Problemy z reflektorami ksenonowymi (xenon)
Po pierwsze – oryginalna lampa (i nie tylko) przy starcie powinna zrobić test góra/dół i – jeśli wszystko jest ok – wypoziomować na "zero". Jeśli test się nie powiódł – lampa "patrzy" w dół, żeby nie oślepiać innych uczestników drogi (trochę więcej sposobu i zasady działania lamp/przetwornicy patrz viewtopic.php?f=90&t=65171#15).
Jeśli lampy tak robią to jest to jak najbardziej prawidłowe.
Po drugie czujniki poziomowania były tylko w wersjach z xenonami. Do zwykłych lamp nie dokładano ich. Ale wiązka powinna być – cała – i do czujników przy kołach (lewa strona) i do lamp (we wtyczce).
Po trzecie – jakbyś miał już zamontowane to lampy poziomowałyby Ci się w czasie jazdy – na razie masz dowód, że działają silniczki krokowe.
ps. W ten sposób możesz udowodnić policjantowi, że masz ory xenony z poziomowaniem właśnie – włączasz lampy, wsadzasz kluczyk i przekręcasz – poziomują się. Policjant nie ma prawa tego podważyć.
Jeśli lampy tak robią to jest to jak najbardziej prawidłowe.
Po drugie czujniki poziomowania były tylko w wersjach z xenonami. Do zwykłych lamp nie dokładano ich. Ale wiązka powinna być – cała – i do czujników przy kołach (lewa strona) i do lamp (we wtyczce).
Po trzecie – jakbyś miał już zamontowane to lampy poziomowałyby Ci się w czasie jazdy – na razie masz dowód, że działają silniczki krokowe.
ps. W ten sposób możesz udowodnić policjantowi, że masz ory xenony z poziomowaniem właśnie – włączasz lampy, wsadzasz kluczyk i przekręcasz – poziomują się. Policjant nie ma prawa tego podważyć.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Poruszę powiązany temat. Od kiedy 7 lat temu kupiłem M6 bezpośrednio od Niemca, zawsze wydawało mi się, że autopoziomowanie nie działa. Lampy grzecznie opadają i wracają do punktu 0. Gdzieś czytałem, że przetwornice muszą mieć tę samą wersję softu. Uzbrojony w FORSCan i chiński OBD II Interfejs: ELM327 v1.3a zczytałem informacje z xenonów:
RHID – Lampa wyładowcza dużej intensywności z prawej strony
Nr części: AB
Software version: v1 2001-06-25
LHID – Lampa wyładowcza dużej intensywności z lewej strony
Nr części: AC
Software version: v1 2004-07-07
----------------------------------------------------------------------
===LHID DTC B2477===
Kod: B2477 – Niepowodzenie pr˘by skonfigurowania modu_u.
Moduł: Lampa wyładowcza dużej intensywności z lewej strony
Szczegóły kodów usterek
Niepowodzenie pr˘by skonfigurowania modu_u.
===END LHID DTC B2477===
===LHID DTC B2141===
Kod: B2141 – Moduł PATS otrzymuje sygnał \"brak PCM\".
Moduł: Lampa wyładowcza dużej intensywności z lewej strony
Szczegóły kodów usterek
Moduł PATS otrzymuje sygnał \"brak PCM\".
===END LHID DTC B2141===
===LHID DTC B2626===
Kod: B2626 – HCM nie skalibrowany
Moduł: Lampa wyładowcza dużej intensywności z lewej strony
Szczegóły kodów usterek
HCM nie skalibrowany
Z menu czynności diagnostycznych wybierz opcję regulacji reflektorów.
===END LHID DTC B2626===
Niestety próba kalibracji xenon w FORSCan nie powodzi się. Pytanie brzmi: Czy się da w mojej konfiguracji, a jak tak to gdzie można wyrównać aktualizację oprogramowania przetwornic w okolicach Siedlec? Bo mam nadzieję, że po wyrównaniu autopoziomowanie zaskoczy.
