Światła postojowe-żarówki i montaż diod LED
Pawko_6 napisał(a):Takie do wnętrza powinny być dobre, dużej mocy, rozproszonym i wysoko położonym źródłem światła:
To sa takie jakie Ty masz czy lepsze/gorsze?
I teraqz tak, co ja bym chcial:
1. Stop dodatkowy (patyk? nie wiem co tam siedzi, jeszcze nie rozbieralem)
2. Pozycyjne tyl/przod, wiec te odpadaja, a na poczatku watku linki sa w archiwum
3. Wnetrze, rozumiem ze te co napisales, nadaja sie zarowno do schowka jak i nog pasazera, drzwi, popielniczki, etc (kombi)? Moze inaczej – gdzie sie nie nadaja i co wlozyc zamiast nich?
4. Poniewaz halogeny w mazdzie halogenami nie sa – tzn sa, ale sobie je mozna wsadzic, bo swieca z gory zamiast spod spodu – chetnie bym z nimi cos zrobil... jakies pomysly? (najlepiej naprawil, czyli zrobil z nich prawdziwie pomagajace swiatla we mgle, a nie jakies podswietlanie dziur metr przed samochodem)
5. Swiatlo pod maska – hgw skad wziac kabel+przelacznik otwarcia (ew. mozna zwykly hebel
I chyba tyle
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
------ napisał(a):4. Poniewaz halogeny w mazdzie halogenami nie sa – tzn sa, ale sobie je mozna wsadzic, bo swieca z gory zamiast spod spodu – chetnie bym z nimi cos zrobil... jakies pomysly?
ja troche z nimi eksperymentowalem ale bez skutku/efektu
i tu przestrzegam kazdego przed np. uzywaniem tam mocniejszych zarowek ..itp. bo uszkodza sie termiczenie odbysniki..
jesli auto jest w benzynie, to mozna halogeny zamontowwac na dole w zderzaku w miejscu kratek bocznych, co w dieslu jest niestety problematyczne ze wzgledu na Intercoller i jego chlodzenie, aczkolwiek tez mozliwe, tak jak ma to fabrycznie MPV!
a w miejsce tych zintegrowanych w przednich lampach mozne np.
zabudowac swiatla dzienne...
do tego dopasowalem u mnie (choc jeszcze ich nie zamontowalem)
zarowki postojowe o mocy 10W z akt. BMW,
ktore b. dobrze pasuja co do srednicy i wraz z odp. kawalkim wypolerowanej rurki aluminiowej i mocowaniami idealnie pasuja optycznie w dziure lampy po halogenie/blendzie...
pozdr.
E.
Ostatnio edytowano 11 lut 2010, 21:33 przez Enduro, łącznie edytowano 2 razy
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):zarowki postojowe o mocy 10W z akt. BMW,
Zastanawialem sie wlasnie nad czyms takim, aczkolwiek w zasadzie te halogeny swieca dokladnie jak drogowe, bo w dol, wiec jedynie je widac, a zero skutku. Byc moze za duzo pradu na to idzie, wiec moze zwykle beda lepsze. Szkoda tylko zegnac sie z doswietlaniem... choc i tak bardzo kiepskim. O wiele lepiej byloby to naprawic :/ (musze obejrzec jak z MPV to zrobili, ale i ta obawiam sie pogorszenia sprawnosci IC i tak w Mazdzie ledwo dostatecznej – tak mowia Ci co podobno sie znaja).
Wlasnie, wiec na temat – a gdyby tam wstawic "drogowe" diody?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Tobo napisał(a):krzych napisał(a):Wlasnie, wiec na temat – a gdyby tam wstawic "drogowe" diody?
A może takie wypaśne linijki świetlne ala audi![]()
Coraz więcej tego na ulicach więc może tak trzeba
Czlowieku-man, ja sie powaznie zapytuje, bo diody to nie "bajer" tylko dluzsze zycie akumulatora biorac pod uwage dodatkowy osprzet w Madzi jaki mam miec (swoja droga rowniez energooszczedny).
