Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bieski » 27 sty 2014, 23:07

ZGRDenis napisał(a): silnik działa jak marzenie

No chyba nie, jak się kontroli zapalają. Wg. mnie świecący DPF nie zapowiada niczego fajnego.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez matthies » 27 sty 2014, 23:11

kurcze sorry wielkie, nawet nie zauważyłem że caps był włączony :P
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez ZGRDenis » 27 sty 2014, 23:13

DPFa wystarczy przepalić – to akurat normalne w aucie z przebiegiem 150tyś. Jeśli ktoś mało jeździł to normalne że się zawalił i trzeba go będzie teraz przepalić. Co do kontrolek: właśnie zamówiłem sobie z tej aukcji interfejs http://allegro.pl/elm-327-mini-bluetoot ... 82433.html przyda się nawet jeśli jutro auto będzie działać poprawnie. Postaram się dać znać co i jak :D
Początkujący
 
Od: 26 sty 2014, 15:43
Posty: 9
Auto: Mazda 6, 2.0 Diesel (143KM) RF-7J, 2006r. Sedan

Postprzez bieski » 27 sty 2014, 23:19

ZGRDenis napisał(a):DPFa wystarczy przepalić

ehhh, zatem życzę powodzenia i żeby po wypaleniu było wszystko ok.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez ZGRDenis » 1 lut 2014, 21:21

po odmrożeniu zniknął błąd, intefejs przyszedł i w komputerze był jeden błąd symbolizujący awarie sondy lambda, ale kontrolki już się nie świecą. Wszystko w porządku :)
Początkujący
 
Od: 26 sty 2014, 15:43
Posty: 9
Auto: Mazda 6, 2.0 Diesel (143KM) RF-7J, 2006r. Sedan

Postprzez Wilomek » 31 mar 2014, 20:53

Witam,
Mam podobny problem. podczas jazdy po wjechaniu do miasta zaświeciły się kontroli (silnika i trakcji)
Po podpięciu do komputera wyskoczyły błędy P015402 oraz U2023 Po wykasowaniu na razie nie powróciły, ale odnoszę wrażenie, że silnik jakoś inaczej pracuje.
Podobno pierwszy to sonda lambda a 2 czujnik ABS
Początkujący
 
Od: 5 paź 2013, 20:47
Posty: 4
Auto: Mazda 5 2006 2.0 (143 KM)

Postprzez michnik5 » 1 maja 2014, 23:32

Witam.
Tak jak u innych urzytkownikow spotkal mnie zaszczyt z kontrolkami. P0101 czyli przeplywomierz oraz c1119.
Przeplywke wymienilem na uzywke, dalej blad sie wyswietla. Pala sie check engine i track control. Czasem jak pojezdze po nie rownej, wyboistej drodze kontrolki gasna i jest ok do czasu. Nastepnego ranka odpalam samochod, po doslownie 500m wjezdzam na rondo skrecam w lewo i dzien dobry. Lampki juz sie swieca. Czyscil egr , wymienilem go takze na uzywke, i juz nie mam pomyslow. Pomoze ktos z tym fantem cos zrobic?
michnik5
 

Postprzez sound » 26 maja 2014, 23:55

Podpinam się pod temat świecących kontrolek tj. Zapalają się Check Engine i (TCS i DSC)
wymieniłem na używane selenoidy(elektrozawory) w układzie EGR – wszystkie działają prawidłowo, wymieniłem na używany EGR, także działa lepiej jak stary, sprawdzony został układ szczelności przepływu powietrza w układzie EGR pomiędzy zaworkami i samym EGR-em a błąd P0401 jak się pojawiał tak się pojawia... walczę z tym od roku czasu. Mój diagnosta też zaczyna już sie poddawać.

Zakupiłem sobie ELM 327 mini i po zczytaniu błędów uzyskałem takie wyniki :
standardowo P0401 ... oto zapis zczytanego błędu przy pomocy telefonu:

Kod: Zaznacz cały
*****
meta-info header:Error Codes
file version:1
type:5
time:1401118218619
name:Trouble Codes
codes:P0401,C3F03,
codes_p:
codes_raw:NOTSUPPORTED7F037843010401
codes_p_raw:4700
*****
Error Codes
P0401
Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected
Vehicle speed (Speed) 61 km/h
PIDs supported [21 – 40] 00100000000000000000000000000000
Intake air temperature (IAT) 35 °C
Engine coolant temperature (ECT) 87 °C
Fuel Rail Pressure (diesel, or gasoline direct inject) (FRP2) 250.0 kPa
MAF air flow rate (MAF) 31.32 g/s
Calculated engine load value (EngineLoad) 16.47 %
Engine RPM (RPM) 1695 rpm
Intake manifold absolute pressure (MAP) 118.0 kPa



C3F03




===================
Pending Codes

Raw values
Error Codes NOTSUPPORTED7F037843010401
Panding Codes 4700


Ręce mi już opadają ... ma ktoś jakieś pomysły ? przeczytałem już chyba wszystko na forum o tych błędach ale czy mam wymienić wszystkie podzespoły ? chyba nie HELP ! :|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2011, 13:27
Posty: 13 (1/0)
Auto: Mazda 6, 2.0 kombi SKYACTIV-G, 165KM 6MT

