Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Berrt » 21 maja 2013, 19:51

meter89 napisał(a):w kabinie nie czuć żadnego efektu (oprócz minimalnego spadku obrotów w momencie samego wciśnięcia włącznika od klimy).


Jeśli spadają obroty to znaczy ze kompresor działa.
Nie wiem jaka powinna być różnica temperatur, ale jeśli przewód jest gorący to znaczy że sprężarka spręża.
Sprawdź sterowanie – być może sterownik klimatronika lub linki jak nie masz automatycznej klimy.
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2013, 21:48
Posty: 31
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (RF5C) 136KM 2003r

Postprzez meter89 » 21 maja 2013, 20:03

Obroty silnika spadają w momencie wciśnięcia przycisku na ułamek sekundy, więc pomyslałem, że może być to spowodowane np rozruchem wiatraków wentylatora. (W innych samochodach zaobserwowałem spadek obrotów w całym okresie chłodzącej klimy, natomiast w tym przypadku tego nie ma). W jaki sposób mogę sprawdzić sterowanie??
Ostatnio edytowano 21 maja 2013, 21:54 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 2 razy
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Początkujący
 
Od: 21 maja 2013, 18:10
Posty: 21 (0/1)
Auto: Mazda 6 121 KM 2.0 diesel
rok prod 2007

Postprzez Berrt » 21 maja 2013, 20:16

Pisałeś że przewód od sprężarki jest gorący, czyli ona działa. Spadają na moment bo sterowanie silnika zwiększa dawkę paliwa.
Jeśli przewody od sprężarki są gorące to znaczy że ona działa.
Co do sterownika to może kogoś z okolic poproś o udostępnienie ze swojego auta.
Sprawdź też czy jak przełączysz na obieg zamknięty czy temperatura się obniży.

Poza tym może głupia sugestia, ale temperaturę może masz ustawioną zbyt wysoką.
Zjedź na minimum (chyba 16 stopni) i włącz/wyłącz obieg zamknięty. Słuchaj czy słychać jakieś dźwięki otwierających/zamykających się zaworów.
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2013, 21:48
Posty: 31
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (RF5C) 136KM 2003r

Postprzez meter89 » 21 maja 2013, 20:51

Dzięki wielkie za pomoc. Jutro z pewnością będę dalej próbował rozwiązać problem z klimą.
Pozdrawiam i życzę zdrowia!
Początkujący
 
Od: 21 maja 2013, 18:10
Posty: 21 (0/1)
Auto: Mazda 6 121 KM 2.0 diesel
rok prod 2007

Postprzez zico » 24 maja 2013, 20:31

troszkę jest możliwości tych wszystkich ustawień dlatego proszę o pomoc w interpretacji.

A. tutaj jest włączona klimatyzacja automatyczna (czyli ten tzw. klimatronik – opcja, której brak w klimatyzacjach manualnych?), w trybie ekonomicznym. Auto samo steruje kierunkiem i mocą nawiewu, oraz dozowaniem czynnika chłodzącego, tak aby ustawić wymaganą temperaturę na całe wnętrze?
A.JPG


B. jak wyżej – klimatyzacja w trybie ekonomicznym z parametrami nawiewu ustawianymi przez użytkownika?
B.JPG


C. jak wyżej – opcja nieekonomiczna – czyli bez oszczędzania czynnika aby szybciej ustawić wymaganą temperaturę?
C.JPG


D. tutaj jest zwykły nawiew, czyli podający powietrze bezpośrednio z zewnątrz?
D.JPG


pkt. A, B i C korzysta z czynnika chłodzącego, natomiast pkt. D już nie?

E. co w takim razie dzieje się przy ustawieniu takich opcji? klimatyzacja jest włączona czy nie? pobiera chłodziwo?
E.JPG


1. czym zatem różnią się te dwa ustawienia (F i G), jeśli chodzi o odmrażanie/odparowanie przedniej szyby?
F:
F.JPG

G:
G.JPG


będę wdzięczny za wyjaśnienie
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2012, 00:29
Posty: 84
Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D

Postprzez matthies » 24 maja 2013, 20:42

na początku, to powinieneś dodać swój post w temacie viewtopic.php?f=409&t=72514 zamiast zakładać nowy temat.
Do połączenia.


Teraz do rzeczy:
A,B,C tak korzysta, D nie korzysta, ale też nic nie wieje
E nie pobiera
F i G mają tylko ustawiony nadmuch na przednią szybę, przy czym G jeszcze dodatkowo na nogi, ale nie dmucha.
Jak dajesz te rzekome "odmrażanie" przedniej szyby, to powinna ci się jeszcze załączyć klimatyzacja po wciśnięciu przycisku nad sterowaniem trybu nawiewu.

