Kontrolka kontroli trakcji
Dzieki za informacje. Dodam jeszcze ze rano jak wsiadam do samochodu kontrolka sie nie pali – zapala sie po jakis 50 metrach i swieci ciagle. Ponadto pojechalem wczoraj na szutrowa droge sprawdzić jak sie zachowa kontrolka gdy kola straca przyczepnosc. No i dziala prawidlowo czyli zaczyna mrygac.
Czekam na znajomego z kablem zeby zczytac bledy.
Czekam na znajomego z kablem zeby zczytac bledy.
-
jakub23
Witam, mój problem polega na braku zaświecania się kontroli trakcji podczas poślizgu lub ostrego ruszania. Auto ( mazda 3 1,6benz 2004 ) posiada DSC gdyż ma wyłącznik po prawej stronie ale podczas sprawdzania wszystkoch kontrolek nie zapala sie kontrolka od trakcji, czy mozliwe ze jest zaślepiona? Kontrolka DSC OFF działa lecz "samochodu w poślizgu nie widze"
- Od: 30 lis 2015, 22:51
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 BK 1,6 benzyna 2004 rook
Zacier napisał(a): Auto ( mazda 3 1,6benz 2004 )
Musisz pytać na swoim forum, może nie masz kontrolki, albo jest spalona. U mnie zaczyna mrugać gdy buksują koła np. podczas gwałtownego ruszania na żwirze.
Żeby nie robić nie potrzebnych tematów. Spytam tu. Już wszystko przeczytałem, ale u mnie wygląda to tak. Wsiadam w auto, jadę do domu z pracy. 5 km, 10, 15 km i tu zapala się kontrolka samochodziku który się ślizga i nie znika. Po wyłączeniu silnika i uruchomieniu ponownie kontrolka nie gaśnie. Próbowałem DSC włączać i wyłączać i nic. Kontrolka zapaliła się na prostej drodze, jednak mam wrażenie że najechałem na jakąś dziurę na drodzę i po tym sięzapaliła (nie zanotowałem jej wcześniej tylko własnie po tym wjeździe w dziurę). Wcześniej udawało mi się wjeżdżać w podobnej wielkości dziury (nie celowo ) i nic się nie zapalało... Co to może oznaczać?
Witam,
niedawno zakupiłem Madzię od kolegi Krabdula. Oczywiście, wiem o tym autku już dużo. Chodzi o to, że kontrolka od TCS/DSC świeci się cały czas, a jeśli system zaczyna działać to normalnie miga. I wszystko jest ok, po za tym, że świeci
Przejrzałem mnóstwo tematów, ale żadnej konkretnej pomocy. To co udało mi się zaczytać z komputerka:
niedawno zakupiłem Madzię od kolegi Krabdula. Oczywiście, wiem o tym autku już dużo. Chodzi o to, że kontrolka od TCS/DSC świeci się cały czas, a jeśli system zaczyna działać to normalnie miga. I wszystko jest ok, po za tym, że świeci
Przejrzałem mnóstwo tematów, ale żadnej konkretnej pomocy. To co udało mi się zaczytać z komputerka:
- Kod: Zaznacz cały
===ABS DTC C1096===
Kod: C1096 – Otwarty obwód silniczka pompy
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC C1096===
===ABS DTC C1119===
Kod: C1119 – Błąd sygnału wejściowego TCS w skrzynce rozdzielczej
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC C1119===
===ABS DTC C1953===
Kod: C1953 – Obwód czujnika ciśnienia w pompie hamulcowej otwarty
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC C1953===
===ABS DTC C1956===
Kod: C1956 – błąd sygnału czujnika kąta obrotu koła kierownicy
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC C1956===
===ABS DTC U1900===
Kod: U1900 – Usterka magistrali komunikacji CAN – błąd odbioru
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC U1900===
Coś w tym może być, bo tak jak koledze mówiłem ok 3 lata temu po 1 nagłym ruszeniu przestał mi działać ABS. Zrobił mi go elektryk, który nawiedza czasem mojego stałego mechanika i wszystko wróciło do normy, ale parę dni po tym zaświeciła się ta kontrolka i szczerze mówiąc tak już jeździłem do odsprzedaży Darkowi. Zarówno ABS, TCS i DSC cały czas działały, więc zaniechałem dalszego jeżdżenia po mechanikach. Nie pamiętam już czy zamawiałem nową pompę czy tylko elektryka była robiona. Co do tych błędów to chyba już po naprawie podmieniłem od kolegi też z GG czujnik skrętu kierownicy i nic to nie zmieniło.
