Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji
Pierwsze nieszczelności były na długim przewodzie aluminiowo-gumowym (około 1 metra), na tym przewodzie był jakiś czujnik, nieszczelność była na zgięciach aluminium, pierwszy warsztat próbował to spawać i porobili bąble na przewodzie i wyskoczyły nowe dziury. Wtedy pojechałem dopiero do gościa od klimy (SWIFT, Kraków), powiedział, że trzeba odciąć ten kawałek i wspawać nową rurkę (250 zł) – ok.
Po założeniu okazało się, że w innym przewodzie gilzy po obu stronach są nieszczelne i trzeba je docisnąć na maszynie (200 zł) – ok.
Nabicie i sprawdzenie szczelności – 200 zł.
Później jeszcze jakiś problem z wiatrakami był, to już mała robota.
Na szczęście nie musiałem kupować nowych przewodów.
Po założeniu okazało się, że w innym przewodzie gilzy po obu stronach są nieszczelne i trzeba je docisnąć na maszynie (200 zł) – ok.
Nabicie i sprawdzenie szczelności – 200 zł.
Później jeszcze jakiś problem z wiatrakami był, to już mała robota.
Na szczęście nie musiałem kupować nowych przewodów.
- Od: 14 cze 2013, 07:29
- Posty: 20
- Skąd: Kraków
leszekn napisał(a):Po pierwsze upewnij się czy po włączeniu AC włącza się sprężarka klimatyzacji w komorze silnika
Działa sprężarka, a zimnego powietrza brak.
- Od: 3 lip 2013, 22:26
- Posty: 359
Cześć
U mnie podobny problem:
Miesiąc temu wymieniłem sprężarkę, ponadto ilość czynnika chłodzącego również jest w normie. Klimatyzacja nadal nie chłodzi. Sprężarka na pewno działa, gdyż po wciśnięciu przycisku A/C obroty silnika minimalnie spadają (na luzie). Do tej pory zainwestowałem w klimatyzację około 700 zł a rezultat nadal negatywny i nie wiem czy jest sens dalej inwestować...
Może macie jakieś pomysły co jeszcze należałoby naprawić? Fachowiec, który wymieniał sprężarkę zalecał wymianę osuszacza lub zaworu rozprężnego, ale czy to będą trafione inwestycje?
Działa sprężarka, a zimnego powietrza brak.
Miesiąc temu wymieniłem sprężarkę, ponadto ilość czynnika chłodzącego również jest w normie. Klimatyzacja nadal nie chłodzi. Sprężarka na pewno działa, gdyż po wciśnięciu przycisku A/C obroty silnika minimalnie spadają (na luzie). Do tej pory zainwestowałem w klimatyzację około 700 zł a rezultat nadal negatywny i nie wiem czy jest sens dalej inwestować...
Może macie jakieś pomysły co jeszcze należałoby naprawić? Fachowiec, który wymieniał sprężarkę zalecał wymianę osuszacza lub zaworu rozprężnego, ale czy to będą trafione inwestycje?
-
swierszczudam
Drogo. Powinno się to zamknąć w 150 zł. Obroty podczas pracy sprężarki powinny raczej wzrosnąć, a nie spadać. Czy gdy fachowiec podłączył urządzenie do nabicia czynnika sprawdził czy ciśnienie w układzie podczas załączonej klimy jest prawidłowe?.
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
haidi napisał(a):qrooel napisał(a):Nabicie i sprawdzenie szczelności – 200 zł.
Dlaczego tak drogo? Przy okazji zapytam – jakiś polecany serwis klimy w Krakowie?
Bo sprawdzanie szczelności odbyło się 3 razy, a klima była nabijana od zera do pełna.
- Od: 14 cze 2013, 07:29
- Posty: 20
- Skąd: Kraków
Witam kolegów,
Kupiłem preparat do odgrzybiania klimatyzacji WURTH .Na forum znalazłem porady aby zaaplikować go przez otwór w którym zajmuje się czujnik temperatury niedaleko filtra kabinowego. Czy ktoś mógłby mi zaznaczyć na załączonych zdjęciach który czujnik mam odkręcić i przez który mam zaaplikować preparat? Z góry dziękuje.
Pozdrawiam



Dopisano 28 sie 2013, 20:29:
Podpowie mi ktoś, gdzie jest ten czujnik? Dzisiaj wprowadziłem rurkę przez nawiew (weszło jakieś 40cm) i wpuściłem dość sporo tego produktu WURTH jednak nie wypłynął on spodem auta... Powinien?
Kupiłem preparat do odgrzybiania klimatyzacji WURTH .Na forum znalazłem porady aby zaaplikować go przez otwór w którym zajmuje się czujnik temperatury niedaleko filtra kabinowego. Czy ktoś mógłby mi zaznaczyć na załączonych zdjęciach który czujnik mam odkręcić i przez który mam zaaplikować preparat? Z góry dziękuje.
Pozdrawiam



Dopisano 28 sie 2013, 20:29:
Podpowie mi ktoś, gdzie jest ten czujnik? Dzisiaj wprowadziłem rurkę przez nawiew (weszło jakieś 40cm) i wpuściłem dość sporo tego produktu WURTH jednak nie wypłynął on spodem auta... Powinien?
