Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji
Nie powinno się dawać żadnych uszczelniaczy. Nic nie pomagają tylko wiecej kłopotu jest. Serwis nie powinien napełniać klimy wiedząc, że jest nieszczelna bo to nic nie daje. Jak wlali koncentrat, a czynnik gdzieś ucieka to trzeba po kolei prześledzić łączenia przewodów. Bardzo żadko się zdarza aby winien był parownik. Za pierwszym razem jak Ci się klima rozszczelniła to powinni wymienić wszędzie oringi. Nie sa one drogie i roboty tez nie ma za wiele. A nie nabijać klime wiedząc że i tak będzie pusta to naciąganie na kase.
u mnie był kiedyś podobny przypadek-tyle,że klima pochodziła po napełnieniu"kombajnem" niecały miesiąc...Na drugi raz pojechałem do starych speców od klimy w mieście,a nie do stacji szybkiej obsługi,jak było to wcześniej.Oni sprawdzili klimę dużo większym ciśnieniem(o ile dobrze pamiętam to ok.15 barów)-wtedy dopiero pokazała się nieszczelność(dość typowe miejsce w M6-przy uchwycie rurki).Koszt właściwie podobny,a zrobione tak,że hula do dzisiaj... 

witam,
czy możliwe jest włączenie nawiewu przedniej szyby inaczej niż przez naciśnięcie górnej części środkowego przycisku na konsoli (lewy to regulacja nawiewu, a prawy to climatronic)? Uruchamia się wtedy klima, a tego chciałbym uniknąć.
Z góry dzięki za pomoc
czy możliwe jest włączenie nawiewu przedniej szyby inaczej niż przez naciśnięcie górnej części środkowego przycisku na konsoli (lewy to regulacja nawiewu, a prawy to climatronic)? Uruchamia się wtedy klima, a tego chciałbym uniknąć.
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam,
X-RAY
X-RAY
- Od: 7 kwi 2009, 15:52
- Posty: 33
- Auto: M6 GH 2.2 MZR-CD 163KM
X-RAY napisał(a):witam,
czy możliwe jest włączenie nawiewu przedniej szyby inaczej niż przez naciśnięcie górnej części środkowego przycisku na konsoli (lewy to regulacja nawiewu, a prawy to climatronic)? Uruchamia się wtedy klima, a tego chciałbym uniknąć.
Z góry dzięki za pomoc
Jest to możliwe. Dolną częścią przycisku środkowego przyciskaj dotąd aż na wyświetlaczu pojawi ci się nawiew na szybę i nogi. Niestety tylko tak można to włączyć bez klimy. Włączenie górnej części przycisku środkowego zawsze powoduje włączenie klimy w celu osuszenia jej.
mądry napisał(a):Włączenie górnej części przycisku środkowego zawsze powoduje włączenie klimy w celu osuszenia jej.
I wtedy też można wyłączyć klimę przyciskiem AC. Pytanie tylko, po co ją wyłączać?
Pozdor Myjk
Gdzieś tam kiedyś czytałem-klima zużywa średnio ok. 0,3l/100km,czyli na każde 1000km wychodzi ok. 15zł
Tylko po co ktoś kupuje auto za kilkadziesiąt tysiaków,żeby nie korzystać z jego "dobrodziejstw" i oszczędzać na komforcie 


W instrukcji auta jest zawsze napisane że klime należy odpalać przynajmniej raz w tygodniu, a najpóźniej 2 tyg. Napełnienie i serwis "zastałej" klimy jest o wiele bardziej kosztowniejsze niż jej używanie na codzień.
Napełnienie i serwis "zastałej" klimy jest o wiele bardziej kosztowniejsze niż jej używanie na codzień.
A powód tego jest wyjątkowo prosty-krążący w obiegu czynnik jest z domieszką oleju,który odpowiada za smarowanie części ruchomych wewnątrz układu.Łatwo sobie wyobrazić,że nieużywanie klimatyzacji może prowadzić do np.zatarcia sprężarki...
witam forumowiczow
moje pytanie dotyczy chlodnicy klimatyzacji do mazdy 62.0 diesel 2003r..mianowicie czy do wersji angielskiej bedzie pasowac chlodnica z wersji europejskich?? mam zamiar kupic nowa z niemiec tylko nie wiem czy sa takie same..dzieki za pomoc pozdr 
EDIT(mod) przeniosłem do odpowiedniego wątku


EDIT(mod) przeniosłem do odpowiedniego wątku
- Od: 29 cze 2010, 19:17
- Posty: 24
- Skąd: Wolverhampton UK
- Auto: mazda 6 2.0 d 136 bph ..2003r
Dzisiaj u mnie na zewnatrz ok.16*C. Chciałem sprawdzić klime i się bardzo zdziwiłem, klima milczy. Nie kręcą sie wentylatory ( dwa). Czynnik był nabijany w lipcu tamtego roku, bezpiecznik dobry, zadnych wycieków czynnika nie zauważyłem. co może być przyczyną za niska jeszcze temp na zew. Słychać przy wciśnięciu przycisku A/C "cyk". Pozdrawiam
EDIT(mod) przeniosłem do odpowiedniego wątku
EDIT(mod) przeniosłem do odpowiedniego wątku
- Od: 15 lut 2009, 11:45
- Posty: 69
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2,0 MZR 2008
Proszę o zapoznanie się z zasadami panującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
Ps.Kolega nowy nie jest więc powyższe powinien znać...



1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
Ps.Kolega nowy nie jest więc powyższe powinien znać...

Dzisiaj byłem w mechanika od klimy na szybkich oględzinach;p prawdopodobnie mam nieszczelny układ
wyciek jest z pojemnika z cieczą chłodzaca (lewa strona)przy chlodnicy
czy ten element można kupić osobno czy razem z chłodnicą.
- Od: 15 lut 2009, 11:45
- Posty: 69
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2,0 MZR 2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6