zamarzająca przednia szyba

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez maselek » 18 lis 2011, 21:40

Myjk napisał(a):Po lewej dysza zmieniona, po prawej oryginalna


He, ta oryginalna to rozregulowana na maksa <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Myjk » 18 lis 2011, 22:01

Wojtek napisał(a):no niezle daje ta nowa dysza <serduszka>

Tak, ale najważniejsze, że idealnie pasują i pokrywają dziury w masce.

maselek napisał(a):He, ta oryginalna to rozregulowana na maksa <ok>

Daj spokój, nawet mi nie wspominaj o regulacji tego oryginalne szajsu. :P

PS może wydzielić wątek o spryskiwaczach do oddzielnego tematu? Gdzieś zdaje się nawet był wątek na ten temat.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Magoor » 18 lis 2011, 22:09

Dysze to ja od dawna wiem, że fajne bo mam takie od ponad roku. Ale co będzie z tym podgrzewaczem?
Tak jest o tym wątek osobny.
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 00:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez bieski » 18 lis 2011, 22:12

Myjk a możesz nagrać filmik przy większej prędkości :> Ciekawe jak plują powyżej 100 km/h.
No i czy wejdą te dysze pod wygłuszenie?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez dobrzyn22 » 18 lis 2011, 22:14

czy można jeździć bez osłony termicznej maski? Jakie to będzie miało konsekwencje?


z pewnością głośniej będzie...a jaki wpływ na lakier będzie miał mocno rozgrzany silnik??...

Pytanie,czy ta osłona ma bardziej zadanie związane z temperaturą czy też z akustyką....
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Myjk » 18 lis 2011, 22:17

Magoor napisał(a):Dysze to ja od dawna wiem, że fajne bo mam takie od ponad roku.

Co się nie chwaliłeś? :P

Magoor napisał(a):Ale co będzie z tym podgrzewaczem?

Może jutro się za to zabiorę. Jak patrzyłem, to wygląda na to, że będzie można podgrzewacz zamontować zgodnie z moim planem, tj. na masce -- żeby sobie zwisał pionowo (tak jak instrukcja nakazuje) a po zamknięciu pasował się w dziurę na wysokości webasto. Dzięki temu będzie bardzo blisko dysz, czyli perfekcyjnie. Kable zasilające polecą do prawego zawiasu i do aku. Nie trzeba będzie też rozbierać błotnika i nadrabiać wężyka do płynu.

bieski napisał(a):Myjk a możesz nagrać filmik przy większej prędkości :> Ciekawe jak plują powyżej 100 km/h.

Tak, jutro nagram. Podejrzewam, że trzeba będzie je trochę podnieść (jest kluczyk do regulacji, to to metalowe coś z fotki).

bieski napisał(a):No i czy wejdą te dysze pod wygłuszenie?

Tak, jest tam spokojnie miejsce (izolacja ma wybrzuszenie)-- nic nie koliduje, pomimo tego, że wężyk musi trochę zawinąć.

dobrzyn22 napisał(a):Pytanie,czy ta osłona ma bardziej zadanie związane z temperaturą czy też z akustyką....

Toteż na to właśnie pytanie chciałem uzyskać odpowiedź. :)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez klajgus » 18 lis 2011, 22:25

Myjk napisał(a): Pytanie,czy ta osłona ma bardziej zadanie związane z temperaturą czy też z akustyką....


Toteż na to właśnie pytanie chciałem uzyskać odpowiedź. :)


w poprzednim aucie (nissan almera) ściągnąłem "osłonę" maski i nic się złego nie działo, myślę ze to tylko akustyka na postoju, bo podczas jazdy żadnej różnicy nie zauważalnym
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez Magoor » 18 lis 2011, 22:28

Myjk napisał(a):Tak, jutro nagram. Podejrzewam, że trzeba będzie je trochę podnieść (jest kluczyk do regulacji, to to metalowe coś z fotki).

bieski napisał(a):No i czy wejdą te dysze pod wygłuszenie?

