Korozja / rdza

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez janek1984 » 9 kwi 2010, 12:11

jestem posiadaczem mazdy 6 z 20006.problem z autkiem polega na tym ze w bardzo wielu miejcscach po dokladnym przejrzeniu znalezlem rdze.jest m.in na progach, przy mocowaniu amortyzatotow przednich oraz na wielu srobach pod pokrywa silnika.co robic? jak z tym walczyc?prosze o pomoc.
Ostatnio edytowano 20 kwi 2010, 10:13 przez janek1984, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 18 mar 2010, 12:20
Posty: 9

Postprzez Lorento » 9 kwi 2010, 12:29

Poliftowa, pono nieźle zabezpieczona! <rotfl>
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez rymko » 9 kwi 2010, 13:11

Mam wersję US 2007 i zero rdzy – ponoć gorsza jakość wykonania. Przy okazji wygłuszania ??? zrobiłem konserwację i brak było jakichkolwiek śladów korozji. Może kupiłeś trefne autko ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Enduro » 10 kwi 2010, 16:19

Lorento napisał(a):Poliftowa, pono nieźle zabezpieczona! <rotfl>

przed liftem,
lekko tez ma tego typu problem!
trzeba szukac, usuwac, zabezpieczac...
czyli non stop walka!
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grzegolas » 11 kwi 2010, 19:29

...dokładnie trzeba walczyć...
W mojej Madzi także zauważyłem pojawianie się rdzy w miejscach uderzonych bądz zarysowanych karoserii...
Masakra jest z tą rdzą...4 letnie autko i już korozja...:(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 21:49
Posty: 21
Skąd: Ryki/Mińsk Mazowiecki
Auto: MAZDA 6 SPORT Hatchback 2.0 CITD 2006r

Postprzez dobrzyn22 » 12 kwi 2010, 17:37

A u mnie jest coś takiego na ramce tylnej szyby http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d785bda926eafefa.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/473f6e2488ea257c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/796d386db5ee31c3.html

Dodam,że auto ma niecałe 4 lata...

Jakieś wskazówki,jak się do tego zabrać metodami domowymi,żeby było skutecznie i ładnie??
Ostatnio edytowano 12 kwi 2010, 19:37 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez skiba31 » 12 kwi 2010, 18:12

Witam. Zanim kupiłem Mazde 6, miałem Audi A4 z '98 – tam nie było nigdzie rdzy.
A tu Mazda zaskakuje nas wszystkich .
Pozdrawiam.
Paweł.
Ostatnio edytowano 13 lip 2010, 18:50 przez skiba31, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2009, 09:52
Posty: 40
Skąd: WROCŁAW
Auto: MAZDA 6 '03 MZR-CD GY 121KM

Postprzez Enduro » 12 kwi 2010, 20:55

skiba31 napisał(a):Witam. Zanim kupiłem Mazde 6, miałem Audi A4 z '98 – tam nie było nigdzie rdzy.
A tu Mazda zaskakuje nas wszystkich "rdzą".
Pozdrawiam.
Paweł.

bo audi jest ocynkowany,a mazda niestety nieeeeeee
choc w ostatnich modelach pojawily sie podobne problemy...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sz.elmo » 12 kwi 2010, 21:15



No to trochę przetrzymałeś – aż do takiego stanu doszło – przecież to już sporawe purchle są.... Nie widziałeś tego wcześniej? :|
pozdr. elmo

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2009, 20:31
Posty: 37 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 GY '06 MZR-CD 143KM A+

Postprzez dobrzyn22 » 13 kwi 2010, 18:33

auto mam jakieś pół roku i już wtedy to było.NApisz lepiej jak sobie z tym poradzić,będę wdzięczny:)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 13 kwi 2010, 19:10

dobrzyn22 napisał(a):auto mam jakieś pół roku i już wtedy to było.NApisz lepiej jak sobie z tym poradzić,będę wdzięczny:)

kiepski stan blachy moze swiadczyc o tym,ze auto bylo eksplatowane w wilgotnyn lub mroznym reginie (przez solenie!) co spowodowalo przyspieszenie rdzewienia
i najlepiej jak najszybciej usunac, zabezpieczyc i podmalowac ubytki...
innej rady nie ma, no moze poza wariantem: pocynowania tych iejsc..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dobrzyn22 » 13 kwi 2010, 22:26

właściwie to tylko w tym miejscu,czyli na ramce drzwi u mnie ten rudzielec się pokazał,a reszta auta na razie(odpukać)jest w dobrym stanie.Właściwie to obejrzałem auto dokładnie i stwierdzam początki rdzy dokładnie na tym samym elemencie(prowadnica tylnej szyby)i prawie w tym samym miejscu :|
Ostatnio edytowano 15 kwi 2010, 22:41 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Gregg » 15 kwi 2010, 18:26

Panowie! Ale kolega Janek1984 pisze o rdzy na śrubach!
O ile na progach nie powinno jej być, o tyle nie uwierzę, że Wy wszyscy macie w silniku śrubki, jak z OBI. U mnie śruby rdzewieją, a autko przyjechało pół roku temu z Włoch, z okolic Neapolu (więc raczej nie mokło i nie marzło za bardzo). Przecież śruby (nakrętki) to nie część karoserii.
Gdy byłem na kupnie, to widziałem M6 z 2006 gdzie w silniku prawie każdy element był zardzewiały (jeździła głównie Kraków-Poznań-Wiedeń), a na karoserii nie było śladu!
Sądzę więc, że rdza na nakrętkach śrubek, czy ramie akumulatora jest zupełnie normalną rzeczą w naszym klimacie.
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez Lorento » 15 kwi 2010, 21:00

