Wygłuszenie nadwozia – instrukcja demontażu tapicerki, podsufitki, bagaznika itd.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Magoor » 29 wrz 2010, 20:02

Ja po swoim wygłuszeniu tyłu różnicę usłyszałem. Z tyłu dobiega mnie szumów, a jak się głowę do bagażnika schowa to różnica jest znaczna. Ale to było przez tydzień po zrobieniu całego wyciszenia. Teraz nie widzę już różnicy, bo przywykłem i wydaje mi się nadal głośno. Z drugiej strony jak siedzę jako pasażer to każde moje dotychczasowe i obecne auto wydawało się cichsze, płynniejsze, lepsze. Jak wrócę za kierownicę czar pryska. Nawet żyłowanie obrotów na maksa z pozycji pasażera brzmi elegancko, a z zza kierownicy jak wyżymanie kota. Ciekawe dlaczego tak mam?
I na tej bazie porównuję z innym np nowe Volvo s70 czy coś w sedanie to była poezja, ale tam byłem pasażerem. A gdy czytam porównania głośności aut wewnątrz to aż takiej różnicy nie ma.
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 00:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez skubiszek » 29 wrz 2010, 21:56

chyba każdy tak ma kolego – ja również jadąc z boku lub z tyłu nie czuję tak hałasu, dziur, itp – to chyba naturalny odruch i zachowanie
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez amra1973 » 30 wrz 2010, 12:26

są testy subiektywne (uchem) i obiektywne. Ja pomiarów dokonuję za pomocą aplikacji w iPhone.
Może nie jest profesjonalna ale daje jakiś pogląd.
U mnie po wygłuszeniu Noxudolem wyniki są lepsze o 1-2 dB, czyli bardzo nie wiele. oczywiście subiektywnie jest lepiej, bo zmieniła się charakterystyka dźwięku.
A co do innych aut, to z tym bywa różnie. Na co dzień często jeżdżę autem żony, Citroenem C3 1,4 HDI i auto do 130 km/h jest porównywalne!!! a przecież jest z zupełnie innej półki...
Za to przepaść jest na biegu jałowym, bo różnica na korzyść Citroena sięga 7-8 dB...
Oczywiście subiektywnie nie jest tak znacząco, ale widać że Mazdę można poprawić.
Obawiam się jednak, że nasze auto konstrukcyjnie pod tym względem jest bardzo średnie, bo np. w takiej Toyocie Avensis podobno na wygłuszenie odgłosów silnika zużyto ok 35 kg materiałów...
I to faktycznie słychać, wprawdzie dawno już takim autem nie jechałem, ale pamiętam kiedyś przejażdżkę z kolegą wersją D4D (poprzedni model) i do 120 km/h była bardzo przyjemna cisza (szybciej nie jechaliśmy)

Dzisiaj wieczorem mam w planach ponownie "wypatroszyć" moją M6 i dołożyć trochę różnych mat (bitumiczne z warstwą filcu i polimerowe). Wykonam później pomiary i podzielę się wynikami jak i zdjęciami :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez Magoor » 30 wrz 2010, 14:56

amra1973 napisał(a):Obawiam się jednak, że nasze auto konstrukcyjnie pod tym względem jest bardzo średnie, bo np. w takiej Toyocie Avensis podobno na wygłuszenie odgłosów silnika zużyto ok 35 kg materiałów...
I to faktycznie słychać, wprawdzie dawno już takim autem nie jechałem, ale pamiętam kiedyś przejażdżkę z kolegą wersją D4D (poprzedni model) i do 120 km/h była bardzo przyjemna cisza (szybciej nie jechaliśmy)

Jak przymierzałem się do kupna M6 to porównywałem między innymi ją z Avensis. Według jakiegoś testu, gdzie sprawdzano głośność wyszło porównywalnie, przy czym Toyota była chyba o 1 decybel cichsza i oba pojazdy zakwalifikowali jako przeciętne, ale równe.

Co do subiektywności oceny to się zgodzę. Jeździłem wcześniej Vectrą i było głośniej, choć tam były inne odgłosy słyszalne. Może każdy zwraca też uwagę na co innego – jednego irytuje bardziej silnik, a ktoś zwraca uwagę na głośność z otoczenia, opon, zawieszenia itp.
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 00:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez dobrzyn22 » 2 lis 2010, 12:17

przykładowe wygłuszenie(matami)w mojej M6.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 30 cze 2011, 23:13 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5227 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez jaco06 » 27 sty 2011, 00:11

Witam. Dzisiaj zakupilem w tapicerskim identyczny filc ktory jest dawany w wiekszosci aut, 2x2m dalem 36zl tak wiec jest bardzo tanio. Na weekend zaczne zabawe z wygluszaniem czyli bagaznik i przod. Po skonczonej pracy zalacze foki. Z tego co sie dowiedzialem to podobno do tego filca trzeba jeszcze doklejac folie(gdyz te fabryczne sa z guma i ona nie przepuszcza wody),ale folje dam malarska (najgrubsza) i na nia filc.