Zresetowałem wszystkie błędy i okazało się że został jeden:
Jak zrobi się cieplej/sucho ściągnę zderzak i sprawdzę tę wiązkę kabli pod lampą czy nie jest czasem przetarta.
- Kod: Zaznacz cały
===ABS DTC C1953===
Kod: C1953 – Obwód czujnika ciśnienia w pompie hamulcowej otwarty
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC C1953===
Jak zrobi się cieplej/sucho ściągnę zderzak i sprawdzę tę wiązkę kabli pod lampą czy nie jest czasem przetarta.
hej,
czy zdjagnozowałeś do końca problem? Mam podobne hity z ABS i TCS i też podejrzewam wiązkę tylko nie mogę się do tego zabrać.
U mnie po odpaleniu silnika jest wszystko dobrze i po krótkiej jeździe zapalają się kontrolki ABS i TCS – mam wrażenie że dzieje się to na wybojach jak zatrzęsie autem- wtedy ABS przestaje działać ale kontrola trakcji i DSC działa! Po diagnostyce wyskakują błędy zasilania pompy ABS i stąd podejrzewam wiązkę tylko który odcinek przejrzeć?
czy zdjagnozowałeś do końca problem? Mam podobne hity z ABS i TCS i też podejrzewam wiązkę tylko nie mogę się do tego zabrać.
U mnie po odpaleniu silnika jest wszystko dobrze i po krótkiej jeździe zapalają się kontrolki ABS i TCS – mam wrażenie że dzieje się to na wybojach jak zatrzęsie autem- wtedy ABS przestaje działać ale kontrola trakcji i DSC działa! Po diagnostyce wyskakują błędy zasilania pompy ABS i stąd podejrzewam wiązkę tylko który odcinek przejrzeć?
- Od: 6 cze 2011, 19:59
- Posty: 10
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 6 GG 2L benzyna
Wczoraj się zaświeciła wspominana wyżej kontrolka i nie chce zgasnąć, czyszczenie nie pomogło.
Lutownicy brak – a Forscan pokazuje : Szukałem na allegro ale przed zakupem potrzebuję rady, we wszystkich 6 jest ten sam czym mam szukać dokładnie pod swój rocznik i model?
Lutownicy brak – a Forscan pokazuje : Szukałem na allegro ale przed zakupem potrzebuję rady, we wszystkich 6 jest ten sam czym mam szukać dokładnie pod swój rocznik i model?
Hej,
rozwiązałem problem! Po dwudniowych bojach, czyszczeniu i sprawdzaniu wtyczek oraz przewodów mój nowy elektryk stwierdził, że powodem błędów są szczotki silniczka ABS. Tutaj nie muszą być zgodne numery z modułem ABS. Podmienił na używany z takiej samej wersji silnika samochodu i po problemie
Nareszcie po kilku latach pomarańczowej choinki w takcie jazdy jest spokój.
rozwiązałem problem! Po dwudniowych bojach, czyszczeniu i sprawdzaniu wtyczek oraz przewodów mój nowy elektryk stwierdził, że powodem błędów są szczotki silniczka ABS. Tutaj nie muszą być zgodne numery z modułem ABS. Podmienił na używany z takiej samej wersji silnika samochodu i po problemie
Nareszcie po kilku latach pomarańczowej choinki w takcie jazdy jest spokój.
- Od: 6 cze 2011, 19:59
- Posty: 10
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 6 GG 2L benzyna
u mnie co jakiś czas wyskakuje kontrolka TCS a po uruchomieniu silnika samochód chodzi w trybie awaryjnym i pojawia się błąd C1119.
to jest ten moduł przy pompie?
http://www.motojapan.pl/sites/default/f ... k=7RThrgqb
to jest ten moduł przy pompie?
http://www.motojapan.pl/sites/default/f ... k=7RThrgqb
- Od: 17 cze 2007, 23:11
- Posty: 396 (10/4)
- Skąd: Kraków
- Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)
Witam.
Czy szanowni Panowie pomogą mi z błędem U1900.Mam taki sam błąd na szynie CAN w stronę IC oraz w stronę modułu DSC HU/CM.Rezystancja każdego modulu to 120ohm.Szynę CAN sprawdziłem pod katem przejścia oraz pomierzyłem rezystancje izolacji, która jest w idealnym stanie powyżej 55mega.Jak wykluczyć czy to moduł DSC czy może IC robi zwarcie,czy jest szansa na podstawienie innych modułów a może innego komputera?ASO olało się na mnie wiec zostałem na sam na placu boju.Mimo że kupiłem już inny PCM z tego samego modelu i typu to nie chce komunikować się z żadnym modułem.Co mnie dziwi to dlaczego moduł poduszek działa i komunikuje się bez problemu z PCM. Zgłosiłem się do kolegi z forum o weryfikacje VIN-u ponieważ podejrzewam ze licznik był cofany i może to jest przyczyna?
