Montaż świateł do jazdy dziennej

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez CLAU » 21 lip 2014, 16:16

One są dobre bo mają duże odbłyśniki na każdą z diód tylko nikt tego praktycznie nie montuje ze względu na cenę. Polak woli kupić jakiś super wypas badziew z allegro, a jak widzis napis Cree to normalnie lepiej niż armani i versace.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Shaarky » 21 lip 2014, 16:30

Faktycznie cena wysoka ale wszystko wygląda na to ze jakosc również. Ciekawe jak się spisuje funkcja świateł pozycyjnych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez Hubix » 16 wrz 2014, 00:26

Witam

W tym tygodniu lakieruję zderzak, w związku z czym planuję rozebrać lampy i wymienić silniczki reflektorów.

Jak już rozbiorę lampy to myślę założyć RINGI. Sprzedawcy niechętnie odpisują do jakiego rocznika mają ringi, ktoś zna stronkę gdzie kupię ringi do mazdy 6 przedliftowej ? Czy ringi z allegro: http://allegro.pl/ringi-ccfl-mazda-6-mo ... 43142.html pasują do mojego rocznika ?

Chyba, że zna ktoś inną stronkę z ringami ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

PostTen post został usunięty przez bieski 21 paź 2014, 12:09.
Powód: Spam forum

Postprzez piotruswie » 1 lis 2014, 09:05

max1207 napisał(a):I
Powiedzcie mi tylko, czy normalne jest że swiatła dzienne gasną dopiero po około minucie od zgaszenia auta?


witam
mam ten sam problem a nie znalazłem rozwiązania na forum
według mnie to problem plusa po stacyjce, po wyłączeniu stacyjki w tablicy rozdzielczej plus jest jeszcze podtrzymywany przez półtorej minuty nie pozwalając zgasnąć światłom dziennym
czy może mi ktoś pomóc jak to ugryść
Początkujący
 
Od: 20 sie 2014, 18:04
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY L3 2006 lift

Postprzez Wojtek » 1 lis 2014, 11:14

Ja z tym nie widze problemu... Przeciez to sa swiatla LED... czyli niski pobor pradu... :P
Standardowo do zasilenia tych swiatel bierze sie + po stacyjce zasilajacy czesci silnika...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez xRafalx » 1 lis 2014, 12:16

piotruswie napisał(a):
max1207 napisał(a):I
Powiedzcie mi tylko, czy normalne jest że swiatła dzienne gasną dopiero po około minucie od zgaszenia auta?


witam
mam ten sam problem a nie znalazłem rozwiązania na forum
według mnie to problem plusa po stacyjce, po wyłączeniu stacyjki w tablicy rozdzielczej plus jest jeszcze podtrzymywany przez półtorej minuty nie pozwalając zgasnąć światłom dziennym
czy może mi ktoś pomóc jak to ugryść


W zależności jaki masz moduł świateł dziennych są moduły które wykrywają około 13V w instalacji i zapalają się, więc wtedy po zgaszeniu światła świecą aż do momentu gdy zasilanie spadnie poniżej 13V.
Lub są też takie które biorą zasilanie po stacyjce czyli po przekręceniu stacyjki, takie gasną odraz po zgaszeniu silnika.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Wojtek » 1 lis 2014, 13:27

heh... ten plus, o ktorym wczesniej wspomnialem, nie znika po wylaczeniu stacyjki...
Dlatego swiatla dzienne gasna po jakims czasie...
Rozwiazaniem jest zakup innego sterownika swiatel dziennych, ale uwazam ze to gra nie warta pieniedzy...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez piotruswie » 2 lis 2014, 10:14

