Usterka gniazda zapalniczki – Rozwiązanie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez robson124 » 13 sty 2011, 11:49

witam , kupiłem transmiter i chciałem go wyprubować ale niestety okzało sie ze nie działa gniazdo zapalniczki.
sprawdziłem bezpiecznik ten koło lewej nogi :) i bezpiecznik jest ok
co może być jeszcze przyczyną nedziałenia tego gniazda ?? pozdro
Ostatnio edytowano 1 mar 2013, 10:54 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 3 razy
Powód: Poprawiono temat
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 21:29
Posty: 17
Skąd: kuj-pom
Auto: mazda 6 ,2003 kombi ,diesel

Postprzez mazdzia89 » 13 sty 2011, 12:59

Może głupie pytanie ale sprawdzałeś na przekręconym kluczyku??? U mnie po wyłączeniu zapłonu nie ma zasilania na zapalniczce....
Avatar użytkownika
 
Od: 21 wrz 2010, 08:03
Posty: 68
Auto: MAZDA 6 1.8 16V 2003r.

Postprzez robson124 » 13 sty 2011, 13:08

tak i na odpalonym też nic a wszystkie bezpieczniki i te pod maska wydają sie tez byc ok
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 21:29
Posty: 17
Skąd: kuj-pom
Auto: mazda 6 ,2003 kombi ,diesel

Postprzez agnostyk » 13 sty 2011, 13:11

a rozbierałeś środkowy tunel, patrzyłeś czy przewody od spodu są wpięte do niej?
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez robson124 » 13 sty 2011, 13:39

no nie a jak sie do tego zabrac bo nie mam zielonego pojecia ,,, od niedawna mam 6 ke :)
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 21:29
Posty: 17
Skąd: kuj-pom
Auto: mazda 6 ,2003 kombi ,diesel

Postprzez s i w y » 13 sty 2011, 14:02

robson124 napisał(a):co może być jeszcze przyczyną nedziałenia tego gniazda

Jesteś pewien że gniazdo jest zepsute czy że sam transmiter Ci nie działa?
Ja jak podłączyłem transmiter swojego czasu to mi nie działał, ale ogólnie gniazdo zapalniczki było OK.
Rozkręciłem wtyczkę pod +12V i okazało się, że bezpiecznik w gnieździe jest do kitu. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez agnostyk » 13 sty 2011, 14:24

robson124 napisał(a):no nie a jak sie do tego zabrac bo nie mam zielonego pojecia ,,, od niedawna mam 6 ke :)


tutaj masz link jak to wygląda wizualnie, pod Video: Removing the Cupholder Part II masz pokazane jak zacząć ;)

http://web.archive.org/web/200711081318 ... &Itemid=49

Zaczynasz od energicznego wyjęcia koszyka na kubki, potem odkręcasz gałkę od zmiany biegów i po kolei, idąc od "kubków" wyjmujesz plastiki, mieszek itd. – wszystko jest na zatrzaski, aczkolwiek trzeba to zrobić energicznie, ale nie na chama. Na końcu wyjmujesz wewnętrzny pojemnik od zapalniczki i delikatnie sama zapalniczkę, całość, a tam ukazuje Ci się wszystko "na tacy" – kabelek do zapalniczki, żarówki itp. Jest na focie nr 3.
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez robson124 » 13 sty 2011, 14:47

hmm widze , ze troche z tym zachodu ale instruktarz pomocny wielkie dzieki .
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 21:29
Posty: 17
Skąd: kuj-pom
Auto: mazda 6 ,2003 kombi ,diesel

Postprzez agnostyk » 14 sty 2011, 00:45

ujmę to tak – po wielokrotnym demontażu i montażu środkowego tunelu, z czasem zajmuje to czas maksymalnie do 1 minuty (oczywiście kończąc zabawę na zapalniczce) :D Reszta, to powiedzmy dodatkowe 5 :D
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez robson124 » 14 sty 2011, 08:39

no tak a czy da się to jakoś wybadać na miernikach czy jest tam jakiś prąd przed demontarzem?
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 21:29
Posty: 17
Skąd: kuj-pom
Auto: mazda 6 ,2003 kombi ,diesel

Postprzez agnostyk » 14 sty 2011, 11:06

Powiem szczerze, że nigdy tego nie sprawdzałem, bo za każdym razem jak rozbierałem, to dobierałem się do żaróweczek od podświetlenia nawiewów i raz do anteny, ale w końcu do zapalniczki dochodzi przewód ze spinką, więc po jej odłączeniu od gniazda, możesz chyba na spokojnie próbować się do niego wpiąć miernikiem i sprawdzić.
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez robson124 » 14 sty 2011, 12:25

no fakt racja:)
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 21:29
Posty: 17
Skąd: kuj-pom
Auto: mazda 6 ,2003 kombi ,diesel

