Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez franczi » 18 sie 2012, 14:06

Nie znalazłem tematu pasującego do mojego problemu, więc gdyby takowy istniał to przepraszam. Miało być przyjemnie i bezproblemowo, i rzeczywiście po przesiadce z Laguny do Mazdy w końcu czuję, że jeżdżę samochodem a nie amfibią :) Ale z tym bezproblemowo to nie do końca. Na sam początek padł napinacz paska klinowego a przez to sprężarka od klimy. Początek znajomości i 1000 złotych extra. No jednak nie boli aż tak, bo auto w świetnym stanie, 100% bezwypadek, lakier idealny, 2002 rok i 130000km przebiegu – autentyk!. Dobra, przejdę do rzeczy. Przy wolnej, miejskiej jeździe, na postoju, przy toczeniu się w korku słychać jak co chwilę na kilka sekund włącza się wentylator. Włącza i wyłącza. Ostatnio nie było gorąco więc klima miała lekko, ale teraz jest ciepło i zauważyłem, że właśnie przy wolnej jeździe klima praktycznie nie działa, niby leci zimne powietrze, ale w aucie jest sauna, nawet jak ustawię na 15 stopni. Przypuszczam, że ma to związek z tym wentylatorem. W trasie, przy dłuższej i szybkiej jeździe chłodzi dobrze. Jest nabita i wymieniona jest sprężarka. Coś czytałem o jakimś nieszczęsnym sterowniku wentylatora, ale nie wiem czy to dotyczy mojego auta. Aha, klimatronic i silnik diesla.
franczi
 

Postprzez Mandey » 18 sie 2012, 14:36

Najczęstszy problem to po prostu zapchany filtr kabinowy. Sprawdź go, będziesz mieć jedną rzecz z głowy. Znajduje się on za schowkiem, w białej obudowie, pod klapką.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez franczi » 18 sie 2012, 15:05

To nie filtr, 3 tygodnie temu, po zakupie był robiony kompletny przegląd silnika, wymienione oleje, filtry, paski. Sprawdziłem, filtr kabinowy jest czysty.
franczi
 

Postprzez dobrzyn22 » 18 sie 2012, 15:25

łączę z istniejącym wątkiem
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5227 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez zetek » 26 sie 2012, 09:51

Jedź i sprawdź czy masz czynnik. umnie uciekał UWAGA przez zaworki od napełniania !!!!!!!!!!!! i to tylko wtedy kiedy było goraco i klima miała większe ciśnienie. A ile wogóle nabili tobie tej klimy ???????
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Christos » 8 wrz 2012, 21:35

Witam!
To mój drugi post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość. Kupiłem niedawno Mazdę 6 ( 2007, diesel 2.0, 143 Km, klima auto – działająca) i jak to na początku musi być jakiś problem. Wymieniłem filtry( kabinowy też), oglądam sobie auto i zauważyłem wycieki z układu klimatyzacji. Pojechałem do serwisu mazdy i tam mechanior ( takie szybkie oględziny )poświecił UV i wyszło, że cieknie układ klimatyzacji: na połączeniu na rurce ( lewa strona przy chłodnicach), na dole chłodnicy klimy ( z prawej i lewej strony przy rurkach , z lewej nawet bąbelki widać ) ,że jakaś rurka pod filtrem powietrza do wymiany i na połączeniu ze sprężarką też wyciek.W sumie do wymiany chłodnica, jakaś rurka pod filtrem i O-ringi na łączeniach + nabicie i robocizna, tak, że cena kosmos. W tym UV auto wyglądało jak ranny Predator -tak świeciło na zielono :| . Będąc w szoku zapytałem ile taka naprawa kosztować będzie, więc jak mi odpowiedzieli pojawił sie kolejny szok. Powiem tyle, że za samą chłodnicę ( oryg. ) chcą 2.400 . Reszta już nie ważna. Ale do brzegu. Po wyjściu z serwisu i ochłonięciu zastanawia mnie jedno: czy wycieki w tylu miejscach naraz to norma ? Że w jednym to rozumiem – życie, ale w tylu??? Nie wiem kiedy klima była nabijana, ale zakładając , że ktoś tam nabił za dużo czynnika mogło to spowodować "rozsadzenie " układu klimy? Rzecz trzeba naprawić, OK, tylko pytam szanownych forumowiczów, czy mają jakieś sugestie co do przyczyny takiego stanu rzeczy ? Dodam tylko, że klima chodzi, chłodzi ( na razie ) , nic nie brzęczy , nie stuka. Zgłupiałem.
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2012, 20:06
Posty: 8
Auto: Mazda 6 kombi
(GG) 2.0 diesel 105kW/143KM
rocznik 2007

