Korozja / rdza
przegląd okresowy to jedno a przegląd na perforację nadwozia to druga sprawa
- Od: 13 lip 2010, 22:48
- Posty: 25
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: M6 GJ 2.0 BENZYNA 165 2013, Sky Energy
przegląd na perforację karoserii powinien być robiony automatycznie przez ASO przy każdym pełnym okresowym przeglądzie, przynajmniej raz w roku,powinien być wliczony w cenę, potwierdza go dodatkowa pieczątka w prawym górnym rogu ( przynajmniej tak było u mnie)
by utrzymać gwarancję na karoserię, należy wykonać raz w roku jej przegląd i nie trzeba serwisować całego auta ( tak robię teraz, karoseria w ASO, pozostałe rzeczy okresowe robi mi Jaksa )
akja serwisowa na nadkola to jedno, rudy w podwoziu to zupełnie inna rzecz. Pytanie – czy karoseria to też podwozie?
radzę wszystkim dokładnie obejrzeć spód auta....
by utrzymać gwarancję na karoserię, należy wykonać raz w roku jej przegląd i nie trzeba serwisować całego auta ( tak robię teraz, karoseria w ASO, pozostałe rzeczy okresowe robi mi Jaksa )
akja serwisowa na nadkola to jedno, rudy w podwoziu to zupełnie inna rzecz. Pytanie – czy karoseria to też podwozie?
radzę wszystkim dokładnie obejrzeć spód auta....
- Od: 31 gru 2007, 16:39
- Posty: 527
- Skąd: Olsztyn
- Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM
skubiszek napisał(a):o ile w Audi Tiptronic spisuje się dobrze o tyle multitronic to porażka... zawiecha aluminium nie wróży nic dobrego, ja myślałem o A8 tak z 2002 końcowa seria w starej budzie, jak zobaczyłem cene wahaczy wybrałem Mazdę zdecydowanie...
Ale Ty mówisz o 8-letnim Audi A8, a ja o maks. 3-letnim. Skoro M6 w Niemczech latają po 300 tkm w ciągu 3-5 lat, to ile taka 8-letnia A8 ma nakulane? To co się dziwić że skrzynia pada przy takiej mocy silnika, zwłaszcza, że to auto mogło mieć już trzech właścicieli po drodze... Zresztą w linku który zapodałem jest właśnie tiptronic.
Pozdor Myjk
najlepsza opcja... Accord iCTDi... mnie niestety nie było stać, musiałem ogrodzić działkę pozabezpieczać i lać fundamenty pod dom... no i nie mogłem dołożyć tych 10-13 tys do Accorda niestety... a kusiło, wiem natomiast że za rok lub dwa taki Accord zagości w rodzinie
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
Yapa napisał(a):nawet 3-letnie audi z 300 tkm to niezły generator kosztów. ale cóż, każdy jeździ tym na co go stać
O ile samochody takie jak Passat czy M6 czy nawet Audi A6 są wołami roboczymi i służą głównie do pracowania na siebie, tak w przypadku A8 jest już wprost przeciwnie. Takiego auta nie kupuje się nowego, żeby nim harować. ergo przelot 130 tkm może być jak najbardziej prawdziwy przy 3/4-letnim aucie. Zresztą Audi od dawna ma globalną bazę wpisów -- nie to co Mazda. Siłą rzeczy wpakowanie się na minę też jest trudniejsze i nadal uważam, że w takim aucie podzespoły są dużo trwalsze niż klasie M6.
Pozdor Myjk
To może wrócę do tematu rdzy 
Wspominaliście, że mazda daje 12 lat gwarancji na nadwozie.
Czy zatem można dokonać naprawy zardzewiałych nadkoli
w ASO? ( auto z 2003 roku, mam książkę serwisową, przeglądy prowadzone do końca)
Może znacie jakiegoś godnego polecenia blacharza/lakiernika w Krakowie?
Wspominaliście, że mazda daje 12 lat gwarancji na nadwozie.
Czy zatem można dokonać naprawy zardzewiałych nadkoli
w ASO? ( auto z 2003 roku, mam książkę serwisową, przeglądy prowadzone do końca)
Może znacie jakiegoś godnego polecenia blacharza/lakiernika w Krakowie?
- Od: 20 cze 2010, 19:13
- Posty: 97
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 GG LF
mawa napisał(a):Czy zatem można dokonać naprawy zardzewiałych nadkoli
w ASO? ( auto z 2003 roku, mam książkę serwisową, przeglądy prowadzone do końca)
Przeczytaj, co było napisane wcześniej, m.in. Yapa wyjaśnił przejrzyście: viewtopic.php?p=1782697#p1782697
Pozdor Myjk
mawa napisał(a):hm, w mojej książce serwisowej są wpisy od początku,
potem brakuje 'karosserie-inspektion' w 4 i 5 roku serwisowania.
W 6-tym (przegląd z 22.10.2009) jest kontrola. Ciekawe czy to wystarczy.
może to być powód do odmowy. ale nie musi, skoro podbili i wzięli kasę to chyba coś to znaczy. spróbuj
- Od: 31 gru 2007, 16:39
- Posty: 527
- Skąd: Olsztyn
- Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM
ja mam w książce inspekcję nadwozia co dwa lata ostatnia 17.11.2008r,. i wypadało by że teraz w listopadzie była by kolejna.. jest szansa???
edit
jestem po rozmowie z Mazda Słupsk- Pan sprawdził mi VIN, moją 6 nic nie boli, nie została objęta akcją serwisową ponieważ tego nie wymaga, na nadkolach mam lekkie ślady rudej- takie kropki i zapytałem o to – owszem to wpadka Mazdy ale polecił sam zakonserwować tylko nadwozie. Przy okazji potwierdziłem przebieg itp bo wg VIN była serwisowana w Mazdzie Ralf Mintel w DE
edit
jestem po rozmowie z Mazda Słupsk- Pan sprawdził mi VIN, moją 6 nic nie boli, nie została objęta akcją serwisową ponieważ tego nie wymaga, na nadkolach mam lekkie ślady rudej- takie kropki i zapytałem o to – owszem to wpadka Mazdy ale polecił sam zakonserwować tylko nadwozie. Przy okazji potwierdziłem przebieg itp bo wg VIN była serwisowana w Mazdzie Ralf Mintel w DE
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6