Jakie mogą byc skutki odłączenia akumulatora?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez ETS » 10 gru 2010, 19:28

Cóż, trzeba jutro pędzić po akumulator.
Ale jak nie odpali to sprzedaję auto....
Początkujący
 
Od: 30 sie 2010, 22:52
Posty: 17

Postprzez kolezka » 11 gru 2010, 00:14

ETS napisał(a):Ale jak nie odpali to sprzedaję auto....

he he, bez przesady :)
Ja dziś zmieniłem akumulator, miałem Bannera 60ah, założyłem Energizera 60ah.
Jedyne co się wykasowało to licznik dzienny i zaprogramowane stacje radiowe.
Od zakupu samochodu miałem problem z komputerem pokładowym, bo działał mi jedynie jakieś 5 min. na miesiąc :) Zazwyczaj były kreski i nic więcej, jak się włączył to na parę minut i za chwilę się wieszał i wyłączał. Po zmianie akumulatora działa cały czas <jupi> Dziwne te japońskie zwyczaje :)
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2009, 14:29
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG LF

Postprzez ETS » 11 gru 2010, 00:20

Zapalił.
Nie ma jak to specjaliści.
Przyjechali znajomi, podłączyli swoją Almerę, wypiliśmy po piwie i ruszyło za pierwszym machnięciem.
Poczekam po nocy czy odpali – powiedzieli że nie powinno być problemu :)
Stwierdzili że nie ma jak to nauka na starych gratach – uczyli się na autach w stylu corolla z 1995 lub almera 1996. Perfekcjonizm. Wniosek z całej sytuacji dla wszystkich (może banalny dla zawodowców) – należy poczekać około 20 – 30 minut i dopiero odpalać – oczywiście wspomnę o dobrych kablach. Teraz podjadę swoją M6 do jakiegoś serwisu, sprawdzą mi akumulator i będę wiedział czy czas na niego.
Piszę to ponieważ nie znalazłem takich informacji na forum – jestem 100% laikiem – maskę otwieram kiedy skończy się płyn do spryskiwacza, nie wiem co pokazuje bagnet od oleju bo nie rozumiem trzech kresek...
Wszelkie fora auto są ubogie co do informacji podstawowych – banalnych – jaki kabel do czego itp itd
Mam nadzieję że moderatorzy podejdą do swojej pracy bardziej profesjonalnie – user friendly – czyli wskażą błądzącym gdzie szukać porady, nie ograniczając się do stwierdzenie że to "nie to miejsce" ....
Początkujący
 
Od: 30 sie 2010, 22:52
Posty: 17

Postprzez krabdul » 11 gru 2010, 13:24

ETS napisał(a):Wniosek z całej sytuacji dla wszystkich (może banalny dla zawodowców) – należy poczekać około 20 – 30 minut i dopiero odpalać – oczywiście wspomnę o dobrych kablach...
...
Piszę to ponieważ nie znalazłem takich informacji na forum...


Czytałeś mój ostatni post? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez rafal_k0nieczny » 28 cze 2013, 07:51

Witam. wymieniłem dziś akumulator,r po odpaleniu oczywiście skasowały się ustawienia radio itp. Lecz pojawił się inny problem wskaźnik paliwa pokazywał mi polowe paliwa, a po wymianie pokazuje mi jedna trzecia paliwa w zbiornika, czym to jest spowodowane?
rafal_k0nieczny
 

Postprzez Senior » 30 cze 2013, 13:42

rafal_k0nieczny napisał(a): wymieniłem dziś akumulator,r po odpaleniu oczywiście skasowały się ustawienia radio itp.

Radio musisz zaprogramować ponownie.
Wuświetlacz ilosci paliwa , zużycie chwilowe itd powróci po przejechaniu ok 100 km.
Ja tak miałem po wymianie aku
POZDRAWIAM SENIOR


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2009, 10:33
Posty: 335 (0/4)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: jest 6 GH 2,0 '08
była 6 GG 2,0 '06
była 6 GG 1,8 '03
była 626 GF 2,0 '01
była mazda 323F '96

Postprzez dobrzyn22 » 1 lip 2013, 10:11

ETS napisał(a): jestem 100% laikiem – maskę otwieram kiedy skończy się płyn do spryskiwacza, nie wiem co pokazuje bagnet od oleju bo nie rozumiem trzech kresek...

i to jest przykre co piszesz... od tego masz instrukcje obsługi, żeby te wszystkie podstawowe informacje "ogarnąć" chociaż na poziomie podstawowym...

Dobrze, że chociaż obecnie na egazminach na prawo jazdy wprowadzili kilka elementów podstawowej obsługi auta.
PS. sorry za OT
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Grucha » 1 lip 2013, 15:57

Niezły wykop :D

Przez 3 lata od kiedy napisał ten post może już ogarnął temat :)
Grucha
 

Postprzez dobrzyn22 » 1 lip 2013, 16:11

Grucha napisał(a):może już ogarnął temat :)

przydało by się :P

Niezły wykop :D

przy okazji porządków różne ciekawe rzeczy można znaleźć czasem ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rafal_k0nieczny » 1 lip 2013, 16:22

Senior napisał(a):
rafal_k0nieczny napisał(a): wymieniłem dziś akumulator,r po odpaleniu oczywiście skasowały się ustawienia radio itp.

