Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Siw-y » 5 lis 2013, 11:06

Można odkręcić sprężarkę od bloku w tedy czynnik nie ucieknie.

Przy grzebaniu mógł którąś rurkę uszkodzić bądź nawet przedziurawić skraplacz.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez m@riusz39 » 5 lis 2013, 14:50

chyba ni nie jest uszkodzone bo klimatyzacja działa, tylko te wentylatory
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez leszekn » 5 lis 2013, 19:35

Panowie, nie doszukujcie się na siłę uszkodzenia. Moim zdaniem układ działa poprawnie. Idź do samochodu i zrób test. Włącz klime na jakąś tam temperaturę np. 18C, stój przy silniku i czekaj na rozłączenie się wentylatorów. Zobaczysz, że będą pracować w pewnym cyklu. Oczywiście na początku rozruch będzie dłuższy, później cykle będą powtarzalne i częstsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 20:05
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 6
2.0 CiTD 136 KM
2003r.

Postprzez m@riusz39 » 6 lis 2013, 19:45

Jestem już po kontroli – czynnika było 415g, po powrocie do domu zrobiłem test i przy 15 s włączają się wentylatory przy 29 wyłączają więc wszystko ok.
Ale ten mój mechanik twierdził że coś jest nie tak ze sprzęgłem klimatyzacji, jak dobrze zapamiętałem mówił coś o tym że ma za duży luz, za bardzo chodzi, radził się rozglądać za nowym sprzęgłem, a tak na marginesie próbował mi wmówić że ubytek ponad 50g nie powinem nic czuć, a te moje problemy z klimą to wina tego sprzęgła.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez dudi1782 » 9 lis 2013, 01:13

Witam

Mam problem z klimatyzacją podczas pracy na wolnych obrotach przy załączaniu się sprężarki słychać dziwny dźwięk takie jakby tyrkotanie które jest coraz głośniejsze, gdy sprężarka się wyłącza dźwięk zanika
odgłos dochodzi z okolicy schowka. Najczęściej dzieję się to gdy silnik jest nagrzany(choć raz zdarzyło się na zimnym silniku) i jest np. korek 1-2 i stanie. Nie jest tak za każdym razem, póki co zdarzyło się to kilka razy. Podczas jazdy działa prawidłowo. Mazdę posiadam od półtorej miesiąca i ogólnie jest Ok, puki co tylko to mnie niepokoi. Przeglądałem już to forum oraz inne i niestety nie znalazłem pomocy.Jeżeli ktoś miał taki problem lub wie co może być tego przyczyną to proszę o informacje. Byłem ostatnio na sprawdzeniu, nabiciu, czyszczeniu i spec powiedział że jest wszystko OK.

P.S. jestem nowy jeśli nie ten dział to proszę wybaczyć i przekierować.
Początkujący
 
Od: 9 lis 2013, 00:40
Posty: 6
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 6 kombi 1,8 benzyna 2003

Postprzez dobrzyn22 » 9 lis 2013, 13:31

dudi1782 napisał(a):P.S. jestem nowy jeśli nie ten dział to proszę wybaczyć i przekierować.

wybaczamy i przekierowujemy <spoko> ;)

zerknij sobie tu: viewtopic.php?f=60&t=149459 – będzie wiadomo gdzie w przyszłości umieszczać prawidłowo nowe wątki.

co do terkotania, to może to być sprzęgiełko klimy...poczytaj w tym wątku, było to poruszane
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5226 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hubix » 11 lis 2013, 00:57

A ja nabiłem klimę.

Było zaledwie 12g w instalacji. Dobita została do wymaganej wartości. Od początku słabo chłodziła pomimo zrobionego serwisu. Instalacja sprawdzona za pomocą maszyny BOSCH ACS 650. Trzymała ciśnienie. Potem sprawdzono za pomocą UV – również OK.

Mijają 2 miechy – klima nie działa, po włączeniu A/C słychać załączanie się agregatu spod maski, ale chłodzenia zero.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez bula6595 » 11 lis 2013, 10:55

hubix nie masz czynnika albo padła sprężarka ja miałem tak że maszyna nie znalazła uszkodzenia a po 4 miesiącach ubyło 3/4 czynnika i się okazało że układ jest nieszczelny i wyszło to dopiero pod UV. po prostu przy każdym nabijaniu klimy powinieneś mieć dodany czynnik barwiący tak żeby od razu ubytki diagnozować.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez Firepoland » 13 lis 2013, 22:37

U mnie włączam znów klimatyzację, wszystko zaczyna działać, szumieć i nic nie chłodzi. Zrobiło sie tak z dnia na dzień. Działała elegancko i nagle na drugi dzień dupa blada. Sprężarka się załącza.
Wicher wieje w środku, ale nie chłodzi. Latem pięknie mroziła. Gdzie szukać problemu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2013, 22:26
Posty: 359

Postprzez Hubix » 15 lis 2013, 00:49

Czynnik był nabity prawidłowo.

