Strona 1 z 1

Dokładany Alarm – łączny pobór prądu

PostNapisane: 20 lut 2011, 15:08
przez JanuszB307
Witam,
Samochodzik: Mazda 6 2.0 DIESEL 2002r. 121KM (89kW) Hatchback

Mam pytanie odnośnie poboru prądu jaki jest w tych M6,
w mojej M6 po wyłączeniu wszystkiego i zamknięciu samochodu wychodzi 50mA, składa się na to: pamieć radia, komputera, zegarka, migajaca dioda na desce i sterownik od centralnego zamka który rozsyła fale do pilota.
Wydaję mi się ze na to wszystko i w takim samochodzie nie jest to dużo ale ... brakowalo mi alarmu więc kupiłem Profesionalny alarm z masą czujników, uderzenia, ultradźwięki, migajaca dioda i syrenka z własnym zasilaniem, to wszystko pobiera też 50mA, też wydaję mi się że na taki alarm nie jest to dużo tylko pojawia się drugie ale ... sumując wszystkie prądy wychodzi że po zamknięciu samochodu pobór prądu wynosi 100mA, nie jest to mało i chyba też nie jest tragedią.

Jak sądzicie czy taki prąd jest odpowiedni ??
Nie będzie problemów z akumulaotrem ??
Po jakim czasie mogę nie odpalić samochodu ?? Aku. to 70Ah 510A VARTA ma już kilka latek ale narazie kręci w zimie.

Zastanawia mnie jeszcze czy w tym samochodzie są dwie centralki od fabrycznego centralnego zamka,
1 to sterownik zamka (przekaźniki i sterowanie siłownikami) a
2 to sterownik który tylko rozsyła fale do pilota, czy
jest to wszystko w tym jednym sterowniku umieszczonym za schowkiem ??
Jeśli byłyby te sterowniki oddzielnie to zdemontowałbym ten co rozsyła fale i dzięki temu udałoby się zaoszczędzić parę mA, dodam że fabrycznego pilota nie mam dlatego kupiłem dodatkowy alarm z pilotami gdyż dużo taniej wyszło i wiecej przydatnychj fukcji.

Z góry dziekuję za odpowiedzi i za pomoc.
Pozdrawiam <oczko>

Nikt nie pomoże ?? :(

Re: Dokładany Alarm Mazda 6 – łączny pobór prądu

PostNapisane: 17 mar 2011, 02:50
przez kristoferson1
Więc 100mA na postoju z alarmem to nie jest źle. Max. "normalnego" może nawet sięgać 200mA.
Dla pewności można mierzyć ok. 1godz. po wyłączeniu silnika, kiedy to już wszystko będzie "uśpione".

W Twoim przypadku 100mA, akumulator 70Ah rozładuje się zupełnie w po 700 godzinach, co daje prawie miesiąc ! Ale zaznaczam, do zupełnego rozładowania. ILe potrzeba, aby wystartować silnik to już trzeba by było znać charakterystykę akumulatora. Jednak daje to obraz wieeeelu dni postoju bez obaw.

JanuszB307 napisał(a):Jeśli byłyby te sterowniki oddzielnie to zdemontowałbym ten co rozsyła fale i dzięki temu udałoby się zaoszczędzić parę mA

Właśnie, chyba więcej pracy niż tej oszczędności będzie z tego :) To może diodę wyłączyć, to będzie 10mA mniej ;)

Re: Dokładany Alarm Mazda 6 – łączny pobór prądu

PostNapisane: 23 mar 2011, 09:17
przez Marek 161BD081
JanuszB307 napisał(a):
Zastanawia mnie jeszcze czy w tym samochodzie są dwie centralki od fabrycznego centralnego zamka,
1 to sterownik zamka (przekaźniki i sterowanie siłownikami) a
2 to sterownik który tylko rozsyła fale do pilota, ....

Żaden alarm samochodowy nie wysyła fal, które odbierane byłyby przez pilota.
Tak się dzieje TYLKO w przypadku systemów opartych o RF-ID, którego na 99.9% u Ciebie nie ma.

Re: Dokładany Alarm Mazda 6 – łączny pobór prądu

PostNapisane: 25 cze 2011, 00:49
przez kristoferson1
Jaki ustawiacie "czas opoznienia uzbrojenia" w Mazda 6? Bo czesto polecaja programowac dluzszy czas (30sek.), gdy auto posiada oswietlenie z powolnym wygaszaniem.