Rurka od klimatyzacji – nieszczelność

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez przemo2000 » 25 kwi 2012, 17:53

mozliwe ze masz mala nieszczelnosc i dlatego czynnik tak szybko nie ucieka . Mi wprowadzil 11 bar i po 15 minutach byl spadek ok 2 barow. Nieszczelnosc masz na pewno bo widac ze w tym miejscu sie poci. Wyczysc te miejsce dokladnie i sprobuj jeszcze raz , tym razem niech da wieksze cisnienie o 2 lub 3 bary to bardziej bedzie widac bable.
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2012, 19:14
Posty: 95
Skąd: Kętrzyn
Auto: M6 GY FL 2.0 benzyna

Postprzez Janusz626 » 2 maja 2012, 10:54

Moja M6 również miała parę dni temu próbę zmartwychwstania. Oczywiście winowajcą okazała się nieszczelnosc przewodu aluminiowego tuż przy mocowaniu między lampa a chlodnica. Koszty niewielkie, sprawdzanie azotem nieszczelności z osuszeniem czy też z przewietrzeniem całego układu, spawaniem, montażem i nabiciem klimatyzacji 200zł, niby wszystko ok, ale czemu znów standardowa usterka w M6 ? :–|
Ostatnio edytowano 5 maja 2012, 00:14 przez Janusz626, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez dobrzyn22 » 2 maja 2012, 22:22

Janusz626 napisał(a):ale czemu znów standardowa usterka w M6 ?

ale w czym problem ?? dobrze chyba ,że najczęstsze usterki są dobrze rozpoznane i wiadomo co i gdzie szukać w razie problemów. Do tego tych usterek "standardowych"wcale nie jest tak dużo..

PS. dalszą dyskusję proszę prowadzić w wątku o opiniach o modelu. ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez ralfvip » 3 maja 2012, 17:16

przemo2000 napisał(a):dzisiaj dowiedzialem sie ze mam ten sam problem tzn (standard) z ta rurka od klimy. Prosze o podpowiedz albo o linka jak dobrac sie do tej rurki zeby ja zdemontowc. Dodam jeszcze ze probowalem dzisiaj odkrecic ta metalowa obejme trzymajaca dwie rurki i niestety sruba kreci sie razem z nakretka. Czy trzeba zdjac zderzak i jak? Bede ratowal ja spawarka.


Nie trzeba zdejmować zderzaka. Wystarczy zdemontować filtr powietrza i już jest bardzo dobry dostęp do tej rurki. Ewentualnie można jeszcze z przodu zdjąć ten gril plastikowy (kwestia odkręcenia śrubokrętem dwóch wkrętów).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez przemo2000 » 4 maja 2012, 14:06

Jestem juz po naprawie rurki ( spawanie) i przy odbieraniu auta pokazali mi zdjecia ze zdjeli zderzak , lewa lampe i obudowe filtra powietrza. Wszystko poskrecane jak trzeba ,dodatkowo wymienione oringi w dwoch rurkach i klima hula az milo a warsztat ktory to robil ma o tym pojecie. Mozliwe ze jeden woli isc na skroty a drugi miec wszystko jak na dloni.
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2012, 19:14
Posty: 95
Skąd: Kętrzyn
Auto: M6 GY FL 2.0 benzyna

Postprzez dobrzyn22 » 4 maja 2012, 21:20

przemo2000 napisał(a):a warsztat ktory to robil ma o tym pojecie

dodaj do polecanych warsztatów w swojej okolicy <spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kopeczek » 9 maja 2012, 11:33

Panowie mam ten sam problem. Ta sama rurka. Mam problem z odkręceniem dolnej śruby przy chłodnicy lekko mi sie juz obrobiła:( jet jakiś lepszy sposób na dostanie się do tej śruby (z czoła).
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 11:45
Posty: 69
Auto: Mazda 6 sport kombi 2,0 MZR 2008

