Montaż mrugającej diody – Imitacja alarmu

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Hubix » 30 wrz 2010, 00:20

Witam

Chyba niewłaściwy dział, ale chciałem przedstawić jak w miarę prosty sposób zainstalować w naszej Maździe mrugającą diodę która może posłużyć jako imitacja alarmu bądź zwykły gadżet minimalnie poprawiający estetykę naszego pojazdu.

W handlu dostępne są mrugające diody LED (nazywane właśnie imitacją alarmu), składające się z LEDA (jest on tak wykonany, że mruga, nie wymaga żadnych innych elementów dyskretnych oprócz rezystora ograniczającego prąd), estetycznej oprawki ułatwiającej montaż oraz przewodu. LED posiada biegunowość.
Ja zakupiłem taki w Auchan za 11zł.

O ile sam montaż zależy od inwencji twórczej użytkownika, o tyle najtrudniejszą rzeczą jest znalezienie + 12V przed stacyjką.

W przypadku podłączenia diody do pierwszego lepszego źródła zasilania będzie nam błyskać cały czas, co nie jest zbyt przyjemne, zwłaszcza podczas jazdy po zmroku.

Udało mi się znaleźć 12V które znika po przekręceniu stacyjki.

Pobrałem je ze skrzynki bezpieczników, gdyż diodę montowałem w wolnym włączniku który znajduje się po lewej strony kierownicy obok włącznika spryskiwaczy, regulacji podświetlenia deski itp.

Tu pobieramy +12V sprzed stacyjki, widać na foto gdzie należy podłączyć diodę:
Obrazek

Ja to rozwiązałem w ten sposób, że żółty bezpiecznik oszlifowałem, a w miejsce pustego włożyłem bezpiecznik z ułamaną jedną nóżką (wiem, że to puste miejsce, ale wolałem włożyć taki bezpiecznik jeśli jednak miałby coś ze sobą połączyć. Przylutowałem przewody. Dodatkowo wzmocniłem cienkie przewody do diody izolacją. W przypadku zwarcia, nie powinno się stać nic złego. Przewody do diody padną przy prądzie rzędu kilku amper.
Obrazek

Diodę zamontowałem tu:
Obrazek


Podłączenie może być zamontowane estetycznej, jednak w przypadku M6 nie ryzykowałbym z demontażem skrzynki bezpieczników, zawsze coś można poluzować, a potem są problemy :P

Ja zamontowałem to tak jak widać na foto, i nie ma żadnego problemu, działa któryś dzień. Wszystko schowane pod plastikami. Do skrzynki bezpieczników w przypadku sprawnej instalacji zagląda się naprawdę rzadko.

W razie pytań, chętnie odpowiem.

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez ptr_mati » 16 sty 2011, 18:14

Dobry pomysł myślę o imitacji już dłuższy czas tylko nie miałem pomysłu skąd wziąć właśnie prąd znikający po przekręceniu stacyjki
Mazda I Love You:D
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2008, 14:41
Posty: 33
Skąd: Ptr
Auto: Mazda 323F 1.8 DOHC GT :)

Postprzez Hubix » 16 sty 2011, 21:06

Służę pomocą jak coś. U mnie śmiga już prawie pół roku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 5 mar 2011, 16:09

wg mnie niepotrzebnie szukales masy w puszce bezpiecznikow, wystarczy odkrecic przewod do dowolnej sruby pod cockpitem..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 6 mar 2011, 00:04

masa to pikuś.

