Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Wojtek » 5 maja 2012, 14:44

trzeba na diagnoze podjechac... najlepiej do warsztatu klimatyzacji...
moze kompresor siada... lub za molo oleju...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez lamamodeon » 6 maja 2012, 21:27

Hmm to dziwne, skoro sprawdzali szczelnośc i wszystko było <spoko> a tak nagle bez żadnych objawów po dwóch dniach przestało chłodzic... Nie mniej jednak i tak będę musiał skoczyc do serwisu, dzięki <oczko>
Początkujący
 
Od: 28 lut 2012, 23:17
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2.0 136km

Postprzez Wojtek » 6 maja 2012, 22:35

lamamodeon napisał(a):a tak nagle bez żadnych objawów po dwóch dniach przestało chłodzic...

niestety zdarza sie... zbyt male cisnienie sprawdzenia i nic nie pokaze...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ralfvip » 10 maja 2012, 15:40

Witam
Jaki będzie odpowiedni termometr do pomiaru temperatury nawiewu z kratek? Zapewne elektroniczny, uniwersalny z sondą. Jakby ktoś był tak uprzejmy i zapodał jakiegoś linka gdzie kupował takie cudo. Przykładowe zdjęcie poniżej:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez Wojtek » 10 maja 2012, 16:17

ralfvip napisał(a):Jaki będzie odpowiedni termometr do pomiaru temperatury nawiewu z kratek?

jakikolwiek ;)
mozna nawet uzyc takie samochodowe z zewnetrzna czujka...
przeciez tam nie ma nawet ujemnych temperatur ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Pioteq25 » 10 maja 2012, 17:50

Dzisiaj byłem w serwisie klimy i samego czynnika nabili 435g + olej i kontrast. Z układu odsączyli 200g i klima wcześniej działała choć nie tak jak teraz :D
ralfvip Mam podobny miernik jak na fotce z dość długą metalową sondą ok 15cm. Nie ma co szaleć z drogimi miernikami, jak błąd pomiarowy nawet tych najtańszych jest w tym przypadku pomijalny.
Przy temp. zew. 29C z kratek min schodziło do 5.0-5.2C
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez s i w y » 13 maja 2012, 10:53

ja mam pytanko odnośnie działania klimatyzacji
Mam walnięte dogrzewanie postojowe webasto i wyciągnąłem w zimie bezpiecznik aby się nie załączało.
Czy sprężarka klimy nie ma nic wspólnego z układem dogrzewania? Bo nie wiem czy jechać nabijać czy nie :P rok temu wszystko było szczelne i sprawne, tylko nie wiem jak po tej usterce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez dobrzyn22 » 13 maja 2012, 12:11

s i w y napisał(a):sprężarka klimy nie ma nic wspólnego z układem dogrzewania
<spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5233 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez art_us » 13 maja 2012, 20:22

Witam serdecznie. Ostatnio mam problemy z klimą przez pierwsze kilka minut chłodzi, później brak efektu. Sprężarka się załącza , pracują wentylatory. Pojechałem do magika od klimy – diagnoza : zapchana klimatyzacja! Co dalej robić? fachura chce zacząć wymieniać po kolei elementy układu: chłodnica z osuszaczem, później zawór. Później może coś jeszcze!!!!. Może ktoś miał już podobne doświadczenie z zapchanym układem? Pozdrawiam serdecznie :)
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2010, 10:02
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: MAZDA6 GY 136 KM 2002 r.

Postprzez DarekZegarek » 21 maja 2012, 21:12

Witam. Kilka dni temu w serwisie nabijano mi klime. Była pusta.
Po wszystkim klima działała. Działał wentylator od klimy. Nie było upałów wiec jej nie używałem.
po tygodniu gdy zrobiło się ciepło klima nie działa. nie załącza sie wentylator ani nie drgnie wskazówka od obrotomierza.

czy może być nieszczelny układ gdy na zaworkach ( wentyle) jak sprawdzałem jest ciśnienie? serwisant mówił że układ szczelny ale może kit mi wcisnął. jestem teraz za granicą więc z reklamacja daleko. może wydostać się chłodziwo a ciśnienie być w układzie?
pozdrawiam
DarekZegarek
 

Postprzez Wojtek » 21 maja 2012, 21:23

moze byc za niskie cisnienie w ukladzie... i juz nie bedzie dzialac...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dobrzyn22 » 21 maja 2012, 21:34

u mnie była podobna sytuacja...klima również chodziła ok. tygodnia od napełnienia w jednej ze stacji szybkiej obsługi...potem się okazało że:
nieszczelność była na tyle mała,że nawet udało się wytworzyć próżnię, jednak na tyle duża,że czynnik "uciekł" w ciągu tygodnia...(niekoniecznie całość-wystarczy tyle,żeby już sprężarka się nie załączyła).

