Webasto-problemy i pytania związane z ogrzewaniem postojowym

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Janusz626 » 2 gru 2014, 22:03

Ok, wiec to będzie filtr do zasysania powietrza do komory spalania, a spaliny wylatuja tlumikiem.
Bliźniaczy element czyli pompka jest niżej. Znajdę jakieś foto do zobrazowania ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez kulca » 2 gru 2014, 22:06

Tak, tędy zasysa, u mnie nie ma sterowania więc nie ma pompki płynu. Na zdjęciu widoczny dokładnie ten element. Skąd z niego dym?
Załączniki
P1030124.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez Janusz626 » 2 gru 2014, 22:12

Zaraz zaraz... , Tobie dymi z tego filterka?
Aha, pompki tu na zdjęciu nie widać. Pompka jest i musi być....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez kulca » 2 gru 2014, 22:15

Tak, ale tylko chwile, raz na dogrzanie silnika po jakiś 5-10 min, jak jest około 50 stopni. To jest tylko kilka sekund, jakby ta turbinka w środku przestawała na chwilę zasysać powietrze. Ale sadzi dymem z niego i z rury wydechowej webasta, biały, gęsty, gryzący dym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez sheller80 » 2 gru 2014, 22:44

Moze dymi bo nie działa dmuchawa powietrza wewnatrz która dostarcza powietrza do komory spalania?? i cofa spaliny przez filter zamiast wydmuchiwac wydechem ??
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez kulca » 2 gru 2014, 22:50

No właśnie tak to wygląda, z tym że ta dmuchawa w momencie jak się rozpali zaczyna działać, bo widać jak spaliny są zasysane. Jutro zrobię filmik. Problem jest jakby zbyt późne jej załączanie lub przerwa w działaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez sheller80 » 2 gru 2014, 22:51

a odczytywałes błedy z samego pieca ??
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez Janusz626 » 2 gru 2014, 22:54

Możliwe że to tak jak piszesz, sorki bo ja chyba nie pomogę zbytnio.

Przejrzałem trochę i odświeżyłem informacje, prawdopodobnie myliłem się twierdząc że zwykłe Webasto jako dogrzewacz silnika posiada pompkę wymuszającą obieg płynu chłodniczego... więc poprawiam się i twierdzę że zwykłe Webasto nie posiada pompki, więc sorki :( <głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez kulca » 2 gru 2014, 23:47

Czym odczytać błędy pieca, IDS musze mieć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez Koniu25 » 3 gru 2014, 09:06

IDS'em nie odczytasz.
Przedstawiam moje spostrzeżenia na podstawie wizyt w serwisach webasto, telefonach do innych serwisów i kilku godzinach spędzonych na forach:) Może zaoszczędzi Ci czasu i pieniędzy.

Jest prosty interfejs do zrobienia samemu na elektroda.pl.
Wpinasz go bezpośrednio w webasto jeśli masz dogrzewacz lub w pin przy "jajku" jeśli masz pełne ogrzewanie postojowe, potem pod com do kompa i thermo testem sprawdzasz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 121 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest Mazda 6 GL 2,5L
Jest Mazda 2 GJ 1,5L PB
Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez kubsztyk » 3 gru 2014, 10:21

A ten domniemany filterek powietrza da się w łatwy sposób wyciągnąć i wyczyścić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez kulca » 3 gru 2014, 10:43

To właściwie nie jest taki normalny filterek, rozbierałem go, tam jest w środku otwór, zaślepiony na końcu, i wloty takie szczelinowe. Nie ma żadnych elementów filtrujących, przepływ powietrza jest niczym nie zakłócany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez sheller80 » 3 gru 2014, 19:51

Wystarczy ci THERMO TEST odostepny i kabelek z grupy VW za pare złotych
http://allegro.pl/najlepszy-najtanszy-v ... 66671.html

i masz mozliwosc pełnej diagnostyki pieca .Podłaczasz pod W-BUS czyli 1 pin w 6 pinowej wtyczce pieca tam gdzie wysterowanie jajkiem lub pilotem ,ewntualnie pod jajko jak masz .
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez kulca » 3 gru 2014, 20:00

Mam taki kabelek. Czyli łączę do OBD zasilanie z masą, i 1 pin z kostki webasta pod który pin OBD, K? Kabelek na zdjęciu poglądowy, chodzi mi o pinout.
Obrazek
Znalazłem taki opis, wynika że K:
Obrazek
I wynika z tego że pod czerwony, z numerem 2.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez bieski » 3 gru 2014, 21:38

kulca napisał(a):od który pin OBD, K

Webasto nie ma wyjścia w ODB. O ile dobrze zrozumiałem twój post.
Musisz się bezpośrednio do pieca podłączyć albo do zegarka o ile go masz.

viewtopic.php?p=1821717#p1821717
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez sheller80 » 3 gru 2014, 21:41

Masz racje webasto nie ma wyjscia obd chyba ze sami mozemy podciagnac przewód z pinu 1 w piecyku do 7 w złaczu diagnostycznym w którym jest juz przewód do komunikacji z innymi sterownikami trzeba sie do niego dopiac .
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez kulca » 3 gru 2014, 21:44

Wiem że nie ma OBD, stąd znalazłem schemat. Zobaczcie że tam W-bus jest do czerwonego kabelka w pinie nr 2, który łącze z pinem 7 (K) w kabelku KKL. A Wy piszecie że do 1 pinu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez sheller80 » 3 gru 2014, 22:03

Na 100% W-BUS jest na pinie 1 niedawno rozbudowywałem swój piec do ogrzewania postojowego miałem małe problemy bo nie odpalał i testowałem go THERMO TESTEM ,okazało sie ze uszkodzony był zegarek który kupiłem w uzywce /zerknij do mojego postu/ :D
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez kulca » 3 gru 2014, 22:09

OK, w piątek spróbuje. To opisz na co zwracać uwagę podczas testu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez Siw-y » 3 gru 2014, 22:33

Chciałbym i na swoje webasto zerknąć.
Czy każde Termo Top można takim interfejsem zdiagnozować?
Czy do diagnozy wystarczy jakikolwiek interfejs OBD2 czy musi być ten VAG?
One się jakoś czymś wyróżniają czy jak znajdę jakiś z opisem VAG to będzie dobry?

btw. wg manuala do diagnozy jest pin 2.
Ten pin był tylko do wersji z RS stąd? http://members.chello.nl/~t.bloem/defen ... ating.html
A za pomocą tago VAG'a komunikacja jest przez pin 1 czy coś innego jest przyczyną?
Ja mam zegar 1530 i nie mam zdalnego uruchamiania, tylko na konkretną godzinę.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6