Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez xadox » 22 cze 2014, 20:40

Witam,

Mam problem z klimatyzacją (mazda 6 2.0 benzyna z 2003 roku) tzn. ostatnio przestał włączać się kompresor.

Pojechałem do warsztatu gdzie stwierdzono, że jest pusta (nic nie robiłem z klimą od 2010 roku).
Klima została nabita, mechanik wpuścił również zielony płyn i miałem się po tygodniu zgłosić żeby mechanik sprawdził czy coś nie świeci pod lampą UV. Niestety już na drugi dzień na ziemi zobaczyłem pod autem plamy o zielonym zabarwieniu (mniej więcej w miejscu gdzie pasażer ma stopy).
Wybrałem się ponownie do mechanika i stwierdził, że to parownik jest do wymiany – wy też tak myślicie?

Pytanie: jaka jest standardowa cena za wymianę parownika bo mi powiedział 500zł za robociznę i ok. 150zł za używany parownik no i chyba jeszcze koszt nabicia klimy?

Inna kwestia, muszę jeszcze wymienić przednie klocki i tarcze hamulcowe jak i przedni lewy wahacz – w tym wypadku proponowana cena to łącznie 600zł za wymianę tarczy i klocków oraz 300zł za wymianę wahacza. Ile standardowo za to biorą?

Czy możecie polecić jakiś warsztat w okolicach Katowic + / – 30km?

Z góry dzięki za pomoc
Początkujący
 
Od: 21 paź 2010, 11:29
Posty: 17
Auto: Mazda 6 Kombi
silnik 2.0 rok 2003
wersja comfort

Postprzez dobrzyn22 » 22 cze 2014, 20:43

xadox napisał(a):Inna kwestia, muszę jeszcze wymienić przednie klocki i tarcze hamulcowe jak i przedni lewy wahacz – w tym wypadku proponowana cena to łącznie 600zł za wymianę tarczy i klocków oraz 300zł za wymianę wahacza. Ile standardowo za to biorą?

to już nie w tym dziale pytanie -nie robimy OT...

xadox napisał(a):Czy możecie polecić jakiś warsztat w okolicach Katowic + / – 30km?

zajrzyj do działu regionalnego i tam zapytaj, albo szukaj w polecanych warsztatach
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5226 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez bula6595 » 23 cze 2014, 19:42

KOLEGO wymiana parownika to jest straszna dłubanina i może tyle kosztować muszą zdjąć cała deskę wyjąć cały zespól klimatyzacji i dopiero wtedy wymieniać parownik roboty na cały dzień i trzeka uważać strasznie na to zeby nie uwalić czegoś a wież mi jest sporo Możliwości :) albo wież co ?
Ja ci to pokaże na przykładzie :)



patrz i płacz.. niestety na tym filmie wyciągają całą kimę u ciebie będzie to samo
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez xadox » 1 lip 2014, 09:07

Czy w Mazdzie 6 z 2003 roku były montowane różne typy parowników?

Mechanik rozmontował deskę rozdzielczą, dostał się do parownika i musiał zamówić kolejny bo ten, który miał na stanie nie pasuje.
Początkujący
 
Od: 21 paź 2010, 11:29
Posty: 17
Auto: Mazda 6 Kombi
silnik 2.0 rok 2003
wersja comfort

Postprzez manfred_86 » 3 lip 2014, 19:04

Od kilku miesięcy jestem posiadaczem madzi 6-ki. Dziś zajrzałem do serwisu klimatyzacji, ponieważ od momentu zakupu nie chłodziła. Po sprawdzeniu okazało się, że są nieszczelności na rurkach w trzech punktach niewiele oddalonych od siebie. Gostek chce wyciąć kawałek rurki, wspawać kielich i wstawić gumowy przewód. Za całą operację zażyczył sobie 450zł. Nigdy klimy nie naprawiałem, więc nie orientuje się ile takie coś może kosztować. Nie jest to przypadkiem za drogo? Stwierdził także, że kawałek rurki w kształcie jakby wygiętego kolanka, o długości mniej więcej 15cm. kosztuje 300zł, prawda to?
Pozdrawiam
manfred_86
 

Postprzez dobrzyn22 » 3 lip 2014, 19:40

łączę z istniejącym wątkiem

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5226 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Traviz » 11 lip 2014, 07:36

Starałem się przejrzeć cały ten temat, ale akurat chyba nikt nie miał podobnego objawu:
Spod maski zaczął wydobywać się dziwny terkot połączony z szuraniem.
Mechanik zdiagnozował sprężarkę klimatyzacji.