Drodzy koledzy
Problem jest bardziej złożony, zamontowałem światła marki Osram LEDriving LG z funkcją świateł postojowych, posiadają one sterownik Osrama którego nie będę podmieniał gdyż realizuje on nie tylko załączanie świateł ale też dba o odpowiednie zasilanie jak pewnie wiecie. Są tam 4 kabelki PLUS i MINUS do zasilenia modułu oraz dwa sterujące 1 do plusa po stacyjce a 2 do świateł pozycyjnych.
Założenie miało być proste: pokrętło świateł w pozycje AUTO, odpalam silnik świecą się dzienne – gdy nadchodzi zmrok zapalają się ksenony a światła dzienne przełączają się w opcje świateł pozycyjnych :) I TO DZIAŁA.
problemy – Plus po stacyjce ze skrzynki bezpiecznikowej znika dopiero po półtorej minucie przez co światła świecą się długo po odejściu od auta (troszkę obciachowo – jak bym chciał się nimi pochwalić) – wpadłem na pomysł by szeregowo w kabel sterujący z plusa po kluczyku wstawić automat załączający GDY WYKRYJE WYŻSZE NAPIĘCIE czyli po odpaleniu silnika, może się uda na pewno odpisze.
– Drugi problem to coś co mnie zaskoczyło BO W KOŃCU TO MARKOWY OSRAM przy wyłączonej stacyjce nie świecą się światła pozycyjne – a to już podstawa do nie przejścia przeglądu – ale z tym to zadzwonię do samego Osrama i się zapytam czemu tak jest.
Oczywiście czeka mnie jeszcze sprawdzenie czy wszystko dobrze podłączyłem ale raczej jestem pewien że jest dobrze
Początkujący
 
Od: 20 sie 2014, 18:04
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY L3 2006 lift

Postprzez adam_b96 » 2 lis 2014, 19:33

Witam
na dniach planują założyć światła LED. Jako że mam je w innych autach od 2006 roku mogę o nich powiedzieć sporo. na rynku mamy ich wiele rodzai.

Od razu ODRADZAM marki no-name.
1.Z czasem w nich padają sterowniki (mogą być zabudowane w lampie lub oddzielna puszka-BOX) lub padają poszczególne diody. W innych
2. Padają diody niskiej jakości – najczęściej chińskie. Albo całkiem nie świecą albo migają.
3. Szkła się rozszczelnią i są zaparowane – cała lampa przestaje działać w krótkim czasie.

W poprzednim aucie miałem philipsy za 190zł. Po dzwonie przodem w inne auto wyjąłem je i włożyłem do kolejnego auta. Są ekstra ale mają prostokątny kształt i nie wyglądają jak oryginalne/fabryczne oświetlenie.
Obrazek

Dodatkowo mają bardzo mocny strumień świetlny ( w górnej granicy dopuszczającej prawem) a w przepisach jest napisane jednoznacznie:
* Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 1200 kandeli.
* Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy to 25 cm²

chińskie lampy które miałem kiedyś (za 110zł) świeciły marnie, więc po tym jak padało kilka diód wykorzystałem je na prostą latarkę do kanału w garażu :)

W chwili obecnej chcę kupić i zabudować w kratce przedniej tak żeby wyglądały jak oryginał. Ponieważ będę ingerował w "plaster miodu" lampy muszą być pewne i solidne. Wymiana ich przecież nie będzie możliwa ze względu na rożne wymiary kolejnych lamp.

Ze wzgledu na jakość, kształt i wygląd Postawię chyba na OSRAM DRL
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez xRafalx » 2 lis 2014, 22:27

piotruswie

plus po stacyjce, musisz wziąć z bezpieczniki INJ-wtryski, który jest w skrzynce.

Markowy osram, znajomy miał 2 takie pary dziennych, zjarały się po 2 tygodniach :|

adam_b96
OSRAM DRL- dzienne mają ten problem, że muszą być ustawione idealnie prostopadle do drogi, nie mogą być po skosie, bo wtedy nie świecą tak mocno i są mało widoczne, A M6 ma niestety zagięty zderzak więc, mogą być problemy...