Czy szanowni Panowie pomogą mi z błędem U1900.Mam taki sam błąd na szynie CAN w stronę IC oraz w stronę modułu DSC HU/CM.Rezystancja każdego modulu to 120ohm.Szynę CAN sprawdziłem pod katem przejścia oraz pomierzyłem rezystancje izolacji, która jest w idealnym stanie powyżej 55mega.Jak wykluczyć czy to moduł DSC czy może IC robi zwarcie,czy jest szansa na podstawienie innych modułów a może innego komputera?ASO olało się na mnie wiec zostałem na sam na placu boju.Mimo że kupiłem już inny PCM z tego samego modelu i typu to nie chce komunikować się z żadnym modułem.Co mnie dziwi to dlaczego moduł poduszek działa i komunikuje się bez problemu z PCM. Zgłosiłem się do kolegi z forum o weryfikacje VIN-u ponieważ podejrzewam ze licznik był cofany i może to jest przyczyna?
- Od: 4 maja 2013, 19:38
- Posty: 6
- Skąd: Hel
- Auto: Mazda 6 GG/GY
2.0 Benzyna 141KM
Kombi
Rok prod. 2003r
Witam.
Tak jak w temacie. Nie dawno zakupiłem Mazde 6 Mazda 6 1.8 (88KW) 2003 i do tej pory wszystko działa jak w zegarku. Mam w niej opcje DSC. Oczywiście z tego co wyczytałem ta opcja działa poprawnie przez chwile po przekręceniu zapłonu zapala się informacja DSC off i gaśnie. Po wciśnięciu przycisku DSC off też na pulpicie pojawia się komunikat wcisnę drugi raz i gaśnie czyli prawidłowo. Cały problem leży w tym, że jak jadę samochodem i jest ślisko to wcale nie pokazuje mi się kontrolka (samochodzik z piorunkiem) a kolega ma taką samą mazede i jak jedzie to mu się ta kontrolka zapala (samochodzik z piorunkiem). Co może być problemem?
Tak jak w temacie. Nie dawno zakupiłem Mazde 6 Mazda 6 1.8 (88KW) 2003 i do tej pory wszystko działa jak w zegarku. Mam w niej opcje DSC. Oczywiście z tego co wyczytałem ta opcja działa poprawnie przez chwile po przekręceniu zapłonu zapala się informacja DSC off i gaśnie. Po wciśnięciu przycisku DSC off też na pulpicie pojawia się komunikat wcisnę drugi raz i gaśnie czyli prawidłowo. Cały problem leży w tym, że jak jadę samochodem i jest ślisko to wcale nie pokazuje mi się kontrolka (samochodzik z piorunkiem) a kolega ma taką samą mazede i jak jedzie to mu się ta kontrolka zapala (samochodzik z piorunkiem). Co może być problemem?
- Od: 14 sty 2017, 23:03
- Posty: 10
- Auto: Mazda6 1.8 2003
Kontrolka zapala się jak dsc działa – a działa jak koła tracą przyczepność, znaczy się że kolega jeździ tak że mu cały czas tracą przyczepność
Jak chcesz żeby Tobie się załączała musisz przyśpieszyć na śliskim , założyć łyse opony i takie tam
No chyba że wolisz bezpieczną jazdę – ale wybór należy do ciebie.
Jak chcesz żeby Tobie się załączała musisz przyśpieszyć na śliskim , założyć łyse opony i takie tam
No chyba że wolisz bezpieczną jazdę – ale wybór należy do ciebie.
Pisałeś wcześniej że kontrolki się zapalają albo ja czytam bez zrozumienia
Sprawdź jutro czy jak gwałtownie puścisz sprzęgło podczas ruszania tak żeby koła zaczęły buksować w miejscu – zaświeci się kontrolka – to chyba najprostszy sposób na sprawdzenie czy działa.
Sprawdź jutro czy jak gwałtownie puścisz sprzęgło podczas ruszania tak żeby koła zaczęły buksować w miejscu – zaświeci się kontrolka – to chyba najprostszy sposób na sprawdzenie czy działa.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6