Narazie nie robilem za zimno bylo :)
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2009, 07:49
Posty: 39
Skąd: Koszalin
Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM

obecne VOLVO V40 2003r 116KM

Postprzez Barteq0014 » 9 mar 2011, 22:36

Witam jaki rodzaj tej farby kupić na nadkola i ile ;D
Pozdrawiam
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Wrobcio » 26 cze 2011, 23:21

leszek-sroka napisał(a):tu sciaglem wszystkie cztery plastikowe oslony przy kazdych drzwiach i po uprzednim sprawdzeniu czy nie biegna tamtedy jakies przewody i czy nie ma jakichś kanałow odprowadzania wody wypelnilem je piana akustyczna taka jak do osadzania okien /drzwi zuzylem 3-pojemniki te wieksze-i niewiem moze troche przesadzilem ale jest ok.....pozdrawiam...


Przestrzegam przed takimi pomysłami, bo pianka chłonie wilgoć, a żaden blacharz się potem nie weźmie za naprawę, bo przy cięciu pianka się pali i nie wiadomo co z tym robić!


Stosował ktoś maty poroso w bagażniku i na podłogę?
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 15:55
Posty: 105
Skąd: Lębork / Gdańsk
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 02'

Postprzez danielburchardt » 13 lip 2011, 20:44

Nie posiadam pistoletu natryskowego, czy jeśli kupie http://www.cortini.pl/index.php?tryb=se ... tem_id=237 mogę otworzyć go i nakładać pędzlem ?
danielburchardt
 

Postprzez Grzyby » 13 lip 2011, 20:46

Jak najbardziej. Ja tak właśnie robiłem.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez danielburchardt » 13 lip 2011, 20:57

Jest duży problem z otwarciem tego opakowania ?
danielburchardt
 

Postprzez Grzyby » 14 lip 2011, 00:26

Żaden problem.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

PostTen post został usunięty przez bieski 8 lis 2012, 12:25.
Powód: reklama

Postprzez Hubix » 9 lut 2013, 23:50

Witam

Czy zamiast Noxudolu można kupić jakiś inny tańszy środek ? Będę wyciszał cały tył w swojej M6 łącznie z klapą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez wujek116 » 10 lut 2013, 21:08

Nie wiem czy środki wygłuszające w postaci smarowideł ITP.. to dobry pomysł . ja u siebie mam wyklejone specialnymi matami zakupionymi z internetu (są bardzo tanie ) . i jestem bardzo zadowolony . ja osobiście nie pomazał bym samochodu wewnątrz jakimś śmierdzącym, brudzącym i cieknącym mazidłem .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez Hubix » 10 lut 2013, 22:56

Ok dzięki, będę wygłuszał swoją w środku. Możesz zapodać jakie maty kupiłeś ? Czy nie odklejają się ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez wujek116 » 10 lut 2013, 23:24

Hubix napisał(a):Ok dzięki, będę wygłuszał swoją w środku. Możesz zapodać jakie maty kupiłeś ? Czy nie odklejają się ?

Jak znajdę te maty na allegro to zapodam linka. nie nie odklejają się pod warunkiem że odtłuścisz podłoże, ja do tego użyłem środka do odtłuszczania powierzchni przed malowaniem, już 3 lata śmiga i trzyma się.

proszę:
http://moto.allegro.pl/mata-wygluszajac ... 85933.html
tymi matami wygłuszyłem tył auta bo tam leży skrzynia 1500 wat :D

http://moto.allegro.pl/mata-wygluszajac ... 29269.html
A tymi cały przód łacznie z sufitem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez mick » 21 mar 2013, 13:56

Witam idzie wiosna i ja też mam zamiar zabrać się za wyciszenie za wyciszenie na razie tylko drzwi i tu mam pytanko gdzie można kupić kołki plastikowe montażowe do tapicerki bo u mnie dwa już słabo siedzą a co dopiero po rozebraniu i ponownym montowaniu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez dobrzyn22 » 21 mar 2013, 21:06

ASO/allegro ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5227 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez przemo2000 » 21 mar 2013, 22:33

O spinki/kołki pytaj w warsztatach blacharsko lakierniczych , oni takie rzeczy maja na miejscu (powinni).
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2012, 19:14
Posty: 95
Skąd: Kętrzyn
Auto: M6 GY FL 2.0 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron