Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji
Panowie, nie doszukujcie się na siłę uszkodzenia. Moim zdaniem układ działa poprawnie. Idź do samochodu i zrób test. Włącz klime na jakąś tam temperaturę np. 18C, stój przy silniku i czekaj na rozłączenie się wentylatorów. Zobaczysz, że będą pracować w pewnym cyklu. Oczywiście na początku rozruch będzie dłuższy, później cykle będą powtarzalne i częstsze.
Jestem już po kontroli – czynnika było 415g, po powrocie do domu zrobiłem test i przy 15 s włączają się wentylatory przy 29 wyłączają więc wszystko ok.
Ale ten mój mechanik twierdził że coś jest nie tak ze sprzęgłem klimatyzacji, jak dobrze zapamiętałem mówił coś o tym że ma za duży luz, za bardzo chodzi, radził się rozglądać za nowym sprzęgłem, a tak na marginesie próbował mi wmówić że ubytek ponad 50g nie powinem nic czuć, a te moje problemy z klimą to wina tego sprzęgła.
Ale ten mój mechanik twierdził że coś jest nie tak ze sprzęgłem klimatyzacji, jak dobrze zapamiętałem mówił coś o tym że ma za duży luz, za bardzo chodzi, radził się rozglądać za nowym sprzęgłem, a tak na marginesie próbował mi wmówić że ubytek ponad 50g nie powinem nic czuć, a te moje problemy z klimą to wina tego sprzęgła.
Witam
Mam problem z klimatyzacją podczas pracy na wolnych obrotach przy załączaniu się sprężarki słychać dziwny dźwięk takie jakby tyrkotanie które jest coraz głośniejsze, gdy sprężarka się wyłącza dźwięk zanika
odgłos dochodzi z okolicy schowka. Najczęściej dzieję się to gdy silnik jest nagrzany(choć raz zdarzyło się na zimnym silniku) i jest np. korek 1-2 i stanie. Nie jest tak za każdym razem, póki co zdarzyło się to kilka razy. Podczas jazdy działa prawidłowo. Mazdę posiadam od półtorej miesiąca i ogólnie jest Ok, puki co tylko to mnie niepokoi. Przeglądałem już to forum oraz inne i niestety nie znalazłem pomocy.Jeżeli ktoś miał taki problem lub wie co może być tego przyczyną to proszę o informacje. Byłem ostatnio na sprawdzeniu, nabiciu, czyszczeniu i spec powiedział że jest wszystko OK.
P.S. jestem nowy jeśli nie ten dział to proszę wybaczyć i przekierować.
Mam problem z klimatyzacją podczas pracy na wolnych obrotach przy załączaniu się sprężarki słychać dziwny dźwięk takie jakby tyrkotanie które jest coraz głośniejsze, gdy sprężarka się wyłącza dźwięk zanika
odgłos dochodzi z okolicy schowka. Najczęściej dzieję się to gdy silnik jest nagrzany(choć raz zdarzyło się na zimnym silniku) i jest np. korek 1-2 i stanie. Nie jest tak za każdym razem, póki co zdarzyło się to kilka razy. Podczas jazdy działa prawidłowo. Mazdę posiadam od półtorej miesiąca i ogólnie jest Ok, puki co tylko to mnie niepokoi. Przeglądałem już to forum oraz inne i niestety nie znalazłem pomocy.Jeżeli ktoś miał taki problem lub wie co może być tego przyczyną to proszę o informacje. Byłem ostatnio na sprawdzeniu, nabiciu, czyszczeniu i spec powiedział że jest wszystko OK.
P.S. jestem nowy jeśli nie ten dział to proszę wybaczyć i przekierować.
- Od: 9 lis 2013, 00:40
- Posty: 6
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda 6 kombi 1,8 benzyna 2003
dudi1782 napisał(a):P.S. jestem nowy jeśli nie ten dział to proszę wybaczyć i przekierować.
wybaczamy i przekierowujemy