RHID – Lampa wyładowcza dużej intensywności z prawej strony
Nr części: AB
Software version: v1 2001-06-25
LHID – Lampa wyładowcza dużej intensywności z lewej strony
Nr części: AC
Software version: v1 2004-07-07
----------------------------------------------------------------------
===LHID DTC B2477===
Kod: B2477 – Niepowodzenie pr˘by skonfigurowania modu_u.
Moduł: Lampa wyładowcza dużej intensywności z lewej strony
Szczegóły kodów usterek
Niepowodzenie pr˘by skonfigurowania modu_u.
===END LHID DTC B2477===
===LHID DTC B2141===
Kod: B2141 – Moduł PATS otrzymuje sygnał \"brak PCM\".
Moduł: Lampa wyładowcza dużej intensywności z lewej strony
Szczegóły kodów usterek
Moduł PATS otrzymuje sygnał \"brak PCM\".
===END LHID DTC B2141===
===LHID DTC B2626===
Kod: B2626 – HCM nie skalibrowany
Moduł: Lampa wyładowcza dużej intensywności z lewej strony
Szczegóły kodów usterek
HCM nie skalibrowany
Z menu czynności diagnostycznych wybierz opcję regulacji reflektorów.
===END LHID DTC B2626===
Niestety próba kalibracji xenon w FORSCan nie powodzi się. Pytanie brzmi: Czy się da w mojej konfiguracji, a jak tak to gdzie można wyrównać aktualizację oprogramowania przetwornic w okolicach Siedlec? Bo mam nadzieję, że po wyrównaniu autopoziomowanie zaskoczy.
- Od: 29 maja 2009, 18:16
- Posty: 50
- Skąd: Siedlce
- Auto: Mazda 6, GY 2004r. 2.0D 136KM
Kilka dni temu przestał mi świecić ksenon po stronie pasażera, tzn. po włączeniu zapala się na około 5 sekund po czym gaśnie. Ponowne próby zapalenia nie skutkują, nawet nie błyśnie.
Podmieniłem żarniki stronami – oba sprawne. Przeczyściłem masę pod filtrem.
Zauważyłem że przy zdjętych żarnikach iskrę podaje tylko sprawny reflektor ( tzn. słychać to )
Ponadto przestało pozycjonować światła i nie wiem czy te dwa tematy mogą mieć ze sobą związek ?
W sobotę mam zamiar zdemontować lampę i dostać się do przetwornicy.
Czy macie jakieś pomysły co mogło się posypać
?
Podmieniłem żarniki stronami – oba sprawne. Przeczyściłem masę pod filtrem.
Zauważyłem że przy zdjętych żarnikach iskrę podaje tylko sprawny reflektor ( tzn. słychać to )
Ponadto przestało pozycjonować światła i nie wiem czy te dwa tematy mogą mieć ze sobą związek ?
W sobotę mam zamiar zdemontować lampę i dostać się do przetwornicy.
Czy macie jakieś pomysły co mogło się posypać
- Od: 5 maja 2013, 16:14
- Posty: 19
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi 2006
2.0 147km
LR Omegas
Obstawiam przetwornicę 
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Ja również.
PS. nie musisz demontować lampy, by wyjąć przetwornicę – od spodu, od nadkola się do niej dostaniesz.
PS. nie musisz demontować lampy, by wyjąć przetwornicę – od spodu, od nadkola się do niej dostaniesz.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
No więc...
Wymontowałem przetwornicę i zabrałem się za pomiar rezystancji, ale na wszystkich czterech tranzystorach pokazuje "0". Dodatkowo płytka jest w niektórych miejscach zaśniedziała. Miernik jest sprawny.
Tranzystory nie mają śladów okopcenia ani przebarwień jak na filmie instruktażowym.
Wymontowałem przetwornicę i zabrałem się za pomiar rezystancji, ale na wszystkich czterech tranzystorach pokazuje "0". Dodatkowo płytka jest w niektórych miejscach zaśniedziała. Miernik jest sprawny.
