Strona 28 z 30

PostNapisane: 17 paź 2013, 21:44
przez brencik
..
tomek-waw napisał(a):Chyba jedynie profilem opony <diabełek>

NIe tlyko, mozna też wielkościa samej felgi

PostNapisane: 6 lis 2013, 12:05
przez mortens
A czy dzieki tym opcją moge ustawić Zasieg paliwa w zbiorniku ale GAZU ??? Bo mi komputer cały czas pokazuje ----- i nic nie moge z tym zrobić :/ Jakaś instrukcja :D?

Re: Ukryte opcje komputera "trip computer" i jego obsługa

PostNapisane: 6 lis 2013, 12:24
przez bula6595
komputer pokładowy nigdy nie pokaże ci spalania gazu

PostNapisane: 6 lis 2013, 16:52
przez mortens
Spalanie gazu ?? o dziwo jesli chodzi o to to pokazuje mi :P Ale nie pokazuje mi ZASIĘGU :)

Re: Ukryte opcje komputera "trip computer" i jego obsługa

PostNapisane: 6 lis 2013, 17:07
przez bula6595
sory zgadza sie mów błąd :D zasięgu ci nie pokaże bo pewnie masz autko na rezerwie paliwa poza tym zasięg oblicza od ilości paliwa w baku /średnie spalanie. ten komputer nie zna ilości paliwa w zbiorniku gazu bo i komputer od gazu ma często z tym problemy :D ale zasięg musisz liczyć sobie sam na małym liczniku i spalanie z dystrybutora ja tak robię i wiem że za 113 robię 430 km :) zaśieg jasny i klarowny

PostNapisane: 6 lis 2013, 21:11
przez mortens
No to pozostaje mi liczyc tak jak dotąd :) U mnie prostoa rachuba sprawdzona juz troche wiec 10l/100km :P przy lżejszej jezdzie i do 9 zejdzie ;p

Re: Ukryte opcje komputera "trip computer" i jego obsługa

PostNapisane: 9 lis 2013, 23:36
przez NIEBO!
Wszyscy już wiemy o opcjach -15 ... +15% żeby komputer pokazywał właściwsze spalanie. Ale może te błędy wynikają tez z tego:
matthies napisał(a):mi budzik zawyża (względem GPS oczywiście) o 6 km/h, bez względu czy jadę 20 czy 140
JohnnyB napisał(a):Podobnie u mnie, 6-7 km przy sugerowanych przez producenta kołach.

No i teraz nasuwa się koleje pytanie ... skoro przekłamane jest spalanie... przekłamana prędkość ( bo u mnie to samo – przekłamanie jest o 6-7km/h vs GPS ) czyli przy 60km/h około 10% to może przekłamany jest też przebieg? 10% to dużo moim zdaniem ... przy przebiegu 100 000km auto ma dopiero 90 000km? Ciekawe jak to jest ... <oczy> Czy to są osobne komputery od prędkości i od dystansu i spalania czy wszystko jakoś w bardziej lub mniej uwikłany sposób powiązane i z pływakiem itd...

PostNapisane: 10 lis 2013, 02:04
przez matthies
chyba trochę za bardzo popłynąłeś fantazją ;)
komputery liczą wszystko cyfrowo, a cyferblat mamy raczej analogowy. Nie łączyłbym tych dwóch elementów zbyt blisko. Tym bardziej, że prędkość jest niby celowo przez producentów zawyżana.
Inna sprawa, jak ktoś założy odpowiednio duże koła, może wyrównać prędkość rzeczywistą (GPS) z prędkością wskaźnika hehe

PostNapisane: 10 lis 2013, 10:03
przez NIEBO!
matthies napisał(a): chyba trochę za bardzo popłynąłeś fantazją ;)
Możliwe <lol> <glupek2> <lol>

matthies napisał(a): a cyferblat mamy raczej analogowy.
Analogowo to jest to tylko przedstawiane... myślę, że nie ma to nic wspólnego z analogiem. Zliczane są pewnie obroty koła z czujnika "drogi". Zazwyczaj jest to kilka impulsów na obrót koła. Już same zliczanie impulsów to proces cyfrowy, dalej na pewno obróbka cyfrowa, bo nie wyobrażam sobie tego inaczej, a to, że wychyla się wskazówka poprzez silniczek krokowy czy z komputera byłby podawany sygnał na wyświetlacz to już zupełnie inna bajka. Dla człowieka łatwiej odczytuje się "analogowo" Jest to szybsze... łatwiej zaobserwować tendencje rosnące czy malejące, dlatego jest to tak zorganizowane. Nie chciałbym na pewno mieć prędkości czy obrotów przedstawianych w formie cyferek :P To samo tyczy wszelkich nastaw np w radio... kiedyś wiadomo były potencjometry, i trymery do strojenia. Znamy jednak wady tanich potencjometrów i niestabilności temperaturowe tych elementów. Więc teraz mimo że mamy "analogowe" gałeczki to już od samego początku są to sygnały cyfrowe pochodzące choćby z impulsatora. Ale wróćmy do tematu. Myślisz, że liczone są impulsy i poprawnie obliczona droga... odliczanie czasu raczej powinno być dokładne więc nie doszukiwałbym się tutaj powstawania niedokładności. Jeśli zatem Twoim zdaniem droga nie może być przekłamana, aż tak to prędkość też nie powinna ... no chyba, że zrobili to tak:
liczymy impulsy i na podstawie pewnej stałej obliczamy drogę (poprawnie) i to wysyłamy do licznika kilometrów.
Na podstawie wcześniej wyliczonej przebytej drogi w określonym czasie wyliczamy prawidłową prędkość, ale dla "bezpieczeństwa" do wyniku dodajemy 6 i to wysyłamy do prędkościomierza ;P Trochę dziwne acz możliwe.
matthies napisał(a):Inna sprawa, jak ktoś założy odpowiednio duże koła, może wyrównać prędkość rzeczywistą (GPS) z prędkością wskaźnika hehe
Jeśli masz rację z drogą to w takim przypadku już na pewno taki pacjent ma przekłamany przebieg ;P

