Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji
Nie znalazłem tematu pasującego do mojego problemu, więc gdyby takowy istniał to przepraszam. Miało być przyjemnie i bezproblemowo, i rzeczywiście po przesiadce z Laguny do Mazdy w końcu czuję, że jeżdżę samochodem a nie amfibią
Ale z tym bezproblemowo to nie do końca. Na sam początek padł napinacz paska klinowego a przez to sprężarka od klimy. Początek znajomości i 1000 złotych extra. No jednak nie boli aż tak, bo auto w świetnym stanie, 100% bezwypadek, lakier idealny, 2002 rok i 130000km przebiegu – autentyk!. Dobra, przejdę do rzeczy. Przy wolnej, miejskiej jeździe, na postoju, przy toczeniu się w korku słychać jak co chwilę na kilka sekund włącza się wentylator. Włącza i wyłącza. Ostatnio nie było gorąco więc klima miała lekko, ale teraz jest ciepło i zauważyłem, że właśnie przy wolnej jeździe klima praktycznie nie działa, niby leci zimne powietrze, ale w aucie jest sauna, nawet jak ustawię na 15 stopni. Przypuszczam, że ma to związek z tym wentylatorem. W trasie, przy dłuższej i szybkiej jeździe chłodzi dobrze. Jest nabita i wymieniona jest sprężarka. Coś czytałem o jakimś nieszczęsnym sterowniku wentylatora, ale nie wiem czy to dotyczy mojego auta. Aha, klimatronic i silnik diesla.
-
franczi
Najczęstszy problem to po prostu zapchany filtr kabinowy. Sprawdź go, będziesz mieć jedną rzecz z głowy. Znajduje się on za schowkiem, w białej obudowie, pod klapką.
To nie filtr, 3 tygodnie temu, po zakupie był robiony kompletny przegląd silnika, wymienione oleje, filtry, paski. Sprawdziłem, filtr kabinowy jest czysty.
-
franczi
Witam!
To mój drugi post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość. Kupiłem niedawno Mazdę 6 ( 2007, diesel 2.0, 143 Km, klima auto – działająca) i jak to na początku musi być jakiś problem. Wymieniłem filtry( kabinowy też), oglądam sobie auto i zauważyłem wycieki z układu klimatyzacji. Pojechałem do serwisu mazdy i tam mechanior ( takie szybkie oględziny )poświecił UV i wyszło, że cieknie układ klimatyzacji: na połączeniu na rurce ( lewa strona przy chłodnicach), na dole chłodnicy klimy ( z prawej i lewej strony przy rurkach , z lewej nawet bąbelki widać ) ,że jakaś rurka pod filtrem powietrza do wymiany i na połączeniu ze sprężarką też wyciek.W sumie do wymiany chłodnica, jakaś rurka pod filtrem i O-ringi na łączeniach + nabicie i robocizna, tak, że cena kosmos. W tym UV auto wyglądało jak ranny Predator -tak świeciło na zielono
. Będąc w szoku zapytałem ile taka naprawa kosztować będzie, więc jak mi odpowiedzieli pojawił sie kolejny szok. Powiem tyle, że za samą chłodnicę ( oryg. ) chcą 2.400 . Reszta już nie ważna. Ale do brzegu. Po wyjściu z serwisu i ochłonięciu zastanawia mnie jedno: czy wycieki w tylu miejscach naraz to norma ? Że w jednym to rozumiem – życie, ale w tylu??? Nie wiem kiedy klima była nabijana, ale zakładając , że ktoś tam nabił za dużo czynnika mogło to spowodować "rozsadzenie " układu klimy? Rzecz trzeba naprawić, OK, tylko pytam szanownych forumowiczów, czy mają jakieś sugestie co do przyczyny takiego stanu rzeczy ? Dodam tylko, że klima chodzi, chłodzi ( na razie ) , nic nie brzęczy , nie stuka. Zgłupiałem.
To mój drugi post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość. Kupiłem niedawno Mazdę 6 ( 2007, diesel 2.0, 143 Km, klima auto – działająca) i jak to na początku musi być jakiś problem. Wymieniłem filtry( kabinowy też), oglądam sobie auto i zauważyłem wycieki z układu klimatyzacji. Pojechałem do serwisu mazdy i tam mechanior ( takie szybkie oględziny )poświecił UV i wyszło, że cieknie układ klimatyzacji: na połączeniu na rurce ( lewa strona przy chłodnicach), na dole chłodnicy klimy ( z prawej i lewej strony przy rurkach , z lewej nawet bąbelki widać ) ,że jakaś rurka pod filtrem powietrza do wymiany i na połączeniu ze sprężarką też wyciek.W sumie do wymiany chłodnica, jakaś rurka pod filtrem i O-ringi na łączeniach + nabicie i robocizna, tak, że cena kosmos. W tym UV auto wyglądało jak ranny Predator -tak świeciło na zielono
- Od: 8 wrz 2012, 20:06
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 kombi
(GG) 2.0 diesel 105kW/143KM
rocznik 2007
Christos napisał(a):Dodam tylko, że klima chodzi, chłodzi ( na razie ) , nic nie brzęczy , nie stuka.
sprawdz temperature w wywiewie...
moze te wycieki sa jakies stare?
inaczej ... przy tylu uszkodzeniach nie miala by prawa dzialac
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Witam,
ostatnio mnie również dopadł problem z klimą. Jakieś 2 miesiące temu klimatyzacja zaczęła słabo pracować – praktycznie nie chłodziła. Pojechałem do serwisu uzupełnić czynnik chłodzący. Podczas sprawdzenia działania wystąpił problem – nie włączała się sprężarka. Pomiary wykazały, że nie dostaje sygnału włączenia (brak napięcia). Po wyjęciu i włożeniu bezpiecznika wszystko zaczęło działać. Jakiś tydzień później problem się powtórzył i od tamtej pory zaczął występować coraz częściej.
Sprawdzony czujnik ciśnienia – jest ok. Sprawdzone połączenia na kostkach – też wszystko ok.
Obecnie klima praktycznie nie działa. Po włączeniu przyciskiem startują wentylatory, ale sprężarka (a właściwie sprzęgło) nie dostaje napięcia. Czasem po dłuższej jeździe (około 1h) nagle klima zaczyna działać. Jak już załapie to działa bez problemu – można ją wyłączać, włączać i za każdym razem sprężarka startuje. Działanie kończy się po wyłączeniu silnika. Od następnego rozruchu znowu loteria.
Ma ktoś jakiś pomysł ?
pzdr
ostatnio mnie również dopadł problem z klimą. Jakieś 2 miesiące temu klimatyzacja zaczęła słabo pracować – praktycznie nie chłodziła. Pojechałem do serwisu uzupełnić czynnik chłodzący. Podczas sprawdzenia działania wystąpił problem – nie włączała się sprężarka. Pomiary wykazały, że nie dostaje sygnału włączenia (brak napięcia). Po wyjęciu i włożeniu bezpiecznika wszystko zaczęło działać. Jakiś tydzień później problem się powtórzył i od tamtej pory zaczął występować coraz częściej.
Sprawdzony czujnik ciśnienia – jest ok. Sprawdzone połączenia na kostkach – też wszystko ok.
Obecnie klima praktycznie nie działa. Po włączeniu przyciskiem startują wentylatory, ale sprężarka (a właściwie sprzęgło) nie dostaje napięcia. Czasem po dłuższej jeździe (około 1h) nagle klima zaczyna działać. Jak już załapie to działa bez problemu – można ją wyłączać, włączać i za każdym razem sprężarka startuje. Działanie kończy się po wyłączeniu silnika. Od następnego rozruchu znowu loteria.
Ma ktoś jakiś pomysł ?
pzdr
Raven
Diganoza klimy według opisu w serwisówce czyli zwarcie do masy pinu ze złącza za schowkiem i obserwacja mrugania lampki (zdaje się) nawiewu szyby przedniej. Jednym z przycisków klimy przełącza się na podgląd błędów bieżących i zapamiętanych. W obu przypadkach u mnie żadnych błędów nie było.
pzdr
pzdr
Raven
Witam wszystkich to moj pierwszy post wiec prosze o wyrozumialosc. Problem pojawil sie dzis rano lub wczesniej tylko tego nie zauwazyłem. Rano mialem zaparowane szyby w mojej 6 wiec wlaczylem klime by szybciej je odparowawc. W tedy zauwazylem, ze sprezarka sie zalacza i po chwili wylacza po jakichs 20 sekundach ponownie wlacza i dziala przez 4 sekundy i wylacza i tak w kolko. Dodam jeszcze, ze temperatura na zewnatrz to 3 stopnie Celcjusza jesli ma to jakies znaczenie. Klimatyzacja jest manualna. Prosze o odpowiedz. Pozdrawiam.
