miejsce pod maską na "centralkę"(przekaźnik) oraz na przeciągnięcie kabli. Ja go przykręciłem do obudowy filtra powietrza (zostawiając odpowiedni luz kabli,żeby była możliwa wymiana filtra)
a przewody przeciągnąłem,do montażu wykorzystując idące już pod maską kable(do zamocowania przydatne są plastikowe opaski ściągające):
Pozostaje podłączenie samych przewodów (przyda się miernik). Z przekaźnika, który był w zestawie wychodzą trzy kable: plusowy,masa i do światła postojowego. Przewód masowy podłączyłem do śruby w karoserii, obok filtra powietrza. Teraz plus (co ciekawe-na kartonie pokazane jest podłączenie do akumulatora, którego wynikiem byłoby ciągłe świecenie ). My potrzebujemy tzw."plusa po stacyjce", czyi miejsca gdzie pojawia się napięcie 12,xx V dopiero po przekręceniu kluczyka. Ja do tego celu wykorzystałem miejsce w skrzynce bezpieczników, a dokładniej przy bezpieczniku 20A od wtryskiwaczy. Na koniec zostaje przewód, który odpowiada za rozłączanie naszych lamp-podłączyłem go również w skrzynce bezpieczników do bezpiecznika 10A od świateł pozycyjnych.
Jeżeli ktoś się trochę tematem interesował, to z pewnością wie,że zgodnie z prawem światła do jazdy dziennej mogą świecić się same, tzn.bez żadnych postojowych, podświetlenia tablic itp.Stąd też ten trzeci kabel, który wyłącza światła do jazdy dziennej w przypadku włączenia postojowych (lub mijania-które świecą się razem z postojowymi).
Sprawdzamy,czy lampy są ustawione "w miarę" w poziomie, kontrolujemy czy działają jak należy i jeśli wszystko jest montujemy z powrotem zderzak na swoje miejsce. Ściągamy z lamp folię ochronną i cieszymy się z uzyskanego efektu
UWAGI:
-Wszystkie zdjęcia robione telefonem starszego typu, więc jakość nie powala na kolana,ale myślę że będzie wystarczająca
-Lampa jak widać nie zasłania mocno wlotu, więc sądzę że ilość doprowadzanego powietrza zmniejszy się niewiele
-Lampy wyłączają się po ok.8 sekundach od wyciągnięcia kluczyka.
Ostatnio edytowano 12 maja 2011, 22:28 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 3 razy
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Fajna relacja i bardzo fajny efekt.
Gdzie można kupić te lampy?
Pozdrawiam.
Gdzie można kupić te lampy?
Pozdrawiam.
- Od: 10 lip 2010, 18:33
- Posty: 12
- Skąd: Piotrków Tryb.
- Auto: Mazda 6 kombi -121 KM -05'
właściwie to wszędzie jest to świeży model z diodami samsunga,generalnie dobrze wykonany i wygląda solidnie.Ja mogę polecić kolesia od którego kupowałem(już nie pierwszy raz zresztą,więc wiem że jest rzetelny) http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-hid-506-homologacja-w-wa-i1598684369.html
lub tu jego strona: http://www.sklep.hadron.pl
lub tu jego strona: http://www.sklep.hadron.pl
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
maselek napisał(a):dobrzyn22 dobra fotorelacja
super fotorelacja
Ps. zrob sobie kopie zdjec, jakby zniknely z serwera
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Ps. zrob sobie kopie zdjec, jakby zniknely z serwera
teraz skorzystałem z imageshack'a a zdjęcia zostały na komputerze
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
O to moje światełka do jazdy dziennej, które zamontowałem. Zdjęcie może nie najlepsze bo pod słońce. Co do przepuszczania kabli to ja wykorzystałem przewody od spryskiwaczy reflektorów ( których nie posiadam) czyli podłaczyłem w kostke przy zbiorniczku spryskiwacza i podpiołem do przełącznika (właściwie do miejsca pod przełącznik) od ich uruchamiania. Dzieki czemu nie musiałem się męczyć z ich przeprowadzaniem i sa podłączone przez przekaźnik bez żadnej roboty. Ja mam podłączone po przez UNIWERSALNY WŁĄCZNIK ŚWIATEŁ dostępny w firmie AMT ( wpiszecie w google to znajdziecie dzięki czemu światła włąnczają się dopiero po zapaleniu silnika. Musiałem tylko dołączyc przekaźnik to ich rozłączania podczas włanczania świateł mijania. Nie zapominajmy, że musismy mieć homologację E4 RL !!!!!!!!!!!
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio edytowano 8 maja 2011, 20:46 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: edytowalem zdjecia... prosze uzywajcie kodow do zdjec "na forum"
Powód: edytowalem zdjecia... prosze uzywajcie kodow do zdjec "na forum"
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
Hej
Relacja super
Ja mam model 2005 r ciekaw jestem czy taki sam otwór jest jak w polift?
A tu znalazłem je taniej;
http://sklep.sklepowisko.com/product_in ... ucts_id=75
Jakby kto szukał
Ciekaw jestem jak długo poświecą? bo z ledami to różnie bywa jak widać na youtube ;–)
Relacja super
Ja mam model 2005 r ciekaw jestem czy taki sam otwór jest jak w polift?
A tu znalazłem je taniej;
http://sklep.sklepowisko.com/product_in ... ucts_id=75
Jakby kto szukał
Ciekaw jestem jak długo poświecą? bo z ledami to różnie bywa jak widać na youtube ;–)
Najtańsze OC sprawdź! -symulacja na mail
również inne ubezpieczenia, mieszkania na życie pod kredyt itd.
