Co zrobić aby w kabinie było ciszej?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Maciej Loret » 7 sie 2010, 11:38

Enduro napisał(a):im cichsza opona, tym gorsze wlasciwosci jezdne (przyczepnosc, efektywnosc hamowania itp..)


Mam dokładnie takie samo zdanie, podobnie jak ze ścieralnością opon...
Ale w poprzednich postach trochę o co innego biega... ;)
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez rymko » 9 sie 2010, 11:59

Enduro napisał(a):im cichsza opona, tym gorsze wlasciwosci jezdne (przyczepnosc, efektywnosc hamowania itp..)
pozdr
E

Także się z tym zgadzam, co nie oznacza, że w M6, o dosyć standardowych osiągach, należy stosować wyczynowe opony przeznaczone do samochodów o nieporównywalnych mocach.
Maciej Loret napisał(a):Chyba, że zakupiłeś dwa komplety nowych opon, przejechałeś się na jednych zdjąłeś, a następnie przejechałeś się na drugich – i tak ze 3-4 razy, żeby jakiś przynajmniej pozornie sensowny materiał był. Wówczas zwracam honor.

Nie , nie zakupiłem, ale wypożyczył mi przyjaciel, właściciel trzech warsztatów w sieci PREMIO. 225/45R17 – dwa komplety, zapłaciłem dodatkowo jedynie za przekładkę i wyważenie jednego kompletu. Testowałem na odcinku 30 km , średnio przy 110-120 km/h, na różnych asfaltach – jak to w Polsce, co chwila inna nawierzchnia.
W mieście istotnie nie było różnicy.
Przy wygłuszaniu auta zrobiłem szczegółowy pomiar zmiany natężenia hałasu w samochodzie przy pomocy modułu pomiarowego podpiętego pod kompa, bo zmiana była na tyle mała, że jej nie słyszałem – 1bB.
Moduł takowy posiadam, bo zawodowo dokonuję między innymi odsłuchów muzyki. Staram się nie niszczyć narządu słuchu (z którego żyję i zarabiam pieniądze), dlatego kwestię głośności w samochodzie traktuję całkowicie poważnie. Ponieważ decybel jest jednostką logarytmiczną, więc zmiana o 2- 3 dB jest w samochodzie istotnie słyszalna i taką zmianę oszacowałem w M6 na tych oponach, a być może była i większa. Niestety w momencie zakupu opon nie przewidziałem, że będę na ten temat wypowiadał się na forum i nie zrobiłem pomiaru uznając, że różnica w hałaśliwości jest na tyle istotna i oczywista, że nie ma nad czym dyskutować. Gdybym wiedział, że będziesz kwestionował ten fakt, pewnie zrobiłbym pomiar – dla Twojej satysfakcji. Nie wiem po co zdejmować i nakładać opony 3-4 razy i co to ma wnieść do tematu głośności, opony mają wystygnąć czy co ? – może to Twój patent w tym temacie – ja po przejechaniu 60 km nie miałem dylematu, Conti były znacząco cichsze.
Maciej Loret napisał(a):Różnica w głośności nie dwóch losowo wybranych opon tego samego typu jest raczej niewielka i łatwo można popełnić błąd w ocenie... Podobnie jak z oceną prędkości na oko...

O co chodzi z "oponami tego samego typu", bo może to nie były opony tego samego typu ?
I tu się grubo mylisz kolego przyrównując ocenę natężenia dźwięku i prędkości. Jak już wspomniałem, głośność jest jednostką logarytmiczną, a prędkość liniową, więc zmiany są kolosalne – to po prostu fizyka. Na różnych asfaltach to przepaść w ocenie tych wartości !!!
Maciej Loret napisał(a):No, ale skoro niczego nie trzeba szukać, to poproszę o podanie głośności opon Continental Sport Contact3 w rozmiarze 195/40/16.

Może jednak założysz opony przewidziane do M6 , bo na tych czterdziestkach to rzeczywiście możesz mieć rzeczywiście sporo hałasu, nie tylko od opon ale i zawieszenia ?
Ja , gdybym miał takie "eksperymentalne' opony w M6, w ogóle bym nie zabierał głosu.
Mazda podała rozmiar opon do M6, dobierając je do charakterystyki zawieszenia, a nie tylko do rozmiaru nadkoli, ale skoro ty wiesz lepiej ...
Z poradnika:
Dla opon letnich:
6JJ x 15 ET50, opony 195/65/15 91V
7JJ x 16 ET55, opony 205/55/16 91V
7JJ x 17 ET55, opony 215/45/17 91W
Globy napisał(a):W tym miejscu pragnę złożyć ogromne podziękowania Maciejowi Loretowi za napisanie poradnika. Został on uzupełniony także o doświadczenia moje i Mariusza (Grzyby) – jesteśmy otwarci na Wasze adnotacje, a miarę rozrastania się społeczności Użytkowników "szóstek" będziemy wzbogacać go o nowe informacje.

