Witam
Mam zamiar zmienić licznik w mojej M6 bo oszukuje mi wskaźnik paliwa (wychyla się poza skalę przy wyłączeniu zapłonu i tym samym oszukuje o około pół baku), drgają wskazówki przy włączaniu i wyłączaniu zapłonu. Czy przy zmianie licznika należy odłączyć zasilanie licznika czyli odpiąć klemy lub wyjąć bezpiecznik?? Czytałem ( http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic724446.html ), że licznik ma jakieś zabezpieczenie i po zamontowaniu drugiego może wyświetlić się "choinka" na tarczy. Czy to prawda??
Wymiana zegarów – Jak zachować przebieg auta?
Dla potomności. Zmieniłem licznik na inny używany i wszelkie dolegliwości ustąpiły. Udało mi się kupić europejską wersję chociaż są o wiele droższe niż angliki i rzadziej spotykane w benzynie. Miał nieco inne oznaczenie ale działa bez problemu. Jest on od takiej wersji silnikowej jak u mnie, więc nie wiem czy np. od 1.8 by też dobrze chodził. Zmieniając licznik wypiąłem jedynie bezpiecznik ROOM w kabinie, nie odłączałem aku. Na razie jest spoko. Madzia jedynie "odmłodniała o jakieś 100 tys km
ale nie będę się już bawił w przelutowywanie kostki pamięci. Pozdro.

Choc to stary post relatywnie, czytam czytam i postanowilem rozwiac kilka kwesti.
1. przebieg oryginalny gwarantowany bo potwierdzony w serwisie mazdy
2. cofanie licznika czy tez bardziej poprawnie politycznie korekta licznika
3. jak ustalic
serwis mazdy??? tak podczas serwisu zapisuja przebieg licznika ale co z tego??? a co z korektami miedzy serwisami??? czyli bez sensu.
ustalicz mozna bardzo latwo.... choc wymaga wyjecia licznika, pcb licznika podczas produkcji po wlutowaniu smd jest lakierowane, zabezpieczone przed utlenianiem, aby cofnac licznik jak wiadomo
np w mazda 6 mzr-cd 2.0 nawet nie trzeba nic wylutowywac ot porostu przylozyc kabelki do chipu 93c56, szczytac byle czytnikiem zawartosc, skorygowac zawartosc pola 040 do zadanej wartosci i "hejda" cala operacja zajmuje ok 20 minut z montazem. ALE no wlasnie jest jedno ale. lakier nalezy lekko podskrobac aby uzyska polaczenie, mowimy o zacisku na chip , jesli bylo lutowane to chyba sprawa oczywista i wizualna, ale kto lutuje szkoda nafty. same zaciski frontowej szyby, tylnej pokrywy a jest ich troche tez moga nosic slady ingerencji, jesli lyzeczkowano je metalowym a nie odpowiednim nazedziem.
wniosek... nikt ale to nikt nie moze miec podstaw by wierzyc, poza pierwszym wlascicielem, ze przebieg w jego samochodzie jest autentyczny, skoro mozna to zrobic bez zadnego doswiadczenia na parkingu w pol godziny to o czym my tu mowimy, i nie dotyczy to tylko mazdy, jesli jest to chip zawsze ale to zawsze mozna go szczytac i skorygowac, sprawa o tyle latwiejsza ze w danych latach setki modeli uzywa tej samej kosci jak wspomniana 93c56 czy c46.
smiech na sali jesli chodzi o auta programowalne przez gniazdo obd, latwo i przyjemnie a przedewszystkim tanio. tu co prawda trzeba zainwestowac w kabel zwykle 100 zeta max.
w przypadku chipow jeden smieszny czytnik zalatwia 75% amochodow jezdzacych po ulicach.
ciekawa sprawa ze 3 latki sprzedaja sie statystycznie z 80 -100 tysiacami, 10cio latki tez. ale nie ma co sie dziwic skoro wartosc auta dyktuje wlasnie przebieg. roznice tych samych rocznikow moga pojsc w grube tysiace.
na zakonczenie.... troche smutno... PRZESTANCIE SIE CZAROWAC.
1. przebieg oryginalny gwarantowany bo potwierdzony w serwisie mazdy
2. cofanie licznika czy tez bardziej poprawnie politycznie korekta licznika
3. jak ustalic
serwis mazdy??? tak podczas serwisu zapisuja przebieg licznika ale co z tego??? a co z korektami miedzy serwisami??? czyli bez sensu.
ustalicz mozna bardzo latwo.... choc wymaga wyjecia licznika, pcb licznika podczas produkcji po wlutowaniu smd jest lakierowane, zabezpieczone przed utlenianiem, aby cofnac licznik jak wiadomo
np w mazda 6 mzr-cd 2.0 nawet nie trzeba nic wylutowywac ot porostu przylozyc kabelki do chipu 93c56, szczytac byle czytnikiem zawartosc, skorygowac zawartosc pola 040 do zadanej wartosci i "hejda" cala operacja zajmuje ok 20 minut z montazem. ALE no wlasnie jest jedno ale. lakier nalezy lekko podskrobac aby uzyska polaczenie, mowimy o zacisku na chip , jesli bylo lutowane to chyba sprawa oczywista i wizualna, ale kto lutuje szkoda nafty. same zaciski frontowej szyby, tylnej pokrywy a jest ich troche tez moga nosic slady ingerencji, jesli lyzeczkowano je metalowym a nie odpowiednim nazedziem.
wniosek... nikt ale to nikt nie moze miec podstaw by wierzyc, poza pierwszym wlascicielem, ze przebieg w jego samochodzie jest autentyczny, skoro mozna to zrobic bez zadnego doswiadczenia na parkingu w pol godziny to o czym my tu mowimy, i nie dotyczy to tylko mazdy, jesli jest to chip zawsze ale to zawsze mozna go szczytac i skorygowac, sprawa o tyle latwiejsza ze w danych latach setki modeli uzywa tej samej kosci jak wspomniana 93c56 czy c46.
smiech na sali jesli chodzi o auta programowalne przez gniazdo obd, latwo i przyjemnie a przedewszystkim tanio. tu co prawda trzeba zainwestowac w kabel zwykle 100 zeta max.
w przypadku chipow jeden smieszny czytnik zalatwia 75% amochodow jezdzacych po ulicach.
ciekawa sprawa ze 3 latki sprzedaja sie statystycznie z 80 -100 tysiacami, 10cio latki tez. ale nie ma co sie dziwic skoro wartosc auta dyktuje wlasnie przebieg. roznice tych samych rocznikow moga pojsc w grube tysiace.
na zakonczenie.... troche smutno... PRZESTANCIE SIE CZAROWAC.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6