Daleko mi do "bajerow", ja nie z Tych
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Wypaśne linijki jak w audi to trochę nie teges... Ale czymś takim zamiast pozycyjnych bym nie wzgardził:
http://www.youtube.com/watch?v=aQ5CGgin ... _embedded#
http://www.youtube.com/watch?v=aQ5CGgin ... _embedded#
- Od: 25 paź 2009, 18:03
- Posty: 90
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM
Tobo napisał(a):Pochwal się, co masz mieć?
A w podpisie masz... Tylko nie wiem czy tam w pelni opisalem... Generalnie lapek z oprogramowaniem specyficznym dla mazdy jak tez multimedialnym i navi. Takie wszystko w jednym.
MasterB napisał(a):Ale czymś takim zamiast pozycyjnych bym nie wzgardził:
Ueeee, to dopiero jak Audi (znaczek) wyglada
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Enduro napisał(a):krzych napisał(a):Pawko_6 napisał(a):4. Poniewaz halogeny w mazdzie halogenami nie sa – tzn sa, ale sobie je mozna wsadzic, bo swieca z gory zamiast spod spodu – chetnie bym z nimi cos zrobil... jakies pomysly?
ja troche z nimi eksperymentowalem ale bez skutku/efektu
i tu przestrzegam kazdego przed np. uzywaniem tam mocniejszych zarowek ..itp. bo uszkodza sie termiczenie odbysniki..
jesli auto jest w benzynie, to mozna halogeny zamontowwac na dole w zderzaku w miejscu kratek bocznych, co w dieslu jest niestety problematyczne ze wzgledu na Intercoller i jego chlodzenie, aczkolwiek tez mozliwe, tak jak ma to fabrycznie MPV!
a w miejsce tych zintegrowanych w przednich lampach mozne np.
zabudowac swiatla dzienne...
do tego dopasowalem u mnie (choc jeszcze ich nie zamontowalem)
zarowki postojowe o mocy 10W z akt. BMW,
ktore b. dobrze pasuja co do srednicy i wraz z odp. kawalkim wypolerowanej rurki aluminiowej i mocowaniami idealnie pasuja optycznie w dziure lampy po halogenie/blendzie...
pozdr.
E.
Wejde w slow
A mozesz mi powiedziec jakie sa orginalnie żaróweczki w tych przeciwmgielnych zintegrowanych
Tylko skoro piszesz o zaroweczkach 10W to zbaranialem

No chyba ze wychodzisz z zalozenia ze skoro nie daja za duzo swiatla 55W zarowki to mozna wsadzic 10W i bedzie to samo
Pozdrawiam i dzieki !
Tutaj macie moje LEDy
NA zdjeciach widać wszystko, włącznie z typem użytych diod. Pobór prądu wynosi 23mA, świeca znośnie. Wada taka, że trzeba ręcznie polutować. Aha, ja użyłem LEDów o barwie świecenia 3000K, zeby była prawie jak żarówki.

Z lewej LED, z prawej żarówka




Identyczne diody dzisiaj zostaną wykorzystane do tablicy rejestracyjnej i do oświetlenia wnętrza z przodu. Do schowka dałem już 6000K (ale typ diody identyczny).
NA zdjeciach widać wszystko, włącznie z typem użytych diod. Pobór prądu wynosi 23mA, świeca znośnie. Wada taka, że trzeba ręcznie polutować. Aha, ja użyłem LEDów o barwie świecenia 3000K, zeby była prawie jak żarówki.

Z lewej LED, z prawej żarówka




Identyczne diody dzisiaj zostaną wykorzystane do tablicy rejestracyjnej i do oświetlenia wnętrza z przodu. Do schowka dałem już 6000K (ale typ diody identyczny).
Zgadnij kotku, co mam w środku....
- Od: 22 kwi 2006, 20:18
- Posty: 477
- Skąd: Białystok
- Auto: M6 2.3 Sport
----- napisał(a):.........jakie sa orginalnie żaróweczki w tych przeciwmgielnych zintegrowanychbo ja dotarlem do info ze to H3 o mocy 55W !Tylko skoro piszesz o zaroweczkach 10W to zbaranialem
po co takie kombinacje ? narzekacie ze nie daja za duzo swiatla, a Ty chcesz wkladac jeszcze slabsze zarowki
No chyba ze wychodzisz z zalozenia ze skoro nie daja za duzo swiatla 55W zarowki to mozna wsadzic 10W
i bedzie to samo ?