Ale polecam Ci zacząć sprawdzanie od ilości nabitego czynnika,jak napisał Wojtek- jest to przyczyną większości problemów zaraz po napełnianiu...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5233 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dyzioo » 30 maja 2012, 11:29

Serwis klimatyzacji:
odzyskano 278g czynnika R134a
odzyskano 13ml oleju (chyba oleju)

V – 600s /79mbar
napełniono 457g czynnika

mam jeszcze na kwitku ze uzupełniono 10ml ... oleju chyba.

Klima co roku serwisowana.
Dodam ze wszyscy są zdziwieni ze w M6 wchodzi tylko 460/470 g czynnika – w polo, passacie kolo 700 albo wiecej.... dziwne...
Pozdro600
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez komanek » 9 cze 2012, 17:11

Witam kolegów.
Mam problem z klimą, w środę po dłuższej trasie (wszystko było w porządku w trakcie jazdy) nagle przestało wiać zimne powietrze. Wczoraj (czwartek) jakieś dziwne odgłosy przy prawym przednim kole się pojawiły. Po oględzinach wyszło, że odgłosy pochodzą od kompresora. Dzisiaj jechałem do znajomego, żeby to obejrzał i zaczęło śmierdzieć sprzęgłem palonym. Chyba nie obejdzie się bez wymiany całego kompresora? Dużo jest z tym zachodu i czy potrzeba jakieś specjalne narzędzia?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 18 maja 2010, 20:36
Posty: 5
Auto: M6 GG 2002 2.0+LPG

Postprzez zetek » 13 cze 2012, 00:00

dyzioo napisał(a):Serwis klimatyzacji:
odzyskano 278g czynnika R134a
odzyskano 13ml oleju (chyba oleju)

V – 600s /79mbar
napełniono 457g czynnika

mam jeszcze na kwitku ze uzupełniono 10ml ... oleju chyba.

Klima co roku serwisowana.
Dodam ze wszyscy są zdziwieni ze w M6 wchodzi tylko 460/470 g czynnika – w polo, passacie kolo 700 albo wiecej.... dziwne...
Pozdro600


Normalne i przez rok znowu oddzyskaja tyle ile napisałes bo w M6 tyle znika przez rok
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Hubix » 15 cze 2012, 08:30

Witam

Wczoraj nabijałem klimę, i ku zaskoczeniu wszystkich wewnątrz było tylko 12g czynnika. W M6 podobno w ciągu roku ubywa do 10%. Sprawdzono fioletem szczelność, póki co brak wycieków, ale za 2 tygodnie mam się zgłosić celem weryfikacji stanu gazu i jego ubytku.
Na szczęście nie uszkodziła się sprężarka, chłodzi po włączeniu, ale wydaje mi się, że dość słabo.
Ciężko jest mi to teraz określić gdyż na polu jest chłodno dość.

Przesyłam wydruk z maszyny do serwisu klimy. Maszyna to Bosch ACS 650. Były w niej do wyboru dwie szóstki z dieslem:

MZR-CD LHD
MZR-LD RHD

W jednej było mniej czynnika w drugiej więcej. Nabiliśmy tą co ma mieć mniej gdyż nikt za bardzo nie wiedział czym się różni LHD od RHD. Teraz wiem, że jedna to anglik, druga to wersja Europejska.

LHD to Anglik czy Europejska ?

Wydruk z nabicia czynnika:

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Mandey » 15 cze 2012, 09:58

Hubix napisał(a):chłodzi po włączeniu, ale wydaje mi się, że dość słabo.

Zobacz w jakim stanie jest filtr kabinowy.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Hubix » 15 cze 2012, 10:44

Wymieniałem jakoś w marcu. Jest OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez bieski » 15 cze 2012, 11:55

[W sam raz na pylenie :)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez zetek » 15 cze 2012, 21:40

A ten co robił klime sprawdził jaka jest temperarura na wyjściu z wentylacji?????????? Wszyscy moi znajomi co mają M6 co roku dopuszczają około 40% czynnika i ja też. Jeżeli kiepsko chłodzi to podejrzewam dwie przyczyny. Jedna mało prawdopodobna to kompresor juz kiepsko wydajny i druga, która jest zarazem pytaniem jak stary masz osuszacz z filtrem ????????????????? Według każdego producenta powinien byc wymieniany co 2 lata.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6