- Od: 6 maja 2012, 17:46
- Posty: 14
- Auto: mazda 6 sport 2.5
rok produkcji 2010
manualna skrzynia biegów, wersja angielska.
maciek83 napisał(a): Problem pojawil sie dzis rano lub wczesniej tylko tego nie zauwazyłem.
raczej to drugie
klima nigdy nie dziala przez caly czas...
ps. masz PW
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Witam,
ostatnio mnie również dopadł problem z klimą. Jakieś 2 miesiące temu klimatyzacja zaczęła słabo pracować – praktycznie nie chłodziła. Pojechałem do serwisu uzupełnić czynnik chłodzący. Podczas sprawdzenia działania wystąpił problem – nie włączała się sprężarka. Pomiary wykazały, że nie dostaje sygnału włączenia (brak napięcia). Po wyjęciu i włożeniu bezpiecznika wszystko zaczęło działać. Jakiś tydzień później problem się powtórzył i od tamtej pory zaczął występować coraz częściej.
Sprawdzony czujnik ciśnienia – jest ok. Sprawdzone połączenia na kostkach – też wszystko ok.
Obecnie klima praktycznie nie działa. Po włączeniu przyciskiem startują wentylatory, ale sprężarka (a właściwie sprzęgło) nie dostaje napięcia. Czasem po dłuższej jeździe (około 1h) nagle klima zaczyna działać. Jak już załapie to działa bez problemu – można ją wyłączać, włączać i za każdym razem sprężarka startuje. Działanie kończy się po wyłączeniu silnika. Od następnego rozruchu znowu loteria.
Ma ktoś jakiś pomysł ?
Sam sobie odpowiem
Jestem już po naprawie. Winowajcą okazał się przewód biegnący między sprężarką klimy a przekaźnikiem – nie kontaktował. Znalezienie tego kosztowało niestety 3 godziny pracy elektryka, no ale w końcu działa

Raven
Witam,
Mam problem z regulacją temperatury w autku. Jak ustawie min. temp. (15 st) to potem niezależenie od ustawienia temp. leci zimne powietrze, aż przekręcę na maksa temp. (29 st) to znowu niezależnie od ustawienia grzeje. To czy klima jest włączona czy nie nic nie zmienia (chłodzenie działa). Wydaje mi się, że to może być termometr, który z tego co wiem jest obok kierownicy, pytanie jak się do niego najłatwiej dostać i jaki to termometr (termopara, termistor czy jeszcze coś innego).
A może miał ktoś podobny problem?
Mam problem z regulacją temperatury w autku. Jak ustawie min. temp. (15 st) to potem niezależenie od ustawienia temp. leci zimne powietrze, aż przekręcę na maksa temp. (29 st) to znowu niezależnie od ustawienia grzeje. To czy klima jest włączona czy nie nic nie zmienia (chłodzenie działa). Wydaje mi się, że to może być termometr, który z tego co wiem jest obok kierownicy, pytanie jak się do niego najłatwiej dostać i jaki to termometr (termopara, termistor czy jeszcze coś innego).
A może miał ktoś podobny problem?
-
krystek44
Witam,
U mnie przy właczonej klimatyzacji i dodawaniu gazu klima dziwnie hałasuje(piszczy, gwiżdże) Jak się wyłączy to wszytko ok. Byla nabijana rok temu. Czy przyczyną tego hałasu może być kończący się czynnik chłodniczy?
U mnie przy właczonej klimatyzacji i dodawaniu gazu klima dziwnie hałasuje(piszczy, gwiżdże) Jak się wyłączy to wszytko ok. Byla nabijana rok temu. Czy przyczyną tego hałasu może być kończący się czynnik chłodniczy?
- Od: 15 lut 2009, 11:45
- Posty: 69
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2,0 MZR 2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6