Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji
Jak w temacie. Klimatyzacja chłodzi tylko od strony pasażera (2 otwory wentylacyjne)– temperatura jest większa zaczynając od środkowego otworu wentylacyjnego. Co może by przyczyną?
-
kris_l
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
tym razem łączę.
PS. proszę uzupełnić swój profil
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
tym razem łączę.
PS. proszę uzupełnić swój profil
Hej,
może ktoś mi coś doradzi. Ostatnio zauważyłem że jak stoję w korku lub na światłach klima przestaje dmuchać zimnym powietrzem. Jak ruszam jest ok. Podobną sytuację zauważyłem w zimie tylko z ogrzewaniem. Jak auto stoi praktycznie przestaje grzać. Byłem w serwisie z klimatyzacją, została napełniona oczyszczona itp. niestety dalej to samo. Proszę o pomoc
dzięki
Paweł
może ktoś mi coś doradzi. Ostatnio zauważyłem że jak stoję w korku lub na światłach klima przestaje dmuchać zimnym powietrzem. Jak ruszam jest ok. Podobną sytuację zauważyłem w zimie tylko z ogrzewaniem. Jak auto stoi praktycznie przestaje grzać. Byłem w serwisie z klimatyzacją, została napełniona oczyszczona itp. niestety dalej to samo. Proszę o pomoc
dzięki
Paweł
-
pawels1981
te mistrzu ale dmuchawa chodzi tak samo tak ? znaczy przepływ powietrza jest ? tylko temperatóry ci sie nie zgadzają ? a na postoju jak zwiększysz obroty silnika do 2/2,5k 
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
Byłem w serwisie z klimatyzacją, została napełniona oczyszczona itp. niestety dalej to samo.
To ja się pytam w jaki sposób oni Ci tą klimę zrobili skoro w kabinie dalej było gorąco. Zrobili serwis stojąc na stanowisku i zapomnieli że działająca klimatyzacja powoduje chłód w kabinie
Witam, mam zamiar odgrzybić klimę za pomocą wurtha. Napisano abym tą końcówkę umieścić w ujściu skroplin. Czy jest to wykonalne aby przez ten kanalik dostać się z końcówką do parownika i go odpowiednio potraktować. Może ktoś ma doświadczenie w tej kwestii. Doczytałem się jedynie o możliwości dotarcia do parownika poprzez sensor umieszczony obok filtra przeciwpyłkowego. Dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam.
Nie wiem czy to możliwe, aby dostać się przez tamten otwór do parownika, ale jeżeli sondę wprowadzisz przez otwór w kanale po wykręceniu sensora obok filtra i tam zaaplikujesz środek, będzie ok. Możesz jeszcze wyciągnąć radio i wprowadzić środek czyszczący do kanałów nawiewu. W tamtym wątku nawet ktoś zlokalizował dokładnie gdzie znajduje się parownik. Nie ma się czego bać, trzeba działać 
pawels1981 napisał(a):Hej,
może ktoś mi coś doradzi. Ostatnio zauważyłem że jak stoję w korku lub na światłach klima przestaje dmuchać zimnym powietrzem. Jak ruszam jest ok.
Miałem podobną sytuację. Przyczyną takiego stanu rzeczy u mnie były zamienione piny w układzie elektrycznym wentylatora chłodnicy klimatyzacji. Wprawdzie wcześniej wentylator "jakoś" się kręcił, ale widocznie coś nie tak było z jego wydajnością i dlatego podczas postoju nie wydalał. Podczas jazdy natomiast sytuację ułatwiał mu sam pęd powietrza, więc właśnie "jakoś" chłodziło.
Po zamianie pinów jak ręką odjął, chłodzi cały czas elegancko. Nie podpowiem Ci o jakie połączenia dokładnie chodzi, bo już nawet nie pytałem mechanika. Sprawdzał na początku ze schematem, a później jeszcze się upewnił jak wygląda to w innej M6, bo akurat miał diesel'a rozkręconego
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
Witajcie,
Stałem się posiadaczem Mazdy 6 i mam pytanie odnośnie działania climatronica. Chodzi o to że jak właczę klimę na auto to zawsze ustawia mi nawiew na przód (przednie kratki). Nawet przy długiej jeździe sytuacja się nie zmienia tj. automat reguluje siłę nadmuchu ale nic nie zmienia się z kierunkiem nawiewu. Pytanie czy jest to poprawne działanie? Czy u was też tak jest?
Stałem się posiadaczem Mazdy 6 i mam pytanie odnośnie działania climatronica. Chodzi o to że jak właczę klimę na auto to zawsze ustawia mi nawiew na przód (przednie kratki). Nawet przy długiej jeździe sytuacja się nie zmienia tj. automat reguluje siłę nadmuchu ale nic nie zmienia się z kierunkiem nawiewu. Pytanie czy jest to poprawne działanie? Czy u was też tak jest?
Witaj, temat napisałeś w dziale GH a Ty masz GY/GG.
Climatronic działa podobnie a może tak samo, jednakże Twoje zapytanie jak również objawy które opisujesz wskazują na działanie prawidłowe pod jednym względem.
Mianowicie spróbuj nie trzymać temperatury poniżej 19-20 stC, ustawisz np 21 a po jakimś czasie nawiew zmieni się na przód i na nogi lub w razie potrzeby na szybę i nogi. Ważne aby byl w trybie AUTO.
Znajdż temat o Climatronicu w dziale GG/GY.
