Ukryte opcje komputera "trip computer" i jego obsługa – wykaz na str.1.
witam napisze co jest u mnie w GH
00-on ?
01-on test zegarów (do końca i potem w połowie)
02-139-140 jakby migało
03-d15 6,8 ? ilość paliwa w zbiorniku?
04-on brzeczek
05-on mignęła konsola środkowa 2 razy
następny był test wszystkich kontrolek
i to tyle
00-on ?
01-on test zegarów (do końca i potem w połowie)
02-139-140 jakby migało
03-d15 6,8 ? ilość paliwa w zbiorniku?
04-on brzeczek
05-on mignęła konsola środkowa 2 razy
następny był test wszystkich kontrolek
i to tyle
- Od: 7 mar 2012, 21:18
- Posty: 28
- Skąd: NIDZICA
- Auto: MAZDA 6 GH 2.0 103kw 140km 2008 rok
U mnie jak przytrzymam przycisk kasowania Trip'a i włączę zapłon to na wyświetlaczu pojawia się napis "tESt":
01 – oznacza zapięte pasy, niestety nie wiem jak to edytować. Przypuszczam że jest to tylko podglądu stanu bo jak są rozpięte to jest ON a jak się zapnie to zmienia się na OFF. Zależało mi na edycji tego parametru bo w pracy najpierw podpisuje się na portierni a później jadę na parking wewnętrzny (jakieś 200m) i normalnie brzęczek mnie rozpitalał! Postanowiłem że muszę wyłączyć ostrzeżenie o niezapiętych pasach. Czytałem tu o różnych sposobach np o wypięciu wtyczki pod siedzeniem. zastanowiło mnie ze do kontroli zapiętych pasów służą 3 przewody okazało się że w uchwycie od pasów są dwa styki:
NO- normalnie otwarty i NC – normalnie zamknięty
styk normalnie zamknięty (u mnie kabelki czarny i czarno czerwony) odpowiedzialne są za powiadamianie (brzęczek i kontrolka) a styk normalnie otwarty (u mnie czarny i czarno niebieski) po zapięciu pasów zamyka obwód pasów.
Jak łatwo wywnioskować wypięcie wtyczki nie jest dobrym rozwiązaniem bo wyłącza się tez poduszkę.
Ja zrobiłem tak że wypiołem z kostki kabelek czarno-czerwony, kontrolka zgasła a funkcjonalność pasów pozostała (odpięte nie ma poduchy, podpięte jest). To tyle w tym temacie
01 – oznacza zapięte pasy, niestety nie wiem jak to edytować. Przypuszczam że jest to tylko podglądu stanu bo jak są rozpięte to jest ON a jak się zapnie to zmienia się na OFF. Zależało mi na edycji tego parametru bo w pracy najpierw podpisuje się na portierni a później jadę na parking wewnętrzny (jakieś 200m) i normalnie brzęczek mnie rozpitalał! Postanowiłem że muszę wyłączyć ostrzeżenie o niezapiętych pasach. Czytałem tu o różnych sposobach np o wypięciu wtyczki pod siedzeniem. zastanowiło mnie ze do kontroli zapiętych pasów służą 3 przewody okazało się że w uchwycie od pasów są dwa styki:
NO- normalnie otwarty i NC – normalnie zamknięty
styk normalnie zamknięty (u mnie kabelki czarny i czarno czerwony) odpowiedzialne są za powiadamianie (brzęczek i kontrolka) a styk normalnie otwarty (u mnie czarny i czarno niebieski) po zapięciu pasów zamyka obwód pasów.
Jak łatwo wywnioskować wypięcie wtyczki nie jest dobrym rozwiązaniem bo wyłącza się tez poduszkę.
