Montaż świateł do jazdy dziennej
Mam założony zestaw m techa 905hp z ledami osram firmy A jakie zdjęcia wstawić
Dopisano 2 cze 2017, 13:30:
Dodaje zdj
Dopisano 2 cze 2017, 13:31:
na ostatnim zdjęciu są zapalone wiadomo ze w słońcu widać gorzej ale nie wiem nie daje za bardzo na boki
Dopisano 2 cze 2017, 13:30:
Dodaje zdj
Dopisano 2 cze 2017, 13:31:
na ostatnim zdjęciu są zapalone wiadomo ze w słońcu widać gorzej ale nie wiem nie daje za bardzo na boki
- Od: 16 lip 2016, 22:10
- Posty: 70
- Auto: Mazda 6 2.0 147 KM benzyna 2009r
Witam.
Ponieważ stałem się posiadaczem Mazdy 6 z 2006r. mam pytanie do forumowiczów tych modeli.
Światełek jest masa na rynku, które mają instrukcje podłączenia, ale nie do konkretnych modeli aut.
Teraz pytanie do użytkowników, którzy już zamontowali swoje światełka.
Gdzie pod maską podpiąć się z zasilaniem tych światełek?Pod jaki bezpiecznik, przekaźnik lub inne konkretne miejsce?Nigdzie nie mogę znaleźć takiej odpowiedzi.Wiadomo,że sterowanie podpinamy pod żarówkę postojową, a gdzie zasilanie po kluczyku?Tak aby światła zapalały się po uruchomieniu silnika lub przekręceniu kluczyka. Mile widziana fotka miejsca podpięcia.
Ponieważ stałem się posiadaczem Mazdy 6 z 2006r. mam pytanie do forumowiczów tych modeli.
Światełek jest masa na rynku, które mają instrukcje podłączenia, ale nie do konkretnych modeli aut.
Teraz pytanie do użytkowników, którzy już zamontowali swoje światełka.
Gdzie pod maską podpiąć się z zasilaniem tych światełek?Pod jaki bezpiecznik, przekaźnik lub inne konkretne miejsce?Nigdzie nie mogę znaleźć takiej odpowiedzi.Wiadomo,że sterowanie podpinamy pod żarówkę postojową, a gdzie zasilanie po kluczyku?Tak aby światła zapalały się po uruchomieniu silnika lub przekręceniu kluczyka. Mile widziana fotka miejsca podpięcia.
- Od: 5 lis 2014, 19:43
- Posty: 4
- Skąd: Pionki k/Radomia
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 hatchback sport 2006r.BP lift-147KM.
benekk napisał(a): stałem się posiadaczem Mazdy 6 z 2006r
dopisz do profilu
benekk napisał(a):Gdzie pod maską podpiąć się z zasilaniem tych światełek?Pod jaki bezpiecznik, przekaźnik lub inne konkretne miejsce?Nigdzie nie mogę znaleźć takiej odpowiedzi
wszystko masz na 1ej stronie...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Tak- tylko gdzieś czytałam, żeby pod wtryskiwacze lepiej się nie podłączać ponieważ bywają z tego powodu spadki napięcia w tych miejscach i można czasem nie uruchomić auta.Gorzej jeśli coś takiego stanie się podczas jazdy. Ja mam jeszcze tylko jedno pytanie. Znalazłem pod maską w skrzynce bezpieczników puste, nie zajęte miejsce na bezpiecznik i po uruchomieniu auta pojawiło mi się tam napięcie (sprawdzałem kontrolką ). Teraz ciekawostka- po zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka jeszcze przez kilka sekund kontrolka się paliła, następnie zgasła i napięcia nie było.Powtórzyłem operację kilka razy dla potwierdzenia tego zachowania. Było identycznie. Jestem bardzo ciekaw skąd i dlaczego w tym miejscu po uruchomieniu silnika jest napięcie i czy można to gniazdo wykorzystać właśnie do podłączenia zasilania świateł dziennych? Dla przejrzystości dodaje dwie fotki znalezione na tym forum z oznaczonym miejscem.
- Od: 5 lis 2014, 19:43
- Posty: 4
- Skąd: Pionki k/Radomia
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 hatchback sport 2006r.BP lift-147KM.
nie widzę przeszkód, żeby nie wykorzystywać tego gniazda. Co do napięcia klika sekund po zgaszeniu – będziesz miał darmową funkcję coming home
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Zainstalowalem dzienne tak jak kolega poniżej poradził i czasami mam tak że ledy świecą caly czas po wyłączeniu samochodu.
