Strona 1 z 4

Ciągłe napięcie na przewodzie (+) świateł mijania – nawet po wyłączeniu

PostNapisane: 30 wrz 2010, 18:10
przez vegasnight9
Witajcie

Ostatnio zakładałem w Madzi światła do jazdy dziennej i chciałem podłączyć sterowanie nimi do świateł mijania – a więc gdy zapala sie mijania to gasną dzienne. Wiadomo o co chodzi. I tu pojawił sie problem.

Okazało sie że nawet po wyłączeniu świateł mijania na kablu zasilania (+) H1 cały czas utrzymuje sie słabe napięcie około 0.62V

Automat w światłach dziennych rozpoznaje nawet tak słaby prąd i po prostu światła sie nie zapalają.

Czy ktoś potrafi powiedzieć skąd to napięcie? Czy to normalne ?
Obrazek

Re: Ciągłe napięcie na przewodzie (+) świateł mijania – nawet po wyłączeniu

PostNapisane: 30 wrz 2010, 18:38
przez Maciej Loret
vegasnight9 napisał(a):słaby prąd około 0.62V[/b]


Faktycznie słaby...

Re: Ciągłe napięcie na przewodzie (+) świateł mijania – nawet po wyłączeniu

PostNapisane: 30 wrz 2010, 20:15
przez Pawko_6
Tej wartości napięcie szczątkowe może być wynikiem słabych połączeń masowych lampy, ale w zasadzie nie jest to jakaś wielka wada. Natomiast pytanie jest, co to za "automat" i jak go połączyłeś ?

Re: Ciągłe napięcie na przewodzie (+) świateł mijania – nawet po wyłączeniu

PostNapisane: 30 wrz 2010, 21:03
przez Enduro
te 0,6 volta nie ma kompletnie zanczenia,wg mnie... :|
pozdr.E

Re: Ciągłe napięcie na przewodzie (+) świateł mijania – nawet po wyłączeniu

PostNapisane: 30 wrz 2010, 21:24
przez vegasnight9
Pawko_6 napisał(a):Tej wartości napięcie szczątkowe może być wynikiem słabych połączeń masowych lampy, ale w zasadzie nie jest to jakaś wielka wada. Natomiast pytanie jest, co to za "automat" i jak go połączyłeś ?


Podłączyłem zasilanie pod "plus po stacyjce", mase do minusa aku i kabel sterujący pod zasilanie świateł mijania. Problem w tym że ten automat wykrywa nawet to minimalne napięcie 0,6V (myśli że włączone są światła mijania) i światła dzienne sie nie zapalają.

Może dać opornik jakiś malutki żeby zdusił to napiecie i puścił dopiero od wartości powiedzmy 10V... co o tym myślicie ?

Re: Ciągłe napięcie na przewodzie (+) świateł mijania – nawet po wyłączeniu

PostNapisane: 30 wrz 2010, 22:11
przez krabdul
Z opornikiem może być dobry pomysł – nic to nie kosztuje więc kombinuj – no i popraw w pierwszym poście "prąd" na "napięcie" ;)

Daj jakiegoś linka do tego wynalazku.

napięcie na przewodzie (+) świateł mijania – nawet po wyłączeniu

PostNapisane: 1 paź 2010, 00:17
przez Enduro
vegasnight9 napisał(a):...
Może dać opornik jakiś malutki żeby zdusił to napiecie i puścił dopiero od wartości powiedzmy 10V... co o tym myślicie ?

pomysl o jego odp. mocy, no aby nie swiecil..
pozdr.E

Re: Ciągłe napięcie na przewodzie (+) świateł mijania – nawet po wyłączeniu

PostNapisane: 1 paź 2010, 07:41
przez vegasnight9
krabdul napisał(a):Z opornikiem może być dobry pomysł – nic to nie kosztuje więc kombinuj – no i popraw w pierwszym poście "prąd" na "napięcie" ;)

Daj jakiegoś linka do tego wynalazku.

Poprawiłem sie ;)

Jeśli pytasz o światła dzienne to wyglądają tak:

Obrazek

A propos tego opornika, jaki kupić? Jakie powinien mieć parametry bo nie znam sie na tym a na Allegro cała masa tego.

Obrazek

Re: Ciągłe napięcie na przewodzie (+) świateł mijania – nawet po wyłączeniu

PostNapisane: 1 paź 2010, 08:25
przez Pawko_6
Opornik jeszcze bardziej pogorszy sprawę, więc żadnych oporników. Wyjść jest kilka, zrobić dobrą masę, przerobić sterowanie w dziennych(może być trudne), a najprościej puścić przez stycznik za grosze, który na pewno będzie sterował.

napięcie i to nie seksualne

PostNapisane: 1 paź 2010, 10:20
przez Enduro
Pawko_6 napisał(a):.... a najprościej puścić przez stycznik za grosze, który na pewno będzie sterował.

masz na myśli z pewnością przekaźnik...
pozdr.E

Re: Ciągłe napięcie na przewodzie (+) świateł mijania – nawet po wyłączeniu

PostNapisane: 1 paź 2010, 11:15
przez Pawko_6
Tak, tak jak najbardziej, co za czujność Enduro, podobnie jak z rezystorem. Przecież stycznik może nie zmieścić się pod pokrywą w komorze silnika. :)
A poważnie, to można wykorzystać przekaźnik z oznaczeniem F.FOG, jeżeli nie ma przednich przeciwmgłowych, bo pewnie jest w skrzynce bezpieczników i przekaźników.

