Zasada dzialania klimatyzacji.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Wojtek » 27 kwi 2011, 15:41

newwikus napisał(a):czyli jak włączyć tryb eco a jak tryb klimy... jest a/c i auto ...czym się różni ?


wduszasz kilka razy przycisk A/C, to zmienia tryb pracy klimy..
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Pamek » 27 kwi 2011, 20:18

Z tego ja dzisiaj na postaoju zauwazylem. Jak jest A/C sprezarka zalacza sie czesciej i dluzej pracuje, A/C ECO zalacza sie zadziej i krocej pracuje. Jezeli wdusze A/C do tej pory az nie bedzie ani eco ani nic sprezarka nie zalacza sie wgl. To norma?
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez bieski » 27 kwi 2011, 20:26

Wyłączasz klimatyzacje, wiec chyba norma :D
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Pamek » 27 kwi 2011, 21:43

To dobrze :)
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez civic99 » 28 kwi 2011, 18:48

podłącze się do tematu. ostatnio nabijałem klimę od zera była puściutka po przekładce silnika, nie pamiętam ile weszło czynnika, ale po wszystkim jak mechanik sprawdzał tem, to na środkowym wylocie było 7,6 do 9 stopni, dziś jak tak grzało słoneczko i stałem centralnie na słońcu to szczerze powiem że z moją czarna skórą w środku brakowało mi jeszcze tych paru stopni na minus,. pamiętam też że przed wymiana silnika w zeszłym roku było tak samo, dopiero jak zjadę w cień to odczuwam że zaczyna porządnie chłodzi. zawsze mam a/c lub auto.
Początkujący
 
Od: 1 maja 2010, 14:34
Posty: 23
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6, 136 kucy, kombi

Postprzez Arek_78 » 28 kwi 2011, 19:35

Czytaj wyżej – w M6 tak właśnie jest. Każde auto ma wady :) i trzeba je zaakceptować lub najprościej zmienić auto.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

PostTen post został usunięty przez Gość 28 kwi 2011, 22:45.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Gość 28 kwi 2011, 22:44.
Powód: OT

Postprzez Wojtek » 28 kwi 2011, 22:44

i moze na tym poprzestanmy... bez komentarzy... dziekuje
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez taakeszii » 1 maja 2011, 15:40

Nie che zakladac tematu wiec moze sprobuje tutaj.
Czy ktos mi powie do ktorego portu moge podlacyc sie z butla R-134a? ( w celu sprawdzenia-uzupelnienia), na instrukcji pisze, ze musze znalesc niebieski lub czarny, a niestety jak widze dwa niebieskie. Wiec pod ktory ten po prawej stronie od chlodnicy (patrzac z gory), czy ten po lewej przy filtrze? <co?> (Mazda6 diesel)
Pozdro
Początkujący
 
Od: 15 cze 2010, 07:25
Posty: 9
Skąd: Havant
Auto: Mazda 6 diesel rok 2003

Postprzez Arek_78 » 1 maja 2011, 15:46

Nie pomylisz się na pewno bo jeden jest cieńszy a drugi grubszy. Nie podłączysz urządzenia odwrotnie.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez taakeszii » 1 maja 2011, 15:53

wielkie dzieki :D wiekszy jest ten po prawej :D
Początkujący
 
Od: 15 cze 2010, 07:25
Posty: 9
Skąd: Havant
Auto: Mazda 6 diesel rok 2003

Postprzez zetek » 3 maja 2011, 07:26

Ja nie mam problemu z grzaniem, ani chłodzeniem auta, ale ci co mają może u nich jest problem z zaworem rozprężnym lub osuszaczem ?????????? Wiem, e w ukadach tey jest taki mały filterek (kiedyś widziałem u gościa od klimy jak wymieniał)
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez []gk[] » 3 maja 2011, 22:16

Znalazłem (wspólnie z mechanikiem) problem późnego załączania sprężarki klimatyzacji :D . Winny był przekaźnik, ten w puszce bezpieczników w komorze silnika. Zamieniliśmy miejscami 2 sąsiednie i sprężarka załącza się do razu, testowałem 3 dni. Zamieniliśmy wydaje mi się z przekaźnikiem DEFOG czyli odpowiedzialnym za ogrzewanie tylnej szyby. Ten wadliwy przekaźnik dość mocno się grzał. Obecnie chłodem zaczyna wiać jakieś ~10s po odpaleniu silnika. Rewelacja.
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2009, 18:16
Posty: 50
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 6, GY 2004r. 2.0D 136KM