PostNapisane: 10 lis 2013, 12:34
przez brencik
Mi na kołach 17" pokazuje ze przejechałem 200km a wg GPS i to mam 210km a to ze względu na obwód opony któreo system w aucie nie uwzględnia. Szybkośc za to wtedy mi się na liczniki zgadza z GPSem bo na 16" jest zawyzona.

Re: Ukryte opcje komputera "trip computer" i jego obsługa

PostNapisane: 10 lis 2013, 17:31
przez NIEBO!
No ja od niedawna mam navi i teraz dopiero to zauważyłem – zawyżanie na zimowych kołach. Sprawdzę latem jak zmienię koła na 17''. Zastanawiam się też z jaką dokładnością są rozstawiane słupki na autostradzie ... może po tym zobaczę czy mi liczy poprawnie drogę gdzie na prostym odcinku od słupka do słupka np na odcinku 2km :D

Re: Ukryte opcje komputera "trip computer" i jego obsługa

PostNapisane: 2 mar 2014, 03:26
przez pelo24
nie wiem czy we właściwym wątku pytam ale czy w angliku da się zmienić spalanie z mil na kilometry??? Moje spalanie to 16.5L na 100 mil przy normalnej jezdzie czy to mało czy dużo jakie mogą byc przyczyny mechaniczne oraz jak to przeliczyć na litry w kilometrach ?

Re: Ukryte opcje komputera "trip computer" i jego obsługa

PostNapisane: 2 mar 2014, 11:58
przez dobrzyn22
nawet w tym wątku masz odpowiedź...
wisiu napisał(a):
Sajmon napisał(a):Witam.Mam pytanie.Czy mozliwa jest zmiana ustawien w trip computer.Chodzi mi o parametry ktore sie wyswietlaja.Mam M6 diesel 2003r wersja angielska i wszystko przeliczane jest w litrach na mile.Czy mozna to jakos zmienic,zeby pokazywane bylo na kilometry??Z gory dzieki za pomoc :)




Nie można niestety. <glupek2>



więcej też tu:
viewtopic.php?f=60&t=47647&hilit=mile+na+kilometry <czytaj>

Re: Ukryte opcje komputera "trip computer" i jego obsługa

PostNapisane: 29 mar 2014, 22:06
przez em_dzej
AloHa

Pytanko mam , co się da poprzestawiać w poliftach z poziomu "trip kompa"
da się np wyłączyć brzęczyk pasów ,zostawiając jednocześnie migającą kontrolkę :)
Jest gdzieś lista funkcji dla polifta ?? ??

Re: Ukryte opcje komputera "trip computer" i jego obsługa

PostNapisane: 31 maja 2014, 20:13
przez abudabdi
kod
58 -to czujnik obecności pasażera w fotelu
<spoko> <spoko> <spoko> <spoko>

PostNapisane: 4 cze 2014, 10:43
przez Koniu25
Szukam i nie mogę znaleźć...
Czy jest możliwość korektky wskazówki poziomu paliwa w zbiorniku? Wydaje się, że za szybko zapala się rezerwa.
Remaining pokazuje 140km, a na wskazówce bardzo głębokie 0 i kontorlka świeci się już przez 60km. Wlać można na full ok. 54 litrów.

PostNapisane: 4 cze 2014, 13:58
przez abudabdi
jedynie podgiąć pływak innej niema

Re: Ukryte opcje komputera "trip computer" i jego obsługa

PostNapisane: 4 cze 2014, 20:10
przez Wojtek
jest :P
Można skorygować wskazówkę w zegarach... ;)
Szybciej i pewniej... współczuję komuś dobierać sie do pompy w baku <szok>

Re: Ukryte opcje komputera "trip computer" i jego obsługa

PostNapisane: 4 cze 2014, 21:25
przez kubsztyk
W jaki sposób? Bo u mnie po zatankowaniu na full wskazówka wychodzi 1mm ponad skalę.

Re: Ukryte opcje komputera "trip computer" i jego obsługa

PostNapisane: 4 cze 2014, 21:58
przez Wojtek
Rozbierasz zegary i wchodzisz w ukryte funkcje... Tam masz sprawdzenie każdego wskażnika... Dalej już tylko poprawiasz pozycję wskazówkina jej osi...
Uwaga! Zadanie to jest bardzo niebezpieczne dla zegarów... Proszę dokładnie zapoznać się z tematem <faja>