napięcie na przewodzie

PostNapisane: 1 paź 2010, 11:26
przez Enduro
Pawko_6 napisał(a):Tak, tak jak najbardziej, co za czujność Enduro, podobnie jak z rezystorem. Przecież stycznik może nie zmieścić się pod pokrywą w komorze silnika. :)
A poważnie, to można wykorzystać przekaźnik z oznaczeniem F.FOG, jeżeli nie ma przednich przeciwmgłowych, bo pewnie jest w skrzynce bezpieczników i przekaźników.

w każdym aucie do rozbiórki znajdziesz pod maską min. kilka przykaźników, które można spokojnie do tego celu wykorzystać.
pozdr i przepraszam za czujność <oczko>
E.

Re: Ciągłe napięcie na przewodzie (+) świateł mijania – nawet po wyłączeniu

PostNapisane: 1 paź 2010, 11:40
przez Arek_78
Po co tyle kombinować z opornikami? Daj zwykły przekaźnik i po sprawie. Takie napięcie o którym piszesz nie będzie miało wpływu na działanie przekaźnika i żaden automat nie będzie ci potrzebny.

napięcie na przewodzie (+) świateł mijania – nawet po wyłączeniu

PostNapisane: 1 paź 2010, 12:09
przez Enduro
Arek_78 napisał(a):Po co tyle kombinować z opornikami? Daj zwykły przekaźnik i po sprawie. Takie napięcie o którym piszesz nie będzie miało wpływu na działanie przekaźnika i żaden automat nie będzie ci potrzebny.

yes! E.

Re: Ciągłe napięcie na przewodzie (+) świateł mijania – nawet po wyłączeniu

PostNapisane: 1 paź 2010, 13:06
przez Wojtek
A jezeli chcesz to zalatwic bardzo szybko :) , daj w obwod "sterowania" swiatkami dziennymi zwykla diode 1A , czy 5A . Kupisz ja za grosze...
Na diodzie masz spadek napiecia 0,7V (okolo) tak wiec na wejsciu sterowania swiatlami dziennymi bedzie "zero" :
– masz wysterowane wejscie
– odizolowanie (odciecie) obwodu swiatel dziennych od swiatel mijania (prady zwrotne)
Powodzenia <spoko>

Re: Ciągłe napięcie na przewodzie (+) świateł mijania – nawet po wyłączeniu

PostNapisane: 1 paź 2010, 14:09
przez Pawko_6
67igor1 napisał(a):Na diodzie masz spadek napiecia 0,7V (okolo) tak wiec na wejsciu sterowania swiatlami dziennymi bedzie "zero"

Jesteś pewien, bo mnie się wydaje, że 0.62+0.7=1.32 i będzie jeszcze gorzej, idziesz w drugą stronę, potrzebne jest 0.

Re: Ciągłe napięcie na przewodzie (+) świateł mijania – nawet po wyłączeniu

PostNapisane: 1 paź 2010, 14:20
przez Wojtek
Pawko_6 napisał(a):
67igor1 napisał(a):Na diodzie masz spadek napiecia 0,7V (okolo) tak wiec na wejsciu sterowania swiatlami dziennymi bedzie "zero"

Jesteś pewien, bo mnie się wydaje, że 0.62+0.7=1.32 i będzie jeszcze gorzej, idziesz w drugą stronę, potrzebne jest 0.


Kolega ma napiecie 0,65V, a ja pisze o "spadku napiecia" na diodzie :D , czyli -0,7V (okolo):
0,65 – 0,7= "0"

Sa jeszcze jakies pytania?
<nauka> <nauka> <nauka> to do wiedzy klucz... <diabełek>

Re: Ciągłe napięcie na przewodzie (+) świateł mijania – nawet po wyłączeniu

PostNapisane: 1 paź 2010, 14:36
przez vegasnight9
Panowie dziękuję Wam za pomoc. Zastosuję taki przekaźnik. Myślę, że to rozwiąże sprawe:

Obrazek

Re: Ciągłe napięcie na przewodzie (+) świateł mijania – nawet po wyłączeniu

PostNapisane: 1 paź 2010, 14:40
przez Pawko_6
67igor1 napisał(a):Kolega ma napiecie 0,65V, a ja pisze o "spadku napiecia" na diodzie :D , czyli -0,7V (okolo):
0,65 – 0,7= "0"

Sa jeszcze jakies pytania?
<nauka> <nauka> <nauka> to do wiedzy klucz... <diabełek>

Prosta sprawa, a może ogłupić. Jak zdobyć wiedzę wiesz, tylko jak wykorzystać, nie bardzo.

Re: Ciągłe napięcie na przewodzie (+) świateł mijania – nawet po wyłączeniu

PostNapisane: 1 paź 2010, 14:48
przez Arek_78
tym przekaźnikiem na pewno tego nie rozwiążesz :)

musisz kupić przekaźnik z 5 nóżkami