Postprzez eszo67 » 5 maja 2011, 09:13

Koledzy mam takie pytanie,czy to jest normalne jak wlacze tryb auto to na wyswietlaczu pojawia sie AC ECO AUTO.nie chodzi ta klima jak powinna sprezarka zalacza sie po chwili nie odrazu ,klime nabijalem w sierpniu zeszlego roku bede musial chyba w pierwszej kolejnosci sprawdzic ilosc czynnika a potem dalej szukac przyczyny.kolega wyzej pisal o przekazniku w komorze silnika,ktory to jest wedlug opisu na pokrywie bezpiecznikow moze mi ktos napisac.pozd.eszo
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 17:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez []gk[] » 5 maja 2011, 11:28

Z wcześniejszych postów wynika, że przy ustawieniu klimy na AUTO tryb ECO jest załączany gdy logika sterowania uzna że warunki atmosferyczne nie różnią się bardzo od temperatury jaką chcemy osiągnąć w kabinie . W ECO częstotliwość uruchamiania wiatraków chłodnicy i załączeń sprężarki spada.
Chciałbym zobaczyć tryb ECO po zmniejszeniu wartości temperatury na minimum czyli 16 stopni C.

Ten przekaźnik jest oznaczony mniej więcej "AC/..." ale w Twoim przypadku to raczej nie to.
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2009, 18:16
Posty: 50
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 6, GY 2004r. 2.0D 136KM

Postprzez maarec » 18 maja 2011, 16:47

koledzy – nie przesadzajcie z tym, że klima w m6 jest słaba.

od kilku dni jestem posiadaczem mazdy 6, (forum czytam od pół roku – tyle ile poszukiwania auta), poprzednio jeździłem autami z klimą :

mondeo, c-max, yaris, smart forfour, seat leon, i jeszcze by się coś na pewno znalazło – wydajność klimy w mojej sztuce m6 – której tej wiosny nie nabijano jeszcze ani nie czyszczono – jest rewelacyjna, lepiej było tylko w mondeo ale tam musiałem sprawdzać na 3 termometry bo przy temp. zewnętrzej 35+ słońce klima dawała ok 1,5 – 2 stopnie.

tak jak Ktoś radził wyżej – dobry serwis, który naprawia tylko klimatyzacje i powinno być super.

ja praktycznie używam tylko eco, ze względu na gardło – jak na dworze upał a w aucie 20 stopni mniej – musisz zachorować – nie ma mowy

p.s – po podmalowaniu zderzaka przedstawię się w odpowiednim dziale,

pozdrawiam i witam
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez qzym » 7 cze 2011, 17:31

Mam tez pytanko w temacie klimy, a mianowicie:

Jaki olej można zastosować w układzie klimy jako zamiennik ATMOS GU10????
Ile wchodzi do układu oleju??

Spotkałem się z róznymi opiniami i podawanymi ilościami, stąd moje pytanie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez jaceeek » 8 cze 2011, 09:27

[]gk[] napisał(a):Miałem to na uwadze. Kiedy sprężarka się w końcu uruchomi, z nawiewu leci naprawdę zimne powietrze. na pewno poniżej 10 stopni. Sprawdzone organoleptycznie paluchem. Dodatkowo, o ile dobrze pamiętam, to przy nabijaniu czynnika zeszło ok 380g, a weszło 470g.


Wczoraj nabijałem klime i też weszło 470g. To znaczy taką wartość ustawił mechanik nabijając klime.
Początkujący
 
Od: 16 lut 2010, 10:06
Posty: 24
Skąd: Gliwice, Chrzanów
Auto: GY1

Postprzez kerov » 30 cze 2011, 19:36

[]gk[] napisał(a):Znalazłem (wspólnie z mechanikiem) problem późnego załączania sprężarki klimatyzacji :D . Winny był przekaźnik, ten w puszce bezpieczników w komorze silnika. Zamieniliśmy miejscami 2 sąsiednie i sprężarka załącza się do razu, testowałem 3 dni. Zamieniliśmy wydaje mi się z przekaźnikiem DEFOG czyli odpowiedzialnym za ogrzewanie tylnej szyby. Ten wadliwy przekaźnik dość mocno się grzał. Obecnie chłodem zaczyna wiać jakieś ~10s po odpaleniu silnika. Rewelacja.



Piwo Ci wisze , :D w moim przypadku tez to pomogło , tylko nie wiem dokładnie z czym zmieniłem , bo zamieniłem z przekaźnikiem poniżej ;) muszę się dowiedzieć z czym dokładnie ;) ale klima działa odrazu po odpaleniu autka <spoko> w te gorące dni luzik
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2011, 16:46
Posty: 28
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136km 03r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6