Najbardziej chodzi o plus który gaśnie po przekręceniu stacyjki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 6 mar 2011, 00:35

Hubix napisał(a):masa to pikuś.
Najbardziej chodzi o plus który gaśnie po przekręceniu stacyjki.

no ja wiem, a chciałem tu takie uproszczenie montażu dopisać do Twojego postu.
P.S. ale jest też hak w tym patencie..
niestety, ale złodziejaszki potrafią na podstawie wyglądu diody, po częstotliwości mrugania i po jej kolorze stwierdzić czy to atrapa lub jaki alarm auto posiada.
dlatego warto ten zestawik lekko zmodyfikować wymieniając diode na profesjonalną dobrej /najlepszej jakości zakupioną w sklepie z akcesoriami elektronicznymi...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez 4fly » 7 sie 2011, 19:49

Enduro napisał(a):niestety, ale złodziejaszki potrafią na podstawie wyglądu diody, po częstotliwości mrugania i po jej kolorze stwierdzić czy to atrapa lub jaki alarm auto posiada.

jeśli złodziejaszek po częstotliwości wie cos takiego, to nawet jak ma ktoś alarm to i z nim sobie poradzi.
dla mnie taka dioda to bardziej straszak dla amatorów akcesoriów samochodowych jak radio, pozostawionych przedmiotów w aucie itp.


próbowałem u mnie z miernikiem, niema takiego wejścia żeby nie było prądu na zapłonie, a bez niego był...
przy bezpiecznikach pod maską tez patrzylem :(
jest na to jakieś rozwiązanie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 17:58
Posty: 187
Skąd: Poznań
Auto: Toyota GT86

Postprzez Hubix » 7 sie 2011, 23:33

Zasadniczo to robisz to tak:

Przewód "COM" miernika przytwierdzasz żabką do karoserii (tam gdzie jest pewna masa), przewodem plusowym "jeździsz po instalacji" i szukasz gdzie jest plus który gaśnie po przekręceniu stacyjki. Tyle mogę pomóc.

Nie znam innych Mazd, nie wiem gdzie w nich znajdziesz takie zasilanie.

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez ewemarkam » 9 sie 2011, 08:43

Panowie a nie prościej po prostu kupić zwykły przekaźnik zwierno-rozwierny. Zamiast szukać napięcia które pojawia sie po wyjęciu kluczyka. Podłączacie do styku wspólnego +12V, do styku normalnie zamkniętego (NC Normally Conected) + diody. A na cewkę przekaźnika podajecie napięcie po zapłonie, czyli plus po stacyjce. W momencie załączenia zapłonu dioda gaśnie bo przekaźnik rozwiera styk. Po wyjęciu kluczyka przekaźnik puszcza i styk jest załączony, czyli dioda świeci. Nic prostszego.
Swoja droga taka zwykla migajaca dioda nie wystraszy zlodzieja. Bo mruga szybciej niz dioda alarmowa.
Co najwyżej już lepiej pokusić się o jakąś blokadę zapłonu z dioda informacyjna o aktualnym stanie blokady. Takie zabezpieczenie kosztuje ok 40-50 pln i jest dość proste w montażu. W zasadzie to sprawa zamyka sie na 5-7 przewodach.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez 4fly » 9 sie 2011, 22:30

ewemarkam napisał(a): Nic prostszego...

Czuję się jeszcze głupszy :D

gdzie kupię przekaźnik zwierno-rozwierny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 17:58
Posty: 187
Skąd: Poznań
Auto: Toyota GT86

Postprzez ewemarkam » 9 sie 2011, 22:49

W każdym motoryzacyjnym taki uniwersalny,
Obrazek tak wygląda.
Styk wspólny do którego podłączasz zasilanie, czyli stale +12V to "30", diode łączysz z "87" (oczywiście "plus" diody o ile można to tak nazwać) a "minus" do masy
A do cewki czyli "85" i "86" mase i +12V po stacyjce obojętne jak. No i będzie działac.
Podobnie wygląda instalacja załączania świateł do jazdy dziennej, tylko ze tam zamiast napięcia po stacyjce. Występuje napięcie brane ze świateł pozycyjnych.

4fly napisał(a):ewemarkam napisał(a): Nic prostszego...