Przekaźnik mam taki:
https://4.allegroimg.com/s400/0152b8/c4 ... 53a5157ae4
Plus – do ing bar2
Dzienne – do bezpiecznika mijania
Minus – do karoserii
Wiecie co może być przyczyną?
Przekaźnik mam taki:
https://4.allegroimg.com/s400/0152b8/c4 ... 53a5157ae4
Plus – do ing bar2
Dzienne – do bezpiecznika mijania
Minus – do karoserii
Wiecie co może być przyczyną?
mulder napisał(a):Witam
Ja już od ponad roku jeżdżę na okrągłych lampach led, które wmontowałem w dolną kratkę. Wygląda to tak:
Raz po obfitych opadach deszczu, zaparowały mi od środka. To wysłałem je, jeszcze na gwarancji i mi wymienili. Ale ostatnio jedna lampa mi zgasła. I już się nie odpalała. Szukałem przyczyny i po pomiarach stwierdziłem, że padło coś w module sterowania. Wymontowałem go i chciałem naprawić, ale okazał sie nierozbieralny, a cały układ w środku zalany glupstikiem. Tak więc wyrzuciłem to ustrojstwo do śmieci i zakupiłem na aledrogo automatyczny włącznik świateł do samodzielnego montażu firmy AVT, model 990.
Schemat tego wygląda następująco:
Następnie trochę ów układ zmodyfikowałem, tak aby obsługiwał światła do jazdy dziennej zgodnie z prawem:
Wystarczyło przerwać trzy ścieżki i w drugim przekaźniku podpiąć się pod inną nogę, tak aby przekaźnik rozłączał połączenie po podaniu sterowania z włączanych świateł postojowych.
Całość zapakowałem do dołączonej obudowy i dodałem wyjście na przewody. Moduł przykręciłem na ścianie grodziowej obok alarmu. Chciałem aby moduł był odłączany, aby w razie awarii można było go wymontować bez przecinania kabli. W tym celu zakupiłem kostki od radia samochodowego męską i żeńską i jedną cześć wlutowałem do modułu a drugą do przewodów w aucie. Co do wpięcia się w instalację to + po zapłonie wziąłem z polecanego na forum, wolnego wejścia na bezpiecznik ING BAR2, gdzie wziąłem bezpiecznik 5A i przylutowałem się do jednej nóżki a drugą wpiąłem się w gniazdo. Plus po włączeniu postojowych też można wziąć z bezpiecznika, ale ja już miałem gotowe podłączenie do przewodów przy lampie i je wykorzystałem. Układ ma obciążalność 10A tak więc można podłączyć praktycznie każde ledy. Przedstawiam pare zdjęć po montażu w Madzi:
Całość kosztowała mnie 44 zł plus przewody, które wziąłem ze swoich zapasów. Światła, gdy je kupowałem prawie dwa lata temu, kosztowały 169 zł.
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2007, 23:11
- Posty: 396 (10/4)
- Skąd: Kraków
- Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)
benekk napisał(a):Tak- tylko gdzieś czytałam, żeby pod wtryskiwacze lepiej się nie podłączać ponieważ bywają z tego powodu spadki napięcia w tych miejscach i można czasem nie uruchomić auta.Gorzej jeśli coś takiego stanie się podczas jazdy. Ja mam jeszcze tylko jedno pytanie. Znalazłem pod maską w skrzynce bezpieczników puste, nie zajęte miejsce na bezpiecznik i po uruchomieniu auta pojawiło mi się tam napięcie (sprawdzałem kontrolką ). Teraz ciekawostka- po zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka jeszcze przez kilka sekund kontrolka się paliła, następnie zgasła i napięcia nie było.Powtórzyłem operację kilka razy dla potwierdzenia tego zachowania. Było identycznie. Jestem bardzo ciekaw skąd i dlaczego w tym miejscu po uruchomieniu silnika jest napięcie i czy można to gniazdo wykorzystać właśnie do podłączenia zasilania świateł dziennych? Dla przejrzystości dodaje dwie fotki znalezione na tym forum z oznaczonym miejscem.
Dokładnie mam podłączone pod to gniazdo także śmiało możesz się tam podpinać. Oczywiście po wyłączeniu zapłonu światełka przez chwilę jeszcze się świecą.
- Od: 17 mar 2015, 16:50
- Posty: 34
- Skąd: Dęblin, lubelskie
- Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143KM, 2007r
Witam. Chciałbym zamontować takie oto światła do jazdy dziennej i przeciwmgielne w jednym
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2257672933
Nie bardzo wiem jak rozdzielić prąd by po zapaleniu świateł mijania zgasły samoczynnie do jazdy dziennej.