Climatronic działa podobnie a może tak samo, jednakże Twoje zapytanie jak również objawy które opisujesz wskazują na działanie prawidłowe pod jednym względem.
Mianowicie spróbuj nie trzymać temperatury poniżej 19-20 stC, ustawisz np 21 a po jakimś czasie nawiew zmieni się na przód i na nogi lub w razie potrzeby na szybę i nogi. Ważne aby byl w trybie AUTO.
Znajdż temat o Climatronicu w dziale GG/GY.
Ostatnio edytowano 19 sie 2013, 11:54 przez Janusz626, łącznie edytowano 1 raz
Faktycznie....... echhhh z pośpiechu. Napisałem do admina żeby przerzucił post do właściwego działu.
No właśnie jak ostatnio jechałem to temperatura na zewnątrz 26 ja miałem ustawione 22,5 i nic się nie zmieniło (podróż trwała 2h) = ciągle dmuchało przez przednie kratki...
No właśnie jak ostatnio jechałem to temperatura na zewnątrz 26 ja miałem ustawione 22,5 i nic się nie zmieniło (podróż trwała 2h) = ciągle dmuchało przez przednie kratki...
to spróbuj pokombinować z temperaturą, tzn zwiększ ją o kilka stopni albo zmniejsz, sprawdzisz czy klimatyzacja zareaguje. W moim przypadku nawiewy zmieniają się automatycznie w zależności od ustawionej temp. w środku i na zewnątrz
- Od: 22 lip 2012, 14:58
- Posty: 274
- Skąd: Łdz
- Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM
Qrcze właśnie wróciłem z samochodu i kręciłem od zimnego do gorącego i nadal na auto wieje tylko z przednich kratek, zmienia się prędkość dmuchawy ale nic się nie dzieje z kierunkiem.....
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? A może da się jakoś "zresetować" climatronic? Już sam nie wiem....
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? A może da się jakoś "zresetować" climatronic? Już sam nie wiem....
Mazda 6 GY '07 diesel
Dziwna sprawa. Przez całe lato klima chłodziła jak szalona. Następnego dnia wchodzę, włączam auto, po minucie klimę i nic. Temperaturę ustawiam niską by schłodzić auto, wszystko się wyświetla jak zawsze, a leci ciepłe powietrze. Zacięła się? Nie było oznak, że zaczyna słabiej działać, czy coś podobnego. Chodziła na 100%.
Dziwna sprawa. Przez całe lato klima chłodziła jak szalona. Następnego dnia wchodzę, włączam auto, po minucie klimę i nic. Temperaturę ustawiam niską by schłodzić auto, wszystko się wyświetla jak zawsze, a leci ciepłe powietrze. Zacięła się? Nie było oznak, że zaczyna słabiej działać, czy coś podobnego. Chodziła na 100%.
- Od: 3 lip 2013, 22:26
- Posty: 359
Po pierwsze upewnij się czy po włączeniu AC włącza się sprężarka klimatyzacji w komorze silnika. Bez tego zimnego powietrza nie będzie. Z faktu, że sobie ustawisz temperaturę na 15*C na wyświetlaczu nie wynika że klimatyzacja zacznie działać i chłodzić.
Cześć,
właśnie wróciłem od speca od spawania aluminiowych rurek klimatyzacji, nieszczelności niestety kosztowały mnie prawie 1k, takie życie. :/
Wydaje mi się, że przed naprawami mogłem włączyć klimę guzikiem A/C, obecnie mogę to zrobić tylko guzikiem/pokrętłem 'auto'. Jak już klima jest na 'auto', to wtedy mogę zmienić tryb guzikiem A/C (brak klimy, A/C lub A/C ECO) – co może być powodem takiego stanu rzeczy?
Pozdrawiam
właśnie wróciłem od speca od spawania aluminiowych rurek klimatyzacji, nieszczelności niestety kosztowały mnie prawie 1k, takie życie. :/
Wydaje mi się, że przed naprawami mogłem włączyć klimę guzikiem A/C, obecnie mogę to zrobić tylko guzikiem/pokrętłem 'auto'. Jak już klima jest na 'auto', to wtedy mogę zmienić tryb guzikiem A/C (brak klimy, A/C lub A/C ECO) – co może być powodem takiego stanu rzeczy?
Pozdrawiam
- Od: 14 cze 2013, 07:29
- Posty: 20
- Skąd: Kraków
Wychodzi na to, że nie można włączyć klimatyzacji w trybie manualnym. Dla pewności podaje:
Trzeba ustawić siłę nadmuchu lewym pokrętłem i później włączyć przycisk AC i wtedy klima gada. Klikanie przycisku AC przy zgaszonym trybie nadmuchu i temp. (czyli prawie nic nie ma na wyświetlaczu) nie uruchomi klimy.
Jakbyś mógł to podziel się w których miejscach były te nieszczelności i czy wszystkie można było zespawać, czy trzeba było któryś element kupić nowy.
Trzeba ustawić siłę nadmuchu lewym pokrętłem i później włączyć przycisk AC i wtedy klima gada. Klikanie przycisku AC przy zgaszonym trybie nadmuchu i temp. (czyli prawie nic nie ma na wyświetlaczu) nie uruchomi klimy.
Jakbyś mógł to podziel się w których miejscach były te nieszczelności i czy wszystkie można było zespawać, czy trzeba było któryś element kupić nowy.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6