Poczytaj też instrukcję obsługi, począwszy od strony 5-55.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dobrzyn22 » 24 maja 2013, 20:56

matthies napisał(a):na początku, to powinieneś dodać swój post w temacie viewtopic.php?f=409&t=72514 zamiast zakładać nowy temat.
Do połączenia.


dokładnie <spoko>
kolega nowy nie jest na forum :>

w ramach przypomnienia:

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...

łączę z istniejącym wątkiem
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5227 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez zico » 24 maja 2013, 21:05

ok, więc teraz jesteśmy tutaj:)

wątki i instrukcję czytałem, ale dodałem post bo za słabo (wg mnie) jest tam to opisane.

D nie korzysta, ale też nic nie wieje

to w jakim celu ustawia się kierunek?

E nie pobiera

czyli, że jak? wieje tym co na zewnątrz? a jeśli będzie 25stopni a ustawie na 17 to jak je schłodzi?

rzekome "odmrażanie"

dlaczego rzekome? czy ta opcja nie służy właśnie do tego celu?

Jak dajesz te rzekome "odmrażanie" przedniej szyby, to powinna ci się jeszcze załączyć klimatyzacja po wciśnięciu przycisku nad sterowaniem trybu nawiewu.

załącza się, ale tutaj mamy sytuację podobną do tej z foto E. Niby jest ustawiana siła nawiewu, kierunek i temperatura, ale funcka A/C się nie wyświetla. Klimatyzacja więc działa w takim momencie czy nie?
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2012, 00:29
Posty: 84
Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D

Postprzez matthies » 24 maja 2013, 21:24

nie zrozumiałeś mnie do końca, ponieważ byłem uszczypliwy w swojej wypowiedzi (czepiam się szczegółów, że ustawiony masz kierunek, ale siła nadmuchu 0)

D masz ustawione zwykłe dmuchanie na twarz, ale na 0

ku sprostowaniu, temperaturę w °C ustawiasz tylko dla trybu AUTO, dla pozostałych ustawień jest tak jak pole od czerwonego do niebieskiego w autach bez klimy, czyli dmucha zimnym lub ciepłym powietrzem. To jest niejako wytłumaczenie do E. Masz 17°C, ale dmuchasz tylko lekko chłodnym wiaterkiem, którego "chłód" wynika bardziej z ruchu powietrza aniżeli rzeczywistej temperatury.

może z rzekomym popłynąłem, ponieważ nazywają to "ogrzewanie przedniej szyby" niejako takie samo jak i tylnej, której niestety nie ma tak jak np w fordach.

Klimatyzacja działa tylko jak masz wyświetlone któreś z symboli: A/C, A/C ECO, A/C AUTO.
Jak masz tak ustawione jak na zdjęciu, to po prostu też dmucha ci na szybę, ale bez czynnika z klimy i wtedy ogrzewanie szyby jest mniej efektywne.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez zico » 24 maja 2013, 21:35

ok, dzięki matthies za odp.
jutro się jeszcze pobawię, to pewnie coś napiszę, żeby za łatwo nie było <oczko>
pozdro

Dopisano 24 maja 2013, 21:40:

ale czekaj...
skoro piszesz, że temperaturę ustawiam tylko na auto, a pozostałe to tak jak czerwone-niebieskie to czym będą różniły się ustawienia z fotek B/C i E ?
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2012, 00:29
Posty: 84
Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D

Postprzez matthies » 24 maja 2013, 21:51

jak ustawisz na AUTO to po pewnym czasie wewnątrz auta będziesz miał taką temperaturę jaką ustawisz w °C, natomiast bez włączonej opcji AUTO, to stopnie są tylko odzwierciedleniem niebieskie-czerwone jak dla klimy manualnej, tylko że cyfrowo, o! :]
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez zico » 24 maja 2013, 22:07

no ok,
natomiast bez włączonej opcji AUTO, to stopnie są tylko odzwierciedleniem niebieskie-czerwone jak dla klimy manualnej, tylko że cyfrowo, o!

czyli tyczy się to np. fotki C tak?

więc jaka jest różnica skutków względem fotki E?

rozumiałbym to w ten sposób, że w przypadku pierwszym wykorzystywane jest chłodziwo, a w drugim nie, ale oznaczałoby to wtedy, że niezależnie jakie ochłodzenie ustawię pokrętełkiem otrzymam temperaturę taką jaka jest na zewnątrz. dobrze rozumiem?

sorry, że męczę, ale jak już się ma tą klimę to chciałbym potrafić prawidłowo ją obsługiwać <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2012, 00:29
Posty: 84
Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D