Ma ktoś może jakiś moduł?
Już znalazłem automat do świateł dziennych.
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6321597398
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2257672933
Nie bardzo wiem jak rozdzielić prąd by po zapaleniu świateł mijania zgasły samoczynnie do jazdy dziennej.
Ma ktoś może jakiś moduł?
Już znalazłem automat do świateł dziennych.
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6321597398
- Od: 13 lut 2014, 21:56
- Posty: 59
- Skąd: Monachium / Radom
- Auto: Mazda CX-5 2.2 175KM AWD SkyPassion AT,
02/2014
Mazda 6 GJ 2.2 175KM AWD SkyPassion AT
09/2016
Witam
Zastanawia mnie możliwość montażu świateł do jazdy dziennej z wykorzystaniem oryginalnych lamp, Mazda 6 2007 z ksenonami.
Myślałem nad zainstalowaniem tzw. regulatora, który obniża moc świateł długich do 30%.
Całość chciałem podłączyć w taki sposób aby rozszerzyć funkcjonalność czujnika zmierzchu dla pozycji AUTO.
Ktoś z Was wykonywał podobną modyfikację? Jest to możliwe czy pozostaje tylko montaż uniwersalnych świateł DRL?
Zastanawia mnie możliwość montażu świateł do jazdy dziennej z wykorzystaniem oryginalnych lamp, Mazda 6 2007 z ksenonami.
Myślałem nad zainstalowaniem tzw. regulatora, który obniża moc świateł długich do 30%.
Całość chciałem podłączyć w taki sposób aby rozszerzyć funkcjonalność czujnika zmierzchu dla pozycji AUTO.
Ktoś z Was wykonywał podobną modyfikację? Jest to możliwe czy pozostaje tylko montaż uniwersalnych świateł DRL?
- Od: 27 sie 2019, 23:02
- Posty: 3
- Auto: Mazda 6 2.0 PB 2007
Hej. raczej to czy masz czujnik zmierzchu czy nie, nie powinno mieć znaczenia. Znaczy tak mi się wydaje ale ani elektrykiem ani elektronikiem nie jestem. Mniemam, że nie powinno mieć to wpływu na pracę czujnika, gdyż prawdopodobnie moduł ten wpina się w przewody idące już ze skrzynki na lampy. Ja sam zastanawiałem się na tym rozwiązaniem ale z uwagi na wykonywany zawód, zamontowałem osobne DRL Philipsa tak jak kolega sypek1992 1.8
Dodam jeszcze, że miałem taki moduł w poprzedniej Madzi, tj. GF i tam robi robotę do dziś
Dodam jeszcze, że miałem taki moduł w poprzedniej Madzi, tj. GF i tam robi robotę do dziś
-
TonSiL
tondEK napisał(a):Myślałem nad zainstalowaniem tzw. regulatora, który obniża moc świateł długich do 30%.
Osobiście to bym to sobie podarował – ale to tylko mocno subiektywne spostrzeżenie. Raz to kwestia estetyki, ale o gustach się nie rozmawia A dwa są lepsze rozwiązania na DRL. Co generalnie nie oznacza, ze nie jest to niemożliwe.
tondEK napisał(a):Całość chciałem podłączyć w taki sposób aby rozszerzyć funkcjonalność czujnika zmierzchu dla pozycji AUTO.
Ktoś z Was wykonywał podobną modyfikację?
Jak najbardziej jest to możliwe. Zrobiłem to u siebie w GH. Co więcej, zrobiłem DRL z halogenów przeiwmgielnych nie rezygnując z halogenów. Tak więc, światła działają całkowicie automatycznie – za dnia DRL w halogenach, w nocy przełączają się światła postojowe i mijania, a jeżeli zachodzi potrzeba włączenia halogenów to włączamy. Dodatkowo kontrolka na desce rozdzielczej świeci tylko wtedy, gdy włączymy halogeny, a nie wtedy, gdy świecą jako DRL
A gdyby tego było mało zrobiłem to także w innej M6 GH z opcją skandynawską
Może w skrócie co należałoby zrobić... I ma to też zastosowanie w Twoim przypadku – kwestia odpowiedniego podpięcia zasilania regulatora.
Regulator, o którym wspominasz działa z pewnością na zasadzie zwykłego potencjometru, albo ma na stałe ustawioną wartość obniżenia napięcia. Jego podpinasz po prostu w obwód świateł długich. Natomiast, aby zrobić z tych świateł DRL, należy odpowiednio sterować napięciem podłączanym do tego regulatora.