Postprzez smile » 27 maja 2014, 19:09

DTC P0401

EGR flow insufficient detected

DETECTION CONDITION
• The PCM monitors the difference between the target air amount and intake air amount while the EGR system is operating. If the difference between the target air amount and the intake air amount is less than the threshold, the PCM determines that there is a malfunction in the EGR system.
Diagnostic support note
• MIL illuminates if PCM detects above malfunction condition in two consecutive drive cycles or in one drive cycle while DTC for the same malfunction has been stored in PCM.
• PENDING CODE is available if PCM detects the above malfunction condition during first drive cycle.
• FREEZE FRAME DATA is available.
• DTC is stored in the PCM memory.
POSSIBLE CAUSE
• Vacuum hose malfunction
• EGR valve malfunction
• EGR boost sensor malfunction
• EGR gasket malfunction
• PCM malfunction


Jeżeli wyeliminowałeś wszystkie inne możliwości i jesteś tego pewny na 100%, wymień PCM :P
W załączeniu procedura diagnostyki <nauka>
Załączniki
p0401.pdf
P0401
(12.96 KiB) Pobrane 275 razy
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez adamoz » 28 maja 2014, 09:39

Ostatnio przytrafił mi się identyczny problem. Dodatkowo czasem zaczyna migać kontrolka DPF i silnik przechodzi w tryb awaryjny. DPF zapala się zupełnie losowo i gaśnie po wyłączeniu silnika. Ogólnie obserwacja jest taka, że TCS i DSC zapalają się od razu przy odpaleniu silnika a wcześniej nie było żadnych objawów. Podejrzenie padło na instalacje elektryczną. U miejscowego mechanika podłączyłem auto pod "zwykły" komputer, błędy wykasował i stwierdził, że wyskoczyły z powodu błędu komputera (za niskie napięcie). Zmierzyliśmy napięcie akumulatora i ładowanie i wyszło: 13,5V, ładowania chwilowo brak. Dodanie gazu nie powoduje zwiększenia ładowania. Oczywiście po ruszeniu i przejechaniu może kilometra kontrolki zapaliły się ponownie. Udałem się tym razem do miejscowego elektryka i według niego alternator działa poprawnie i polecił mi jechać do ASO żeby sczytać błędy firmowym komputerem. Zauważył tylko, że przy odpalaniu napięcie spada do 10V. Według mnie to może powodować wyskakiwanie błędów i wszystko kręci się wokół alternatora. Mam zamiar sam ponownie dokonać pomiarów ładowania lepszym miernikiem. Ktoś wie jakie powinny być wartości i czy w ogólne podążam dobrym tropem?

Dopisano 28 maja 2014, 20:52:

szybki update:
Zmierzyłem napięcie 14.1V. Po odpięciu klamry akumulatora błędy zniknęły. Przejechałem 10 kilometrów i podczas jazdy znowu świeci się TCS+DSC. Ponowny pomiar napięcia 14.1V. Kilka prób z akumulatorem, błędy nie kasują się jak poprzednio przy odpięciu klamry, w międzyczasie zapala się DPF i gaśnie. Ładowanie zmierzone na poziomie 3.5A. Zwiększenie obrotów silnika powoduje lekki spadek napięcia na akumulatorze.
Początkujący
 
Od: 28 lis 2012, 10:38
Posty: 20 (0/1)
Auto: Mazda 6 GY 2006 143KM DPF

Postprzez Janusz626 » 7 lip 2014, 16:33

Ma ktoś lekarstwo na bolączki związane z błędem P0107 ale w RF7J w GH?
Na wolnych obrotach przez chwilę podcisnienie spada do -0.8 bara a czasem na moment do -1 bara. Normalnie jest okolo -0.4 tak pokazuje Torque, wiadomo że jak błąd wywali to silnik wchodzi w tryb serwisowy i nie da się jeździć.
Ma ktoś na ten błąd jakieś podpowiedzi co robić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez bieski » 7 lip 2014, 16:38

Janusz626 napisał(a):Ma ktoś na ten błąd jakieś podpowiedzi co robić?

To:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 03400.html

pomoże?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Janusz626 » 7 lip 2014, 17:23

Przestudiowalem juz euroesi, nic nowego. Wszystko niby ok, kabelki czy połączenia z ECU czy napięcia pracy czujnika.
Dopisze ze założyłem już drugi czujnik ze szrotu i niestety bez zmian, taka sama sytuacja. Gdy silnik się rozgrzeje i stanę na światłach puszcze sprzęgło na luzie to podcisnienie drastycznie rośnie i wywala błąd, dobrze że torque sam kasuje błędy ale co z tego jak on ciągle powraca, pomaga trzymanie wciśniętyego sprzęgła ale to bez sensu.
W zeszłym roku również miałem przygodę z P0107 ale jakoś historia powróciła po roku czasu. Wtedy pomógł demontaż i czyszczenie EGR i przepustnicy razem z przepływomierzem, teraz tylko przemyłem przepływomierz i wymieniłem uszczelkę bo troszkę luźna była, oczywiście nie pomogło. Rano zabiorę się do ponownego czyszczenia EGR i przepustnicy, podejrzewam że przepustnica za bardzo domyka kolektor i stąd takie spore podcisnienie, a może EGR....