Postprzez Wojtek » 8 wrz 2012, 21:48

Christos napisał(a):Dodam tylko, że klima chodzi, chłodzi ( na razie ) , nic nie brzęczy , nie stuka.

sprawdz temperature w wywiewie...
moze te wycieki sa jakies stare?
inaczej ... przy tylu uszkodzeniach nie miala by prawa dzialac ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Christos » 11 wrz 2012, 11:36

No właśnie przestała działać :( . Wycieki nie są stare, bo gołym okiem widać w jednym miejscu jak się bąbelki wydostają , tak więc cóż.... Provident i do warsztatu :| Życie
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2012, 20:06
Posty: 8
Auto: Mazda 6 kombi
(GG) 2.0 diesel 105kW/143KM
rocznik 2007

Postprzez Christos » 15 wrz 2012, 10:13

Klima zrobiona. Wymiana chłodnicy, kilku o-ringów na łączeniach rurek, sprawdzenie szczelności i nabicie i ......działa. Zobaczymy jak długo.. . Koszt -prawie 1 tys.
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2012, 20:06
Posty: 8
Auto: Mazda 6 kombi
(GG) 2.0 diesel 105kW/143KM
rocznik 2007

Postprzez piotrole » 25 wrz 2012, 10:10

Witam,
ostatnio mnie również dopadł problem z klimą. Jakieś 2 miesiące temu klimatyzacja zaczęła słabo pracować – praktycznie nie chłodziła. Pojechałem do serwisu uzupełnić czynnik chłodzący. Podczas sprawdzenia działania wystąpił problem – nie włączała się sprężarka. Pomiary wykazały, że nie dostaje sygnału włączenia (brak napięcia). Po wyjęciu i włożeniu bezpiecznika wszystko zaczęło działać. Jakiś tydzień później problem się powtórzył i od tamtej pory zaczął występować coraz częściej.
Sprawdzony czujnik ciśnienia – jest ok. Sprawdzone połączenia na kostkach – też wszystko ok.
Obecnie klima praktycznie nie działa. Po włączeniu przyciskiem startują wentylatory, ale sprężarka (a właściwie sprzęgło) nie dostaje napięcia. Czasem po dłuższej jeździe (około 1h) nagle klima zaczyna działać. Jak już załapie to działa bez problemu – można ją wyłączać, włączać i za każdym razem sprężarka startuje. Działanie kończy się po wyłączeniu silnika. Od następnego rozruchu znowu loteria.
Ma ktoś jakiś pomysł ?
pzdr
Raven
Początkujący
 
Od: 9 gru 2007, 23:05
Posty: 15 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2005

Postprzez zetek » 25 wrz 2012, 20:06

Samodiagnoza przeprowadzona????????????????????
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez piotrole » 26 wrz 2012, 08:44

Tak, zero błędów.
Raven
Początkujący
 
Od: 9 gru 2007, 23:05
Posty: 15 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2005

Postprzez zetek » 26 wrz 2012, 22:06

A tak z ciekawości w jaki sposób ???????????????????????
Mam nadzieję, że nie żadnym testerem diagnostycznym ???????????
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez piotrole » 27 wrz 2012, 09:50

Diganoza klimy według opisu w serwisówce czyli zwarcie do masy pinu ze złącza za schowkiem i obserwacja mrugania lampki (zdaje się) nawiewu szyby przedniej. Jednym z przycisków klimy przełącza się na podgląd błędów bieżących i zapamiętanych. W obu przypadkach u mnie żadnych błędów nie było.
pzdr
Raven
Początkujący
 