Moduł AUTO po prostu podaje napięcie na światła postojowe i mijania przy ustawionej ilości natężenia światła, jeżeli ilość ta jest wyższa niż ustawiona regulator nie podaje napięcia – proste. Tak więc wystarczy albo dołożyć moduł świateł DRL, albo zbudować taki moduł z dwóch przekaźników.
Zasada działania jest prosta: podajesz napięcie pojawiające się po załączeniu stacyjki, albo po odpaleniu silnika, a zdejmujesz je po załączeniu świateł pozycyjnych (wydaje mi się to najlepszym rozwiązaniem). Wtedy po załączeniu (zależne od wyboru) np. stacyjki załączysz DRL. Po zadziałaniu czujnika i załączeniu świateł pozycyjnych moduł DRL wyłącza zasilanie i Twoje DRL gasną, a załączają się postojówki i mijania.
Mandey Ty masz o tyle fajnie, że w GH halogeny masz w zderzaku jako osobne lampy i u Ciebie efekt jest elegancki i wygląda jak fabryczne rozwiązanie, no i jest to także dobrze widoczne. W GG czy GY, halogeny są w reflektorach głównych i do tego na soczewce więc nie dość, że (moim zdaniem) lipnie mało jest tego światła w słoneczny dzień przy założeniu 100% mocy to jeszcze co musiałoby być jak obetniemy sobie moc na tej lampie na 30%. Ale nic nie stoi na przeszkodzie aby wykorzystać światła drogowe : ) W GF miałem o tyle mądry moduł zamontowany, że sterował ograniczeniem prądu a nie napięcia, a do tego posiadał regulację 25%-50% także można było samemu ustawić sobie "jasność" świecenia żarówek. Dawało to efekt jak w autach grupy BMW. Dodatkowo, miałem to podpięte pod hamulec ręczny tj. kiedy miałem hamulec zaciągnięty to światła w ogóle się nie paliły a kiedy ręczny spuszczałem to światła zapalały się.
Gdzieś mam zdjęcie, jak to wyglądało w czasie dnia a jeśli nie znajdę to zrobię nowe bo auto na tym module nadal śmiga.
Gdzieś mam zdjęcie, jak to wyglądało w czasie dnia a jeśli nie znajdę to zrobię nowe bo auto na tym module nadal śmiga.
-
TonSiL
TonSiL napisał(a):...efekt jak w autach grupy BMW.
Właśnie dlatego unikam tego rozwiązania jak ognia
TonSiL napisał(a):W GG czy GY, halogeny są w reflektorach głównych i do tego na soczewce więc nie dość, że (moim zdaniem) lipnie mało jest tego światła w słoneczny dzień
Akurat z tym bym się nie zgodził
A soczewka, tylko pomaga w tym, żeby osiągnąć efekt taki, że...
TonSiL napisał(a):wygląda jak fabryczne rozwiązanie
Nie jest moim zadaniem przekonywanie Ciebie do czegokolwiek, absolutnie. Pozwoliłem sobie na podpowiedź, co może wyglądać lepiej, w szczególności, że jeżeli wykorzystasz długie, to zostaje Ci "żółty" kolor żarówki, na co osobiście jestem uczulony
Tak czy inaczej, daj znać co potrzeba – pomożemy
Hej.
A tak z ciekawości, to co siedzi w zamian za standardowe żarówki H3 w zaprezentowanym przykładzie
A tak z ciekawości, to co siedzi w zamian za standardowe żarówki H3 w zaprezentowanym przykładzie
-
TonSiL
Również H3, tyle że LED'y – H3 Cree Q5.
Z tym, że tutaj drobna przestroga – trzeba nieco przypiłować mocowanie żarówki w soczewce w przypadku tych żarówek, bo się nie mieszczą.
Drobna podpowiedź: zdjęcia są sprzed 5 lat. Także na necie są dziesiątki innych rodzajów żarówek H3 również na chipach Cree, które wejdą, bez żadnych modyfikacji, a być może będą nawet mocniejsze
Z tym, że tutaj drobna przestroga – trzeba nieco przypiłować mocowanie żarówki w soczewce w przypadku tych żarówek, bo się nie mieszczą.
Drobna podpowiedź: zdjęcia są sprzed 5 lat. Także na necie są dziesiątki innych rodzajów żarówek H3 również na chipach Cree, które wejdą, bez żadnych modyfikacji, a być może będą nawet mocniejsze
No i cacy-lala efekt. Szczerze to tak podejrzewałem gdyż na standardowej żarówce nie było by takiej barwy i takiej mocy Także kolego tondEK masz już jakieś podpowiedzi
-
TonSiL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6