siłowniki klapy bagażnika M6

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez krabdul » 30 gru 2010, 22:38

Czy siłowniki są na 200 czy na 600N to cena praktycznie jest taka sama...

Mi też klapa leci – nawet w lecie – a teraz to siłowniki nic już nie trzymają – ale to sedan więc w skrajnym położeniu się trzyma, tyle że trzeba klapę odprowadzić do końca zamiast sama tam powędrować :)

Oryginały mają u mnie 285mm i 450N a dedykowane nowe do M6 mają 490N i kosztują ok 110 para
Ale warto poszukać na allegro pod inne auta bo zaczepy często są takie same a cena przez pół.

Dla przykładu znalazłem kilka o zbliżonych wymiarach.

Audi 80 – 280mm / 660N / 60pln para
Alfa 164 – 280mm / 430N / nie pamiętam
Volvo S40 – 295mm / 490N / 66pln para

Ja chyba kupię sobie te od Audi bo mam trochę wytłumioną klapę i przez to też jest ciut cięższa – klapa ciutkę mniej się wychyli ale przy tych np od volvo mogłaby już o szybę walić. Przy siłownikach do HB myślę, że tolerancja długości jest większa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Enduro » 31 gru 2010, 00:06

mazda juz w modelu 626 GE miala problemy z silownikami i raczej tego w najblizszym czasie nie usuną.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez andrzej129 » 2 sty 2011, 19:50

faktycznie, w mojej wczesniejszej 626GE tez wymienialem silowniki i byly one kupione na allegro dedykowane dla innego samochodu (nie pamietam jakiego), moze warto poszukac czegos innego niz oryginal do m6 ;P

Edit:

ludzie, bylem dzis w servisie mazdy i... silownik standard kosztuje 48 € szt , natomiast wzmocnione do klapy ze spoilerem 108€ /szt – koszmar <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2007, 12:39
Posty: 31
Skąd: Jastrzebie Hamburg
Auto: M6 2.3 a+.07 GG

Postprzez nynuch76 » 5 sty 2011, 21:43

Że tak powiem trzysta euro za spoiler z siłownikami i to w kolorze to okazja !!! <diabełek>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez andrzej129 » 8 sty 2011, 13:55

nooo ... <ok> trzy stowki i to w kolorze, fajnie by jeszcze miec oryginal :D ,choc wlasnie oryginal w mazdzie kosztuje z silownikami 275€ ale bez lakieru i montazu :|

Edit:

mam pytanie ,moze ktos wie :jaka sile musi miec silownik do klapy ze spoilerem ,wiem ze silownik bez spilera ok 490-500N <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2007, 12:39
Posty: 31
Skąd: Jastrzebie Hamburg
Auto: M6 2.3 a+.07 GG

Postprzez krabdul » 10 sty 2011, 14:51

Nie wiem jak dokładnie jest w M6 ale jak szukałem siłowników to dla wersji ze spojlerem dla niektórych aut było tak 100-200N więcej. Od zbyt wielu rzeczy to zależy by uogólnić.

Można samemu policzyć o ile mocniejszy wyrzut powinien mieć siłownik, zwłaszcza, że nie każdy dokupuje oryginał. Wystarczy znać masę spojlera a ramię/punkt zaczepienia siłownika względem zawiasów i tak samo ramię dla spoilera można zmierzyć. Wzór wyglądałby mniej więcej tak.