EDIT.
Po czyszczeniu EGRa przepustnicy i przepływki pojawił się błąd P0400 -Brak sygnału zwrotnego EGR.bPo wymianie zaworu EGR na inny ze szrotu błąd P0400 zniknął, natomiast P0107 ponownie się pojawił... podmiana przepływki nic nie zmienia... podmienie ponownie BOOST SENSOR na inny, zobaczymy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Benek01 » 10 lip 2014, 11:42

U mnie przy ruszaniu (delikatnym) tak samo przy hamowaniu miga TCS ten samochodzik.
Nie zawsze ale coraz częściej. Nawet w korku jadę wcisnę sprzęgło a TCS pomiga sobie kilka razy.
Nie mogę zlokalizować przyczyny tego. Komp. błędów nie wykazuje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2010, 11:13
Posty: 31
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 6 GG /CD Active 2,0/121 KM/2007r
Mazda 3 bpe

Postprzez Janusz626 » 12 lip 2014, 21:10

Czujnik BOOST SENSOR juz wymieniony, zanim znalazłem czujnik zdążyłem zapchac DPF, kontrolka tylko świeciła nie mrugała całe szczęście, błędu PDF nie było na Torque .
Od zapalenia się kontrolki DPF musiałem pokonać jeszcze Kilkadziesiąt kilometrów, po włożeniu sprawnego czujnika filtr wypalał się znaaacznie dłużej, po kilku minutach kontrolka DPF zgasła a filtr dopalil się już do końca. Wszystko wróciło do normy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez mick » 21 wrz 2014, 17:15

Witam mam pytanie co mogą oznaczać takie błędy czy jak bardzo mogą być konieczne i kosztowne do naprawy ? kontrolka check engine zapala mi się raz na 15 odpaleń auta i świeci przez następne kilka odpaleń. większość to problemy z komunikacją czy to może być jakiś czujnik ?

Kod: U0121 – Utrata komunikacji z modułem sterowania ABS
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Kod: U0073 – błąd magistrali komunikacyjnej CAN
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Kod: U0155 – Utrata komunikacji z modułem sterowania tablicą rozdzielczą
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
Kod: U1900 – Brak komunikatu CAN z PCM
Moduł: Tablica przyrządów
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Lampa wyładowcza dużej intensywności z prawej strony
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Lampa wyładowcza dużej intensywności z lewej strony
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł układu SRS
Kod: C1119 – Błąd sygnału wejściowego TCS w skrzynce rozdzielczej
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
Kod: C1956 – błąd sygnału czujnika kąta obrotu koła kierownicy
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
Kod: U1900 – Usterka magistrali komunikacji CAN – błąd odbioru
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
Kod: U2516 – Wykryte usterki CAN zestawu wskaźników.
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez Janusz626 » 21 wrz 2014, 17:17

Przetarta wiązka przewodów w peszlu ...? Użyj szukajki ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez mick » 21 wrz 2014, 17:58

A możesz mi powiedzieć co to jest wg Ciebie peszel ? bo wg mnie to taka plastikowa rurka ochraniająca/maskująca przewody. A jeżeli tak to gdzie ona może się znajdować albo mówisz o szukajce to chodzi ci o tą na forum ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez volf31 » 23 wrz 2014, 17:27

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2008, 14:36
Posty: 96 (1/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: 6 2.0 MZR-CD 136KM 2004 GY
121 (B) 50KM 2001

Postprzez budrys_pl » 30 wrz 2014, 22:40

Witam Wszystkich.
Od tygodni jestem posiadaczem Mazdy 6 z 2004 roku no i już ma pierwszy problem...
Tak jak w temacie zapalają mi się kontrolki check engine + tcs. Dwu minutowy reset odłączenia klemy na akumulatorze pomaga na jakieś 70 km.
Dodatkowo zauważyłem, iż cieknie mi jakiś płyn po prawej stronie od silnika(spływa z plastikowej osłony silnika) Siłą dedukcji i szukania okazało się ,iż to płyn chłodzący. Co najciekawsze przed zakupem miałem wymieniany cały rozrząd, wiec istnieje podejrzenie, że po prostu uszczelka pod pompą wody lub jakieś opaski są nieszczelne.
Dziś kupiłem płyn + uszczelniacz i zobaczymy czy wyciek będzie mniejszy.

Mam do was pytanie: Czy ubywający płyn chłodniczy + kapanie może powodować włączanie się tych dwóch kontrolek (check engine _ tcs) ?
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2014, 22:31
Posty: 2
Auto: Mazda 6 2.0 121KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6