Odnoście Philipsa, potwierdzam są to super światła dzienne i mają bardzo ostre i wyraziste światło :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez CLAU » 3 lis 2014, 12:08

Profil zderzaka praktycznie rozwiazuje temat montazu markowych dlr tak aby ladnie to wygladalo – inaczej beda swiecic na boki i nie beda spelniac swojego zadania i szkoda na to pieniedzy. Te philipsy aby swiecily dobrze musialyby byc zamontowane na wprost nad tablica rejestracyjna aby swiecily mocno i prosto.

Montowanie w kratkach zderzaka jest praktycznie niemozliwe jezeli zalezy nam na fabrycznym wygladzie. Jezeli zamontujemy rownolegle z profilem kratki w zderzaka, to tylko kroliczki i sarenki na poboczu zobacza jak mocno swieci philips.

Z Osramem jest latwiej ale potrzebna jest rzezba kratek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez piotruswie » 3 lis 2014, 14:32

Osram LEDriving LG którego zdjęcie umieścił kolega adam_b96 a ja dorzucam moje na aucie
Co do jakości wykonania i jasności świateł nie mogę nic zarzucić, należy jednak pamiętać że można je montować pod kątem 10stopni a zaślepka jest pod kątem 40stopni więc trzeba niestety zniszczyć troszkę piękną linie nadwozia Mazdunie co mi się niestety nie podoba :(
Jednak jak pamiętam światła kolegi dobrzyn22, widać na zdjęciu gdy auto stoi w bramie że światła walą po poboczu pozostawiając ciemne pole przed autem – to takiego czegoś w ogóle nie polecam.
co do info od xRafalx tak z tego miejsca wziąłem plus – ale powtarzam że moja Mazda podtrzymuje to napięcie jeszcze półtorej minuty po zgaszeniu silnika :( i nie pisz kolego (idealnie prostopadle do puki nie zerkniesz w oryginalną instrukcję Osram 10stopni ) lub dodaj słowo "tak mi się wydaje"
Brak świateł pozycyjnych załatwiam właśnie z działem technicznym firmy Osram panem Stachaczem to zaleta markowych świateł że nie pozostawiają klientów samym sobie
Załączniki
2014-11-03 13.05.50.jpg
Początkujący
 
Od: 20 sie 2014, 18:04
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY L3 2006 lift

Postprzez dobrzyn22 » 3 lis 2014, 19:58

piotruswie napisał(a):Jednak jak pamiętam światła kolegi dobrzyn22, widać na zdjęciu gdy auto stoi w bramie że światła walą po poboczu pozostawiając ciemne pole przed autem – to takiego czegoś w ogóle nie polecam.


zgadza się, że światła dają najmocniejszą wiązkę lekko na bok, ale uwierz- na wprost (dzięki bardzo dobrym odbłyśnikom) jest również wystarczająco światła.Zaletą akurat tych jest to, że światło jest intensywne.

Uważam że światła tak zamontowane spełniają idealnie f-cje zarówno estetyczne, jak i praktyczne i nie mogę mieć żadnych zastrzeżeń
Załączniki
dsc00143ob.jpg
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez adam_b96 » 3 lis 2014, 22:17

odpowiedź
Panowie ja u siebie zamontowałem lewa z prawą na zmianę jak u Ciebie. Robiłem testy w nocy przed ścianą i wydało mi się to optymalne

Dodatkowo moim zdaniem ładniej wygląda bo grubsza część lampy jest na zewnątrz auta i zwęża się ku przodowi.

W załączniku zdjęcia. Efekt jest o niebo lepszy niż na zdjęciach, bo aparat cyfrowo trochę zaniża efekty świetlne.