zerknij sobie tu: viewtopic.php?f=60&t=149459 – będzie wiadomo gdzie w przyszłości umieszczać prawidłowo nowe wątki.
co do terkotania, to może to być sprzęgiełko klimy...poczytaj w tym wątku, było to poruszane
A ja nabiłem klimę.
Było zaledwie 12g w instalacji. Dobita została do wymaganej wartości. Od początku słabo chłodziła pomimo zrobionego serwisu. Instalacja sprawdzona za pomocą maszyny BOSCH ACS 650. Trzymała ciśnienie. Potem sprawdzono za pomocą UV – również OK.
Mijają 2 miechy – klima nie działa, po włączeniu A/C słychać załączanie się agregatu spod maski, ale chłodzenia zero.
Było zaledwie 12g w instalacji. Dobita została do wymaganej wartości. Od początku słabo chłodziła pomimo zrobionego serwisu. Instalacja sprawdzona za pomocą maszyny BOSCH ACS 650. Trzymała ciśnienie. Potem sprawdzono za pomocą UV – również OK.
Mijają 2 miechy – klima nie działa, po włączeniu A/C słychać załączanie się agregatu spod maski, ale chłodzenia zero.
hubix nie masz czynnika albo padła sprężarka ja miałem tak że maszyna nie znalazła uszkodzenia a po 4 miesiącach ubyło 3/4 czynnika i się okazało że układ jest nieszczelny i wyszło to dopiero pod UV. po prostu przy każdym nabijaniu klimy powinieneś mieć dodany czynnik barwiący tak żeby od razu ubytki diagnozować.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
U mnie włączam znów klimatyzację, wszystko zaczyna działać, szumieć i nic nie chłodzi. Zrobiło sie tak z dnia na dzień. Działała elegancko i nagle na drugi dzień dupa blada. Sprężarka się załącza.
Wicher wieje w środku, ale nie chłodzi. Latem pięknie mroziła. Gdzie szukać problemu?
Wicher wieje w środku, ale nie chłodzi. Latem pięknie mroziła. Gdzie szukać problemu?
- Od: 3 lip 2013, 22:26
- Posty: 359
Czynnik był nabity prawidłowo.
Ta maszyna Boscha ma wprowadzone w komputerze dla każdego pojazdu ile powinno być:
1.Czynnika
2.Oleju
3.Fioletu.
Jedyne co to do wyboru było RHD lub LHD. Nikt nie wiedział o co biega. Okazało się, że jedno to wersja angielska a druga to europejska. Została nabita klima dla wersji angielskiej.
Jak wspomniałem wyżej klima od początku nie działała za mocno. Nie wiem czy przyczyną było to, że wprowadzono ilość gazu dla wersji angielskiej. W polskich warunkach była za słaba. Dodam, że mam przyciemnione szyby co dodatkowo powinno polepszyć chłodzenie.
Wycieki sprawdzono za pomocą okularów oraz latarki – brak. Po miesiącu przestało chłodzić w ogóle pomimo, że słychać, że sprężarka się załącza.
Ta maszyna Boscha ma wprowadzone w komputerze dla każdego pojazdu ile powinno być:
1.Czynnika
2.Oleju
3.Fioletu.
Jedyne co to do wyboru było RHD lub LHD. Nikt nie wiedział o co biega. Okazało się, że jedno to wersja angielska a druga to europejska. Została nabita klima dla wersji angielskiej.
Jak wspomniałem wyżej klima od początku nie działała za mocno. Nie wiem czy przyczyną było to, że wprowadzono ilość gazu dla wersji angielskiej. W polskich warunkach była za słaba. Dodam, że mam przyciemnione szyby co dodatkowo powinno polepszyć chłodzenie.
Wycieki sprawdzono za pomocą okularów oraz latarki – brak. Po miesiącu przestało chłodzić w ogóle pomimo, że słychać, że sprężarka się załącza.
Witam
Zrobiło się cieplej, więc postanowiłem wypróbować skuteczność klimatyzacji. Tu pojawiły się problemy.Naprawdę zimne powietrze leci z nawiewów z lewej strony.Z prawej wyraźnie cieplejsze.Skutkuje to tym,że nie mogę wychłodzić auta.Druga sprawa to obieg zamknięty.Po ustawieniu temp na 15.5 czyli najniższej obieg automatycznie się zamyka i zaczyna lecieć letnie powietrze.Czyli ustawienie,które powinno wychłodzić kabinę powoduje jej nagrzanie.Temperatura na zewnątrz 18 stopni a w kabinie za ciepło to co będzie latem?
Nie wiem o co chodzi.Czy wystarczy nabić klimę ? jest 2 lata po nabijaniu.Mam pełną historię serwisową.
Zrobiło się cieplej, więc postanowiłem wypróbować skuteczność klimatyzacji. Tu pojawiły się problemy.Naprawdę zimne powietrze leci z nawiewów z lewej strony.Z prawej wyraźnie cieplejsze.Skutkuje to tym,że nie mogę wychłodzić auta.Druga sprawa to obieg zamknięty.Po ustawieniu temp na 15.5 czyli najniższej obieg automatycznie się zamyka i zaczyna lecieć letnie powietrze.Czyli ustawienie,które powinno wychłodzić kabinę powoduje jej nagrzanie.Temperatura na zewnątrz 18 stopni a w kabinie za ciepło to co będzie latem?
Nie wiem o co chodzi.Czy wystarczy nabić klimę ? jest 2 lata po nabijaniu.Mam pełną historię serwisową.
-
owocek41
Nabiłem klimatyzację i działa prawidłowo.Dziwne,że kompresor się uruchamiał
sugerując mi,że jest czynnik chłodzący.Powiedziano mi,że była prawie pusta.
sugerując mi,że jest czynnik chłodzący.Powiedziano mi,że była prawie pusta.
-
owocek41
AloHa
Mamy problem
Gejsza kupowana była późną jesienią , wiec klimy nie używałem , teraz cieplej i LIPA.
Klima nabita, szczelność sprawdzona , filtr kabinowy wymieniony, bezpieczniki sprawdzone , niestety nie załącza się sprężarka
Co jeszcze mogę sprawdzić we własnym zakresie
?
Przekaźnik to wiem, tylko gdzie on się znajduje , i czy można go ew na chwilę podmienić dla próby z innym czy trzeba mieć nowy konkretnie ten .
Serwis w którym byłem to raczej taki od nabijania tylko , bo wiele nie potrafili mi powiedzieć
tylko tyle że sprężarka do wymiany , auto na warsztat i 3 dni w plecy
.
Szukam innych "szpeców" ,ale u mnie to chyba nie znajdę , chyba że ktoś z kolegów zna i podpowie ( Żywiec i okolica )
Z góry dziękuję za wszelkie pomoce i info
Mamy problem
Gejsza kupowana była późną jesienią , wiec klimy nie używałem , teraz cieplej i LIPA.
Klima nabita, szczelność sprawdzona , filtr kabinowy wymieniony, bezpieczniki sprawdzone , niestety nie załącza się sprężarka
Co jeszcze mogę sprawdzić we własnym zakresie
Przekaźnik to wiem, tylko gdzie on się znajduje , i czy można go ew na chwilę podmienić dla próby z innym czy trzeba mieć nowy konkretnie ten .
Serwis w którym byłem to raczej taki od nabijania tylko , bo wiele nie potrafili mi powiedzieć
tylko tyle że sprężarka do wymiany , auto na warsztat i 3 dni w plecy
Szukam innych "szpeców" ,ale u mnie to chyba nie znajdę , chyba że ktoś z kolegów zna i podpowie ( Żywiec i okolica )
Z góry dziękuję za wszelkie pomoce i info
Ostatnio edytowano 22 mar 2014, 18:30 przez em_dzej, łącznie edytowano 1 raz