Gregg napisał(a):Panowie! Ale kolega Janek1984 pisze o rdzy na śrubach!
O ile na progach nie powinno jej być, o tyle nie uwierzę, że Wy wszyscy macie w silniku śrubki, jak z OBI. U mnie śruby rdzewieją, a autko przyjechało pół roku temu z Włoch, z okolic Neapolu (więc raczej nie mokło i nie marzło za bardzo). Przecież śruby (nakrętki) to nie część karoserii.
Gdy byłem na kupnie, to widziałem M6 z 2006 gdzie w silniku prawie każdy element był zardzewiały (jeździła głównie Kraków-Poznań-Wiedeń), a na karoserii nie było śladu!
Sądzę więc, że rdza na nakrętkach śrubek, czy ramie akumulatora jest zupełnie normalną rzeczą w naszym klimacie.

Klimat?! A pokaż że mi, psia niedola samochód konstrukcyjnie z XXI wieku z taką ilością rdzy w komorze silnika, na śrubach, elementach silnika, karoserii. Pomijając samą estetykę zardzewiałych śrub, to po pierwsze primo: śruby te nie dają się odkręcać ( w przypadku wymiany elementów zawieszenia trza je nieraz nawet ciąć palnikiem), po drugie zas primo: rdza z tych śrub rozlewa sie na elementy karoserii ( mowa zwłaszcza o komorze silnika). Nie zniesę więc gadki, ze to jest normalne w naszym klimacie, zwłaszcza zerkając pod machę obecnego mego nie maździanego furacza ( też kilkuletniego ) – ni chu chu ziarnka rdzy! :P
ps. chyba jest oczywiste, ze M6 w starej budzie ma ocynk, który g... jednak daje.. :]
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez maselek » 15 kwi 2010, 21:19

Lorento napisał(a):ps. chyba jest oczywiste, ze M6 w starej budzie ma ocynk, który g... jednak daje.. :]


@Lorento
M6 jest ocynkowana <co?>
Ostatnio edytowano 6 maja 2010, 21:39 przez maselek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez kristoferson1 » 17 kwi 2010, 17:30

Wlasnie wrocielm z Wloch i wyobrazcie sobie, ze tam rdzy nie widzialem nawet na tarczach hamulcowych <lol> Tam w zimie raczej nie bylo soli na drogach.
A ja mieszkam w bardzo wilgotnym klimacie i tutaj auto cierpi <glupek2> bo widze to po ostatniej zimie. Czasami w zimie moja czarna "magda" była prawie biała od soli.

Jesli do wilgotnego klimatu (na marginesie: pamietajmy jeszcze o mieszkańcach okolic mocno słonych mórz) dodamy parkowanie auta pod chmurka, to auto na przemian mokre – suche – mokre – suche a rdza się cieszy <jupi>
Ostatnio edytowano 18 kwi 2010, 00:30 przez kristoferson1, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez Gregg » 17 kwi 2010, 22:30

Dzisiaj pucowałem swoją Magdę i... znalazłem coś takiego, jak ma dobrzyn22 ma ramce szyby. Tyle, że w stanie zupełnie początkowym – jeszcze nie widać rudego, tylko takie purchle. Szlag!
Autko z Włoch, 6 miesięcy w kraju. Jak go kupowałem – 2 miechy temu, to jeszcze tego nie było.
A Lorento będzie mi mówił, że klimat nie ma znaczenia. Terefere. Może mam Mazdę krócej (dużo) ale nie trzeba mieć 10-letniego stażu za kółkiem taj marki, żeby umieć dodać dwa do dwóch.

Można jakoś samemu? Czy do lakiernika?
Myślałem, żeby zeszlifować papierem, obkleić szyby taśmą/folią i jakimś sprayem czarnym pociągnąć. U mnie to niewielki fragmencik jest. Jutro zrobię fotkę, to zamieszczę.
Byłbym wdzięczny za wskazówki, natomiast za wykład na temat klimatu z góry dziękuję...
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez skiba31 » 18 kwi 2010, 14:27

Powiem tylko jedno – super się prowadzi ten samochód, dobrze trzyma się drogi, jedzie jak przyklejona do jezdni.
<spoko> <spoko> <spoko>
Ostatnio edytowano 13 lip 2010, 18:47 przez skiba31, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2009, 09:52
Posty: 40
Skąd: WROCŁAW
Auto: MAZDA 6 '03 MZR-CD GY 121KM

Postprzez rafusmaximus » 18 kwi 2010, 17:00

może coś więcej, jakieś konkrety dlaczego się zawiodłeś... chodzi o rdzę?
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez dobrzyn22 » 18 kwi 2010, 22:02

Gregg napisał(a):Można jakoś samemu? Czy do lakiernika?
Myślałem, żeby zeszlifować papierem, obkleić szyby taśmą/folią i jakimś sprayem czarnym pociągnąć.


Byłem z tym u lakiernika i nie za bardzo chciał się za to zabrać :| Nie chciał mnie zabić ceną,bo choć element niewielki to dużo zabawy z demontażem drzwi.Zresztą powiedział że to nie jest zwykły lakier tylko ta prowadnica jest czymś powlekana .Ogólnie poradził mi zrobić to najlepiej samemu,w sposób mniej więcej taki,jak przedstawiłeś,Jutro się może za to zabiorę,jeśli pogoda dopisze.Informuj Gregg na bieżąco,jak sytuacja u Ciebie się przedstawia ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6