Wymienił na drugą, używaną oraz przy okazji poszły nowe rolki alternatora i pasek wielorowkowy.
Wszystko super, ale po około tygodniu zacząłem słyszeć takie coś:

Praca silnika z załączoną sprężarką – http://youtu.be/HK43hSY0A8s
Praca silnika bez załączonej sprężarki + moment jej włączenia – http://youtu.be/r4YLlqte_oE?t=20s

Co to jest?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lis 2012, 21:21
Posty: 27
Skąd: WPN
Auto: Mazda 6 '04 2.0 136KM

Postprzez matthies » 14 lip 2014, 18:32

mam chyba dokładnie to samo i też nie umiem zdiagnozować :( Tylko że przy benzynie 2,3.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez bula6595 » 15 lip 2014, 21:51

chodzi wam o taki epojedyńcze stuki tak jakby jakies kamyczki obijały się o łożysko ? czy cuś ? bo jeśli to nie to to jestem głuchy .
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez matthies » 15 lip 2014, 21:54

tak dokładnie to. Mi ktoś powiedział, że to dźwięk podobny jakby się łańcuch obijał o osłonę .... ale tez obstawiam że to coś w klimie. Wiesz co to może być kamą?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Traviz » 17 lip 2014, 07:38

Dokładnie o ten dźwięk chodzi – jakby kamyczki lub przeskakująca iskra w benzyniakach :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lis 2012, 21:21
Posty: 27
Skąd: WPN
Auto: Mazda 6 '04 2.0 136KM

Postprzez RaHo » 22 lip 2014, 19:17

Witam,

Posiadaczem Mazdy jestem od miesiąca, niewiele o nich wiem toteż problem jaki napotkałem jest dla mnie czarną magią.
Dzisiaj po przyjeździe z pracy ( 20 km) zauważyłem niewielki wyciek w miejscu pokazanym na zdjęciu, (po otwarciu maski jest taka rurka wystająca ze ściany za silnikiem). Zaznaczyłem kolorem czerwonym. Nie znam jeszcze budowy tego auta dlatego proszę o pomoc co to i dlaczego cieknie?

Dodam że dzisiaj gorąco a jechałem z klimą na maxa.
Załączniki
IMAG0088.jpg
Początkujący
 
Od: 16 cze 2014, 18:04
Posty: 4
Auto: Mazda 6 1.8 2003

Postprzez matthies » 22 lip 2014, 22:25

z tego co pamiętam, to są to rurki od klimatyzacji właśnie, więc najlepiej wybrać się do kogoś kto ogarnia temat i sprawdzi szczelność.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 23 lip 2014, 06:35

A to nie jest końcówka skralpacza i tamtędy zawsze woda kapie
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez RaHo » 23 lip 2014, 08:52

Znajomy mechanik tez mówi że to skraplacz i woda będzie lecieć,

Niewiem tylko czy powinna lecieć tak obficie. Wody pod autem było sporo. Zobacze jutro czy sprawa się zmieni, albo pojeżdże bez klimy, i sprawdze czy wtedy leci.
Początkujący
 
Od: 16 cze 2014, 18:04
Posty: 4
Auto: Mazda 6 1.8 2003

Postprzez Wojt@s » 23 lip 2014, 18:09

Hehe... jako wnikliwy poszukiwacz dziury w calym tez mialem 'ten problem'. Na szczescie jest to woda od skraplacza i tej wody calkiem sporo moze sie uzbierac, takze nie ma powodu do zmartwien. Im wieksza roznica temperatur tym wiecej wody wycieknie (sporo upraszczajac ;–)).
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2014, 12:23
Posty: 41
Skąd: W-wa (Targówek)
Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD 143KM, 2006.

Postprzez matthies » 23 lip 2014, 18:29

To co, łączę z istniejącym już tematem w/s klimatyzacji?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez RaHo » 23 lip 2014, 19:31

Nie mam nic przeciwko.
Początkujący
 
Od: 16 cze 2014, 18:04
Posty: 4
Auto: Mazda 6 1.8 2003

Postprzez bula6595 » 24 lip 2014, 18:04

wiecie ten dźwięk mi przypomina jakiś kamyczek czy coś latającego po sprężarce może kawałeczek uszczerbanego sprzęgiełka gdzieś się tam schował i lata po załączeniu czy też coś w sprężarce samej możecie zrobić tak na stetoskop przyłożyć do obudowy sprężarki i rozrządu i słuchać czy to z obudowy czy z innej części może coś wymyślicie mi to wygląda też na łożysko takie moje odczucia :)
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez Siw-y » 24 lip 2014, 18:31

brodaM6 napisał(a):A to nie jest końcówka skralpacza i tamtędy zawsze woda kapie

To nie skraplacz tylko parownik.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6