Fd = (Ms*g*Rsp)/(2*Rsił)

gdzie:
Fd – dodatkowa siła dla każdego z siłowników [N]
Ms – masa spojlera [kg]
g = 9.81m/s^2
Rsp – ramię na jakim ciąży spoiler
Rsił – ramę pracy siłownika

Wynik wyjdzie oczywiście w [N] a jednostki Rsp i Rsił to już obojętne czy metry czy cm bo się skrócą ;)

To taki przybliżony wzór i jest słuszny dla utrzymania klapy w poziomie. Jak o czymś zapomniałem to proszę mnie poprawić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Enduro » 10 sty 2011, 21:59

krabdul napisał(a):.... Jak o czymś zapomniałem to proszę mnie poprawić.

tak...no m.in. o oporach powietrza przy otwieraniu i ewent. obciazeniu sniegiem lub lodem w porach jesienno-zimowych i nie tylko, jesli takowy na klapie zalega,
ale to moze tez obliczyc, gdyz powierzchnia zbierania sie wody jest ograniczona i stala- jak i lodu,
choc tu moze byc lekko problematycznie, jesli pada deszcz no i zamarza...
a ten spojler tez wspomoze proces zbierania sie tam w sporych ilosciach zmarzliny....
co do oporu wiatru, to sprawa jest jasna, bo powierzchnia jest niezmienna, no chyba, ze wieje wiatr, ale tu zalezy czy wieje na czy pod klape no i z jaka siłą... ponadto pozostaje kwestia oporu wypychania silownikow, ktory to pod wplywem dodatnich lub ujemnych temperatur bedzie inny i zalezny od "TWO"-mechanicznego... pomijam tu opory tarcia na przegubach silownikow...
P.S. Noooo, ale najlepieje to kupic silniejsze silowniki niz slabsze, co by w globus <glupek2> nie oberwac. <pomocy><glupek2>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krabdul » 11 sty 2011, 14:03

No tak, to wszystko jest ważne ale w większość przypadku odnosi się do siły potrzebnej na odtwarcie i utrzymanie klapy a zauważ, że mój prowizoryczny wzór odnosi się do delty więc większość niespodzianek jest praktycznie niezmienna.

W tym wzorze należałoby jeszcze uwzględnić zmienne kąty siłownika podczas ruchu jak i różne ramię pracy w obu punktach zaczepiania względem zawiasów. Chociaż najlepiej policzyć to dla max wychyłu. Ramię pracy spoilera jest już proste.

Ale faktycznie globus cenna rzecz, więc lepiej dodać za dużo niż za mało jak napisałeś – co najwyżej muskuł przybędzie ;)

W Cordobie też miałem padnięte siłowniki i szrama na czole raz się pojawiła. Niestety w sedanie wali się prosto w kant, w HB i kombi co najwyżej klapsa od góry ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez jarmo » 11 sty 2011, 17:51

krabdul napisał(a):Nie wiem jak dokładnie jest w M6 ale jak szukałem siłowników to dla wersji ze spojlerem dla niektórych aut było tak 100-200N więcej. Od zbyt wielu rzeczy to zależy by uogólnić.


Ja zakupiłem do liftbacka spojler oryginał – mogę jutro sprawdzić co jest na amortyzatorach napisane i dam znać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2010, 18:46
Posty: 34
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 GG 2.0 LF 141 KM HTB 2004

Postprzez andrzej129 » 11 sty 2011, 20:00

ooo dobrze wiedziec ,dobre i to ,ja kompletnie nie mialem pojecia :) moglbys jeszcze spisac moze numer jaki tam jest ( z gory wielkie dzieki ) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2007, 12:39
Posty: 31
Skąd: Jastrzebie Hamburg
Auto: M6 2.3 a+.07 GG

Postprzez Enduro » 11 sty 2011, 21:54

krabdul napisał(a):....
Ale faktycznie globus cenna rzecz, więc lepiej dodać za dużo niż za mało jak napisałeś – co najwyżej muskuł przybędzie...)

dla tych ktorzy nie chcą inwestować w inne siłowniki, polecam zdemontować tylną wycieraczke, otwór po niej zaslepić jakimś eleganckim koreczkiem, do tego usunąć silnik z ramieniem i dzwiganiami..
u mnie pomogło a szczególnie, że poprzedni właściciel auta zamontował DWA spoilery na klapie.
warunek jest taki, że nie jesteśmy uzależnieni od spoglądania przez tylne okno (u mnie było on kpl. zaciemnione) :>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krabdul » 11 sty 2011, 23:59

