Moduł oświetlenia wnętrza – problemy
Witam mam taki sam problem z podświetleniem u mnie świecą się żarówki bardzo delikatnie nie gasną wcale, musiałem zdemontować żarówki z drzwi bo się cały czas lekko świecą.
- Od: 5 lut 2015, 11:48
- Posty: 3
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda 6 rok 2004 poj.2000 disel 136 km model GM7G EBL
Witam wymieniłem moduł oświetlenia i jest ok z oświetleniem,ale powstał problem przestał działać pilot centralnego zamka,zamyka tylko z kluczyka co się mogło stać.
- Od: 5 lut 2015, 11:48
- Posty: 3
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda 6 rok 2004 poj.2000 disel 136 km model GM7G EBL
Witam mam takie pytanie czy jest możliwość podłączenia dwóch modułów bo na jednym działa centralny z pilota ale brak oświetlenia a na tym pierwszym działa oświetlenie ale nie ma centralnego z pilota
- Od: 5 lut 2015, 11:48
- Posty: 3
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda 6 rok 2004 poj.2000 disel 136 km model GM7G EBL
Witam jestem nowym użytkownikiem, jestem też amatorem elektroniki, i oczywiście posiadaczem mazdy 6 z 2004 roku miałem ostatnio problem z oświetleniem wnętrza samochodu, mianowicie podczas otwarcia drzwi nie zapalaly mi się światła w kabinie, ale udało mi się naprawić ten problem w bardzo szybki i tani sposób , gdy by ktoś miał podobny problem z oświetleniem wnętrza proszę o informację a postaram się pomóc krok po kroku wysyłając również zdjęcia . Pozdrawiam
-
Pukownik
Witam Panowie,
Mnie również dopadł problem niegasnącego podświetlenia wnętrza na przełączniku DOOR. Awarię sprowodowałem sam podczas podłączania własnej roboty podświetlenia powitalnego, a mianowicie listew LED oświetlających nogi kierowcy i pasażera. Zrobiłem zwarcie, poczułem swąd spalenizny i od tej pory oświetlenie nie gasło. Podążając za wskazówkami Szanownych Forumowiczy postanowiłem dobrać się do owego modułu sterującego i wymienić prawdopodobnie spalony tranzystor. Po wymontowaniu modułu i dostaniu się do wnętrza, bez problemu namierzyłem delikwenta. Jako, że faktycznie ciężko dostać oryginalny tranzystor zakupiłem tranzystor o nazwie BUZ 10 za 3.50 zł, o znacznie większych gabarytach jednak z podobnymi parametrami. Link do tranzystora http://www.celtor.pl/1684,buz10-tranzys ... o-220.html
Wymiana nie przysporzyła większych problemów jednak musiałem delikatnie naciąć plastikową obudowę modułu, aby płytka z nowym tranzystorem zmieściła się wewnątrz.
Zaizolowałem wszystko taśmą, zamontowałem w samochodzie i teraz cieszę się pięknie działającym oświetleniem wnętrza
Mnie również dopadł problem niegasnącego podświetlenia wnętrza na przełączniku DOOR. Awarię sprowodowałem sam podczas podłączania własnej roboty podświetlenia powitalnego, a mianowicie listew LED oświetlających nogi kierowcy i pasażera. Zrobiłem zwarcie, poczułem swąd spalenizny i od tej pory oświetlenie nie gasło. Podążając za wskazówkami Szanownych Forumowiczy postanowiłem dobrać się do owego modułu sterującego i wymienić prawdopodobnie spalony tranzystor. Po wymontowaniu modułu i dostaniu się do wnętrza, bez problemu namierzyłem delikwenta. Jako, że faktycznie ciężko dostać oryginalny tranzystor zakupiłem tranzystor o nazwie BUZ 10 za 3.50 zł, o znacznie większych gabarytach jednak z podobnymi parametrami. Link do tranzystora http://www.celtor.pl/1684,buz10-tranzys ... o-220.html
Wymiana nie przysporzyła większych problemów jednak musiałem delikatnie naciąć plastikową obudowę modułu, aby płytka z nowym tranzystorem zmieściła się wewnątrz.
Zaizolowałem wszystko taśmą, zamontowałem w samochodzie i teraz cieszę się pięknie działającym oświetleniem wnętrza
- Od: 30 lip 2014, 20:12
- Posty: 2
- Auto: Mazda 6 GY Station Wagon
2.0 diesel 136 KM
2004
Witam forumowiczów
Mój problem przedstawia się nieco inaczej.