Tak, jest tam spokojnie miejsce (izolacja ma wybrzuszenie)-- nic nie koliduje, pomimo tego, że wężyk musi trochę zawinąć.

Ja swoje podniosłem, ale nie za mocno, bo z kolei na postoju by na dach psikały. Pęd powietrza łatwiej zwiewa te rozpryski niż strużki z oryginalnych.
Ja te końcówki musiałem zastosować z kolankami, bo jednak nie do końca wszystko mieści się idealnie pod osłoną.
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 00:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez Myjk » 18 lis 2011, 22:31

klajgus napisał(a):myślę ze to tylko akustyka na postoju, bo podczas jazdy żadnej różnicy nie zauważalnym

...w przypadku diesla może to wręcz też trochę trzymać ciepło. ;)

PS porównanie dysz:

Obrazek

Obrazek

Magoor napisał(a):Ja te końcówki musiałem zastosować z kolankami, bo jednak nie do końca wszystko mieści się idealnie pod osłoną.

Macałem pod osłoną i nic się nie łamało. Po zamknięciu maski nic nie dociska osłony do maski... takie moje obserwacje. Ale ja mam polifta... może jest już inna konstrukcja osłony?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez ogien82 » 19 lis 2011, 09:41

Hej Myjk filmiki nie działają :(
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez Myjk » 19 lis 2011, 20:52

Tak, nie działają. Nagram jutro nowe filmiki podczas jazdy i wrzucę ponownie.

Poza tym właśnie przez godzinę przymarzałem w garażu, cyrklowałem montaż i wszystko powinno się udać zgodnie z planem poza jedną rzeczą -- i tu pytanie do osób zaznajomionych z elektryką samochodową. Przy instalacji ogrzewacza na masce zabraknie mi kabli prądowych ponieważ chcę to zrobić bezkolizyjnie, tj. pociągnąć kable po masce, do zawiasu (analogicznie do poprowadzonego wężyka od spryskiwacza, tylko po drugiej, prawej stronie). O ile zasilającego wydoli, tak zabraknie masy, żeby ją sprowadzić do miejsca podpięcia masy w komorze silnika, zresztą te kable są tak sztywne i grube, że nie ułożą się razem przy zawiasie. Czy jak podłączę masę do maski (śruby zawiasu?) to popełnię dramat? :P Tam idzie prąd 30A wg instrukcji. Jak się tak nie da, to pozostanie mi puścić zasilanie bezpośrednio. Będzie łatwiej całość zrobić, ale będzie wyglądać trochę po druciarsku.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Grzyby » 20 lis 2011, 11:42

Myjk napisał(a):Tam idzie prąd 30A

To jaką to ma moc?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Myjk » 20 lis 2011, 12:15

Grzyby napisał(a):To jaką to ma moc?

Poprawka, używa 50A przez 30-40 sek. i w tym czasie nagrzewa płyn do 60 oC. Podgrzewacz działa tylko i wyłącznie gdy prąd wynosi powyżej 13V (czyli tylko przy pracującym silniku), zatem nie ma konieczności montowania dodatkowego przekaźnika odcinającego na postoju. Dalej, podtrzymując temperaturę podczas jazdy, konsumuje mniej niż 2A w ciągu godziny. Moc? Po co Ci ta informacja? Ze wzoru wychodzi min. 650W. Alternator W CiTD (a może w każdej 6) ma AFAIK 1100W.

PS widziałeś spryski w pracy?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Grzyby » 20 lis 2011, 12:31

Myjk napisał(a):Moc? Po co Ci ta informacja?

Bo coś dużo tego, stąd moje pytanie.
Podgrzewacz paliwa ma 150W i podgrzewa paliwo do + 35 stopni.

