oringi znajdziesz na koncach weza(gdy go wykrecisz),sa to gumowe okragle uszczelki ktorych na zdjeciu nie widacErix napisał(a):Czy nazwa 'oring' to jest te łączenie aluminium z wężem gumowym?
Rurka od klimatyzacji – nieszczelność
Witam
Mam ten sam problem z przewodem ,opisywany na początku tego tematu .Ciężko jest znaleźć używkę ,za radą Enduro postanowiłem podzwonić do ASO: cena pow.300zł termin 2 m-ce .Nieszczelność pojawiła się pod metalowym uchwytem , zaciskiem na prostym odcinku,spawanie zakończone niepowodzeniem.Czy ktoś myślał o tym aby nieszczelny odcinek rurki aluminiowej odciąć ,oraz drugą końcówkę jak najbliżej przewodu gumowego i zarobić,zakuć nowy przewód gumowy równy odcinkowi usuniętego przewodu.Czy to rozwiązałoby problem na jakiś czas ? Jak myślicie?
Pozdro
Mam ten sam problem z przewodem ,opisywany na początku tego tematu .Ciężko jest znaleźć używkę ,za radą Enduro postanowiłem podzwonić do ASO: cena pow.300zł termin 2 m-ce .Nieszczelność pojawiła się pod metalowym uchwytem , zaciskiem na prostym odcinku,spawanie zakończone niepowodzeniem.Czy ktoś myślał o tym aby nieszczelny odcinek rurki aluminiowej odciąć ,oraz drugą końcówkę jak najbliżej przewodu gumowego i zarobić,zakuć nowy przewód gumowy równy odcinkowi usuniętego przewodu.Czy to rozwiązałoby problem na jakiś czas ? Jak myślicie?
Pozdro
- Od: 30 maja 2011, 12:24
- Posty: 5
- Skąd: iława
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 PB 2011r
Nie kombinuj. Napełnienie klimy to prawie 200 zł. Chcesz zaryzykować, a potem i tak kupować rurke w serwisie? Moim zdaniem warto wymienić rurke bo wiesz co masz, a nie jadąc w trase zastanawiać się będziesz czy wąż wytrzyma.
Mnie rowniez dopadl ten sam problem co Was a dokladnie co kolege dan34, ale ja poradzilem sobie w inny sposob,(wprawdzie znalazlem goscia ktory spawa aluminium ale nie podjal sie tematu).Wiec rurke zakleilem klejem dwuskladnikowym do metalu(robilem juz tak w poprzedniej mazdzie kleilem rurke ale od wspomagania)klejem super steel.KLima ponownie napelniona i jak narazie jest OK. Tez szukalem uzywek ale nic nie znalazlem.A tu fotki
Tylko glupiec patrzy na palec,kiedy palec wskazuje mazde.
[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
- Od: 21 lis 2007, 12:16
- Posty: 63
- Skąd: Jelcz-Laskowice/Leamington Spa-UK
- Auto: MAZDA 6,benzyna 2,0 (2002r.)-byla
Mazda 6,benzyna 2,0 (2006r,)-jest
Piotrus napisał(a):Wiec rurke zakleilem klejem dwuskladnikowym do metalu(robilem juz tak w poprzedniej mazdzie kleilem rurke ale od wspomagania)klejem super steel.KLima ponownie napelniona i jak narazie jest OK. Tez szukalem uzywek ale nic nie znalazlem.
Piotrus gdzie można kupić ten klej 'super steel' i ile kosztuje ?
Powiedz mi jeszcze jak ściągnąć tą rurkę ? Czy musiałeś ściągnąć zbiorniczek od spryskiwaczy, żeby mieć lepszy dostęp? Jak sprawdziłeś po wykręceniu rurki dokładnie w którym miejscu jest nieszczelność? Czy po prostu , przy sprawdzaniu szczelności w firmie nabijającej klime, zaznaczyłeś punkt nieszczelności ?:P
Pozdrawiam.
Dobry bajer pół sukcesu
- Od: 28 lip 2007, 16:46
- Posty: 33
- Skąd: Tilburg
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 CD
Erix napisał(a):Jak sprawdziłeś po wykręceniu rurki dokładnie w którym miejscu jest nieszczelność?
przeciez jest to opisane w tym watku... wraz ze zdjeciami...
Ps. nie wiem jak w PL, ale rurka w ASO UK kosztuje 67 GBP (wraz z uszczelkami)...
jest to standardowa usterka w M6, wiec warto wymienic rurke na ta poprawiona...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
67igor1 napisał(a):przeciez jest to opisane w tym watku... wraz ze zdjeciami...