Co działa:
– oświetlenie wnętrza z przodu, reaguje na drzwi prawidłowo, nie przygasa po zamknięciu drzwi i uzyciu przycisków
– oświetlenie bagażnika, j/w
– oświetlenie przednich drzwi, wszystko prawidłowo
– oświetlenie wnętrza z tyłu, jak się włączy przyciskami
Co nie działa:
– oświetlenie tylnej kanapy – czujnik drzwi (ale da się je włączyć przyciskami osobno lewy i prawy); po otwarciu tylnych drzwi, zapala się przód (zakładam że prawidłowo) ale nie zapala się tył
– to co często się powtarza w tym temacie – czujka tylnych drzwi po ich otwarciu i przyciskaniu ręcznie powoduje lekkie przygasanie światełek przodu i drzwi przednich
Co ciekawe, modułu sterującego oświetleniem na prawo od obudowy filtra kabinowego (za schowkiem) nie stwierdzono, jedynie co mi się udało znaleźć to chyba moduł bcm, pod bezpiecznikami (przy lewej nodze kierowcy), ale nie rozbierałem go.
Czy ktoś ma jakieś sugestie..?
Mój problem przedstawia się nieco inaczej.
Co działa:
– oświetlenie wnętrza z przodu, reaguje na drzwi prawidłowo, nie przygasa po zamknięciu drzwi i uzyciu przycisków
– oświetlenie bagażnika, j/w
– oświetlenie przednich drzwi, wszystko prawidłowo
– oświetlenie wnętrza z tyłu, jak się włączy przyciskami
Co nie działa:
– oświetlenie tylnej kanapy – czujnik drzwi (ale da się je włączyć przyciskami osobno lewy i prawy); po otwarciu tylnych drzwi, zapala się przód (zakładam że prawidłowo) ale nie zapala się tył
– to co często się powtarza w tym temacie – czujka tylnych drzwi po ich otwarciu i przyciskaniu ręcznie powoduje lekkie przygasanie światełek przodu i drzwi przednich
Co ciekawe, modułu sterującego oświetleniem na prawo od obudowy filtra kabinowego (za schowkiem) nie stwierdzono, jedynie co mi się udało znaleźć to chyba moduł bcm, pod bezpiecznikami (przy lewej nodze kierowcy), ale nie rozbierałem go.
Czy ktoś ma jakieś sugestie..?
-
r1nzl3r
U mnie coś popstrykałem i po otwarciu drzwi nie zapalają mi się światła nad tylną kanapą. Z przodu normalnie świecą. Na obydwu mam przełącznik przestawiony na "DOOR".
U mnie też tak się działo, trzeba było przelutować od nowa wszystkie połączenia oraz przeczyścić styki.
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
hej
to i ja dopytam zanim się zabiorę za moduł oświetlenia.
auto było u lakiernika – tylna klapa i po tej wizycie nie działą oświetlenie bagażnika
zbadałem napięcie na mocowaniu żarówki i w pozycji DOOR na obu mocowaniach jest 12V, a na OFF tylko na jednym, przy czym żarówka nie świeci (żarówka sprawna – testowałem)
wnioski – coś działa, ale jakoś nie do końca dobrze
pytanie – czy brać się za lutowanie tranzystorów czy przyczyna może być gdzie indziej?
pytanie 2 – gdzie jest czujnik otwarcia klapy (kombi)? czy to jest zintegrowane z zamkiem (odchodzą 2 pary przewodów z zamka, z czego jedna podłaczona na wtyczkę, a druga wygląda że "na stałe")?
to i ja dopytam zanim się zabiorę za moduł oświetlenia.
auto było u lakiernika – tylna klapa i po tej wizycie nie działą oświetlenie bagażnika
zbadałem napięcie na mocowaniu żarówki i w pozycji DOOR na obu mocowaniach jest 12V, a na OFF tylko na jednym, przy czym żarówka nie świeci (żarówka sprawna – testowałem)
wnioski – coś działa, ale jakoś nie do końca dobrze
pytanie – czy brać się za lutowanie tranzystorów czy przyczyna może być gdzie indziej?
pytanie 2 – gdzie jest czujnik otwarcia klapy (kombi)? czy to jest zintegrowane z zamkiem (odchodzą 2 pary przewodów z zamka, z czego jedna podłaczona na wtyczkę, a druga wygląda że "na stałe")?
Witam,
Czy może ktoś pokazać na zdjęciu płytki BCM który to tranzystor się przepala,
miałem spięcie i przestał mi działać centralny z pilota, oświetlenie kabiny, wyśietlacz komputera, ekran GPS i podtrzymanie jak wyłączę samochód to gaśnie wszytko po odpaleniu reset zegarów i wszystko skasowane jak by odłączony był akumulator.
Mam co prawda mazdę 5 ale moduły są takie same,
Chyba że miał by ktoś na sprzedaż moduł CC64 67560B.
Czy może ktoś pokazać na zdjęciu płytki BCM który to tranzystor się przepala,
miałem spięcie i przestał mi działać centralny z pilota, oświetlenie kabiny, wyśietlacz komputera, ekran GPS i podtrzymanie jak wyłączę samochód to gaśnie wszytko po odpaleniu reset zegarów i wszystko skasowane jak by odłączony był akumulator.
Mam co prawda mazdę 5 ale moduły są takie same,
Chyba że miał by ktoś na sprzedaż moduł CC64 67560B.
