Strona 1 z 1

Punkty do dokonania zabezpieczenia antykorozyjnego profili zamkniętych

PostNapisane: 14 wrz 2010, 22:26
przez mpsoft
Czy ktoś ma moze jakiś schemat (bądź jest w stanie je opisać) przedstawiający punkty przez które dokonuje się wtryskiwania środka antykorozyjnego w celu zabezpieczenia profili zamkniętych w M6 kombi rocznik 2003 wersja europejska ?

Z pominięciem znanych mi już :
– punktów znajdujących się w progach (pod plastikową listwą na zewnątrz samochodu od dołu – swoją drogą po cholere ona tam jest – ma dodatkowo chronic progi przed kamieniami ? i czy tylko u mnie z czasem ta plastikowa listwa tak się zdeformowała po obu stronach ? –> bezkolizyjna )
– nadkola z tyłu
– otwory w drzwiach od dołu (odprowadzenie wody)
– maska silnika (gdzie się da trysnąć ;) )

Re: Punkty do dokonania zabezpieczenia antykorozyjnego profili zamkniętych(M6 2003 kombi ver europej

PostNapisane: 15 wrz 2010, 09:51
przez Lorento
mpsoft napisał(a):swoją drogą po cholere ona tam jest

żeby Ci paniena szpilami grawerów na progach nie narobiła.....

Re: Punkty do dokonania zabezpieczenia antykorozyjnego profili zamkniętych(M6 2003 kombi ver europej

PostNapisane: 15 wrz 2010, 10:00
przez aros87
Lorento napisał(a):mpsoft napisał(a):
swoją drogą po cholere ona tam jest

żeby Ci paniena szpilami grawerów na progach nie narobiła.....


Jemu chodzilo o listwe na zewnatrz, od spodu progu..... Wewnatrz logiczne, z musi byc jakas listwa...

Re: Punkty do dokonania zabezpieczenia antykorozyjnego profili zamkniętych(M6 2003 kombi ver europej

PostNapisane: 15 wrz 2010, 11:29
przez Lorento
mpsoft napisał(a):punktów znajdujących się na progach (pod plastikową listwą

przyimek "na" w połączeniu z rzeczownikiem oznacza, że coś znajduje się na czymś, czyli od góry, w przeciwieństwie do przyimka: "pod"....
Np. jeżeli ktoś opisuje pozycję: leżę na panienie, czy zrozumiesz to jako pozycję na jeźdźca...?

Re: Punkty do dokonania zabezpieczenia antykorozyjnego profili zamkniętych(M6 2003 kombi ver europej

PostNapisane: 15 wrz 2010, 11:36
przez Grzyby
Siła argumentów powala <lol>
Dawno się tak nie uśmiałem hahaha

Aż nawet nie nakrzyczę za OT :)
A potem sprzątnę.

Re: Punkty do dokonania zabezpieczenia antykorozyjnego profili zamkniętych(M6 2003 kombi ver europej

PostNapisane: 15 wrz 2010, 20:23
przez maselek
mpsoft napisał(a):..."(pod plastikową listwą na zewnątrz samochodu od dołu – swoją drogą po cholere ona tam jest – ma dodatkowo chronic progi przed kamieniami ? i czy tylko u mnie z czasem ta plastikowa listwa tak się zdeformowała po obu stronach ? –> bezkolizyjna )..."


Też się zastanawiam co z tą listwą zrobić <co?> nie ciekawie ona wygląda i u mnie :P

Re: Punkty do dokonania zabezpieczenia antykorozyjnego profili zamkniętych(M6 2003 kombi ver europej

PostNapisane: 15 wrz 2010, 20:48
przez mpsoft
ja zdemontowalem. wygladalo okropnie – brud i woda miala gdzie sie gromadzic. po zabezpieczeniu progow za pomoca ML'a (wewnatrz) pokrylem od dolu progi srodkiem antykorozyjnym 2 razy.

Re: Punkty do dokonania zabezpieczenia antykorozyjnego profili zamkniętych(M6 2003 kombi ver europej

PostNapisane: 26 wrz 2010, 19:20
przez paavel
Listwę zdemontowałem. Jest to wręcz debilne rozwiązanie- tworzy idealne środowisko do powstania rdzy, woda się tam dostaje i trzyma nawet tydzień po deszczu!
Do progów wstrzyknąłem środek antykorozyjny, następnie preparat do konserwacji podwozia.
Problem w tym, że w szóstce w progach jest czasem woda, u mnie była w progu od strony kierowcy. Ktoś wie jak się tam dostaje ?
Wczoraj założyłem elektroniczne zabezpieczenie antykorozyjne, kupione na allegro za około 65 zł, podobno działa, ale zobaczymy za jakiś czas. Polega to na podłączeniu urządzenia pod akumulator i poprowadzeniu od niego 2 kabli – jeden do rynienki klapy bagażnika, drugi do rynienki maski.
Instalacja zajęła ze 2 godziny, koszta niewielkie, więc chyba warto.
aaa... urządzenie chroni karoserię również od wewnątrz, tam gdzie nie ma możliwości konserwacji
Zainteresowanych odsyłam na allegro, wpiszcie "stop korozji"

Re: Punkty do dokonania zabezpieczenia antykorozyjnego profili zamkniętych(M6 2003 kombi ver europej

PostNapisane: 26 wrz 2010, 20:50
przez Lorento
paavel napisał(a):wpiszcie "stop korozji"

Ja bym wpisał: "Stop Naiwnym".. delikatnie mówiąc.

