Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Wojtek » 30 sty 2013, 18:07

kopeczek napisał(a):Czy przyczyną tego hałasu może być kończący się czynnik chłodniczy?

raczej brak oleju w ukladzie...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kopeczek » 30 sty 2013, 20:40

A olej nie jest nabijany z czynnikiem.? Gość który nabija klime powinien też uzupełnić olej.? Dobrze myślę?
Czynnik chłodniczy zawiera w sobie środki smarujace? Czy olej uzupełnia się w inny sposób?
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 11:45
Posty: 69
Auto: Mazda 6 sport kombi 2,0 MZR 2008

Postprzez dobrzyn22 » 30 sty 2013, 21:51

kopeczek napisał(a):Czy przyczyną tego hałasu może być kończący się czynnik chłodniczy?

jak czynnika będzie za mało to klima powinna nie wystartować(poza tym ubywanie czynnika = odczuwalny spadek wydajności klimy)

A olej nie jest nabijany z czynnikiem.?

jest
Czynnik chłodniczy zawiera w sobie środki smarujace?

sam w sobie nie zawiera,dlatego jest osobno podawane ile "wchodzi" do układu czynnika i ile oleju.
Byla nabijana rok temu.

to zapewne była również sprawdzana...a klimę powino się serwisować(dobijać/sprawdzać) co ok. 2 lata, więc ja bym raczej szukał przyczyny gdzie indziej(sprężarka/jej łożyska/ itp)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5227 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez tyler_durden » 8 lut 2013, 04:55

Witam

Mam pytanie odnosnie rurek do a/c przeciekaja mi w kilku miejscach (tak przynajmniej mechanik mi powiedzial) ,pytanie to skad moge zamowic takie rurki ? one sa robione na wymiar bo tez ktos mi tak powiedzial ,czy poprostu kupuje gotowca

z gory dzieki
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2012, 03:43
Posty: 8
Skąd: Evesham GB
Auto: Mazda 6 ts2 2.0 diesel 2004r

Postprzez dobrzyn22 » 8 lut 2013, 21:46

przenoszę do istniejącego wątku.

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5227 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Goth » 18 kwi 2013, 17:49

Witam,
dzisiaj zauważyłem, że pomimo wciśnięcia przycisku klimy, zapala się napis na wyświetlaczu, ale sprężarka w ogóle się nie uruchamia. Jeszcze jakieś 2 tygodnie temu, przy niskich temp. wszystko śmigało normalnie (żeby osuszyć kabinę z wilgoci). Dzisiaj chciałem się trochę schłodzić i zonk :/
Czytałem gdzieś, że w Mazdach przy zbyt małej ilości czynnika, sprężarka w ogóle się nie uruchomi. Czy to może być problemem? Czy może szykować już portfel na jakąś konkretną naprawę?
Zna ktoś dobry warsztat od klimy z Wrocławia lub okolic (rejon Oleśnicy) ?
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2012, 13:01
Posty: 117 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: była: Mazda 6 kombi, 2003r, 2.0 benzyna + LPG
jest: Citroen C5, 2.0HDi 163KM, 2011
będzie ....?

Postprzez dobrzyn22 » 18 kwi 2013, 21:48

tym razem łączę z istniejącym wątkiem – nast.razem będzie od razu zamykany (nie jesteś nowy na forum i zasady powinny być Ci dobrze znane)
Goth napisał(a):w Mazdach przy zbyt małej ilości czynnika, sprężarka w ogóle się nie uruchomi.

zgadza się
Czy to może być problemem?

może...
Czy może szykować już portfel na jakąś konkretną naprawę?

a skąd niby ktoś ma to wiedzieć <co?>
Goth napisał(a):Zna ktoś dobry warsztat od klimy z Wrocławia lub okolic (rejon Oleśnicy) ?

zapytaj w odpowiednim dziale:
viewforum.php?f=36
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5227 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Goth » 19 kwi 2013, 13:55

A czy w Maździe jest jakiś specjalny filtr do klimy, który się co jakiś czas wymienia? Czy tylko normalny kabinowy?

