Webasto-problemy i pytania związane z ogrzewaniem postojowym
aku ma znaczenie ale tylko przy ogrzewaniu postojowym,wytłumacz mi jakim cudem sterownik na piecu wykrył za niskie napięcie przy pracującym silniku?? chyba tylko w przypadku walniętego alternatora i braku ładowania
Napięcie dochodzi do sterownika po włączeniu zapłonu...
Nie upieram się jednak, że to jest powód nie załączania się dogrzewacza. Bez podłączenia do WTT można tylko gdybać.
Nie upieram się jednak, że to jest powód nie załączania się dogrzewacza. Bez podłączenia do WTT można tylko gdybać.
Sterownik nie moze miec tylko zasilania po stacyjce ,ma tez stałego "plusa" jak inaczej wyobrazasz sobie prace po wyłaczeniu zapłonu wystudzanie i p
rzedmuchiwanie oraz prace jako ogrzewanie postojowe


Ostatnio edytowano 22 lut 2015, 12:37 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Dlatego właśnie twierdzę, że powodem jego nie włączania, może być zablokowanie, przez zbyt niskie napięcie.
W aucie nic nie było grzebane, spawane ani nic z takich cudów... A tak swoją drogą ASO w Polsce to jakieś nieporozumienie, dzwoniłem do kilku serwisów w Polsce tłumaczyłem co się dzieje a oni nie wiedzą o co chodzi. Dzwoniłem do serwisu ebera facet mi powiedział, że jest dogrzewacz zblokowany i powinni mi go odblokować przez wpięcie komputera w ASO. Oddzwaniam do ASO oni nie mają takiego oprogramowania... Według mnie to jakaś kpina...
- Od: 17 lut 2015, 23:37
- Posty: 4
- Auto: Mazda 5, 2.0 MZR-CD 143KM, 2007 rok
pin 1tam podłączasz linie K z interfejsu od vaga i lecisz z koksem
Witam.
Mam problem ze swoim webasto i nie wiem od czego zacząć. W zeszłym sezonie wszystko było ok. Miałem małą awarie pompy ale po jej usunięciu ogrzewanie chodziło jak należy. W tym sezonie próbowałem włączyć webasto i niestety zauważyłem, że zegar nie odpala. Jest on w kształcie jaja.
Nie włącza się i nie wiem gdzie szukać przyczyny. Sprawdzałem bezpiecznik na grodzi 1A i jest on dobry.
Co może być nie tak bo webasto zachowuje się jakby nie dostawało zasilania.
Mam problem ze swoim webasto i nie wiem od czego zacząć. W zeszłym sezonie wszystko było ok. Miałem małą awarie pompy ale po jej usunięciu ogrzewanie chodziło jak należy. W tym sezonie próbowałem włączyć webasto i niestety zauważyłem, że zegar nie odpala. Jest on w kształcie jaja.
Nie włącza się i nie wiem gdzie szukać przyczyny. Sprawdzałem bezpiecznik na grodzi 1A i jest on dobry.
Co może być nie tak bo webasto zachowuje się jakby nie dostawało zasilania.
-
kunik
sprawdź najpierw czy do pieca i do zegara dochodzi prond 
Witam,
Parę miesięcy temu wymieniłem sztyft (świecę) w webasto ponieważ miałem błąd typu:
B2450 – Przerwa w obwodzie świecy żarowej dodatkowej nagrzewnicy.
błąd zniknął, a odkąd się zrobiło zimno to webasto nie odpalało więc podłączyłem komputer
Błąd się pojawił inny o zbyt niskim napięciu akumulatora.
Więc wyczyściłem styki akumulatora, oraz od bezpieczników z webasto i błąd znikł, ale pojawił się znowu ten, że jest przerwa w obwodzie świecy żarowej dodatkowej nagrzewnicy i pytanie mam czy to winny jest teraz sterownik czy coś innego z webasto bo świeca jest nowa włożona.
Pozdrawiam i proszę o jakąś odpowiedź
Parę miesięcy temu wymieniłem sztyft (świecę) w webasto ponieważ miałem błąd typu:
B2450 – Przerwa w obwodzie świecy żarowej dodatkowej nagrzewnicy.
błąd zniknął, a odkąd się zrobiło zimno to webasto nie odpalało więc podłączyłem komputer
Błąd się pojawił inny o zbyt niskim napięciu akumulatora.
Więc wyczyściłem styki akumulatora, oraz od bezpieczników z webasto i błąd znikł, ale pojawił się znowu ten, że jest przerwa w obwodzie świecy żarowej dodatkowej nagrzewnicy i pytanie mam czy to winny jest teraz sterownik czy coś innego z webasto bo świeca jest nowa włożona.
Pozdrawiam i proszę o jakąś odpowiedź
uszkodzenia sterownika niemożna wykluczyć ale te świece są czasem kapryśne...casami stara podziała dłuzej od nowej
podłącz do świecy miernik i sprawdź jej oporność (w temp pokojowej), powinna wynosić 0,25 – 0,45 Ohm, z doświadczenia widze że nawet jak ma 0,6 to jeszcze działa czasem ale więcej to już kaplica
Panowie, mój palnik w podgrzewaniu silnika dogorewa o czym powiadamiania "kopceniem się spod auta" (inni użytkonwicy podbiegają z gaśnicami)
Muszę to tymczasowo wyłączyć zanim zakupię i wymienię, stąd pytanie czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak u Was bezpiecznik jest do tego opisany w instrukcji ?
Mi rozchodzi się konkretnie o Mazdę 3, więc może będzie tak samo – Czy może to być Podgrzewacz PTC 80W?
Szukano już w tym wątku viewtopic.php?f=468&t=165308# ale chyba podane tam bezpieczniki nie okazały się strzałem w 10tke
Mi rozchodzi się konkretnie o Mazdę 3, więc może będzie tak samo – Czy może to być Podgrzewacz PTC 80W?
Szukano już w tym wątku viewtopic.php?f=468&t=165308# ale chyba podane tam bezpieczniki nie okazały się strzałem w 10tke
tak na szybko to możesz odpiać którąkowiek kostke z pieca, a wymieniać niemasz poco bo jak kopci to w 99% przypadków wystarczy rozebrać i wyczyścić piec i tyle w temacie 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6