Postprzez robson124 » 5 lut 2011, 13:50

i okazało sie ze kostka nie stykała z tyłu zapalniczki ,juz smiga wszystko:)
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 21:29
Posty: 17
Skąd: kuj-pom
Auto: mazda 6 ,2003 kombi ,diesel

Postprzez lerman » 6 cze 2011, 00:05

wiem, że temat był poruszany kilkakrotnie, sprawdzałem przez wyszukiwanie, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

zauważyłem nie działające gniazdo zapalniczki jak chciałem podłączyć kabel od nawigacji, który już wcześniej wielokrotnie podłączałem. sprawdziłem bezpieczniki i okazało się, że jest przepalony, więc włożyłem nowy, sprawdzam, nadal nie działa, patrzę na bezpiecznik, przepalony. rozebrałem tunel środkowy i sprawdziłem, nie wygląda, żeby cokolwiek mogło być nie tak, no chyba, że jak mi serwis poprawiał naciąg ręcznego, to odwrotnie włożyli blaszki do kostki, ale z tego co pamiętam przy takiej elektryce, akurat zasada jest taka, że jeden plus drugi minus. tak czy siak sprawdzilem i wszystko jest ok. z podłączeniem.

czy ktoś miał podobny problem? Może to wiązka? Chyba nie zostaje mi nic innego jak udać się do serwisu. Chyba, że ktoś zna jakiegoś elektryka magika, co mi to sprawdzi i naprawi niedrogo, ale porządnie.

dzięki!
lerman
lerman
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2010, 21:48
Posty: 10
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 6, diesel, rocznik: 2005, kombi

Postprzez generaldawid » 6 cze 2011, 01:06

Spruboj od przeczyszczenia samego gniazda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2010, 16:37
Posty: 71
Skąd: Telford
Auto: Mazda 6 2.0 TS2 2007 Heatchback

Postprzez Wojtek » 6 cze 2011, 10:04

lerman napisał(a):wiem, że temat był poruszany kilkakrotnie, sprawdzałem przez wyszukiwanie, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

odpowiedzi nie ma jeszcze, ale temat o gniezdzie istnieje...
lacze watki...

a w sprawie usterki:
zdemontuj konsole srodkowa i odepnij wtyczke od gniazda zapalniczki... nastepnie wymien bezpiecznik na nowy i sprawdz czy sie nie spali...
jezeli nie, to gniazdo zapalniczki ma zwarcie... czesty przypadek...

Ps.
Prosze uzupelnienic profil uzytkownika... (to cos z prawej strony)
dziekuje
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez lerman » 6 cze 2011, 18:05

67igor1 – dzięki za odpowiedź.
sprawdzę w najbliższy weekend.
lerman
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2010, 21:48
Posty: 10
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 6, diesel, rocznik: 2005, kombi

Postprzez Wojtek » 6 cze 2011, 18:21

lerman napisał(a):67igor1 – dzięki za odpowiedź.
sprawdzę w najbliższy weekend.

prosze bardzo :) , no i czekamy...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez lerman » 12 cze 2011, 15:09

67igor1 napisał(a):
lerman napisał(a):67igor1 – dzięki za odpowiedź.
sprawdzę w najbliższy weekend.

prosze bardzo :) , no i czekamy...


jeszcze r
67igor1 napisał(a):
lerman napisał(a):wiem, że temat był poruszany kilkakrotnie, sprawdzałem przez wyszukiwanie, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

odpowiedzi nie ma jeszcze, ale temat o gniezdzie istnieje...
lacze watki...

a w sprawie usterki:
zdemontuj konsole srodkowa i odepnij wtyczke od gniazda zapalniczki... nastepnie wymien bezpiecznik na nowy i sprawdz czy sie nie spali...
jezeli nie, to gniazdo zapalniczki ma zwarcie... czesty przypadek...

Ps.
Prosze uzupelnienic profil uzytkownika... (to cos z prawej strony)
dziekuje


wielkie dzięki raz jeszcze za podpowiedź. <rotfl>
okazało się dokładnie to co napisałeś.
jak auto było w serwisie (poprawiali mi hamulec ręczny), musieli mi najwidoczniej zdemontować panel środkowy wraz z wymontowaniem zapalniczki w jakiś dziwny sposób, bo między tymi dwoma blaszkami, które wchodzą w kostkę nie było żadnej podkładki/przekładki, którą znalazłem gdzieś na dole w okolicach skrzyni biegów. zamontowałem wszystko i działa.

pozdrawiam!!!
lerman
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2010, 21:48
Posty: 10
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 6, diesel, rocznik: 2005, kombi

Postprzez Wojtek » 12 cze 2011, 18:01

prosze bardzo ;)

szerokosci zycze <spoko>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6