Czy warto zapłacić za odgrzybianie jonizatorem?
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2012, 13:01
Posty: 117 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: była: Mazda 6 kombi, 2003r, 2.0 benzyna + LPG
jest: Citroen C5, 2.0HDi 163KM, 2011
będzie ....?

Postprzez dobrzyn22 » 19 kwi 2013, 15:18

Goth napisał(a):Czy tylko normalny kabinowy?

<ok>
Goth napisał(a):Czy warto zapłacić za odgrzybianie jonizatorem?

moim zdaniem nie. Na rynku masz dostępne specjalne spraye do oczyszczania klimy, ew. pianki do natrysku w kanały wentylacyjne(a właściwie to na parownik)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5227 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Berrt » 28 kwi 2013, 17:49

Witam,
poszukuję oznaczenia przekaźnika klimatyzacji. Ten który miałem się upalił i potrzebuję dobrać nowy, ale nie wiem czy to co było, było oryginalne. Oznaczenie tego co wymontowałem to B115 Imasen 2J31.
Na przewodzie do sprężarki (sprzęgła elektromagnetycznego) ktoś testował "druciarstwo" i nie mam pewności co do tego przekaźnika.
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2013, 21:48
Posty: 31
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (RF5C) 136KM 2003r

Postprzez kwiryta » 2 maja 2013, 18:03

Witam serdecznie,
jestem na forum nowicjuszem, więc z góry przepraszam za niezgrabność w poruszaniu się na stronie.
Oto mój problem: robiłem dziś standardowe wymiany (filtry, olej, klima). Po uzupełnieniu odczynnika i oleju klimatyzacja przy włączaniu strasznie"rzęzi" (bardzo dziwny jakby gardłowy dźwięk słyszalny bardzo mocno w kabinie, ledwo na zewnątrz) a towarzyszy temu potężny spadek w obrotach na biegu jałowym (ok. 400-500), odczuwalny nawet na kierownicy. Przy jeździe czuć wyraźne szarpanie. Załamka po prostu. Bez klimy wszystko ok. Dodam, że madzię mam od ok. miesiąca i śmigała mi do tej pory bezproblemowo na klimie i bez.
Co to u licha może być?
W warsztacie wszystko było przy klimie robione przy mnie – nie mam żadnych zastrzeżeń do obsługi.
Pozdrawiam.
kwiryta
 

Postprzez xws2 » 2 maja 2013, 21:24

Witam
Podłączam się do tematu, po dodaniu czynnika do klimy pojawił się u mnie dokładnie taki sam problem. Przed załadowaniem czynnika było ok tzn. klima nie chłodziła tak jak powinna ale auto jeździło normalnie a tu nagle szarpanie i spadek mocy w momencie gdy to się dzieje wyraźnie słychać dziwne rzężenie od strony sprężarki :( Przy wyłączonej klimie nie zauważyłem problemów ze spadkiem mocy. W warsztacie gdzie to robiłem stwierdzili że może to powód iż klima długo nie chodziła może za jakiś czas ten problem a jak nie to zapraszają serdecznie na minąć ale jakoś nie mogę w to uwierzyć. Zastanawiam się czy czasem nie dodali za dużo czynnika i teraz dzieje się coś takiego :(
Pozdrawiam
xws2
 

Postprzez klajgus » 2 maja 2013, 21:30

ten dźwięk to taki jak by ci gołębia gdzieś w nawiewach zamknęli?? :) ja taki miałem tez po napełnieniu klimy, problemy z obrotami i mocą przy przyspieszaniu tez był, okazało się ze gościu po prostu za dożo czynnika załadował do układu , po zmianie warsztatu i prawidłowym napełnieniu wszytko wróciło do normy, sprawdź na tym "paragonie" co automat wypluł ile czynnika ci załadowali, jak dobrze pamiętam to powinno być coś okolu 430
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez kwiryta » 2 maja 2013, 21:42

Dzięki za odpowiedzi. Po przejrzeniu tematów, upuściłem nieco odczynnika z zaworów i jest raczej ok. (żadnych dźwięków udaru ze sprężarki :) ). W sobotę jadę do magików, żeby podpięli i sprawdzili stan odczynnika. Powinno zdaje się być 460 g.
Pozdrawiam
kwiryta
 