Tranzystory nie mają śladów okopcenia ani przebarwień jak na filmie instruktażowym.

- Od: 5 maja 2013, 16:14
- Posty: 19
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi 2006
2.0 147km
LR Omegas
Weź ustaw na mierniku symbol diody – powinien pokazywać ok 0,6v na sprawnym tranzystorze albo brak w kierunku zaporowym.
Jeśli w obie strony między tymi samymi nóżkami masz przejście (albo jakieś dziwności w stylu 0,25V) to znaczy, że tranzystor padł. I możliwe, że padły wszystkie – rzadko się to zdarza, ale się zdarza, najczęściej jak "wróci" wysokie napięcie ze startera.
U mnie kiedyś palnik "wywalił" starter, który wywalił mostek tranzystorów (padły trzy).
Jeśli rzeczywiście wszędzie masz przejście na tranzystorach (a nie jest to błąd pomiarowy) to stawiam na starter, który oddał WN. Ale zaznaczam wyraźnie "jeśli".
Jeśli w obie strony między tymi samymi nóżkami masz przejście (albo jakieś dziwności w stylu 0,25V) to znaczy, że tranzystor padł. I możliwe, że padły wszystkie – rzadko się to zdarza, ale się zdarza, najczęściej jak "wróci" wysokie napięcie ze startera.
U mnie kiedyś palnik "wywalił" starter, który wywalił mostek tranzystorów (padły trzy).
Jeśli rzeczywiście wszędzie masz przejście na tranzystorach (a nie jest to błąd pomiarowy) to stawiam na starter, który oddał WN. Ale zaznaczam wyraźnie "jeśli".
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Zrobiłem jak powiedziałeś. Oto wyświetlane wartości ( patrząc od strony wtyczki) :
pierwszy: 695 i 0
drugi: 695 i 0
trzeci: 695 i 1990
czwarty: 695 i 1990
Wg. instrukcji miernik podaje w zakresie 0-1V czyli te 695 to pewnie ~ 0,7 V. Wychodzi na to że trzeci i czwarty tranzystor są do wymiany ?
pierwszy: 695 i 0
drugi: 695 i 0
trzeci: 695 i 1990
czwarty: 695 i 1990
Wg. instrukcji miernik podaje w zakresie 0-1V czyli te 695 to pewnie ~ 0,7 V. Wychodzi na to że trzeci i czwarty tranzystor są do wymiany ?
- Od: 5 maja 2013, 16:14
- Posty: 19
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi 2006
2.0 147km
LR Omegas
Jeżeli masz prawidłowy zakres i prawidłowo mierzysz, to przede wszystkim pierwszy i drugi – bo one mają ZERO Voltów (czyli zwarcie – czyli spalenie).
Co pokazuje Ci się jak masz końcówki miernika "w powietrzu"? Zero czy nieskończoność (kreski czy coś tam)??
Prawidłowy tranzystor na pewno ma przejście między jedną parą końcówek na poziomie ~0,7V ale w przeciwną stronę ma być nic (i tu teraz zależy od rodzaju miernika co pokaże – zazwyczaj 1___ czyli pierwsza cyfra z przodu a reszta puste miejsca albo w ogóle pusty wyświetlacz).
Musiałbym wyciągnąć z szafy przetwornicę i sprawdzić jak ma być "na żywca" ale dopiero w czwartek.
Sprawdź jeszcze raz zwracając uwagę na sposób wyświetlania info przez miernik!
Co pokazuje Ci się jak masz końcówki miernika "w powietrzu"? Zero czy nieskończoność (kreski czy coś tam)??
Prawidłowy tranzystor na pewno ma przejście między jedną parą końcówek na poziomie ~0,7V ale w przeciwną stronę ma być nic (i tu teraz zależy od rodzaju miernika co pokaże – zazwyczaj 1___ czyli pierwsza cyfra z przodu a reszta puste miejsca albo w ogóle pusty wyświetlacz).
