Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji
u mnie na wyjściu z nawiewu środkowego temp prawie 5 stopni ( wg ostatniej kwietniowej wizyty w ASO ) . Wczoraj też jechałem przez Kraków między 13:00 a 15:00 i dzisiaj lekkie przeziębienie ;] we wnętrzu auta przyjemne 20 stopni to dla mazdy żaden problem. Coś u Ciebie jest nie tak.
- Od: 1 mar 2011, 17:51
- Posty: 120
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.
Hubix napisał(a):A ile ma być tego czynnika w sumie? 450g czy 470g ? Ja mam nabite 450g.
LHD – kierownica z lewej – 470g
RHD – angol – 430g
Hubix napisał(a):Chłodzi słabo, wczoraj w Krakowie przy upałach klima niewydalała.
no to teraz wiesz dlaczego...

do tego olej 150cm3
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Witam,
Mnie też dopadła usterka rurki pod filtrem powietrza. 2 dni temu rurke wymieniłem. Klima nabita – 470 g R 134a + 150g oleju. W warsztacie po nabiciu z wylotów leciało powietrze ok. 7 st. C ( klimatronic ustawiony na 15 st, na zewnątrz było ok. 23).
Dzisiaj na dłuuugiej trasie ( 1100 km) klima zachowowywała się bardzo dziwnie ( na zewnątrz 22-27 stopni) :
Po załaczeniu sprężarki było czuć wyraźne, mocniejsze obciążenie silnika- to zrozumiałe- z wylotów leciało zimne powietrze tylko przez około 15-20 sekund, potem przerwa- jakieś 1-2 minuty -czuć było temperaturę jak na zewnątrz, potem znowu zimne przez kilka, kilkanaście sekund i tak w kółko.
Co może być przyczyną takiego zachowania??
Mnie też dopadła usterka rurki pod filtrem powietrza. 2 dni temu rurke wymieniłem. Klima nabita – 470 g R 134a + 150g oleju. W warsztacie po nabiciu z wylotów leciało powietrze ok. 7 st. C ( klimatronic ustawiony na 15 st, na zewnątrz było ok. 23).
Dzisiaj na dłuuugiej trasie ( 1100 km) klima zachowowywała się bardzo dziwnie ( na zewnątrz 22-27 stopni) :
Po załaczeniu sprężarki było czuć wyraźne, mocniejsze obciążenie silnika- to zrozumiałe- z wylotów leciało zimne powietrze tylko przez około 15-20 sekund, potem przerwa- jakieś 1-2 minuty -czuć było temperaturę jak na zewnątrz, potem znowu zimne przez kilka, kilkanaście sekund i tak w kółko.
Co może być przyczyną takiego zachowania??
Błędy sprawdzone??????????? Wygląda jak by znowu brakowało czynnika lub było go za dużo i rozłączało klime
Ostatnio edytowano 18 cze 2012, 20:44 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego poprzedzającego posta...
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego poprzedzającego posta...
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
Wojtek napisał(a):Hubix napisał(a):A ile ma być tego czynnika w sumie? 450g czy 470g ? Ja mam nabite 450g.
LHD – kierownica z lewej – 470g
RHD – angol – 430gHubix napisał(a):Chłodzi słabo, wczoraj w Krakowie przy upałach klima niewydalała.
no to teraz wiesz dlaczego...![]()
do tego olej 150cm3
Czyli kończąc i jednocześnie aby była to informacja dla wszystkich:
wersja Europejska:
CZYNNIK: 454g
GAZ: 16ml
FIOLET: 5ml
Ja mam nabite do wersji ang:
czynnik: 434g
GAZ: 16ml
FIOLET: 5ml
Hubix napisał(a):Wojtek napisał(a):do tego olej 150cm3
wersja Europejska:
GAZ: 16ml
Domyślam się, że w połączeniu z wydrukiem załączonym na tej stronie, to 'gazem' jest olej.
Tylko jak to się ma do informacji Wojtka o 150 cm3 (=150 ml)?
Zakładając, że odzyskało się z układu 10 ml (=x) oleju to czy do czynnika nie powinno się domieszać 150 -x?
Chyba, że zakładamy jakąś wartość która jest nie do odzyskania (=y) i mamy do dodania 150 -x -y?
Tylko ile pod y należy podstawić zakładając (że układ nie był nieplanowo rozszczelniany)?