Postprzez matthies » 24 maja 2013, 22:32

prawie...
auta bez klimy też lekko chłodzą (z ruchu mas powietrza) oraz lekko grzeją (od nagrzewnicy silnika), więc w tym przypadku jest to taka jakby cyfrowa wersja suwaka/pokrętła z aut bez klimy, rozumie?
Z resztą, pobaw się jutro wg tych wskazówek to powinieneś zrozumieć.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez zico » 24 maja 2013, 22:35

ok, dzieki wielkie
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2012, 00:29
Posty: 84
Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D

Postprzez kosmic82 » 27 maja 2013, 17:08

Witam serdecznie, proszę mi powiedzieć co robić, gdyż po zimie okazało się że moja klima nie działa.
Panowie szukali, szukali i nic nie mogli znaleźć, więc załadowali.... ale że od razu ustawiali mi zbieżność,
to po nabiciu gdy zszedł gość pod auto, zobaczył że cieknie, bo dodał specjalnie więcej tego fluoru, no i się okazało, że cieknie z małej wystającej chyba plastikowej rurki w masce, od strony pasażera (od wewnątrz) ... po czym mówi, że jest to wyciek z parownika...

Z tego co mówił, to jest rurka z której normalnie powinna wyciekać tylko woda która się gromadzi :(
a w moim przypadku oprócz wody leci (ucieka) też płyn i gaz... a co za tym idzie klima nie działa bo jest nieszczelna...
no i po 15 minutach wypompowali z powrotem jakieś 320g :(

co robić Panowie, czy to się da naprawić, czy dostać się można tylko zdejmując całą przednią deskę... bo tak wyczytałem na forum, że ogólnie lipa...

ale czy możliwe że gdzieś tam jest wyciek ? w tym parowniku ?
czy to się naprawia ?
czy kupować na allegro jakieś używki ?

no i przede wszystkim dostanie się tam ? co i jak ?

bo na forum ogólnie czytałem że masakra jest z tym :(

proszę o pomoc,
czy może komuś się to przytrafiło już ?

MAzda6 Kombi diesel 136km 2004r
Początkujący
 
Od: 27 maja 2013, 16:58
Posty: 15
Auto: Mazda 6 Kombi 2004r 136km

Postprzez matthies » 27 maja 2013, 17:16

jest już temat poświecony problemom z klimatyzacją --> viewtopic.php?f=409&t=72514
najpierw czytamy i ewentualnie dopisujemy swoje problemy żeby nie bałaganić,
pozdro
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dobrzyn22 » 27 maja 2013, 18:14

matthies napisał(a):jest już temat poświecony problemom z klimatyzacją

dokładnie <spoko>
Jako, że kolega kosmic82 jest nowy na forum. to tym razem pouczenie.

łączę z istniejacym watkiem.

Przy okazji:

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5227 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Nonac311 » 2 cze 2013, 15:05

Czy przewody klimatyzacji (te aluminiowe) pasują do 3.0 v6 od innych modeli mazdy 6 ? czyt. mniejsze silniki z wersji EU ? Jeżeli nie to czy podejdą te części od Mazda 6 MPS 2.3 GG
Czy przedlifty są takie same jak polifty ?
Prosiłbym o podanie numerów katalogowych tych części (chodzi o 2 rurki wychodzące z chłodnicy klimy)

Dla przykładu podam linki
http://tablica.pl/oferta/mazda6-02-07r- ... 2re1l.html
http://allegro.pl/mazda-mpv-przewod-rur ... 54134.html
http://allegro.pl/mazda-3-0-v6-przewod- ... 55623.html
http://allegro.pl/mazda-3-0-v6-przewod- ... 66945.html

które kupić tak aby pasowało ?
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2013, 10:44
Posty: 76 (1/1)
Skąd: wwa
Auto: Black Mazda 6 v6 3.0, Manual, 2007 r BRC P&D

Postprzez fish99 » 11 cze 2013, 13:21

Panowie mam taki problem w tamtym roku jak uruchamiałem klime od razu czuć było chłód a teraz w tym roku jak właczam to musze dłuższą chwile odczekać zanim będzie lecieć chłodne powietrze a czasami musze ją włączyć i włączyć aż w końcu bedzię lecieć, na silniku za każdym razem widać jak lekko obciąża silnik więc sprężarka się włacza, wystarczy wymienić czynnik czy to będzie coś innego?
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2012, 14:20
Posty: 38
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD
2004r

Postprzez matthies » 11 cze 2013, 17:59

fish99 napisał(a):wymienić

uzupełnić ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6