Postprzez grzechu2605 » 16 maja 2012, 13:37

takze mialem ten problem z tym przewodem (pod filtrem pow.) nieszczelne bylo miedzy rurka a kolnierzem. Lutowanie byloby raczej rozwiazaniem na krotsza mete, a proba pospawania WIG sie nie udala (za duza roznica grubosci materialu (kolnierz – rurka). tak wiec kupilem nowa w mazdzie. Cena 70 Euro w niemczech – czyli taniej niz w polskim ASO....

hej
Początkujący
 
Od: 7 mar 2012, 11:24
Posty: 14
Skąd: Bad Vöslau / Lubin
Auto: Mazda 5 2006 2.0D 110KM

Postprzez kopeczek » 16 maja 2012, 17:50

Ja własnie mam pospawaną tą rurkę zobaczymy jak długo wytrzyma. Dzisiaj klima została nabita, jak znowu sie rozszczelni to juz nie będę się bawił w naprawy tylko od razu kupię nowy w ASO. Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 11:45
Posty: 69
Auto: Mazda 6 sport kombi 2,0 MZR 2008

Postprzez Wojtek » 16 maja 2012, 18:35

wczesniej, czy pozniej i tak wszyscy wymieniaja na oryginalna rurke...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rafryb » 22 maja 2012, 13:15

A ja mam pytanko.
Z jakim ciśnieniem powinno się sprawdzać azotem?
Miałem znaczącą nieszczelność (syk przy próbie szczelności). Rozkręciłem wszystko co mogłem w okolicach filtra powietrza. Wymieniłem oringi na dobrane w zakładzie produkującym oringi. Zakleiłem (polxyliną) miejsce podejrzane o maluteńką dziurkę (z której nie leciały bąble pod wodą jak się w nią dmuchało). Podjechałem na test azotem i gościu ustawił na 18 atmosfer. Po 10 minutach spadło o 0,2 atmosfery. Czy to nie za duże ciśnienie, czy ew. szukać dalej nieszczelności?!? Po mojemu jest nieszczelność, ale teraz ciężko będzie ją znaleźć, a płacić za czynnik, który i tak wyleci mi się nie uśmiecha.

Pzdrw.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2011, 22:17
Posty: 9
Auto: M6'03 2.0 136KM Kombi

Postprzez dobrzyn22 » 22 maja 2012, 21:32

rafryb napisał(a):gościu ustawił na 18 atmosfer. Po 10 minutach spadło o 0,2 atmosfery. Czy to nie za duże ciśnienie, czy ew. szukać dalej nieszczelności?!?


oczywista oczywistość,że jest gdzieś nieszczelność <spoko>
nie jest to za duże ciśnienie...nie chcę kłamać,ale u mnie sprawdzano chyba na 16 barów...a warsztat typowo klimatyzacyjny i znali się na sprawie ;)

PS. a jak tym azotem Ci gość sprawdzał, to nie mógł od razu znaleźć miejsca wycieku??
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rafryb » 23 maja 2012, 08:34

Oczywiście, że mógł, tyle że ja nie byłem nastawiony na to, bo samemu wymieniałem oringi. Posprawdzałem je wczoraj ponownie, więc dzisiaj na kolejne sprawdzenie podjadę i jestem gotów od razu wyciągać filtr powietrza i demontować maskownicę. Chciałem rozkręcać przewody przy sprężarce, ale nie udało mi się porządnie klucza tam przyłożyć.

Pzdrw.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2011, 22:17
Posty: 9
Auto: M6'03 2.0 136KM Kombi

Postprzez dobrzyn22 » 23 maja 2012, 21:51

no to czekamy na info co było przyczyną ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rafryb » 24 maja 2012, 09:42