NIE!!!
jak wspomnialem troche z przednimi lampami eksperymentowalem i przestrzegam przed uzywaniem tam mocniejszych zarowek ..itp. bo uszkodza termiczenie odbysniki..
i jesli nie macie orig, zintegrowanych halogenow w lampach
to w to miejsce mozna np. zabudowac swiatla dzienne...
i do tego celu dopasowalem u mnie (choc ich nie zamontowalem, bo mam ori.halogeny)
zarowki postojowe o mocy 10 W z aktualnego modelu BMW,
ktore b. dobrze pasuja co do srednicy, no i wraz z odp. kawalkim wypolerowanej rurki aluminiowej i dorobionymi mocowaniami idealnie pasuja optycznie w dziure lampy po zaslepce/dummies /blendzie fabrycznie montowanej...
a moj post opisuje wariant zrobienia sobie swiatel "dziennych" o mocy 10 Watt
i zamontowania ich dokladnie w miejsce tych brakujacych halogenow w przednich lampach,
a one z kolei, jak poprawnie zauwazyles absolutnie nie dadza lepszego swiatla,
bo maja prawie 5 razy mniej mocy niz seryjne..
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 11 lut 2010, 21:38 przez Enduro, łącznie edytowano 2 razy
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro, proszę nie przypisywać mi nie moich cytatów. Popraw posty.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Enduro napisał(a):NIE!!!
jak wspomnialem troche z przednimi lampami eksperymentowalem i przestrzegam przed uzywaniem tam mocniejszych zarowek ..itp. bo uszkodza termiczenie odbysniki..
i jesli nie macie orig, zintegrowanych halogenow w lampach
to w to miejsce mozna np. zabudowac swiatla dzienne...
i do tego celu dopasowalem u mnie (choc ich nie zamontowalem, bo mam ori.halogeny)
zarowki postojowe o mocy 10 W z aktualnego modelu BMW,
ktore b. dobrze pasuja co do srednicy, no i wraz z odp. kawalkim wypolerowanej rurki aluminiowej i dorobionymi mocowaniami idealnie pasuja optycznie w dziure lampy po zaslepce/dummies /blendzie fabrycznie montowanej...
a moj post opisuje wariant zrobienia sobie swiatel "dziennych" o mocy 10 Watt
i zamontowania ich dokladnie w miejsce tych brakujacych halogenow w przednich lampach,
a one z kolei, jak poprawnie zauwazyles absolutnie nie dadza lepszego swiatla,
bo maja prawie 5 razy mniej mocy niz seryjne..
pozdr.
E
a potwierdzisz mi ze w przeciwmgielnych swiatlach w lampie siedzi zarowka H3
Pawko_6 napisał(a):Enduro, proszę nie przypisywać mi nie moich cytatów. Popraw posty.
sorry, poprawione
palec mi przeskoczył...
pozdr
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Tpoaz, pieknie zobrazowane, dzieki
. Podaj jeszcze link do sklepu z obudowami/przejsciowkami/oprawkami led->zarowka i bedzie komplet 
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
NA zdjeciach widać wszystko, włącznie z typem użytych diod. Pobór prądu wynosi 23mA, świeca znośnie. Wada taka, że trzeba ręcznie polutować. Aha, ja użyłem LEDów o barwie świecenia 3000K, zeby była prawie jak żarówki.
Topaz, widzę, że połączyłeś trzy ogniwa szeregowo. Nie przeszkadza Ci różnica w świeceniu przy zasilaniu w przedziale 12,5-14,5V?
Ostatnio edytowano 16 lut 2010, 12:21 przez Pawko_6, łącznie edytowano 1 raz

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Tej roznicy prawie nie widac. Fakt, ze przy diodzie jednej i wiekszym pradzie, bedzie mniejszy spadek mocy przy zmianach napiecia zasilanie w tym zakresie. Natomiast tego nie widac patrzac na same diody.
Z wyliczen wynika, ze przy trzech polaczonych szeregowo LEDach i pradzie plynacym 24.3mA przy napieciu 14,2V moc zbiorcza LEDow to 0.24W. Przy spadku napiecia do 12.5V (wylaczony silnik) moc spada do okolo 0.16W. Stanowi to spadek o 33% mocy. Na jasnosci nie jest to mocno zauwazalne.
