Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji
trzeba na diagnoze podjechac... najlepiej do warsztatu klimatyzacji...
moze kompresor siada... lub za molo oleju...
moze kompresor siada... lub za molo oleju...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Hmm to dziwne, skoro sprawdzali szczelnośc i wszystko było
a tak nagle bez żadnych objawów po dwóch dniach przestało chłodzic... Nie mniej jednak i tak będę musiał skoczyc do serwisu, dzięki 

- Od: 28 lut 2012, 23:17
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 2.0 136km
lamamodeon napisał(a):a tak nagle bez żadnych objawów po dwóch dniach przestało chłodzic...
niestety zdarza sie... zbyt male cisnienie sprawdzenia i nic nie pokaze...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
- Od: 26 lip 2011, 10:06
- Posty: 177
- Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium
ralfvip napisał(a):Jaki będzie odpowiedni termometr do pomiaru temperatury nawiewu z kratek?
jakikolwiek
mozna nawet uzyc takie samochodowe z zewnetrzna czujka...
przeciez tam nie ma nawet ujemnych temperatur
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Dzisiaj byłem w serwisie klimy i samego czynnika nabili 435g + olej i kontrast. Z układu odsączyli 200g i klima wcześniej działała choć nie tak jak teraz
ralfvip Mam podobny miernik jak na fotce z dość długą metalową sondą ok 15cm. Nie ma co szaleć z drogimi miernikami, jak błąd pomiarowy nawet tych najtańszych jest w tym przypadku pomijalny.
Przy temp. zew. 29C z kratek min schodziło do 5.0-5.2C
ralfvip Mam podobny miernik jak na fotce z dość długą metalową sondą ok 15cm. Nie ma co szaleć z drogimi miernikami, jak błąd pomiarowy nawet tych najtańszych jest w tym przypadku pomijalny.
Przy temp. zew. 29C z kratek min schodziło do 5.0-5.2C
ja mam pytanko odnośnie działania klimatyzacji
Mam walnięte dogrzewanie postojowe webasto i wyciągnąłem w zimie bezpiecznik aby się nie załączało.
Czy sprężarka klimy nie ma nic wspólnego z układem dogrzewania? Bo nie wiem czy jechać nabijać czy nie
rok temu wszystko było szczelne i sprawne, tylko nie wiem jak po tej usterce
Mam walnięte dogrzewanie postojowe webasto i wyciągnąłem w zimie bezpiecznik aby się nie załączało.
Czy sprężarka klimy nie ma nic wspólnego z układem dogrzewania? Bo nie wiem czy jechać nabijać czy nie
- Od: 30 lip 2009, 11:01
- Posty: 1112
- Auto: m6
Witam serdecznie. Ostatnio mam problemy z klimą przez pierwsze kilka minut chłodzi, później brak efektu. Sprężarka się załącza , pracują wentylatory. Pojechałem do magika od klimy – diagnoza : zapchana klimatyzacja! Co dalej robić? fachura chce zacząć wymieniać po kolei elementy układu: chłodnica z osuszaczem, później zawór. Później może coś jeszcze!!!!. Może ktoś miał już podobne doświadczenie z zapchanym układem? Pozdrawiam serdecznie 
Witam. Kilka dni temu w serwisie nabijano mi klime. Była pusta.
Po wszystkim klima działała. Działał wentylator od klimy. Nie było upałów wiec jej nie używałem.
po tygodniu gdy zrobiło się ciepło klima nie działa. nie załącza sie wentylator ani nie drgnie wskazówka od obrotomierza.
czy może być nieszczelny układ gdy na zaworkach ( wentyle) jak sprawdzałem jest ciśnienie? serwisant mówił że układ szczelny ale może kit mi wcisnął. jestem teraz za granicą więc z reklamacja daleko. może wydostać się chłodziwo a ciśnienie być w układzie?
pozdrawiam
Po wszystkim klima działała. Działał wentylator od klimy. Nie było upałów wiec jej nie używałem.
po tygodniu gdy zrobiło się ciepło klima nie działa. nie załącza sie wentylator ani nie drgnie wskazówka od obrotomierza.
czy może być nieszczelny układ gdy na zaworkach ( wentyle) jak sprawdzałem jest ciśnienie? serwisant mówił że układ szczelny ale może kit mi wcisnął. jestem teraz za granicą więc z reklamacja daleko. może wydostać się chłodziwo a ciśnienie być w układzie?
pozdrawiam
-
DarekZegarek
u mnie była podobna sytuacja...klima również chodziła ok. tygodnia od napełnienia w jednej ze stacji szybkiej obsługi...potem się okazało że:
nieszczelność była na tyle mała,że nawet udało się wytworzyć próżnię, jednak na tyle duża,że czynnik "uciekł" w ciągu tygodnia...(niekoniecznie całość-wystarczy tyle,żeby już sprężarka się nie załączyła).
Ale polecam Ci zacząć sprawdzanie od ilości nabitego czynnika,jak napisał Wojtek- jest to przyczyną większości problemów zaraz po napełnianiu...
nieszczelność była na tyle mała,że nawet udało się wytworzyć próżnię, jednak na tyle duża,że czynnik "uciekł" w ciągu tygodnia...(niekoniecznie całość-wystarczy tyle,żeby już sprężarka się nie załączyła).
Ale polecam Ci zacząć sprawdzanie od ilości nabitego czynnika,jak napisał Wojtek- jest to przyczyną większości problemów zaraz po napełnianiu...
Serwis klimatyzacji:
odzyskano 278g czynnika R134a
odzyskano 13ml oleju (chyba oleju)
V – 600s /79mbar
napełniono 457g czynnika
mam jeszcze na kwitku ze uzupełniono 10ml ... oleju chyba.
Klima co roku serwisowana.
Dodam ze wszyscy są zdziwieni ze w M6 wchodzi tylko 460/470 g czynnika – w polo, passacie kolo 700 albo wiecej.... dziwne...
Pozdro600
odzyskano 278g czynnika R134a
odzyskano 13ml oleju (chyba oleju)
V – 600s /79mbar
napełniono 457g czynnika
mam jeszcze na kwitku ze uzupełniono 10ml ... oleju chyba.
Klima co roku serwisowana.
Dodam ze wszyscy są zdziwieni ze w M6 wchodzi tylko 460/470 g czynnika – w polo, passacie kolo 700 albo wiecej.... dziwne...
Pozdro600
Dyzioo
Witam kolegów.
Mam problem z klimą, w środę po dłuższej trasie (wszystko było w porządku w trakcie jazdy) nagle przestało wiać zimne powietrze. Wczoraj (czwartek) jakieś dziwne odgłosy przy prawym przednim kole się pojawiły. Po oględzinach wyszło, że odgłosy pochodzą od kompresora. Dzisiaj jechałem do znajomego, żeby to obejrzał i zaczęło śmierdzieć sprzęgłem palonym. Chyba nie obejdzie się bez wymiany całego kompresora? Dużo jest z tym zachodu i czy potrzeba jakieś specjalne narzędzia?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Mam problem z klimą, w środę po dłuższej trasie (wszystko było w porządku w trakcie jazdy) nagle przestało wiać zimne powietrze. Wczoraj (czwartek) jakieś dziwne odgłosy przy prawym przednim kole się pojawiły. Po oględzinach wyszło, że odgłosy pochodzą od kompresora. Dzisiaj jechałem do znajomego, żeby to obejrzał i zaczęło śmierdzieć sprzęgłem palonym. Chyba nie obejdzie się bez wymiany całego kompresora? Dużo jest z tym zachodu i czy potrzeba jakieś specjalne narzędzia?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
- Od: 18 maja 2010, 20:36
- Posty: 5
- Auto: M6 GG 2002 2.0+LPG
dyzioo napisał(a):Serwis klimatyzacji:
odzyskano 278g czynnika R134a
odzyskano 13ml oleju (chyba oleju)
V – 600s /79mbar
napełniono 457g czynnika
mam jeszcze na kwitku ze uzupełniono 10ml ... oleju chyba.
Klima co roku serwisowana.
Dodam ze wszyscy są zdziwieni ze w M6 wchodzi tylko 460/470 g czynnika – w polo, passacie kolo 700 albo wiecej.... dziwne...
Pozdro600
Normalne i przez rok znowu oddzyskaja tyle ile napisałes bo w M6 tyle znika przez rok
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
Witam
Wczoraj nabijałem klimę, i ku zaskoczeniu wszystkich wewnątrz było tylko 12g czynnika. W M6 podobno w ciągu roku ubywa do 10%. Sprawdzono fioletem szczelność, póki co brak wycieków, ale za 2 tygodnie mam się zgłosić celem weryfikacji stanu gazu i jego ubytku.
Na szczęście nie uszkodziła się sprężarka, chłodzi po włączeniu, ale wydaje mi się, że dość słabo.
Ciężko jest mi to teraz określić gdyż na polu jest chłodno dość.
Przesyłam wydruk z maszyny do serwisu klimy. Maszyna to Bosch ACS 650. Były w niej do wyboru dwie szóstki z dieslem:
MZR-CD LHD
MZR-LD RHD
W jednej było mniej czynnika w drugiej więcej. Nabiliśmy tą co ma mieć mniej gdyż nikt za bardzo nie wiedział czym się różni LHD od RHD. Teraz wiem, że jedna to anglik, druga to wersja Europejska.
LHD to Anglik czy Europejska ?
Wydruk z nabicia czynnika:

Wczoraj nabijałem klimę, i ku zaskoczeniu wszystkich wewnątrz było tylko 12g czynnika. W M6 podobno w ciągu roku ubywa do 10%. Sprawdzono fioletem szczelność, póki co brak wycieków, ale za 2 tygodnie mam się zgłosić celem weryfikacji stanu gazu i jego ubytku.
Na szczęście nie uszkodziła się sprężarka, chłodzi po włączeniu, ale wydaje mi się, że dość słabo.
Ciężko jest mi to teraz określić gdyż na polu jest chłodno dość.
Przesyłam wydruk z maszyny do serwisu klimy. Maszyna to Bosch ACS 650. Były w niej do wyboru dwie szóstki z dieslem:
MZR-CD LHD
MZR-LD RHD
W jednej było mniej czynnika w drugiej więcej. Nabiliśmy tą co ma mieć mniej gdyż nikt za bardzo nie wiedział czym się różni LHD od RHD. Teraz wiem, że jedna to anglik, druga to wersja Europejska.
LHD to Anglik czy Europejska ?
Wydruk z nabicia czynnika:

Hubix napisał(a):chłodzi po włączeniu, ale wydaje mi się, że dość słabo.
Zobacz w jakim stanie jest filtr kabinowy.



A ten co robił klime sprawdził jaka jest temperarura na wyjściu z wentylacji?????????? Wszyscy moi znajomi co mają M6 co roku dopuszczają około 40% czynnika i ja też. Jeżeli kiepsko chłodzi to podejrzewam dwie przyczyny. Jedna mało prawdopodobna to kompresor juz kiepsko wydajny i druga, która jest zarazem pytaniem jak stary masz osuszacz z filtrem
??????????????? Według każdego producenta powinien byc wymieniany co 2 lata.
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6