To dla kogo ten poradnik ???
Pozdrawiam, życząc więcej zaufania dla innych użytkowników forum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez mcbeth » 9 sie 2010, 12:32

Enduro napisał(a):im cichsza opona, tym gorsze wlasciwosci jezdne (przyczepnosc, efektywnosc hamowania itp..)

Uogólniasz. Idąc tym tokiem rozumowania najlepszy byłby bieżnik z Ursusa...
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Enduro » 9 sie 2010, 12:56

mcbeth napisał(a):
Enduro napisał(a):im cichsza opona, tym gorsze wlasciwosci jezdne (przyczepnosc, efektywnosc hamowania itp..)

..Idąc tym tokiem rozumowania najlepszy byłby bieżnik z Ursusa...

no nie!
bo im grubszy bieznik tym bardziej opona przewidziana jest w teren...
no chyba, ze widziales jak ktos Ursusem na tych "kostkach" wchodzi ostro, prawie bokiem w zakret..,
bo ja jeszcze nie..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Maciej Loret » 9 sie 2010, 14:43

rymko napisał(a):Także się z tym zgadzam, co nie oznacza, że w M6, o dosyć standardowych osiągach, należy stosować wyczynowe opony przeznaczone do samochodów o nieporównywalnych mocach.


Moc tu nie ma wiele do rzeczy. Skoro "6" można się rozpędzić do 200km/h, to może warto jakoś hamować z tej prędkości? Te głupie np. 10m drogi hamowania pomiędzy oponą średnią a najlepszą może wówczas grać rolę... I nie ma mowy o żadnych wyczynowych oponach – opony dostepne zwykle od ręki w sklepach oponiarskich...

rymko napisał(a):Nie , nie zakupiłem, ale wypożyczył mi przyjaciel, właściciel trzech warsztatów w sieci PREMIO. 225/45R17 – dwa komplety, zapłaciłem dodatkowo jedynie za przekładkę i wyważenie jednego kompletu. Testowałem na odcinku 30 km , średnio przy 110-120 km/h, na różnych asfaltach – jak to w Polsce, co chwila inna nawierzchnia.
W mieście istotnie nie było różnicy.


Jeśli oba komplety były nowe, to juz jest jakiś w miarę sensowny test.

rymko napisał(a):Gdybym wiedział, że będziesz kwestionował ten fakt, pewnie zrobiłbym pomiar – dla Twojej satysfakcji.


Kwestionuję takie rzeczy, bo 95% nie wie o czym pisze...

rymko napisał(a):Nie wiem po co zdejmować i nakładać opony 3-4 razy


Statystyka. Jeden facet wyskoczył z samolotu lecącego bodaj 9km nad powierzchnią ziemi. Bez spadochronu. Przeżył. Ale boję się, że powtórzenie tego doświadczenia mogłoby się inaczej skończyć. Podobnie jeden z kompletów (a raczej pojedyncza opona) mogłaby mieć jakąś istotną dla pomiaru natężenia dźwięku wadę... Stąd warto zrobić kilka doświadczeń. Chyba, że mogłeś kupić jeden z dokładnie tych dwóch kompletów – wtedy oczywiście statystyka nie ma znaczenia...

rymko napisał(a):O co chodzi z "oponami tego samego typu", bo może to nie były opony tego samego typu ?


Np. zimówki i letnie.

rymko napisał(a):I tu się grubo mylisz kolego przyrównując ocenę natężenia dźwięku i prędkości. Jak już wspomniałem, głośność jest jednostką logarytmiczną, a prędkość liniową, więc zmiany są kolosalne – to po prostu fizyka. Na różnych asfaltach to przepaść w ocenie tych wartości !!!


Głośność nie jest żadną jednostką... To chyba się inaczej nazywa...
Wielkość zmian nie ma żadnego znaczenia, chodziło s sposób prezentacji możliwości popełnienia błędu w ocenie dwóch zjawisk, które często są opisywane na ucho/oko.

rymko napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):No, ale skoro niczego nie trzeba szukać, to poproszę o podanie głośności opon Continental Sport Contact3 w rozmiarze 195/40/16.

Może jednak założysz opony przewidziane do M6
[/quote]

Mniej fantazji, więcej realizmu...

rymko napisał(a):To dla kogo ten poradnik ???


Dla tych, którzy zanim poczytają, piszą, domyslają się i fantazjują... ;)
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6