Niby gdzie masz opisane w tym wątku informacje jak sprawdzić w którym miejscu jest nieszczelność?
Owszem jest informacja , że czynnik pozostawia zielony osad... tylko , że taki osad może być w promieniu np paredziesiąt cm od nieszczelności , no chyba , że to będzie taka dziura , że gołym okiem zobacze
A jeżeli to oring to już w ogóle , możesz się domyślać albo oring albo dziura na łączeniu
Mi chodzi o to , by samemu porozkręcać to posprawdzać stan tych rurek, które dobre pomalować lub w jakiś sposób osłonić przed zimą i czynnikami związanym z porą roku ... a nieszczelności w miarę rozsądne zakleić lub wymienić oringi , jeżeli to ich była by wina
Bo tak kleić w ciemno i jeździć do firmy w celu sprawdzenia szczelności to raczej mija się z celem
Dobry bajer pół sukcesu
- Od: 28 lip 2007, 16:46
- Posty: 33
- Skąd: Tilburg
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 CD
Erix napisał(a):Owszem jest informacja , że czynnik pozostawia zielony osad..
sam sobie juz odpowiedziales... i zareczam, ze nie bedzie on 50 cm od dziury...
bedzie zielono i tyle... ale jak chcesz sie bawic i eksperymentowac... to prosze bardzo...
w koncu to jest Twoje auto...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Panowie zgadza sie,ze lepiej jest wymienic na nowa,co nowe to nowe,ale ja nie mam czasu czekac za 4 dni jade na wakacje z rodzina nad polskie moze,a w servisie w Leamington kazali mi czekac min 3 tygodnie to ja juz wroce z wakacji Co do nieszczelnosci to powstala dokladnie w miejscu gdzie jest mocowana rurka obejma metalowa(obejma jest podwujna i mocuje 2 rurki jednoczesnie)Wyciek byl widoczny zaraz po napelnieniu klimy czynnikiem chmura gazu a na oslonie silnika widoczne byly slady oleju.Po wymontowaniu rurki i przetarciu papierem sciernym, odtluszczeniu ujzalem malenka dziurke,(dla pewnosci puscilem sprezone powietrze w rurke i smarowalem mydlem zatykajac palcem koniec rurki)Sama rurke wykrecilem w pare minut,w wersji angielskiej znajduje sie po prawej stronie gdzie jest filtr powietrza,ktory wymontowalem(cala puszke)a z przodu auta odkrecilem 2 sruby mocujace zderzak i odchylilem przedna atrape(Ta ze znzczkiem ),zeby moja lapa sie tam zmiescila i to wsio.Rurke kleilem 4 dni temu i codziennie jezdze z klima i nie ma zadnych problemow,ja to zrobilem bo mnie do tego sytuacja zmusilam,ale jak wiele razy sie przekonalem prowizorki sa najtrwalsze Po powrocie z urlopu moze wymienie na nowa.
Klej super steel kupilem w Halfords mial 2 skladniki,przeznaczony jest do stali i aluminium itd.cena chyba 7 funtow.
Klej super steel kupilem w Halfords mial 2 skladniki,przeznaczony jest do stali i aluminium itd.cena chyba 7 funtow.
Tylko glupiec patrzy na palec,kiedy palec wskazuje mazde.
[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
- Od: 21 lis 2007, 12:16
- Posty: 63
- Skąd: Jelcz-Laskowice/Leamington Spa-UK
- Auto: MAZDA 6,benzyna 2,0 (2002r.)-byla
Mazda 6,benzyna 2,0 (2006r,)-jest
ja takze na to cierpialemalem
koszt rurki to 47 GBP
ile Ja w ASO zamawialem w sobote a na wtorek juz ja mialem w reku.
widac serwis serwisowi nie rowny
67igor1 napisał(a): rurka w ASO UK kosztuje 67 GBP (wraz z uszczelkami)
koszt rurki to 47 GBP
Piotrus napisał(a):w servisie w Leamington kazali mi czekac min 3 tygodnie
ile Ja w ASO zamawialem w sobote a na wtorek juz ja mialem w reku.
widac serwis serwisowi nie rowny
zielony110 napisał(a):ja takze na to cierpialemalem67igor1 napisał(a): rurka w ASO UK kosztuje 67 GBP (wraz z uszczelkami)
koszt rurki to 47 GBPPiotrus napisał(a):w servisie w Leamington kazali mi czekac min 3 tygodnie
ile Ja w ASO zamawialem w sobote a na wtorek juz ja mialem w reku.
