Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez qrooel » 22 sie 2013, 10:13

Pierwsze nieszczelności były na długim przewodzie aluminiowo-gumowym (około 1 metra), na tym przewodzie był jakiś czujnik, nieszczelność była na zgięciach aluminium, pierwszy warsztat próbował to spawać i porobili bąble na przewodzie i wyskoczyły nowe dziury. Wtedy pojechałem dopiero do gościa od klimy (SWIFT, Kraków), powiedział, że trzeba odciąć ten kawałek i wspawać nową rurkę (250 zł) – ok.

Po założeniu okazało się, że w innym przewodzie gilzy po obu stronach są nieszczelne i trzeba je docisnąć na maszynie (200 zł) – ok.

Nabicie i sprawdzenie szczelności – 200 zł.

Później jeszcze jakiś problem z wiatrakami był, to już mała robota.

Na szczęście nie musiałem kupować nowych przewodów.
Początkujący
 
Od: 14 cze 2013, 07:29
Posty: 20
Skąd: Kraków

Postprzez andryjan » 22 sie 2013, 12:39

Widzę, że ceny tych usług spawalniczych nie aż tak bardzo odbiegają od nowych wężyków. Uważam, że lepiej jednak trochę dołożyć do nowych i mieć pewność szczelności.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez Firepoland » 23 sie 2013, 16:26

leszekn napisał(a):Po pierwsze upewnij się czy po włączeniu AC włącza się sprężarka klimatyzacji w komorze silnika

Działa sprężarka, a zimnego powietrza brak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2013, 22:26
Posty: 359

Postprzez swierszczudam » 23 sie 2013, 20:33

Cześć :) U mnie podobny problem:

Działa sprężarka, a zimnego powietrza brak.


Miesiąc temu wymieniłem sprężarkę, ponadto ilość czynnika chłodzącego również jest w normie. Klimatyzacja nadal nie chłodzi. Sprężarka na pewno działa, gdyż po wciśnięciu przycisku A/C obroty silnika minimalnie spadają (na luzie). Do tej pory zainwestowałem w klimatyzację około 700 zł a rezultat nadal negatywny i nie wiem czy jest sens dalej inwestować...
Może macie jakieś pomysły co jeszcze należałoby naprawić? Fachowiec, który wymieniał sprężarkę zalecał wymianę osuszacza lub zaworu rozprężnego, ale czy to będą trafione inwestycje?
swierszczudam
 

Postprzez haidi » 24 sie 2013, 09:56

qrooel napisał(a):Nabicie i sprawdzenie szczelności – 200 zł.


Dlaczego tak drogo? Przy okazji zapytam – jakiś polecany serwis klimy w Krakowie?
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2013, 15:12
Posty: 83 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 1.8 2004r hatchback

Postprzez andryjan » 24 sie 2013, 10:56

Drogo. Powinno się to zamknąć w 150 zł. Obroty podczas pracy sprężarki powinny raczej wzrosnąć, a nie spadać. Czy gdy fachowiec podłączył urządzenie do nabicia czynnika sprawdził czy ciśnienie w układzie podczas załączonej klimy jest prawidłowe?.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez qrooel » 24 sie 2013, 13:23

haidi napisał(a):
qrooel napisał(a):Nabicie i sprawdzenie szczelności – 200 zł.


Dlaczego tak drogo? Przy okazji zapytam – jakiś polecany serwis klimy w Krakowie?


Bo sprawdzanie szczelności odbyło się 3 razy, a klima była nabijana od zera do pełna.
Początkujący
 
Od: 14 cze 2013, 07:29
Posty: 20
Skąd: Kraków

Postprzez rafaliniak86 » 28 sie 2013, 14:42

Witam kolegów,
Kupiłem preparat do odgrzybiania klimatyzacji WURTH .Na forum znalazłem porady aby zaaplikować go przez otwór w którym zajmuje się czujnik temperatury niedaleko filtra kabinowego. Czy ktoś mógłby mi zaznaczyć na załączonych zdjęciach który czujnik mam odkręcić i przez który mam zaaplikować preparat? Z góry dziękuje.

Pozdrawiam

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dopisano 28 sie 2013, 20:29:

Podpowie mi ktoś, gdzie jest ten czujnik? Dzisiaj wprowadziłem rurkę przez nawiew (weszło jakieś 40cm) i wpuściłem dość sporo tego produktu WURTH jednak nie wypłynął on spodem auta... Powinien?
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2012, 09:17
Posty: 33
Skąd: WG
Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM

Postprzez TOMMI07 » 4 wrz 2013, 17:01

U mnie wystąpil problem,chyba tu nie poruszony. a wiec; klima nabita ok miesiaca temu,dzialala do wczoraj. i problem jaki jest to taki,ze nie podaje zimnego powietrza do kabiny.sprawdzony uklad na przyrzadach i wszystko ok. wszystko zalacza tez normalnie, jedynie brak zimnego nawiewu. i w czym problem wg. znawcow? spec od klimy wskazal na czujnik cisnienia. wiec moze ktos napisze gdzie ten czujnik sie znajduje? i dodam,ze usterka powstala po wymianie akumulatora,tylko,co to ma do rzeczy? i byla jeszcze odlaczana wtyczka ktora jest przy filtrze powietrza,ale to chyba tez nie ma nic wspolnego z klima.
tomekk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2012, 13:08
Posty: 127 (0/5)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda6/kombi/1999cm/141KM/2004r./

Postprzez przemo2000 » 4 wrz 2013, 19:18

ten czujnik znajduję prawdopodobnie po prawej stronie przy ścianie grodziową stojąc przodem do auta. Gdzies pod zbiorniczkiem plynu hamulcowego. Tak cos kojarze jak serwisowałem swoją
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2012, 19:14
Posty: 95
Skąd: Kętrzyn
Auto: M6 GY FL 2.0 benzyna

Postprzez andryjan » 5 wrz 2013, 12:23

Zgadza się, tam dokładnie znajduje się ten czujnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez Myjk » 12 wrz 2013, 13:30

Słuchajcie, czy komuś zdarzyło się, że zgubił tarczę sprzęgła sprężarki klimy? Czy to w ogóle fizycznie możliwe? Tak mi właśnie zdiagnozowali usterkę klimy w serwisie. Podobno odkręciła się śruba i tarcza poleciała w siną dal -- choć AFAIK jest pod silnikiem osłona która by ten element wyłapała. No i dziwię się, że stało się to bez większych strat...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez bieski » 12 wrz 2013, 17:17

......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Myjk » 12 wrz 2013, 18:20

Heh, tak. Czyli jakby TTTM. :/ Pytanie tylko w jaki sposób zgubiłem to z dnia na dzień bez najmniejszego nawet hałasu czy szwankowania klimy... PS za naprawę tego elementu zapłaciłem 260 zł brutto z robocizną.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez m@riusz39 » 3 lis 2013, 18:31

Panowie, wcześniej tego nie zauważyłem to nie wiem czy to prawidłowo.
Ale dzisiaj po powrocie z wycieczki tak około 35km, usłyszałem że cały czas pracuje wentylator od klimatyzacji (po wyłączeniu AC ucichł), czy tak ma być?
Jest raczej zimno a temperaturę miałem ustawioną na 22 stopnie( na zewnątrz 10) – chyba sprężarka wtedy nie chodzi cały czas?
Rano zrobiłem test, na zimnym silniku wentylatory – oba włączają się po włączeniu klimatyzacji i ustawieniu na 15 stopni, po podniesieniu temperatury na 23 stopnie wentylatory zatrzymują się, więc chyba wszystko jest OK.
Tylko czy później na nagrzanym silniku mają pracować cały czas bez względu na ustawioną temperaturę?
Bo gasną dopiero jak wyłączę klimę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez leszekn » 4 lis 2013, 16:43

m@riusz39 napisał(a):Tylko czy później na nagrzanym silniku mają pracować cały czas bez względu na ustawioną temperaturę?
Bo gasną dopiero jak wyłączę klimę.

Wentylatory klimatyzacji włączają się w pewnym cyklu w zależności od zapotrzebowania i warunków pracy na zewnątrz. Wszystko u Ciebie działa OK. Jak klimatyzacja czasem wymusi przewietrzenie chłodnicy wody to silnikowi się nic strasznego w między czasie nie stanie, a czasem nawet pomoże.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 20:05
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 6
2.0 CiTD 136 KM
2003r.

Postprzez m@riusz39 » 4 lis 2013, 17:02

Tylko czy ciągła praca wentylatorów nie jest to objaw np. za małej ilości czynnika?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez leszekn » 4 lis 2013, 17:17

Trudno to ocenić tak na odległość, ale pisałeś, że zrobiłeś test przy którym wentylatory wyłączyły się bo uzyskały odpowiednie ciśnienie pracy układu.
Ostatnio edytowano 5 lis 2013, 11:37 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 20:05
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 6
2.0 CiTD 136 KM
2003r.

Postprzez m@riusz39 » 5 lis 2013, 08:06

A jest możliwe że przy remoncie silnika, jak mechanik wyciągał silnik żeby uciekł czynnik?
Niedawno miałem uzupełniany czynnik i test szczelności, później robiłem remont silnika.
Teraz silnik chodzi o wiele ciszej i słychać pracujący się wentylator(przed remontem nie wiem bo po prostu go nie słyszałem).
Chyba poskoczę dzisiaj do mechanika niech sprawdzi czynnik.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez mortens » 5 lis 2013, 10:38

jeśli wyciągał silnik na zewnątrz to na 100% musiał odpiąć 2 rurki od sprężarki która jest przy silniku zamocowana, co za tym idzie czynnik musiał uciec :)
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 19:57
Posty: 34
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 6 1.8 SportBreak 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6