Musiałbym wyciągnąć z szafy przetwornicę i sprawdzić jak ma być "na żywca" ale dopiero w czwartek.
Sprawdź jeszcze raz zwracając uwagę na sposób wyświetlania info przez miernik!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Update:
Zawiozłem przetwornicę do swojej roboty, gdzie chłopaki z utrzymania ruchu wykluczyli zwarcie. Poprawili zimne luty w dwóch miejscach oraz zalecili umycie płytki ze względu na widoczne ślady śniedzi.
Dziś zamontowałem przetwornicę do auta i działa
Teraz pytanie. Czy brak poziomowania jest efektem awarii przetwornicy?
Po zamontowaniu nadal nie działa. Gdzieś w necie wyczytałem że po wszelkich operacjach należy zbudzić układ poziomowania z kompa. Prawda to ?
Zawiozłem przetwornicę do swojej roboty, gdzie chłopaki z utrzymania ruchu wykluczyli zwarcie. Poprawili zimne luty w dwóch miejscach oraz zalecili umycie płytki ze względu na widoczne ślady śniedzi.
Dziś zamontowałem przetwornicę do auta i działa
Teraz pytanie. Czy brak poziomowania jest efektem awarii przetwornicy?
Po zamontowaniu nadal nie działa. Gdzieś w necie wyczytałem że po wszelkich operacjach należy zbudzić układ poziomowania z kompa. Prawda to ?
- Od: 5 maja 2013, 16:14
- Posty: 19
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi 2006
2.0 147km
LR Omegas
Skoro śniedź, to znaczy, że musiała dostać wody...
Poziomowanie jest zaszyte w przetwornicy – nie wszystkie przetwornice obsługują silniki poziomowania (te modele od mazdy tak – sprawdź po numerze), po drugie oprogramowanie musi być identyczne w przetwornicach (chyba chodzi o punkt "zero" a nie fizyczny soft), jeśli są rozbieżności to system zrobi przy starcie autotest (zazwyczaj) ale nie będzie poziomowania dynamicznego (w czasie jazdy).
Procedura opisana jest w poradniku diesla (w moim podpisie link) w dziale xenony...
Poziomowanie jest zaszyte w przetwornicy – nie wszystkie przetwornice obsługują silniki poziomowania (te modele od mazdy tak – sprawdź po numerze), po drugie oprogramowanie musi być identyczne w przetwornicach (chyba chodzi o punkt "zero" a nie fizyczny soft), jeśli są rozbieżności to system zrobi przy starcie autotest (zazwyczaj) ale nie będzie poziomowania dynamicznego (w czasie jazdy).
Procedura opisana jest w poradniku diesla (w moim podpisie link) w dziale xenony...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Wiesz, ślady śniedzi pokazują na wilgoć, która mogła narobić trochę problemów (i wilgoć i śniedź). Wilgoć zmienia parametry elektryczne, śniedź "zjada" ścieżki. Mogła się rozkalibrować i "stanąć okoniem". Całkiem możliwe, że wystarczy ją podłączyć do kompa i "zapytać czy potrzebuje mobilizacji w formie elektronicznego kopa"
Może być prozaiczna awaria w stylu brak styków na złączu/złączach, które doprowadzają sygnały z czujników poziomowania albo między lampami (znów kłania się śniedź)...
Może być prozaiczna awaria w stylu brak styków na złączu/złączach, które doprowadzają sygnały z czujników poziomowania albo między lampami (znów kłania się śniedź)...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
matthies a u Ciebie naprawiło się z tym mruganiem ksenonów ? bo u mnie znowu zaczyna mrugać a podłączyłem drugą przetwornice i efekt identyczny zero poprawy dopiero jak zamontowałem nowy żarnik to pomogło ale tylko na niecałe 2 tygodnie , został już mi tylko do sprawdzenia starter/zapłonnik ale on siedzi w środku lampy
Miejsce masy pod puszką filtra powietrza czyściłeś?
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6