Dzisiaj postanowiłem sobie założyć oświetlenie na powitanie, czyli coby podpinając się pod oświetlenie drzwi. Niestety z mojej winy zrobiłem zwarcie i nie działają mi całkowicie te lampki w drzwiach. Postanowiłem wszystko poskładać tak jak było i po wszystkim odpaliłem auto. Po chwili zaczęła wyć jednostajnie syrena. Nie pozostało mi nic innego jak na szybko odłączyć klemę od akumulatora i poszukać odpowiedzialnego za to bezpiecznika. Znalazłem, odłączyłem i mogłem uruchomić samochód bez przeraźliwej syreny, ale wiadomo tak nie może być. Generalnie pozostałe oświetlenie w kabinie działa bez problemu. Czy ktoś mi podpowie gdzie jest teraz problem i co zrobić by ponownie działały te lampki w drzwiach, a jednocześnie nie wyła syrena?
- Od: 27 paź 2016, 07:35
- Posty: 7
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda 6 benzyna 2.0 – 2006
Dzień dobry, mój pierwszy post to niestety powrót do tematu który koledzy już przerabialiście pare ładnych lat temu – powtórzyłem wyczyn kolegi który zrobił zwarcie:
Objawy mam identyczne ale nie wiem który to tranzystor jest do wymiany w płytce ponieważ zdjęcia z dokładnym opisem już są usunięte z imageshracka. Zrobiłem zdjęcie swojej płytki z modułu zamka centralnego (tego małego czarnego, znajdującego się za schowkiem pasażera).
Czy któryś z kolegów byłby uprzejmy podpowiedzieć mi który tranzystor powinienem wymienić?
Dodam że moja Mazda 6 to przedlift (2002 r.)
Pozdrawiam
EDIT:
Albo inaczej – moduł centralnego zamka jest odpowiedzialny też za oświetlenie kabiny (jego włączenie po zgaszeniu silnika i otwarciu drzwi)? Tak by wynikało z poprzednich postów gdzie koledzy pisali o tym, że wymiana tego modułu przywracała sprawność oświetlenia kabiny ale przestawał działać pilot.
Najszybszym i najpewniejszym chyba rozwiązaniem w tej sytuacji będzie kupno używanego modułu centralnego zamka i sparowanie go z moim pilotem, dobrze kminię?
P.P napisał(a):Koledzy a w moim przypadku też zaszło przypadkowe zwarcie ale skutki są znowu takie że światełka ani w drzwiach ani w podsufitce sie nie zapalają wcale po otwariu drzwi, natomiast ręcznie wszystkie lampki w podsufitce moge włączyć i wyłączyć, też bedzie problem w tym module ? Pozdrawiam
Objawy mam identyczne ale nie wiem który to tranzystor jest do wymiany w płytce ponieważ zdjęcia z dokładnym opisem już są usunięte z imageshracka. Zrobiłem zdjęcie swojej płytki z modułu zamka centralnego (tego małego czarnego, znajdującego się za schowkiem pasażera).
Czy któryś z kolegów byłby uprzejmy podpowiedzieć mi który tranzystor powinienem wymienić?
Dodam że moja Mazda 6 to przedlift (2002 r.)
Pozdrawiam
EDIT:
Albo inaczej – moduł centralnego zamka jest odpowiedzialny też za oświetlenie kabiny (jego włączenie po zgaszeniu silnika i otwarciu drzwi)? Tak by wynikało z poprzednich postów gdzie koledzy pisali o tym, że wymiana tego modułu przywracała sprawność oświetlenia kabiny ale przestawał działać pilot.
Najszybszym i najpewniejszym chyba rozwiązaniem w tej sytuacji będzie kupno używanego modułu centralnego zamka i sparowanie go z moim pilotem, dobrze kminię?
- Od: 24 paź 2018, 22:18
- Posty: 1
- Auto: mazda 6 kombi 2002 r.
2.0 136 km diesel
Panowie mam problem z podświetleniem tylu. Podłączyłem dwa ledy po bokach w bagazniku do gornego swiatla gdzie jest led. Po 1 dniu zgaslo wszystko. Gdzie szukac? O co sie przepalilo?
- Od: 12 gru 2014, 16:16
- Posty: 119 (2/1)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GY LF 2oo7
MZR 2.0 147KM + LPG
______________________
www.ecars.com.pl
znizka 10-15% na haslo mazdaspeed.pl
Jak pamiętam to włącznik światła masz w zamku w klapie a na lampce możesz tylko wybrać DOOR lub OFF. Wyjmij lampkę, wypnij wtyczkę i zmierz napięcie na niej. Powinieneś mieć dwa kable: niebieski z czerwonym paskiem i brązowy. Na nich musisz mieć napięcie około 12V. Jeśli nie masz to zajrzyj do zamka albo do wiązki między klapą a nadwoziem i szukaj przerwy. Jeśli masz napięcie to przyczyny szukaj w lampce. Chyba, że ktoś dał na pozycję OFF i dlatego nie świeci
-
TonSiL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6