Kredyty Hipoteczne!
również inne ubezpieczenia, mieszkania na życie pod kredyt itd.
Kredyty Hipoteczne!
- Od: 22 sie 2007, 15:32
- Posty: 40
- Skąd: Szczecin
- Auto: mazda v6 mx3
zetek napisał(a):to moje światełka do jazdy dziennej, które zamontowałem.
kolego, prosze podac nam odleglosc pomiedzy wewnetrznumi krancami Twoich swiatel...
czy jest tam 60cm?
... bo jak nie, to mandacik bedzie
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
zetek napisał(a):Patrząc kolegi który zaczął ten post to jestem ciekaw czy on ma odległość od zewnętrznych kreńcy to 40cm ???????
no chyba kolega sie zagmatwal troszeczke...
swiatla musza byc nie dalej jak 40 cm od obrysu...
Koledzy, do dyskusji o swiatlach dziennych zapraszam do ponizszego watku...
viewtopic.php?f=60&t=96287&hilit=drl
fotorelacje zostawmy dla potomnych i tych ktorym pomoze sie polapac jak i co...
pozdrawiam
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
no i kolego zetec jesteś w błędzie
Odległość 400mm, o której piszesz to jest max od zewnętrznej krawędzi.
Co do Twoich(zakładam że policjant linijką nie będzie mierzył) to masz pewnie ok.540mm (strzelam,"na oko")pomiędzy wewn. krawędziami,więc za mało.
Tutaj się zgadzam w 100%:
A dla zainteresowanych-przedstawione w fotorelacji lampy oczywiście takową posiadają
A to,żeby nie było wątpliwości,gdzie należy zamontować lampy:
Odległość 400mm, o której piszesz to jest max od zewnętrznej krawędzi.
Co do Twoich(zakładam że policjant linijką nie będzie mierzył) to masz pewnie ok.540mm (strzelam,"na oko")pomiędzy wewn. krawędziami,więc za mało.
Tutaj się zgadzam w 100%:
Nie zapominajmy, że musismy mieć homologację E4 RL !!!!!!!!!!!
A dla zainteresowanych-przedstawione w fotorelacji lampy oczywiście takową posiadają
A to,żeby nie było wątpliwości,gdzie należy zamontować lampy:
Ostatnio edytowano 8 maja 2011, 21:39 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
dobrzyn22 napisał(a):To może przenieść to do tematu z fotorelacjami??
juz dawno tam jest
Bezpieczenstwo (oswietlenie zewnetrzne, lusterka)
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
dobrze wykonane no i nie zbeszczescily wygladu auta
pozdr.E
.
pozdr.E
.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Założyłem wczoraj identyczne lampy jak autor tematu, jednak nie są idealne do zderzaka w M6.
Cały problem polega na tym, że gdy dopasujemy lampę idealnie we wnęce, to diody będą świecić na boki zamiast w przód. Po prostu ścięcie klosza jest za małe do zderzaka w M6. Mimo wszystko ustawiłem lampy na wprost, ale musiałem dorobić większy kawałem blaszki aluminiowej i do niej dokręciłem lampy. W efekcie wewnętrzne krawędzie lamp są głębiej wpuszczone w zderzak i efekt wizualny jest gorszy.
Fakt faktem lampy święcą bardzo mocnym białym światłem i są bardzo dobrze widoczne w dzień.
Cały problem polega na tym, że gdy dopasujemy lampę idealnie we wnęce, to diody będą świecić na boki zamiast w przód. Po prostu ścięcie klosza jest za małe do zderzaka w M6. Mimo wszystko ustawiłem lampy na wprost, ale musiałem dorobić większy kawałem blaszki aluminiowej i do niej dokręciłem lampy. W efekcie wewnętrzne krawędzie lamp są głębiej wpuszczone w zderzak i efekt wizualny jest gorszy.
Fakt faktem lampy święcą bardzo mocnym białym światłem i są bardzo dobrze widoczne w dzień.
Snop światła wygląda dokładnie tak jak na zdjęciu poniżej
Faktycznie "centralny" snop światła pada bardziej na boki,jednak lampy te mają bardzo dobre odbłyśniki,stąd
Faktycznie "centralny" snop światła pada bardziej na boki,jednak lampy te mają bardzo dobre odbłyśniki,stąd
Stań sobie chociażby kilkadziesiąt metrów przed autem i sam się przekonasz,że nie ma to aż takiego znaczenia,bo światło jest dobrze widoczne.Fakt faktem lampy święcą bardzo mocnym białym światłem i są bardzo dobrze widoczne w dzień.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
dobrzyn22 napisał(a): (...) Ja do tego celu wykorzystałem miejsce w skrzynce bezpieczników,a dokładniej przy bezpieczniku 20A od wtryskiwaczy.Na koniec zostaje przewód,który odpowiada za rozłączanie naszych lamp-podłączyłem go również w skrzynce bezpieczników do bezpiecznika 10A od świateł pozycyjnych.
Przygotowuję się do montażu świateł do jazdy dziennej i znalazłem w wypowiedzi dobrzyn22 (być może) jeden problem:
Sterownie podłącza do bezpiecznika 10A od świateł pozycyjnych.
Wyczytałem, że ten bezpiecznik zabezpiecza nie tylko obwód świateł pozycyjnych, ale również Światła Stop, oświetlenie tablicy rej.,
Stąd też moja obawa: co się stanie po naciśnięciu pedału hamulca? Czy nie gasną wtedy światła do jazdy dziennej?
bastt
- Od: 28 paź 2010, 09:29
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2003r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6