- Od: 8 wrz 2012, 09:17
- Posty: 33
- Skąd: WG
- Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM
U mnie wystąpil problem,chyba tu nie poruszony. a wiec; klima nabita ok miesiaca temu,dzialala do wczoraj. i problem jaki jest to taki,ze nie podaje zimnego powietrza do kabiny.sprawdzony uklad na przyrzadach i wszystko ok. wszystko zalacza tez normalnie, jedynie brak zimnego nawiewu. i w czym problem wg. znawcow? spec od klimy wskazal na czujnik cisnienia. wiec moze ktos napisze gdzie ten czujnik sie znajduje? i dodam,ze usterka powstala po wymianie akumulatora,tylko,co to ma do rzeczy? i byla jeszcze odlaczana wtyczka ktora jest przy filtrze powietrza,ale to chyba tez nie ma nic wspolnego z klima.
tomekk
ten czujnik znajduję prawdopodobnie po prawej stronie przy ścianie grodziową stojąc przodem do auta. Gdzies pod zbiorniczkiem plynu hamulcowego. Tak cos kojarze jak serwisowałem swoją
- Od: 30 sty 2012, 19:14
- Posty: 95
- Skąd: Kętrzyn
- Auto: M6 GY FL 2.0 benzyna
Słuchajcie, czy komuś zdarzyło się, że zgubił tarczę sprzęgła sprężarki klimy? Czy to w ogóle fizycznie możliwe? Tak mi właśnie zdiagnozowali usterkę klimy w serwisie. Podobno odkręciła się śruba i tarcza poleciała w siną dal -- choć AFAIK jest pod silnikiem osłona która by ten element wyłapała. No i dziwię się, że stało się to bez większych strat...
Pozdor Myjk
Heh, tak. Czyli jakby TTTM. :/ Pytanie tylko w jaki sposób zgubiłem to z dnia na dzień bez najmniejszego nawet hałasu czy szwankowania klimy... PS za naprawę tego elementu zapłaciłem 260 zł brutto z robocizną.
Pozdor Myjk
Panowie, wcześniej tego nie zauważyłem to nie wiem czy to prawidłowo.
Ale dzisiaj po powrocie z wycieczki tak około 35km, usłyszałem że cały czas pracuje wentylator od klimatyzacji (po wyłączeniu AC ucichł), czy tak ma być?
Jest raczej zimno a temperaturę miałem ustawioną na 22 stopnie( na zewnątrz 10) – chyba sprężarka wtedy nie chodzi cały czas?
Rano zrobiłem test, na zimnym silniku wentylatory – oba włączają się po włączeniu klimatyzacji i ustawieniu na 15 stopni, po podniesieniu temperatury na 23 stopnie wentylatory zatrzymują się, więc chyba wszystko jest OK.
Tylko czy później na nagrzanym silniku mają pracować cały czas bez względu na ustawioną temperaturę?
Bo gasną dopiero jak wyłączę klimę.
Ale dzisiaj po powrocie z wycieczki tak około 35km, usłyszałem że cały czas pracuje wentylator od klimatyzacji (po wyłączeniu AC ucichł), czy tak ma być?
Jest raczej zimno a temperaturę miałem ustawioną na 22 stopnie( na zewnątrz 10) – chyba sprężarka wtedy nie chodzi cały czas?
Rano zrobiłem test, na zimnym silniku wentylatory – oba włączają się po włączeniu klimatyzacji i ustawieniu na 15 stopni, po podniesieniu temperatury na 23 stopnie wentylatory zatrzymują się, więc chyba wszystko jest OK.
Tylko czy później na nagrzanym silniku mają pracować cały czas bez względu na ustawioną temperaturę?
Bo gasną dopiero jak wyłączę klimę.
m@riusz39 napisał(a):Tylko czy później na nagrzanym silniku mają pracować cały czas bez względu na ustawioną temperaturę?
Bo gasną dopiero jak wyłączę klimę.
Wentylatory klimatyzacji włączają się w pewnym cyklu w zależności od zapotrzebowania i warunków pracy na zewnątrz. Wszystko u Ciebie działa OK. Jak klimatyzacja czasem wymusi przewietrzenie chłodnicy wody to silnikowi się nic strasznego w między czasie nie stanie, a czasem nawet pomoże.
Trudno to ocenić tak na odległość, ale pisałeś, że zrobiłeś test przy którym wentylatory wyłączyły się bo uzyskały odpowiednie ciśnienie pracy układu.
Ostatnio edytowano 5 lis 2013, 11:37 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
A jest możliwe że przy remoncie silnika, jak mechanik wyciągał silnik żeby uciekł czynnik?
Niedawno miałem uzupełniany czynnik i test szczelności, później robiłem remont silnika.
Teraz silnik chodzi o wiele ciszej i słychać pracujący się wentylator(przed remontem nie wiem bo po prostu go nie słyszałem).
Chyba poskoczę dzisiaj do mechanika niech sprawdzi czynnik.
Niedawno miałem uzupełniany czynnik i test szczelności, później robiłem remont silnika.
Teraz silnik chodzi o wiele ciszej i słychać pracujący się wentylator(przed remontem nie wiem bo po prostu go nie słyszałem).
Chyba poskoczę dzisiaj do mechanika niech sprawdzi czynnik.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6