Tak bo prościej sie tego zrobić nie da
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez 4fly » 10 sie 2011, 09:49

dzięki za informacje

Obrazek
do diody którą dostałem dodana była instrukcja:
"...należy podłączyć diodę tj. jeden przewód do plusa, drugi do plusa po zapłonie"
co z masą?
czyli mam się wpiąc jednym przewodem np. do bezpiecznika ze stałym prądem 12v, a drugim do plusa który jest zasilany przy włączonym zapłonie? <co?>
tak wiem, jestem zielony...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 17:58
Posty: 187
Skąd: Poznań
Auto: Toyota GT86

Postprzez ewemarkam » 10 sie 2011, 10:21

Dziwnie to brzmi ale w zasadzie moze to zadzialac, gdzies obwod sie zamknie wiec jest niewielka szansa ze bedzie to dzialac. Sprawdz podlacz na krutko do przewodow przy stacyjce, tam masz oba "plusy" Tak jak napisali, nie ma duzo roboty ale jak wyzej napisalem to moze dzialac, choc mam mieszane uczucia. Dioda potrzebuje prad 10-20mA zeby swiecic. Jesli nie zadziala to zostaje Ci opcja z przekaznikiem.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Marek 161BD081 » 16 sie 2011, 12:25

4fly napisał(a):...należy podłączyć diodę tj. jeden przewód do plusa, drugi do plusa po zapłonie"
co z masą?
czyli mam się wpiąc jednym przewodem np. do bezpiecznika ze stałym prądem 12v, a drugim do plusa który jest zasilany przy włączonym zapłonie?

Zrób tak jak pisze instrukcja i nie kombinuj bo będzie działać.
Obwód, gdzie jest +12V "po stacyjce" w stanie wyjętego kluczyka ma napięcie 0V bo przez "coś tam" jest połączony z masą.
Prąd potrzebny do zaświecenia diody LED jest na tyle mały, że nie uruchomi ci niczego w aucie :D

Ale fakt jest jednak faktem, że częstotliwość migania diodek "migających" jest b. charakterystyczna.

Z drugiej strony .... to za np. 70PLN można już kupić kompletny alarm do samochodu na pilota więc czy to ma sens?
Bo nie oszukujmy się ale taka imitacja to tylko nam samym ew. imituje obecność alarmu :(
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez ewemarkam » 16 sie 2011, 14:36

W zasadzie zalozenie alarmu to nie problem, ale duzo ludzi jednak sobie z tym nie radzi.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez lukasssss1 » 16 wrz 2011, 17:20

Czy taka dioda może rozładować aku np. po 5 dniach, nocach świecenia gdy samochód stoi na parkingu ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez ewemarkam » 16 wrz 2011, 18:05

Na pewno nie, za maly prad pobiera.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Marek 161BD081 » 16 wrz 2011, 22:09

Prąd jaki pobiera dioda LED aby świecić w miarę widocznie jest na tyle mały, że można go pominąć.
Radio, ecu silnika czy alarm w sumie więcej prądu pobierają ;)
Nie zapomnijmy też o samoistnym rozładowywaniu się accu.

Tak z mojej "praktyki" to proponuję sprawdzić czy Ci lampka w bagażniku gaśnie po zamknięciu klapy ;)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Hubix » 16 wrz 2011, 22:36

Prąd jaki pobiera dioda to załóżmy 5mA, z tym, że dioda mruga, częstotliwość: jedno błyśnięcie na 2 sekundy czyli pobiera tak naprawdę 2,5mA. Czysta teoria

Posiadamy Aku 100 Ah (taki mam u siebie)

1Ah to 1000mA

Jeśli jakieś urządzenie pobiera 1A prądu na 1 godzinę to czyli w ciągu 100 godzin pobierze cały prąd z aku.

2,5mA do 0.0025 A.

Czyli po 5 dniach pobierze: 0.0025 X 24H X 5 dni = 300mA

300mA to 0.3A

Jeśli mamy Aku 100Ah to po 5 dniach zamiast 100Ah będzie 99,7Ah

Zaznaczam to CZYSTA TEORIA

Ale jak widać po takich przeliczeniach ( przy %%%) to prąd pobierany przez takie coś jest ZNIKOMY.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez lukasssss1 » 17 wrz 2011, 01:11

dzięki za pomoc :)
mi nie rozładowało aku bo jeszcze tego nie mam tylko mam zamiar zamontować i tak z ciekawości spytałem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6