Przy takiej samej mocy diody pojedynczej, mamy:
14.2V i jeden LED 3.2V – moc wynosi przy rezystorze 150R tyle samo co przy trzech i rezystorze 200R. Plynie prad okolo 75mA. Moc swiecenia dalej wynosi 0.24W. Po obnizeniu napiecia do 12.5V mamy: prad okolo 61mA i moc swiecenia: 0.19W co daje spadek o 21%. Jak widac w tych samych warunkach dioda LED pojedyncza ma spadek mniejszy o 12% niz trzy diody polaczone w szereg.
Jest to bardzo mala roznica.
Natomiast jakie sa zalety polaczenia szeregowego? O ile w ogole sa?
Ano podstawowa zaleta, ze uklad trzech LEDow, szeregowych pobiera mniejszy prad z instalacji. Daje to oszczednosc duzo wieksza niz przy pojedynczej diodzie. Mowiac prosciej, jedna dioda = wiekszy prad i duza strata mocy na rezystorze szeregowym. Trzy diody = trzykrotnie mniejszy prad i na rezystorze szeregowym traci sie znacznie mniej mocy.
W powyzszym przykladzie i jednej diodzie przy 14.2V na rezystorze 150R wydziela sie moc 0.85W. Przy trzech szeregowych diodach i rezystorze 200R mamy tracona moc wynoszaca: 0.11W co stanowi strate mocy osmiokrotnie mniejsza. Nie mowiac juz o wygodzie montazu, gdyz rezystorki moga byc nawet w wersji SMD i obudowie 0805.
Reasumujac:
A) Uklad z jedna dioda
---Zalety:
1. Mniejsza roznica w swieceniu przy fluktuacji napiecia zasilania w zakresie bez i z ladowaniem akumulatora o 12% w stosunku do trzech LEDow.
---Wady:
1. Wiekszy pobor mocy przez obwod
2. Wieksza strata na rezystorze szeregowym
3. Z racji strat trzeba montowac 1W lub lepiej 2W rezystor i nie miesci sie on w oprawce W5W
B) Uklad z trzema szeregowymi diodami
---Zalety:
1. Osmiokrotnie mniejsza moc tracona na rezystorze szeregowym, dzieki czemu mozna sstosowac go w oprawce i nie grzeje sie
2. Mniejszy pobor pradu przez obwod – oszczednosc potrojna w stosunku do diody LED jednej
---Wady:
1. Wieksza roznica w mocy swiecenia przy zmianach napiecia zasilania. Wieksza o 12% w stosunku do diody pojedynczej.
Mam nadzieje, ze te drobne wyliczenia przyblizyly Wam roznice w zasilaniu LEDOw w isntalacji samochodowej
Ogolnie przy rezystorze szeregowym stosowanym jako element ograniczajacy prad LEDow – rozwiazanie z szeregowym laczeniem jest idealne. Trzy diody polaczone szeregowo maja napiecie okolo 9.5V (zaleznie od typu i odcienia bialego). I to jest minimalne napiecie, przy ktorym beda swiecily. Zakladajac, ze w samochodzie napiecie bedzie w zakresie 10..16V (normy) to takie polaczenie ma racje bytu.
uff.
Aha, tylko prosze nie pisac, ze przeciez mozna zastosowac przetwornice
Pewnie, ze mozna ale to juz zupelnie inna bajka...
Z wyliczen wynika, ze przy trzech polaczonych szeregowo LEDach i pradzie plynacym 24.3mA przy napieciu 14,2V moc zbiorcza LEDow to 0.24W. Przy spadku napiecia do 12.5V (wylaczony silnik) moc spada do okolo 0.16W. Stanowi to spadek o 33% mocy. Na jasnosci nie jest to mocno zauwazalne.
Przy takiej samej mocy diody pojedynczej, mamy:
14.2V i jeden LED 3.2V – moc wynosi przy rezystorze 150R tyle samo co przy trzech i rezystorze 200R. Plynie prad okolo 75mA. Moc swiecenia dalej wynosi 0.24W. Po obnizeniu napiecia do 12.5V mamy: prad okolo 61mA i moc swiecenia: 0.19W co daje spadek o 21%. Jak widac w tych samych warunkach dioda LED pojedyncza ma spadek mniejszy o 12% niz trzy diody polaczone w szereg.