Jeżeli faktycznie to ma pobierać 50A to osobny kabel zasilający jest obowiązkowy.
W sumie to sprawdziłbym miernikiem jaki jest rzeczywisty pobierany prąd podczas pracy podgrzewacza.

Myjk napisał(a):PS widziałeś spryski w pracy?

Nie. Filmy nie działają (co zresztą kilkanaście razy już napisałeś :P)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Myjk » 20 lis 2011, 19:19

Grzyby napisał(a):Bo coś dużo tego, stąd moje pytanie.
Podgrzewacz paliwa ma 150W i podgrzewa paliwo do + 35 stopni.

Zależy jaką ma pojemność -- z tego co pamiętam to średnica w tym podgrzewaczu nie jest zbyt duża.
Pytanie kluczowe nadal jest otwarte -- czy można umasowić toto do maski?

Grzyby napisał(a):Nie. Filmy nie działają (co zresztą kilkanaście razy już napisałeś :P)

No to masz nowe, przy maksymalnie skrajnych warunkach :P Są jednak trochę za daleko na masce, żeby skutecznie dawały na całą szybę przy takiej prędkości. Lepiej robi się dopiero poniżej 80/h. Zauważyłem też, że te dysze mają jakiegoś laga -- jak długo się nie używa (np. przez 2-3h), to na pierwszy strzał trzeba z sekundę poczekać -- jakby płyn ściekał z powrotem do zbiornika.



Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 20 lis 2011, 21:18

No fajnie Ci to wyszło. Daj jeszcze fotki spod maski jak to wygląda. Moim zdaniem masę przykręć do grodzi, będzie pewniejsza.
Mnie przyszedł do głowy inny pomysł, mianowicie zastosowanie podgrzewacza do gazu takiego jak ten http://www.drypa.pl/produkt1963_WTRYSKI ... alny_.html
Ale ma to jedną wadę, że nie działa od razu, tylko równolegle do nagrzewania się płynu chłodzącego. Sądzę jednak, że i tak zdałoby to egzamin. U siebie w aucie nie mam kłopotu z zamarzaniem wycieraczek, więc nie mam na czym tego przetestować.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez ogien82 » 21 lis 2011, 09:30

Fajnie to wygląda i działa ;) 140km/h czyli licznikowe 150km/h :)
A co z wycieraczkami, po filmiku widać, że masz stare, nowe na wiosnę?
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez Piotrus » 28 lis 2011, 01:47

Tylko glupiec patrzy na palec,kiedy palec wskazuje mazde.

[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 12:16
Posty: 63
Skąd: Jelcz-Laskowice/Leamington Spa-UK
Auto: MAZDA 6,benzyna 2,0 (2002r.)-byla
Mazda 6,benzyna 2,0 (2006r,)-jest

Postprzez Boost » 7 gru 2011, 22:47

Myjk i co się nie chwaliłeś takim modem, jutro je "pomacam" jak wpadnę, aż ochoty narobił no.
To zużycie prądu trochę straszy no i czy to nie szkodzi szybie? Taki płyn co ma 50st przy mrozie -kilknaście nie spowoduję nagłego ubytku tysiaka w portfelu, czyli pęknięcia szyby?
..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 18:09
Posty: 171
Skąd: Kanie k. Pruszkowa
Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.

Postprzez Myjk » 7 gru 2011, 23:38

Nie pomacasz, bo jeszcze nie zainstaliłem -- czasu braknie, w weekend zawsze się pić chce. :P Ale możesz pomacać nie założoną, drugą sztukę -- wezmę do kompletu z monitorem jutro, jak nie zapomnę. ;P

Zużycie prądu faktycznie przeraża trochę, ale wg instrukcji to trwa tylko chwilę. Jeśli zaś chodzi o temperaturę, to ludzie leją strumieniem gorącą wodę na szyby (znam takich) i szyby wytrzymują. Tutaj zanim doleci do szyby to się deko schłodzi, już nie wspominając o tym, że szyba będzie grzana od środka.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6