Witam,
Azotem nie znaleźli (nadal była drobna nieszczelność), więc zgodziłem się na nabicie gazem z UV. Jak odbierałem pokazali mi miejsce, gdzie pojawiła się malutka kropeczka. Gościu twierdzi, że przy tej nieszczelności gaz ucieknie w kilka tygodni. W ciągu tygodnia postaram się załatać, najpierw starymi metodami hydraulicznymi, czyli guma, zaciski... jak nic nie da, to być może poxylina, a jak nie to lutowanie jeśli się wogóle da (największy koszt związany z demontażem rurki). A teraz opis w, którym to miejscu. Na zdjęciu pokazany jest łącznik oczywiście pod filtrem powietrza, prawie pod akumulatorem. nieszczelność jest w rurce, która jest sztywna, idzie do tyłu silnika (w niej jest czujnik ciśnienia), dalej do parownika (stąd ew. demontaż to trochę roboty). Jak jest łącznik tej rurki z drugą aluminiowo-gumową (która idzie do skraplacza), to od tego grubego łącznika lekko w górę idzie rurka. Tuż przy łączniku trzyma się ona w małej obejmie plastikowej. I ta nieszczelność jest albo pod nią, albo nad nią (od strony kabiny), gdyż kropelka świecąca znajdowała się w lekkim oddaleniu (~ 1cm) od miejsca w którym rurka jest przymocowana do tego grubego uchwytu,stąd podejrzenie, że to co się wydostało, skapnęło.
Pzdrw.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 7 sty 2011, 22:17
Posty: 9
Auto: M6'03 2.0 136KM Kombi

Postprzez przemo2000 » 24 maja 2012, 16:44

Wymontuj rurke , daj do spawania albo wymien na nowa. Nie baw sie w zadne gumki czy poxyliny tymbardziej ze, jak piszesz demontaz nie jest latwy. Jezeli nieszczelnosc pojawi sie w miejscu gdzie rurke trzyma obejma to nie zakladaj jej drugi raz bo znowu zgnije. Zrob raz a porzadnie.
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2012, 19:14
Posty: 95
Skąd: Kętrzyn
Auto: M6 GY FL 2.0 benzyna

Postprzez dobrzyn22 » 24 maja 2012, 21:58

nic dodać nic ująć- półśrodki, które chcesz zastosować dla oszczędności...wyjdą z powrotem po niedługim czasie...
PS. czegoś nie do końca rozumiem...za 1 razem azot uciekł w b. szybkim tempie...a teraz b. mała nieszczelność??

Pisałeś,że zakleiłeś miejsce prawdopodobnego małego wycieku poxyliną i wymieniłeś oringi...czyli teraz znalazła się kolejna nieszczelność już w innym miejscu <co?>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rafryb » 25 maja 2012, 01:51

Jak kupiłem auto, to układ był pusty. Jakiś tydzień po nabiciu miałem nieszczęsną przyjemność z wałem korbowym (pod 4-ym cylindrem) i auto stało ok 1,5 miesiąca. Po naprawie układ był znów pusty. Podejrzewałem uszkodzenie w czasie wyjmowania/wkładania silnika do komory. Wtedy też po naprawie, w czasie kolejnego nabijania układu wyszła jakaś większa dziura. Teraz, po wymianie oringów, pojawiła się niewielka nieszczelność. Wskazuje to na istnienie tej nieszczelności od początku, jak kupiłem auto (kupowałem zimą). Wot cała historia.
Pzdrw.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2011, 22:17
Posty: 9
Auto: M6'03 2.0 136KM Kombi

Postprzez dobrzyn22 » 25 maja 2012, 20:17

teraz wszystko jasne <spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez sebam89 » 28 lip 2012, 14:28

Witam, mam problem ze szczelnością klimy. z tego co się orientowałem na forum w 90% to problem z rurkami. Z tego co zaobserwowałem w swojej M6 na węże (odcinek giętki) naciągnięte są dodatkowo gumowe węże a na jednym z nich tj od niskiego ciśnienia przy zbiorniku spryskiwaczy przy końcu naciągniętej nakładki widać jakby coś z pod niej się wydostawało tzn pozostawiło biały nalot. Między tym wężem właściwym a gumowym wężem(osłonką) wytworzyła się wydzielina co spowodowało ich sklejenie czy to jest fabryczne zastosowanie takiej gumowej osłony czy poprostu "nasi"( czytaj "poloki") tu byli <faja> proszę od odp
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 22:28
Posty: 28
Auto: Mazda 6 '03 2.0 CiTD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6