Jest to bardzo mala roznica.
Natomiast jakie sa zalety polaczenia szeregowego? O ile w ogole sa?
Ano podstawowa zaleta, ze uklad trzech LEDow, szeregowych pobiera mniejszy prad z instalacji. Daje to oszczednosc duzo wieksza niz przy pojedynczej diodzie. Mowiac prosciej, jedna dioda = wiekszy prad i duza strata mocy na rezystorze szeregowym. Trzy diody = trzykrotnie mniejszy prad i na rezystorze szeregowym traci sie znacznie mniej mocy.
W powyzszym przykladzie i jednej diodzie przy 14.2V na rezystorze 150R wydziela sie moc 0.85W. Przy trzech szeregowych diodach i rezystorze 200R mamy tracona moc wynoszaca: 0.11W co stanowi strate mocy osmiokrotnie mniejsza. Nie mowiac juz o wygodzie montazu, gdyz rezystorki moga byc nawet w wersji SMD i obudowie 0805.
Reasumujac:
A) Uklad z jedna dioda
---Zalety:
1. Mniejsza roznica w swieceniu przy fluktuacji napiecia zasilania w zakresie bez i z ladowaniem akumulatora o 12% w stosunku do trzech LEDow.
---Wady:
1. Wiekszy pobor mocy przez obwod
2. Wieksza strata na rezystorze szeregowym
3. Z racji strat trzeba montowac 1W lub lepiej 2W rezystor i nie miesci sie on w oprawce W5W
B) Uklad z trzema szeregowymi diodami
---Zalety:
1. Osmiokrotnie mniejsza moc tracona na rezystorze szeregowym, dzieki czemu mozna sstosowac go w oprawce i nie grzeje sie
2. Mniejszy pobor pradu przez obwod – oszczednosc potrojna w stosunku do diody LED jednej
---Wady:
1. Wieksza roznica w mocy swiecenia przy zmianach napiecia zasilania. Wieksza o 12% w stosunku do diody pojedynczej.
Mam nadzieje, ze te drobne wyliczenia przyblizyly Wam roznice w zasilaniu LEDOw w isntalacji samochodowej
Ogolnie przy rezystorze szeregowym stosowanym jako element ograniczajacy prad LEDow – rozwiazanie z szeregowym laczeniem jest idealne. Trzy diody polaczone szeregowo maja napiecie okolo 9.5V (zaleznie od typu i odcienia bialego). I to jest minimalne napiecie, przy ktorym beda swiecily. Zakladajac, ze w samochodzie napiecie bedzie w zakresie 10..16V (normy) to takie polaczenie ma racje bytu.
uff.
Zgadnij kotku, co mam w środku....
- Od: 22 kwi 2006, 20:18
- Posty: 477
- Skąd: Białystok
- Auto: M6 2.3 Sport
Topaz napisał(a):Tej roznicy prawie nie widac. Fakt, ze przy diodzie jednej i wiekszym pradzie, bedzie mniejszy spadek mocy przy zmianach napiecia zasilanie w tym zakresie. Natomiast tego nie widac patrzac na same diody.
Wygląda to miodnie, a i wykonanie całkiem sensowne. Powiedz mi tylko gdzie można kupić obudowę W5W? Czy te obudowy to wybebeszone żarówki? Ile kosztuje taka 1 dioda?
- Od: 16 wrz 2009, 09:30
- Posty: 171
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM
Zastosowalem oprawki z ledow kupionych w sklepie elektronicznym. Koszt oprawki wyniosl 2.5zl a koszt LEDa 3zl. Rezystorow nie licze bo to grosze. Przy ilosciach rzedu 50 szt. mozna zejsc z diodami do 2zl i oprawkami tez. Wyjdzie po 4zl za gotowego LEDa.
Zgadnij kotku, co mam w środku....
- Od: 22 kwi 2006, 20:18
- Posty: 477
- Skąd: Białystok
- Auto: M6 2.3 Sport
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6