widac serwis serwisowi nie rowny
jak sie ma rabacik to tyle sie placi bo normalnie jest 67£ jak bylo pisane
- Od: 22 kwi 2010, 22:55
- Posty: 590
- Skąd: uk
- Auto: Biale
Kolego Piotrus jako,że piszesz:
sorry za OT
to ręczę Ci moją głową,jako rodowity mieszkaniec nadmorskiej miejscowości,że klima Ci się obecnie nad morzem nie przyda do niczegoza 4 dni jade na wakacje z rodzina nad polskie moze
sorry za OT
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Droga nad morze daleka
no fakt teraz pada ale szyby( i nie tylko ...) warto osuszyć.
Na pocieszenie dodam że mnie też dopadł ten problem. Gościu pospawał (3 m-ce bangla bez problemu). Koszt z napełnieniem 400 PLN. Na pocieszenie dodam że kolega z pracy ma ten sam problem (nieszczelny układ: rurka, chłodnica) w Renaut Espace. Koszt naprawy 1200PLN . Mazda górą!!!
no fakt teraz pada ale szyby( i nie tylko ...) warto osuszyć.
Na pocieszenie dodam że mnie też dopadł ten problem. Gościu pospawał (3 m-ce bangla bez problemu). Koszt z napełnieniem 400 PLN. Na pocieszenie dodam że kolega z pracy ma ten sam problem (nieszczelny układ: rurka, chłodnica) w Renaut Espace. Koszt naprawy 1200PLN . Mazda górą!!!
Dzisiaj zadzwonila Pani o bardzo milym glosie i poinformowala mnie ze w/w rurke, o ktora pytalem u jej kolegi, wlasnie przyszla z dostawa innych czesci. No coz pojechalem Pani wysoka blondynka b.ladna nad wyraz uprzejma i bardzo mila(chyba zaczne jezdzic tam czesciej ) koszt rurki 55 funt. plus tax 11 funt. czyli razem 66 funt. Kupilem wrazie co, nie wymieniam, bo szkoda mi znowu nabijac klime (a jak sie nie przyda to odsprzedam )
A co do morza to slyszalem, ze zapowiadaja ciepelko, a i cale niemcy przelatuje w dzien, tak wiec klima musi byc.
Mial ktos moze nieszczelnosc w innej czesci ukladu klimy? Zastanawiam sie czy czasami jeszcze jakas rurka nie strzeli.
A co do morza to slyszalem, ze zapowiadaja ciepelko, a i cale niemcy przelatuje w dzien, tak wiec klima musi byc.
Mial ktos moze nieszczelnosc w innej czesci ukladu klimy? Zastanawiam sie czy czasami jeszcze jakas rurka nie strzeli.
Tylko glupiec patrzy na palec,kiedy palec wskazuje mazde.
[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
- Od: 21 lis 2007, 12:16
- Posty: 63
- Skąd: Jelcz-Laskowice/Leamington Spa-UK
- Auto: MAZDA 6,benzyna 2,0 (2002r.)-byla
Mazda 6,benzyna 2,0 (2006r,)-jest
No to weź na drogę klej dwuskładnikowy proponowany prze kolegę piotrusa . 15 min na postoju i temat załatwiony, klime nabija ci za ok 150 PLN.
szerokości życzę i pogody
szerokości życzę i pogody
Witam
Mnie dopadł ten sam problem. Będąc u swojego mechanika zwrócił mi on uwagę, że ta rurka od klimatyzacji jest zaśniedziała i pokryta zielonym nalotem. Należy ją wymienić. Dodam, że koszt wymiany tej rurki na nową oryginalną, napełnienie i odgrzybienie klimatyzacji to 500zł. To dużo? Pytam bo wcześniej nie miałem klimatyzacji w aucie i nie mam odniesienia.
Mnie dopadł ten sam problem. Będąc u swojego mechanika zwrócił mi on uwagę, że ta rurka od klimatyzacji jest zaśniedziała i pokryta zielonym nalotem. Należy ją wymienić. Dodam, że koszt wymiany tej rurki na nową oryginalną, napełnienie i odgrzybienie klimatyzacji to 500zł. To dużo? Pytam bo wcześniej nie miałem klimatyzacji w aucie i nie mam odniesienia.
- Od: 26 lip 2011, 10:06
- Posty: 177
- Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6