Ja zrobiłem tak że wypiołem z kostki kabelek czarno-czerwony, kontrolka zgasła a funkcjonalność pasów pozostała (odpięte nie ma poduchy, podpięte jest). To tyle w tym temacie
- Od: 13 maja 2012, 21:55
- Posty: 12
- Skąd: Miechów
- Auto: Mazda 6 Kombi
2.0 121kM 2004r
french napisał(a):A mnie pokazuje 22km remaining i 2,7 l w baku , a wskazówka jest pośrodku E
przeczytac ten watek... dokladnie... i ustawic poprawne spalanie...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Tutaj ukryte funkcje ladnie pokazane na filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=wJGw6pND ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=wJGw6pND ... re=related
-
kot_kot
U mnie pokazuje następująco:
01 on
08 off
12 oo (test szybkościomierza)
13 oo (test obrotomierza)
14 on piszczy
16 on mruga (test lampki rezerwy paliwa)
22 020
23 oo (test wskaźnika poziomu paliwa)
25 oo (test wskaźnika temperatury silnika)
test wszystkiego
50 d15 5 (korekta wskazań zużycia paliwa)
51 d15 51.0 (poziom paliwa)
57 on mruga
58 off
59 000
po wyjęciu kluczyka pojawia się:
31 on
32 on mruga i gaśnie on
i koniec.
Aby przestało wyświetlać 32 należy ponownie przekręcić kluczyk w stacyjce.
Dodam iż przez cały czas trwania testu świeciła sie u mnie kontrolka oleju. (normalnie nie świeci oczywiście)
01 on
08 off
12 oo (test szybkościomierza)
13 oo (test obrotomierza)
14 on piszczy
16 on mruga (test lampki rezerwy paliwa)
22 020
23 oo (test wskaźnika poziomu paliwa)
25 oo (test wskaźnika temperatury silnika)
test wszystkiego
50 d15 5 (korekta wskazań zużycia paliwa)
51 d15 51.0 (poziom paliwa)
57 on mruga
58 off
59 000
po wyjęciu kluczyka pojawia się:
31 on
32 on mruga i gaśnie on
i koniec.
Aby przestało wyświetlać 32 należy ponownie przekręcić kluczyk w stacyjce.
Dodam iż przez cały czas trwania testu świeciła sie u mnie kontrolka oleju. (normalnie nie świeci oczywiście)
Witam
U mnie jest tak samo:
Postprzez wiesiekj » 24 mar 2012, 19:35
witam napisze co jest u mnie w GH
00-on ?
01-on test zegarów (do końca i potem w połowie)
02-139-140 jakby migało
03-d15 6,8 ? ilość paliwa w zbiorniku?
04-on brzeczek
05-on mignęła konsola środkowa 2 razy
następny był test wszystkich kontrolek
jak tu regulować to spalanie -15 – +15??
U mnie jest tak samo:
Postprzez wiesiekj » 24 mar 2012, 19:35
witam napisze co jest u mnie w GH
00-on ?
01-on test zegarów (do końca i potem w połowie)
02-139-140 jakby migało
03-d15 6,8 ? ilość paliwa w zbiorniku?
04-on brzeczek
05-on mignęła konsola środkowa 2 razy
następny był test wszystkich kontrolek
jak tu regulować to spalanie -15 – +15??
- Od: 4 lut 2013, 19:10
- Posty: 16
- Skąd: Zabrze
- Auto: Mazda 6 GH Kombi, 2.0D MZR-CD 140KM, 2009r.
Przeczytałem trochę wątków z tego tematu i do głowy przyszła mi jedna rzecz. Otóż jak wiemy w opcjach trip kompa można zobaczyć ile paliwa zostało nam jeszcze w baku za pomocą opcji określonej jako 51 d15 nie? I właśnie jak dziś tak czytałem, to zaczęło mnie nurtować odnośnie sposobu pomiaru rzeczywistego spalania. Powiedzmy iż w tych opcjach tripa pokazuje nam iż w baku mamy 40 litrów. Od tego momentu robimy autem 200 km i po tym dystansie sprawdzamy w opcjach ile jest w baku – powiedzmy że pokazuje 26 litrów. Czyli auto spaliło 14 litrów, czyli 7l/100 km. Oczywiście jest to przykład obrazujący sytuację tylko. Jak myślicie, czy taki spsób określenia spalania jest miarodajny i prawidłowy? Czy może mój tok rozumowania jest całkowicie błędny? Co o tym sądzicie?