1.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG


czy mieliście problem z zasilaniem?
światła podobno załączają się od 13,6V. czy wam się wyłączają w momencie włączania np. klimy? U mnie w maździe benzynie mam zasilanie 13,8 V na jałowym po rozgrzaniu. W momencie złączenia klimy wyłączały się na 2 sekundy. Ale poradziłem sobie z problemem zwiększając napięcie w linii świateł DRL

Dopisano 3 lis 2014, 22:20:

piotruswie napisał(a):Brak świateł pozycyjnych załatwiam właśnie z działem technicznym firmy Osram panem Stachaczem to zaleta markowych świateł że nie pozostawiają klientów samym sobie


apropo tych świateł. w dziale technicznym otrzymałem informację że światła produkowane od 04.2014 mają już poprawiony problem w sterowniku z tym napięciem. jest jakiś kondensator który podtrzymuje napięcie na sterowniku DRL jeszcze przez kilkanaście sekund pomimo spadku napięcia poniżej 13,6V

Wojtek napisał(a):heh... ten plus, o ktorym wczesniej wspomnialem, nie znika po wylaczeniu stacyjki...
Dlatego swiatla dzienne gasna po jakims czasie...
Rozwiazaniem jest zakup innego sterownika swiatel dziennych, ale uwazam ze to gra nie warta pieniedzy...


podłączenie tych świateł do skrzynki bezpieczników pod maską powoduje że pracują jeszcze około 1,5 minuty dopóki nie słychać charakterystycznego psss pod maską i wtedy mamy w instalacji napięcie akumulatora. Wymiana sterownika nic nie zmieni bo oryginalny sterownik osrama podaje na lampy napięcie 23V więc gdzie znajdziesz taki sterownik. Dodatkowo działa dwufunkcyjnie ponieważ ma tez homologację na światła pozycyjne – po uruchomieniu świateł mijania, światła do jazdy dziennej przygasają na 30%
Ostatnio edytowano 20 lis 2014, 14:48 przez adam_b96, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez piotruswie » 20 lis 2014, 10:22

dobrzyn22 napisał(a):zgadza się, że światła dają najmocniejszą wiązkę lekko na bok, ale uwierz- na wprost (dzięki bardzo dobrym odbłyśnikom) jest również wystarczająco światła.Zaletą akurat tych jest to, że światło jest intensywne.
Uważam że światła tak zamontowane spełniają idealnie f-cje zarówno estetyczne, jak i praktyczne i nie mogę mieć żadnych zastrzeżeń


z całym szacunkiem:
"wystarczająco światła" od tego są wyspecjalizowane testy które są poświadczane homologacją dzięki czemu zachowane są standardy przede wszystkim bezpieczeństwa i wyraźnie podane są informacje o miejscu montażu kącie wysokości itp – za naruszenie tych zasad odbierał bym dowody rejestracyjne
"Uważam że światła tak zamontowane spełniają idealnie f-cje" TO TWOJA OPINIA
znam takich co uważają że 100km/h w mieście jest bezpieczną prędkością a chińskie żarówki przypominające światło xenonowe oślepiające wszystkich w koło jest [tiiit]
Przypomnę ci też że jeśli spowodujesz nawet głupią stłuczkę i nadgorliwy policjant doczepi się do niehomologowanych świateł lub nie prawidłowo zamontowanych, może obarczyć winą ciebie a ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania – znam temat jednego kolesia który modyfikując swoje auto tak właśnie skończył
Jeśli coś robisz rób to profesjonalnie, pamiętając że na drodze nie jesteśmy sami (dygresja do ludzi którzy oślepiają innych, zagłuszając pierdzącymi wydechami i piszcząc na skrzyżowaniu jak by to było cool)
Wybacz że się uniosłem ale dwa dni temu jakiś K.... potrącił na przejściu moją koleżankę, która jest w krytycznym stanie – i też pewnie mu się coś wydawało, a wystarczy przestrzegać zasad
Początkujący
 
Od: 20 sie 2014, 18:04
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY L3 2006 lift

Postprzez CLAU » 20 lis 2014, 10:40

Co do homologacji to zgadzam się w 100%, mi jak koleś wjechał hakiem w poprzednim aucie to jego rzeczoznawca z ubezpieczalni trzepał mi całe auto, wszystkie lampy, opony, wydech aby znaleźć tylko coś doczepionego bez homologacji i wykpić się z wypłaty odszkodowania. Na szczęście u mnie maksymalnym tuningiem na zewnątrz to fabryczny ksenon lub żarówki osram/philips i na wszystko jest papier.