Ta maszyna Boscha ma wprowadzone w komputerze dla każdego pojazdu ile powinno być:
1.Czynnika
2.Oleju
3.Fioletu.

Jedyne co to do wyboru było RHD lub LHD. Nikt nie wiedział o co biega. Okazało się, że jedno to wersja angielska a druga to europejska. Została nabita klima dla wersji angielskiej.

Jak wspomniałem wyżej klima od początku nie działała za mocno. Nie wiem czy przyczyną było to, że wprowadzono ilość gazu dla wersji angielskiej. W polskich warunkach była za słaba. Dodam, że mam przyciemnione szyby co dodatkowo powinno polepszyć chłodzenie.

Wycieki sprawdzono za pomocą okularów oraz latarki – brak. Po miesiącu przestało chłodzić w ogóle pomimo, że słychać, że sprężarka się załącza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez owocek41 » 10 mar 2014, 14:48

Witam
Zrobiło się cieplej, więc postanowiłem wypróbować skuteczność klimatyzacji. Tu pojawiły się problemy.Naprawdę zimne powietrze leci z nawiewów z lewej strony.Z prawej wyraźnie cieplejsze.Skutkuje to tym,że nie mogę wychłodzić auta.Druga sprawa to obieg zamknięty.Po ustawieniu temp na 15.5 czyli najniższej obieg automatycznie się zamyka i zaczyna lecieć letnie powietrze.Czyli ustawienie,które powinno wychłodzić kabinę powoduje jej nagrzanie.Temperatura na zewnątrz 18 stopni a w kabinie za ciepło to co będzie latem?
Nie wiem o co chodzi.Czy wystarczy nabić klimę ? jest 2 lata po nabijaniu.Mam pełną historię serwisową.
owocek41
 

Postprzez owocek41 » 13 mar 2014, 14:09

Nabiłem klimatyzację i działa prawidłowo.Dziwne,że kompresor się uruchamiał
sugerując mi,że jest czynnik chłodzący.Powiedziano mi,że była prawie pusta.
owocek41
 

Postprzez em_dzej » 22 mar 2014, 11:40

AloHa

Mamy problem :D
Gejsza kupowana była późną jesienią , wiec klimy nie używałem , teraz cieplej i LIPA.
Klima nabita, szczelność sprawdzona , filtr kabinowy wymieniony, bezpieczniki sprawdzone , niestety nie załącza się sprężarka :(
Co jeszcze mogę sprawdzić we własnym zakresie ???
Przekaźnik to wiem, tylko gdzie on się znajduje , i czy można go ew na chwilę podmienić dla próby z innym czy trzeba mieć nowy konkretnie ten .
Serwis w którym byłem to raczej taki od nabijania tylko , bo wiele nie potrafili mi powiedzieć
tylko tyle że sprężarka do wymiany , auto na warsztat i 3 dni w plecy :D.
Szukam innych "szpeców" ,ale u mnie to chyba nie znajdę , chyba że ktoś z kolegów zna i podpowie ( Żywiec i okolica )

Z góry dziękuję za wszelkie pomoce i info
Ostatnio edytowano 22 mar 2014, 18:30 przez em_dzej, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez leszekn » 22 mar 2014, 16:17

Pytaj się fachowców, czy masz sprawne sprzęgło. Jak ci nie będą potrafili odpowiedzieć, to jak najszybciej spadaj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 20:05
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 6
2.0 CiTD 136 KM
2003r.

Postprzez em_dzej » 22 mar 2014, 18:32

em_dzej napisał(a):Przekaźnik to wiem, tylko gdzie on się znajduje , i czy można go ew na chwilę podmienić dla próby z innym czy trzeba mieć nowy konkretnie ten .


Znalazłem w skrzynce z bezpiecznikami <glupek2> podmieniłem z tym wyżej od mgły i dalej <dupa> .
Nie słychać nawet żeby się włączał.
Walczę dalej
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez Janusz626 » 22 mar 2014, 19:40

A na krótko?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez em_dzej » 22 mar 2014, 20:17

Nie mam bardzo jak podać napięcia dłubie sam :| , i nie bardzo wiem gdzie podać to 12V
Ostatnio edytowano 23 mar 2014, 16:36 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez Siw-y » 22 mar 2014, 22:52

Na przewód wychodzący ze sprężarki.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Janusz626 » 22 mar 2014, 23:12

On chyba jest widoczny przy głównej wiązce przy bagnetów oleju, ten z wtyczką pojedynczą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez em_dzej » 23 mar 2014, 10:14

No mam tą wtyczkę
https://www.dropbox.com/sc/oe3w85ixhj0g6sb/pXxcsOXl5_
podać plus bezpośrednio z akumulatora na włączonym silniku ??
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6