Re: Punkty do dokonania zabezpieczenia antykorozyjnego profili zamkniętych(M6 2003 kombi ver europej

PostNapisane: 27 wrz 2010, 18:10
przez paavel
Lorento napisał(a):Ja bym wpisał: "Stop Naiwnym".. delikatnie mówiąc.


No faktycznie – jak czegoś nie rozumiesz to to przecież nie może działać (bo w końcu wszystko wiesz), to jakieś tajne sztuki alchemii muszą być, lub kontrakt z diabłem, a w zestawie gratis magiczna różdżka.

Poczytaj trochę na ten temat (tzn jak to działa), potem komentuj, delikatnie mówiąc.

Podobne zabezpieczenia są stosowane od co najmniej 15 lat w budownictwie i przemyśle stoczniowym, to czemu nie w samochodzie?

Re: Punkty do dokonania zabezpieczenia antykorozyjnego profili zamkniętych(M6 2003 kombi ver europej

PostNapisane: 18 lip 2012, 18:49
przez karol556
A jakiego srodka uczyc do tej konserwacji? u mnie na dole drzwi kierowcy od wewnatrz rudy zaglada

PostNapisane: 18 lip 2012, 19:07
przez dobrzyn22
paavel napisał(a):Zainteresowanych odsyłam na allegro, wpiszcie "stop korozji"

inwazyjna metoda instalacji( o ile ma być prawidłowa), nie potwierdzone pozytywne działanie...Dodam, że FSO swego czasu montowała takie cuda(za dopłatą) do Poloneza i niestety nie ochroniło to blach przed rdzą...

Konserwacja profili zamkniętych – drzwi

PostNapisane: 6 sie 2012, 08:06
przez maciejbbbb
Witam,

W najbliższym czasie mam zamiar zakonserwować wszystkie profile zamknięte w tym drzwi. Nie chce mi się za bardzo ich rozbierać i dlatego chce pryskając Noxudol 750 przez te otwory od spodu. Tylko pytanie czy nie będzie to miało negatywnego wpływu na mechanizm podnoszenia szyby, zamek itp ? Dzięki za odpowiedź.

EDIT(moderator)-przenoszę do odpowiedniego wątku

PostNapisane: 25 paź 2013, 19:15
przez haryb
Odświeżam wątek:

Poszukuję informacji na temat konserwacji profili zamkniętych w mazda 6 2.0 GY kombi 2006.
Dokładnie to chodzi mi czy jest możliwość podobnie jak to jest z progami wstrzyknąć konserwant przez specjalne otwory – wszystkie drzwi, maskę, klapę bagażnika ?
Czy są w tym modelu fabrycznie jakieś otwory z których można skorzystać ?
Na drzwiach nic mi nie wyłazi, jest elegancko ale zawsze myślę lepiej by było gdybym dodatkowo dmuchając na zimnę zakonserwował drzwi, klapę od wewnątrz.

Za wszelkie rady i info będę wdzięczny.

Pozdro
Hary

Re: Punkty do dokonania zabezpieczenia antykorozyjnego profili zamkniętych

PostNapisane: 25 paź 2013, 22:53
przez misiek89
Drzwi możesz zakonserwować przez otwory odpływowe, albo opcja dokładniejsza ściągać boczki i wtedy piskać woskiem , w masce masz otwory do konserwacji tak samo w podłożnicach i klapie bagażnika, gdzie da się wsadzić sondę to walimy wosk :)

PostNapisane: 26 paź 2013, 00:24
przez haryb
Czy wciskając to w drzwi nie uszkodzi, nie zabrudzi np. szyb ? mechanizmu do opuszczania ?

Re: Punkty do dokonania zabezpieczenia antykorozyjnego profili zamkniętych

PostNapisane: 26 paź 2013, 10:01
przez misiek89
Nie jak będziesz kierował dysze równolegle do dolnego rantu a nie w górę.

Re: Punkty do dokonania zabezpieczenia antykorozyjnego profili zamkniętych

PostNapisane: 28 paź 2013, 23:41
przez Hubix
Otwory są na pewno w:
– drzwiach przednich, tylnych
– Nadkolach po 2
– Progach
– Podłużnicach w kilku miejscach (podłoga, bagażnik)