Stwierdzenie, że dają te ledy "wystarczająco światła" mimo, że świecą na bok jest bez sensu i to tylko takie usprawiedliwianie samego siebie, że zamontowało się coś, co nie do końca pasje. Wydało się nie małe pieniądze i teraz szkoda tego wyrzucać, no bo przecież nikt nie oszpeci świętej mazdy i nie założy tych DLRów na grillu przed chłodnicą gdzie mogłyby świecić na wprost tylko dla każdego ważniejszy od użyteczności jest wygląd.

Tutaj jest przykład pseudo-profi firmy, która modyfikuje reflektory, montując inne soczewki, inne żarniki, przerabiając długie H7 na ksenony. Montują też DLR w postaci ledowych pasków Audi Style które świecą tak słabo, że można ich używać co najwyżej jako postojówek, ale ludzie to kupują bo mają potem pseudowypas:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak przeczytałem o montowaniu chińskich ksenonów 100 watów to od razu zrobiło mi się lepiej. I jeszcze ludzie dają się na to naciągać.
Oczywiście oni też mogą powiedzieć, że ich zdaniem te paski ledowe na kabelkach są wystarczająco widoczne...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez dobrzyn22 » 20 lis 2014, 10:49

piotruswie napisał(a):Przypomnę ci też że jeśli spowodujesz nawet głupią stłuczkę i nadgorliwy policjant doczepi się do niehomologowanych świateł lub nie prawidłowo zamontowanych, może obarczyć winą ciebie


1. te światła mają homologację...
2. żeś się uparł, że musi być "na Twoje" i krytykujesz... wiem po prostu jak te światła świecą i wiem też że nawet z dużej odległości są dobrze widzialne – a taką f-cję mają spełniać nieprawdaż ?
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez piotruswie » 20 lis 2014, 11:48

Wiem że lampy twoje mają homologacją ale ona określa nie tylko wykonanie lampy, materiały ilość światła i masę innych parametrów o których pewnie nie mamy pojęcia, ale też sposób montażu (w przeciwnym wypadku ludzie zaczęli by montować te lampy na dachu w lusterkach czy pod przednią szybą)
Przesyłam ci rysunek który w przypadku moich lamp nakazuje montaż pod kątem 10stopni i jak widzisz nie ma widełek od-do tylko 10stopni, jak widzisz widnieje obok paluszek który oznacza że tylko taki sposób zamocowania spełnia w przypadku tych lamp normę ECE R48.
Pamiętaj że światła do jazdy dziennej muszą być widoczne w dzień a nie w nocy, w czerwcowe popołudnie twoje lampki już nie będą tak widoczne jak na tej piaszczystej drodze w nocy. I nie Tobie ani Mnie decydować czy przy takim zamocowaniu dają wystarczająco dużo światła.
przecież to światła dzienne a nie doświetlanie zakrętów :)
Załączniki
osram.jpg
Początkujący
 
Od: 20 sie 2014, 18:04
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY L3 2006 lift

Postprzez adam_b96 » 20 lis 2014, 13:31

no właśnie o tym mówię.

zdjęcie z kilku postów powyżej i ta piaszczysta droga w nocy to nie moje zdjęcie – pomimo że auto i kolor podobny. Tam nie ma pokazanych moich świateł i ich świecenia w nocy.

Czy Ty Kolego nie masz ich założonych na odwrót??

spójrz na rysunek powyżej. Przedstawia wygląd lamp. To samo jest w instrukcji którą napisałeś.
u mnie szerszą stroną lampy są na zewnątrz ze zwężeniem do środka. U ciebie jest na odwrót czyli szerokim do środka i węższym na zewnątrz.

Bez tytułu.jpg


Bez ty1tułu.jpg


Dopisano 20 lis 2014, 13:36:
Załączniki
led_drl_lightday-detail.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6