Postprzez xws2 » 2 maja 2013, 22:01

Też dziękuję za pomoc. Niestety jestem w pracy i dopiero za miesiąc mogę coś zdziałać i sprawdzić. Może za miesiąc samo się naprawi :)
Pozdrawiam
xws2
 

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 15 maja 2013, 20:46.
Powód: usunięte na prośbę autora

Postprzez Berrt » 9 maja 2013, 05:16

Berrt napisał(a):Witam,
poszukuję oznaczenia przekaźnika klimatyzacji. Ten który miałem się upalił i potrzebuję dobrać nowy, ale nie wiem czy to co było, było oryginalne. Oznaczenie tego co wymontowałem to B115 Imasen 2J31.


Wygląda na to że te cyfry pod napisem Imasen to chyba kod daty produkcji lub coś takiego.
Kupiłem kompletną skrzynkę z bezpiecznikami i żaden z przekaźników nie pasuje oznaczeniem do tych w mojej.
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2013, 21:48
Posty: 31
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (RF5C) 136KM 2003r

Postprzez kopeczek » 12 maja 2013, 18:01

Witam wszystkich. Mam nieszczelność w klimatyzacji a dokładniej mam wyciek przy osuszaczu. Czy ten element sie wymienia?
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 11:45
Posty: 69
Auto: Mazda 6 sport kombi 2,0 MZR 2008

Postprzez Rumbler » 20 maja 2013, 15:24

Witam wszystkich.
Również podzielę się swoimi niezbyt pozytywnymi doświadczeniami odnośnie klimy.
Kupiłem Mazdę 6 1.8 benzyna z 2004 jakiś miesiąc temu, okazało się że jeden z przewodów klimatyzacji był dziurawy. Oddałem do spawania + czyszczenie + napełnienie. Po odebraniu samochodu miałem wrażenie, że klima owszem działa, ale słabo. Kilka dni później pojechałem w trasę po około 300km zacząłem słyszeć wspominane już tu metaliczne rzężenie spod maski. Poszła sprężarka, przed wymiana chciałem uratować dopiero co napełniany czynnik więc pojechałem go odessać – było tylko 110g!

Mam pytanie, czy możliwe jest że w serwisie odwalili fuszerkę i doładowali tylko 110g i czy to mogło spowodować uszkodzenie kompresora, czy czynnik mógł uciec po awarii sprężarki?

I drugie, ponieważ byłem w trasie kupiłem od razu w pobliżu używany kompresor, więc stary uszkodzony mi został – pytanie czy opłaca się go regenerować i sprzedać czy lepiej się go pozbyć w inny sposób?

I trzecie, po zmianie kompresora trzeba sprawdzić, czy będzie konieczne płukanie układu – czy ktoś może mi polecić dobry serwis klimatyzacji w okolicy Warszawy (Bemowo).

Pozdrawiam

Kontynuując temat:
Okazało się, że sprężarka była zatarta w związku z tym trzeba płukać układ + wymienić osuszacz. Koszt około 750zł.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2013, 11:25
Posty: 9
Auto: Mazda 6 III Kombi Skyactiv-G AT 165 KM

Postprzez meter89 » 21 maja 2013, 18:23

Witam
Mam problem z klimatyzacją w swojej mazdzie. Po nabiciu klimy ta dalej nie chłodzi. W warsztacie powiedziano mi, że nie mogą wejść z komputera na klimę, pozatym wszędzie indziej mieli dojście. Po wciśnięciu przycisku A/C uruchamiają się wentylatory, natomiast w kabinie nie czuć żadnego efektu (oprócz minimalnego spadku obrotów w momencie samego wciśnięcia włącznika od klimy). Czy jest taka możliwość, że jeśli włączają się wentylatory- sprężarka moze nie działać? Jeśli chodzi o przewody dochodzące do sprężarki to jeden jest gorący a drugi chłodny (nie bardzo zimny). Czy w obec tego wina leży po stronie sprężarki?? czy raczej jest to problem z elektryką?
Początkujący
 
Od: 21 maja 2013, 18:10
Posty: 21 (0/1)
Auto: Mazda 6 121 KM 2.0 diesel
rok prod 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6