To jeszcze poprosimy o złotą radę dla sedana ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Enduro » 12 sty 2011, 01:44

krabdul napisał(a):To jeszcze poprosimy o złotą radę dla sedana ;)

tu taki problem jest połowiczny, bo po otwarciu dużo mniejszej klapki kufra, jak otworzymy ją na maxa,no to nie spadnie , przynajmniej z powodów grawitacyjnych, bo jej pozycja jest korzystnie stabilna...pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mikolaj » 12 sty 2011, 03:27

krabdul napisał(a):To jeszcze poprosimy o złotą radę dla sedana ;)

http://cgi.ebay.pl/MAZDA-6-SPOILER-HECK ... 1e5b09e287

;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Enduro » 12 sty 2011, 16:07

krabdul napisał(a):To nie jest sedan :) ale chodziło mi bardziej o wycieraczkę niż o spoiler a takowej w sedanie (bynajmniej ja) nie mam, więc nie ma jak odciążyć ;)

chyba tak,to seden, wg mnie...
ale tak czy owak, w wersji M6 bez wycieraczki nie ma zagrozenia lub jest ewidentnie mniejsze,
oberwania klapa w globus..raczej. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez jarmo » 12 sty 2011, 19:51

Uwaga! Uwaga! :)

Podaję dane z oryginalnych siłowników dostarczanych w komplecie ze ze spojlerem (liftback):
GJ6L – 62620 G
3935RS
510N 341/04 F 07
Mam nadzieję, że to Wam pomoże.

Jakby ktoś chciał na wiosnę kupić, to będę miał do sprzedaży oryginały (te które wyjmę z auta – były wymieniane na gwarancji 10.2006 i "przejechały" od tego czasu 42.000km) o oznaczeniach GJ6J – 62620 G, stan idealny (trzymają klapę nawet w największe mrozy).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2010, 18:46
Posty: 34
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 GG 2.0 LF 141 KM HTB 2004

Postprzez gacek » 12 sty 2011, 21:59

Też dodam coś od siebie i potwierdzę użytkownika jarno
Dzisiaj sprawdzane :)

Siłownik z mojej sztuki (bez spojlera)
Obrazek

Siłownik z angielki , którą rozebrałem ( klapa ze spojlerem)
Obrazek

Także wartoćś Nm jak i numer części jest inny <spoko>

Co do siłowników , resztę info wyślę Ci na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez krabdul » 13 sty 2011, 00:03

Enduro napisał(a):
krabdul napisał(a):To nie jest sedan :) ale chodziło mi bardziej o wycieraczkę niż o spoiler a takowej w sedanie (bynajmniej ja) nie mam, więc nie ma jak odciążyć ;)

chyba tak,to seden, wg mnie...

Jeździsz kombi? Sedan ma ewidentnie dłuższą pupę i i światło stopu nad półką a nie w klapie no i koniec klapy nie ma takiego zadziorka jak HB. Tzn w linku też jest sedan, ale na 3ciej fotce. Na tej co wyskakuje domyślnie na 99% (wg mnie...) jest HB.

gacek napisał(a):Także wartoćś Nm jak i numer części jest inny <spoko>

N a nie Nm :) ale pomijając to to 30N to strasznie mała różnica. Te 30N to starczy może na taką listewkę jak w powyższym linku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez mikolaj » 13 sty 2011, 15:53

krabdul napisał(a):Jeździsz kombi? (..) na 99% (wg mnie...) jest HB.

Chyba we wszystkich autach na świecie z wyjątkiem superb w sedanach podnosi się do góry sama blacha a w HB razem z szybą. Dodatkowo wycieraczki montowane są tylko w HB, w sedanach ich nie ma ze względu na inny profil szyby (nie jest potrzebna).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez SzUrEk » 26 sty 2011, 14:49

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6