- Od: 29 mar 2011, 22:51
- Posty: 18
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 143KM DPF 2007 hatchback
Witam wszystkim, jestem tutaj nowy, także proszę oo wyrozumiałość. Niedawno pojawił się u mnie problem, tak mi się przynajmniej wydaję, z klimatyzację – wersja automatyczna. Jest to dla mnie nowość, ponieważ co roku robię przegląd klimy, dobicie czynnika, wymiana oleju i czynnika UV – w tym roku również już mam serwis za sobą – a jakieś parę dni temu – pojawił mi się taki problem. Przy włączonej klimatyzacji na tryb "auto", jak zawsze zresztą – raz się włącza, raz nie, są nawet takie momenty, że nagle zaczyna lecieć ciepłe powietrze, po chwili znowu chłodne – ale jest jeszcze jeden niepokojący objaw – klimatyzacja się włącza – ale nie słychać tak jak zawsze pracującej sprężarki, tylko od razu włącza się na najwyższe obroty wentylator, z nawiewu leci chłodne powietrze, regulacja temperatury działa, pod samochodem, przy upałach od razu kałuża, także skrapla się prawidłowo. Zauważyłem też, że czasem jak się włącza sprężarka zaczyna coś jakby w niej pykać. Miał ktoś może podobny problem ? Czy to coś poważniejszego ? Mam nadzieje, że obejdzie się bez wymiany sprężarki, bo to przecież samobójstwo finansowe od razu
Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi i wiadomości. Dziękuje
- Od: 22 cze 2012, 13:45
- Posty: 2
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 6 2,0 Turbo Diesel, rok produkcji 2002, Kombi
Ja obstawiam wymianę łożyska w sprężarce. Polecam wizytę w serwisie zajmującym się wyłącznie klimatyzacjami samochodowymi
PS. wymiana całej sprężarki jest naprawdę ostatecznością po wielu zaniedbaniach i zaniechaniach pojawiających się problemów(znam np. osoby, które po kilku latach"budzą się" i chcieli by "ożywić" swoją klimę...a wtedy już jest za późno...)
PS. wymiana całej sprężarki jest naprawdę ostatecznością po wielu zaniedbaniach i zaniechaniach pojawiających się problemów(znam np. osoby, które po kilku latach"budzą się" i chcieli by "ożywić" swoją klimę...a wtedy już jest za późno...)
Czy jest ktoś w stanie powiedzieć jakie powinny być wartości wysokiego i niskiego ciśnienia czynnika w M6?
Rozumiem, że chodzi o ciśnienia przy załączonej klimatyzacji.
Więc wysokie jest zależne w dużym stopniu od temperatury zewnętrznej – przedział ok 6-15bar
Niskie przedział 0,5 – 3 bary
Więc wysokie jest zależne w dużym stopniu od temperatury zewnętrznej – przedział ok 6-15bar
Niskie przedział 0,5 – 3 bary
-
wujku150
Jaksa napisał(a):...
Tu w Warszawie mam "kozaków" od napraw klimatyzacji http://www.climateam.pl
Veni, vidi, vici
Polecam – od 3 tygodni w moim aucie panuje ZIMA
Ja dziaj też dobijałem. Miałem jak w zeszłym roku 285g. Wciąż mi tyle spada przez rok. Przy wykręcaniu zaślepki z zaworka psyknęło. Zawór sprawdzony i trzyma. Więc chyba zaślepka przy wkręcaniu go lekko wdusza. Małe wiertełko dziurka zrobiona głębsza i będe obserwował co dalej. Weszło 500g
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
Koledzy auto mam po małym puknięciu ale po zakupie klima działała. Po ponad roku przestała. Pojechałem do mojego mechanika na dobicie czynnika. Tam nie podobało się majstrom ciśnienie niskie i wysokie więc znaleźli źle podłączony wentylator. Wypychał powietrze zamiast zasysać chłodne z zewnątrz. Naprawiono to ale jest tak, że klima nie daje 6-7 stopni na wyjściu. Czuję, że chłodzi ale wg pomiaru jest za nisko. Co to może być?
pozdrawiam
tok5
tok5
tok5 napisał(a): Naprawiono to, ale jest tak, że klima nie daje 6-7 stopni na wyjściu. Czuję, że chłodzi ale wg pomiaru jest za nisko. Co to może być?
A jak z ciśnieniem na włączonej klimie
edit by Wojtek
prosze, nie przesadzaj ze znakami emocjonalnymi
czy sa dwa, czy dwadziescia, nie zmienia to wymowy wypowiedzi
ps. wiem, wiem przyzwyczajenie
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
zetek który filtr masz na myśli? Kabinowy wymieniałem zimą.
Ciśnienia nie podali mi ale nie podobało im się.
Nie był to serwis autoryzowany Mazdy ale stary serwis samochodowy z papierkami boscha. Jak na razie dają radę z moimi obydwoma Madziami.
Ciśnienia nie podali mi ale nie podobało im się.
Nie był to serwis autoryzowany Mazdy ale stary serwis samochodowy z papierkami boscha. Jak na razie dają radę z moimi obydwoma Madziami.
pozdrawiam
tok5
tok5
Tak chodziło mi o kaboniwy, a jeżeli nie podobało im się ciśnienie to należy znaleźć przyczyne. Czy tylko na małym ciśnieniu był problem czy tylko na dużym lub może na obu dwóch. powinni to sprawdzić i ocenic nie wydajną sprężarkę, do wymiany osuszacz lub zawór rozprężny. A błędy w klimatroniku sprawdzili (jeżeli masz klimatronika)
????????
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6