Radio musisz zaprogramować ponownie.
Wuświetlacz ilosci paliwa , zużycie chwilowe itd powróci po przejechaniu ok 100 km.
Ja tak miałem po wymianie aku


Tak to się zgadza.
Ale czemu wskaźnik ilości paliwa zaczął mi złe pokazywać, a gdy wyciągaliśmy pompę paliwa i ruszaliśmy pływakiem to wskaźnik normalnie się unosił a po włożeniu dalej 1/3 a paliwa było ponad pol zbiornika.

Tu jest opisane wszystko dokładnie:

Wymieniłem wczoraj akumulator bo poprzedni mi padł, po włączeniu auta wiadomo skasowały się ustawiania radia itp, ale co zauważałem. Zaczęły falować obroty z początku silnik się dusił i po chwili wracało do normy, ale z tego co wyczytałem to Mazdy tak maja, że jeśli się ustawienia zresetują to komputer musi zapamiętać i wszystko wraca do normy i z tym tak się stało po zapaleniu auta, auto chodzi jak powinno ale problem jest inny. Wskaźnik paliwa pokazywał mi połowę zbiornika po pierwszym odpaleniu po wymienię akumulatora pokazali mi 1/3 zbiornika pojechałem zatankowałem 8l i nic się nie podniósł. Potem wyciągałem pompę ze zbiornika podpiąłem samo zasilanie i ruszałem pływakiem by sprawdzić czy dobrze chodzi i pokazuje stan paliwa i wtedy wskaźnik rósł/malał ze względu w jakiej miałem pozycji pływak. Paliwa w zbiornika miałem dużo powinno pokazywać dobrze ponad pól zbiornika. Po włożeniu pompy do zbiornika nic nie uległo zmianie stan paliwa pokazuje taki sam jak po odpaleniu po wymianie akumulatora możne coś więcej, ale dalej pokazuje złe. Co może być jego przyczyna czy jakiś błąd ? Myślałem że się może pływak przyciął ale nie. Może Mazdy tak ma że też musi jakieś ustawienia zapamiętać i to wróci do normy może sam się odblokuje jakoś. Może ktoś coś wie to niech mi doradzi.
rafal_k0nieczny
 

Postprzez Adam1223 » 24 mar 2016, 19:01

Mi po wymianie akumulatora nie pokazuje chwilowego spalania, nie mozna właczyc radia, nie dziala zegarek ale wyswietlacz dziala swieci. Dziwne tez jest to zenie ma dzwieku przy wlaczaniu klimatronika.
Początkujący
 
Od: 22 mar 2016, 18:49
Posty: 6 (1/0)

Postprzez sloniupl » 4 kwi 2017, 13:34

Przepraszam że odkopuje ale dzisiaj po odebraniu z warsztatu samochodu (wymiana tarcz i klocków z przodu + wymiana płynu) miałem dziwną przypadłość. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania po wciśnięciu sprzęgła i hamulca spadały obroty i madzia gasła. Jedyne co dotykali oprócz układu hamulcowego to odłączyli akumulator. :(
Więc wróciłem do warsztatu, podpięli madzie pod komputer i żadnych błędów nie znalazło.
Ale po tej operacji madzia zaczęła jeździć normalnie (nie gaśnie), wiecie może co to mogło być? <glupek2>
Czy "komputery" diagnostyczne automatycznie po podłączeniu korygują jakieś problemy? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2016, 23:19
Posty: 247 (11/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 AWD 2023

Postprzez tqr_us » 5 kwi 2017, 08:44

Proponuje zrobic reset i zadoptowac tb ,odlaczasz kleme minusowa hebel wciskasz na 30s. Zakladasz kleme odpalasz fure n8c nie wlaczaj i niech chodzi do wlaczenia wiatraka tego glownego nie od klimy po tak8m zabiegu obroty powinny trzymac pion ;)
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez sloniupl » 5 kwi 2017, 09:58

Dzięki za radę :)
Na razie póki działa nie będę kombinował, ale następnym razem po odpięciu akumulatora będę pamiętał o resetowaniu komputera :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2016, 23:19
Posty: 247 (11/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 AWD 2023

Postprzez tqr_us » 6 kwi 2017, 07:37

Ciekawe co oni tam zrobili ze nie trza grzac serca zeby zadoptowac tb
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez sloniupl » 6 kwi 2017, 08:59

A może problem rozwiązało to że madzia stała sobie odpalona w miejscu kiedy podłączony miał komputer :)
To mogło zakończyć proces adaptacji <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2016, 23:19
Posty: 247 (11/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 AWD 2023

Postprzez tqr_us » 6 kwi 2017, 10:32

I panowie nic tam nie grzebali?heh moze w kit ten komp podlaczyli dla niepoznaki skoro mazda chodzila
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez sloniupl » 6 kwi 2017, 10:40

Nic nie grzebali bo przy mnie to było. Jedyne co pod maską sprawdził to czy klema jest dobrze przypięta i się nie rusza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2016, 23:19
Posty: 247 (11/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 AWD 2023

Postprzez tqr_us » 6 kwi 2017, 10:45

Ściemniacze hehe ,a dlugo to trwało
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez sloniupl » 6 kwi 2017, 10:58

Ok 10 min sobie chodziła kiedy rozmawialiśmy i patrzył w ten ich komputerek diagnostyczny.
Więc następnym razem po odpięciu klemy będę wiedział co zrobić :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2016, 23:19
Posty: 247 (11/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 AWD 2023

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6