Enduro napisał(a):im cichsza opona, tym gorsze wlasciwosci jezdne (przyczepnosc, efektywnosc hamowania itp..)
Mam dokładnie takie samo zdanie, podobnie jak ze ścieralnością opon...
Ale w poprzednich postach trochę o co innego biega...
www.mazdaspeed.pl
Enduro napisał(a):im cichsza opona, tym gorsze wlasciwosci jezdne (przyczepnosc, efektywnosc hamowania itp..)
Enduro napisał(a):im cichsza opona, tym gorsze wlasciwosci jezdne (przyczepnosc, efektywnosc hamowania itp..)
pozdr
E
Maciej Loret napisał(a):Chyba, że zakupiłeś dwa komplety nowych opon, przejechałeś się na jednych zdjąłeś, a następnie przejechałeś się na drugich – i tak ze 3-4 razy, żeby jakiś przynajmniej pozornie sensowny materiał był. Wówczas zwracam honor.
Maciej Loret napisał(a):Różnica w głośności nie dwóch losowo wybranych opon tego samego typu jest raczej niewielka i łatwo można popełnić błąd w ocenie... Podobnie jak z oceną prędkości na oko...
Maciej Loret napisał(a):No, ale skoro niczego nie trzeba szukać, to poproszę o podanie głośności opon Continental Sport Contact3 w rozmiarze 195/40/16.
Globy napisał(a):W tym miejscu pragnę złożyć ogromne podziękowania Maciejowi Loretowi za napisanie poradnika. Został on uzupełniony także o doświadczenia moje i Mariusza (Grzyby) – jesteśmy otwarci na Wasze adnotacje, a miarę rozrastania się społeczności Użytkowników "szóstek" będziemy wzbogacać go o nowe informacje.
Enduro napisał(a):im cichsza opona, tym gorsze wlasciwosci jezdne (przyczepnosc, efektywnosc hamowania itp..)
mcbeth napisał(a):Enduro napisał(a):im cichsza opona, tym gorsze wlasciwosci jezdne (przyczepnosc, efektywnosc hamowania itp..)
..Idąc tym tokiem rozumowania najlepszy byłby bieżnik z Ursusa...
rymko napisał(a):Także się z tym zgadzam, co nie oznacza, że w M6, o dosyć standardowych osiągach, należy stosować wyczynowe opony przeznaczone do samochodów o nieporównywalnych mocach.
rymko napisał(a):Nie , nie zakupiłem, ale wypożyczył mi przyjaciel, właściciel trzech warsztatów w sieci PREMIO. 225/45R17 – dwa komplety, zapłaciłem dodatkowo jedynie za przekładkę i wyważenie jednego kompletu. Testowałem na odcinku 30 km , średnio przy 110-120 km/h, na różnych asfaltach – jak to w Polsce, co chwila inna nawierzchnia.
W mieście istotnie nie było różnicy.
rymko napisał(a):Gdybym wiedział, że będziesz kwestionował ten fakt, pewnie zrobiłbym pomiar – dla Twojej satysfakcji.
rymko napisał(a):Nie wiem po co zdejmować i nakładać opony 3-4 razy
rymko napisał(a):O co chodzi z "oponami tego samego typu", bo może to nie były opony tego samego typu ?
rymko napisał(a):I tu się grubo mylisz kolego przyrównując ocenę natężenia dźwięku i prędkości. Jak już wspomniałem, głośność jest jednostką logarytmiczną, a prędkość liniową, więc zmiany są kolosalne – to po prostu fizyka. Na różnych asfaltach to przepaść w ocenie tych wartości!
[/quote]rymko napisał(a):Maciej Loret napisał(a):No, ale skoro niczego nie trzeba szukać, to poproszę o podanie głośności opon Continental Sport Contact3 w rozmiarze 195/40/16.
Może jednak założysz opony przewidziane do M6
rymko napisał(a):To dla kogo ten poradnik?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6