-
MACIEK
- Od: 26 paź 2013, 11:27
- Posty: 2259 (88/29)
- Skąd: SZY
- Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej
em_dzej napisał(a):Przekaźnik to wiem, tylko gdzie on się znajduje , i czy można go ew na chwilę podmienić dla próby z innym czy trzeba mieć nowy konkretnie ten .
Znalazłem w skrzynce z bezpiecznikami


Nie słychać nawet żeby się włączał.
Walczę dalej

-
MACIEK
- Od: 26 paź 2013, 11:27
- Posty: 2259 (88/29)
- Skąd: SZY
- Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej
Nie mam bardzo jak podać napięcia dłubie sam
, i nie bardzo wiem gdzie podać to 12V
Ostatnio edytowano 23 mar 2014, 16:36 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta

-
MACIEK
- Od: 26 paź 2013, 11:27
- Posty: 2259 (88/29)
- Skąd: SZY
- Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej
No mam tą wtyczkę
https://www.dropbox.com/sc/oe3w85ixhj0g6sb/pXxcsOXl5_
podać plus bezpośrednio z akumulatora na włączonym silniku
https://www.dropbox.com/sc/oe3w85ixhj0g6sb/pXxcsOXl5_
podać plus bezpośrednio z akumulatora na włączonym silniku

-
MACIEK
- Od: 26 paź 2013, 11:27
- Posty: 2259 (88/29)
- Skąd: SZY
- Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6