- Od: 17 lip 2007, 19:17
- Posty: 59
- Skąd: Starachowice/Kraków
- Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.
Tok rozumowania jest prawidłowy ale opcji ilości litrów w baku nie uznaje za miarodajny wynik np dlatego, że pokazuje mi że mam pusto w baku a mogę przejechać przynajmniej 80km (po mieście) i dalej mieć paliwo w baku.
Tak samo jest i w drugą stronę zalane np (od pustego baku) 55l a on mi pokazuje 64.
Tak samo jest i w drugą stronę zalane np (od pustego baku) 55l a on mi pokazuje 64.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
U mnie pokazuje ze mam w baku 8,9litra paliwa a do przejechania 110km mimo sredniej z komputera 10,5l/100. Wiec musi to liczyc w sobie tylko wiadomy sposob.
Rozumiem, podejrzewałem iż jest to jakoś niezależnie zrobione bezpośrednio od pływaka czy coś takiego (nie znam się na tym tylko tak sobie gdybam), ale jak widać to japońce wymyślili na to jakąś inną matematykę niezbyt odnoszącą się do rzeczywistości , ale i tak z czystej ciekawości potestuję sobie to trochę
- Od: 17 lip 2007, 19:17
- Posty: 59
- Skąd: Starachowice/Kraków
- Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.
marex napisał(a):Tak samo jest i w drugą stronę zalane np (od pustego baku) 55l a on mi pokazuje 64.
To jest dziwne. Ja zalałem raz 61 litrów a komputer pokazywał 58. I nigdy więcej niż ten poziom nie pokazał
U mnie zdecydowanie bardziej dokładny jest odmierzacz na komputerku niż pływak. Na rezerwie z pływaka to i 130km raz zrobiłem... A nie wydaje się jakiś utopiony
U mnie rezerwa zapala się jak jest do przejechania wg końputra jeszcze około 45km. Musze sprawdzic ile jest wg końputra litrów benzyny w baku.
Prawdpodobnie pokaże 0, gdyż jak miałem 110km do przejechania pokazał 8,9l mimo sredniej 10,5l/100/
Prawdpodobnie pokaże 0, gdyż jak miałem 110km do przejechania pokazał 8,9l mimo sredniej 10,5l/100/
Co do funkcji podawania zawartości paliwa w baku.
Dzisiejsza nocna trasa 120km Radom-Warszawa Targówek.
Reset średniego spalania
Start: 20,5l
Meta: 13.2l
ubyło: 7.3l
spalanie wg "dokładnych" wskazań z baku: 6,08l/100km
spalanie wg komputera: 5.1
Uwzględniając mój styl jazdy, warunki na drodze (wyjątkowo płynna jazda) -bardziej ufam spalaniu z kompa, nawet jeśli pomylił się to i tak jest bliższy prawdy
Kiedyś zrobiłem inny test.
Nalałem do baniaka 30l ropy (różnica pomiędzy dystrybutorem a wskaźnikiem baniaka na grubość kreski na baniaku) a następnie przelałem do baku. Okazało się, że wlałem 28,7l
Nie ufałbym aż tak bezgranicznie wartościom podawanym przez te ukryte opcje.
Ciekawe ile komputer dodał czynnika katalitycznego
Dzisiejsza nocna trasa 120km Radom-Warszawa Targówek.
Reset średniego spalania
Start: 20,5l
Meta: 13.2l
ubyło: 7.3l
spalanie wg "dokładnych" wskazań z baku: 6,08l/100km
spalanie wg komputera: 5.1
Uwzględniając mój styl jazdy, warunki na drodze (wyjątkowo płynna jazda) -bardziej ufam spalaniu z kompa, nawet jeśli pomylił się to i tak jest bliższy prawdy
Kiedyś zrobiłem inny test.
Nalałem do baniaka 30l ropy (różnica pomiędzy dystrybutorem a wskaźnikiem baniaka na grubość kreski na baniaku) a następnie przelałem do baku. Okazało się, że wlałem 28,7l
Nie ufałbym aż tak bezgranicznie wartościom podawanym przez te ukryte opcje.
Ciekawe ile komputer dodał czynnika katalitycznego
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6