Założenia modernizacji:
– szybki demontaż radia
– możliwie niska inwazyjność w wygląd samochodu
Użyte elementy:
– kawałek tektury
– klej epoksydowy wodoodporny
– lakier matowy czarny spray
– gniazdo zasilacza niskonapięciowego + wtyczka do niego
– głośnik zewnętrzny do CB (z wtyczką jack mono)
– kabel CB dobrej jakości dwuekranowany (folia AL + ekran) około 3-4 m
– wtyczka CB + beczka
– wtyczka CINCH metalowa dobrej jakości
– gniazdo CINCH
– przelotka kolankowa CINCH
– wtyczka głośnikowa skręcana mini
– wtyczka kątowa do mikrofonu CB
– przewody elektryczne + gniazdo bezpiecznika +bezpiecznik
– wtyczka z gniazdkiem komputerowa niskonapięciowa
– izolacja
– lutownica + cyna oraz rozlutowywacz
1) Zakup CB:
kierowałem się małymi wymiarami radia, brakiem szumów ANL oraz ASC, jak
również dobrymi jego parametrami. Pożądane jest aby radio miało wyjście na
dodatkowy głośnik, ale to jest akurat do obejścia.
2) Miejsce montażu:
Najlepszym miejscem do montażu CB w 6-tce wydał mi się podłokietnik...
podstawowy problem do rozwiązania to ten, że żadne CB w pionie się nie zmieści...
ale ale... pod podłogą podłokietnika każdy kto go demontował wie, że jest tam
trochę miejsca, dokładne pomiary potwierdziły, że jest o co powalczyć – poszedłem
tą drogą.
Po wycięciu fragmentu podłogi w podłokietniku powstaje temat jak to uzupełnić. Ja wykonałem rodzaj otwartego pudełka z twardej tektury o wymiarach około 3 mm większe od rozmiarów tyłu radia. Całość tektury została pokryta dwuskładnikowym wodoodpornym klejem epoksydowym, zmieniając pudełko tekturowe w "plastikowe".
Po drobnym oszlifowaniu wygląda to tak:


na spodzie wklejamy przelotkę kolankową CINCH wtyczką w kierunku radia do anteny CB, gniazdo zasilacza oraz wtyk jack do głośnika dodatkowego.
Oczywiście wtyk JACK z dolutowanymi przewodami oraz gniazdo zasilacza z przylutowanymi przewodami. Kabel zasilający CB oraz kabel do głośnika zewnętrznego oplatamy razem izolacją i kończymy wtyczką komputerową 4 pin lub inną jak ktoś woli, kabel od głośnika i dolutowany kabel do przewodu od gniazda zapalniczki kończymy gniazdem komputerowym 4 pin lub innym.

po polakierowaniu mamy coś takiego:

Dość dużym wyzwaniem jest przelutowanie oryginalnego gniazda anteny CB na gniazdo CINCH. Aby je wyjąć należy dość dużo rozlutować gdyż cały tył jest dość mocno zaekranowany co wiąże się z dużą liczbą punktów lutowniczych, jak również odkręcenie tranzystorów od radiatorów aluminiowych, jest to najbardziej upierdliwy etap modernizacji. Duża średnica oryginalnego gniazda na kabel anteny CB wymaga dorobienia dwóch blaszek ( w moim przypadku wykonanych z mosiądzu) do zamontowania gniazda CINCH na naszą antenę. Po tym etapie należy jeszcze odlutować oryginalny kabel zasilający i dolutować wtyczkę zasilacza. Kabel jest wciskany w obudowę na plastikowym przepuście. Na nasz przepust znakomicie nadaje się mini wtyczka głośnikowa, na dwóch przeciwległych bokach nacinamy około jedno milimetrowe rowki i już mamy idealnie dopasowany przepust po usunięciu oryginalnego przewodu. W tym przepuście wiercimy otwór i wklejamy wtyczkę zasilacza z zalutowanymi dwoma przewodami wlutowanymi w miejsca wcześniej usuniętego oryginalnego przewodu.
Radio po dokonanych modyfikacjach:

Komplet radio + nasza "szybkozłączka"

Pozostaje jeszcze przelutowanie oryginalnej prostej wtyczki do mikrofonu na wtyczkę kątową zajmującą mniej miejsca, po zmontowaniu wszystkiego komplet wygląda tak:

Istotnym elementem jest pózniej doklejenie naszego pudełka do całego podłokietnika na odpowiedniej wysokości gdyż poniżej niego pracuje chamulec ręczny więc nie ma co przesadzać z za niskim osadzeniem pudełka.
Następnie ciągniemy z bagażnika kabel CB. Ja ciągnąłem z jednego z bocznych schowków kabel zakończony tam oryginalną wtyczką CB z tzw beczką, w tym miejscu podpinam antenę. Ciągniemy pod tylną kanapą, ja ją demontowałem bo nie mogłem przeciągnąć kabla pod tapicerką. Kablem wychodzimy pod podłokietnikiem i kończymy go dobrym wtykiem CINCH, najlepiej metalowy z powodu lepszego ekranowania sygnału. Wtyk ten musi dobrze osadzać się na wcześniej wklejonej przelotce kątowej CINCH.
Głośnik ja umieściłem na oryginalnej śrubie pod schowkiem, przy miejscu pasażera, głos słychać bardzo dobrze nie ma żadnego dudnienia.
Moje Madzia z zewnątrz wygląda jak bez CB.
Nie zauważyłem, ani gorszego odbioru ani gorszego nadawania.
Temat poprawiony i linki fotek / Myjk