Od: 9 gru 2007, 23:05
Posty: 15 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2005

Postprzez maciek83 » 4 paź 2012, 18:02

Witam wszystkich to moj pierwszy post wiec prosze o wyrozumialosc. Problem pojawil sie dzis rano lub wczesniej tylko tego nie zauwazyłem. Rano mialem zaparowane szyby w mojej 6 wiec wlaczylem klime by szybciej je odparowawc. W tedy zauwazylem, ze sprezarka sie zalacza i po chwili wylacza po jakichs 20 sekundach ponownie wlacza i dziala przez 4 sekundy i wylacza i tak w kolko. Dodam jeszcze, ze temperatura na zewnatrz to 3 stopnie Celcjusza jesli ma to jakies znaczenie. Klimatyzacja jest manualna. Prosze o odpowiedz. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2012, 17:46
Posty: 14
Auto: mazda 6 sport 2.5
rok produkcji 2010
manualna skrzynia biegów, wersja angielska.

Postprzez Wojtek » 4 paź 2012, 21:14

maciek83 napisał(a): Problem pojawil sie dzis rano lub wczesniej tylko tego nie zauwazyłem.

raczej to drugie ;)
klima nigdy nie dziala przez caly czas...


ps. masz PW
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez piotrole » 17 paź 2012, 14:25

Witam,
ostatnio mnie również dopadł problem z klimą. Jakieś 2 miesiące temu klimatyzacja zaczęła słabo pracować – praktycznie nie chłodziła. Pojechałem do serwisu uzupełnić czynnik chłodzący. Podczas sprawdzenia działania wystąpił problem – nie włączała się sprężarka. Pomiary wykazały, że nie dostaje sygnału włączenia (brak napięcia). Po wyjęciu i włożeniu bezpiecznika wszystko zaczęło działać. Jakiś tydzień później problem się powtórzył i od tamtej pory zaczął występować coraz częściej.
Sprawdzony czujnik ciśnienia – jest ok. Sprawdzone połączenia na kostkach – też wszystko ok.
Obecnie klima praktycznie nie działa. Po włączeniu przyciskiem startują wentylatory, ale sprężarka (a właściwie sprzęgło) nie dostaje napięcia. Czasem po dłuższej jeździe (około 1h) nagle klima zaczyna działać. Jak już załapie to działa bez problemu – można ją wyłączać, włączać i za każdym razem sprężarka startuje. Działanie kończy się po wyłączeniu silnika. Od następnego rozruchu znowu loteria.
Ma ktoś jakiś pomysł ?


Sam sobie odpowiem ;P
Jestem już po naprawie. Winowajcą okazał się przewód biegnący między sprężarką klimy a przekaźnikiem – nie kontaktował. Znalezienie tego kosztowało niestety 3 godziny pracy elektryka, no ale w końcu działa <jupi>
Raven
Początkujący
 
Od: 9 gru 2007, 23:05
Posty: 15 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2005

Postprzez krystek44 » 11 sty 2013, 16:22

Witam,
Mam problem z regulacją temperatury w autku. Jak ustawie min. temp. (15 st) to potem niezależenie od ustawienia temp. leci zimne powietrze, aż przekręcę na maksa temp. (29 st) to znowu niezależnie od ustawienia grzeje. To czy klima jest włączona czy nie nic nie zmienia (chłodzenie działa). Wydaje mi się, że to może być termometr, który z tego co wiem jest obok kierownicy, pytanie jak się do niego najłatwiej dostać i jaki to termometr (termopara, termistor czy jeszcze coś innego).

A może miał ktoś podobny problem?
krystek44
 

Postprzez dobrzyn22 » 11 sty 2013, 22:20

przenoszę do istniejącego wątku
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5227 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kopeczek » 30 sty 2013, 11:52

Witam,
U mnie przy właczonej klimatyzacji i dodawaniu gazu klima dziwnie hałasuje(piszczy, gwiżdże) Jak się wyłączy to wszytko ok. Byla nabijana rok temu. Czy przyczyną tego hałasu może być kończący się czynnik chłodniczy?
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 11:45
Posty: 69
Auto: Mazda 6 sport kombi 2,0 MZR 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6