korozja nadkoli

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez misiek89 » 8 mar 2013, 17:59

mscorp
Oczywiście ,że się da tak zrobić żeby nie było szpachli ewentualnie można używać cyny do wyrównania, ale taka robota odpowiednio kosztuje :)
danios
Lakiernik raczej nie powinien mieć nic przeciwko robieniu fotek inaczej może coś kombinować .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez szpak » 11 mar 2013, 19:37

Hej,
Nie orientujecie sie, kto w Krakowie moglby naprawic lekko zardzewiale nadkola w mazdzie 6, 2.0 sedan, 2003r. Pewnie dobry blacharz, lakiernik.
Codziennie, gdy pale rano papierosa, na widok tych nadkoli, mam ochote zgasic papierosa w baku.
Dzieki za pomoc i pozdrowienia.
szpak
 

Postprzez Martinator » 11 mar 2013, 21:03

witam,
jestem z Krk, robilem male rozeznanie u siebie na wsi :) odnosnie mojej landary 626 i wyglada to tak ze trzeba liczyc 1300-1600 za obie strony + spody drzwi i cos tam na klapie, a jak sie ich pytasz o gwarancje najczesciej pada odp typu: no wie pan mozemy sie umowic na pol roku, ale ja zrobie tu a wyjdzie obok bo to nie ma sily itp, oczywiscie wszystko jest na gebe nie masz co liczyc na jakas fv czy cos w tym stylu wiec ja kupilem sobie pare barankow jakis podlad puszke pod kolor dokupilem plastikowe nadkola tylne i zabezpieczylem co sie dalo wczzesniej wstawilem bezposrednio u blacharza latke za 70zl- jak przezyje zime to nic z tym wiecej nie robie... wniosek jest prosty: jak nie masz jak tu niektorzy naprawde zaufanego lakiernika ktory uczciwie podejdzie do sprawy to cala reszta patrzy jakby tu z ciebie zedrzec ile sie da i zebys szybko do nich wrocil a nie mial zrobione na lata.

Pozdro
M Krk NH
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2007, 20:11
Posty: 63 (4/0)
Skąd: Kraków
Auto: mazda 626 GW 2.0 136KM kombi. 1999r.
kolor
Szampanski zloty

Postprzez szpak » 11 mar 2013, 21:16

Witam,

Dzieki za podpowiedz. Troche droga ta naprawa. Gdybym mial jeszcze pewnosc, ze na 2-3 lata bede mial spokoj, to moze warto. Jesli jednak mam po roku zobaczyc to co teraz, to raczej nie...
Jak tak dalej pojdzie, bede czytal posty jak te nadkola naprawic samemu.
Gdyby ktos z Was natknal sie za konktat do sprawdzonego blacharza/lakiernika prosze o informacje. Jesli nie, bede zapraszal na piwo przy dzwiekach szlifierki.

Dzieki raz jeszcze i pozdrowienia,
szpak
 

Postprzez misiek89 » 11 mar 2013, 21:56

W dziale regionalnym na pewno polecą jakiegoś dobrego blacharza/lakiernika. Jak ogniska są małe to samemu da sie coś zdziałać na jakiś tam okres czasu potem i tak wyjdzie ruda małpa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Kanonier » 19 kwi 2013, 15:02

Panowie mam mały problem. Zakonserwowałem Madzię. Z tyłu od środka w nadkolach są takie materiałowe hmm... maty/ wygłuszenia/ nadkola na spinki. Wyciągnąłem to przy okazji wyłamując spinki (wyszły całe, ale są tak zrobione że można je tylko raz włożyć). Pod tą matą było samo błoto z solą i innym dziadostwem. Wymyłem dokladnie, spsikałem odrdzewiaczem i zakonserwowałem. Maty wymyłem, wysuszyłem i wytrzepałem, ale teraz nie mogę ich założyć bo nie mam takich spinek :( Macie jakieś rady jak to zamontować? Myślałem o farmerkach bo takich spinek nigdzie dostać nie można
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2013, 21:13
Posty: 52
Auto: Mazda Premacy rok 2003, silnik 2.0 DiTD 101 KM

Postprzez dobrzyn22 » 19 kwi 2013, 15:19

Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez CLAU » 19 maja 2013, 09:11

Ktoś porównywał reperaturki nadkola/tylnego boku firmy Klokkerholm z innymi zamiennikami dostępnymi w Polsce ?
Kupiłem taki panel Klokkerholma za 155 zł a inne zamienniki były po 33 zł w dużych hurtowniach. Pamiętam, że kiedyś reperaturka progu do golfa polskiej firmy była cienka jak papier i wytrzymałą mi aż rok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez misiek89 » 22 maja 2013, 17:17

Te za 33zł to chyba zrobione z puszek po piwie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez iwon44 » 22 maja 2013, 18:44

Jedynym sensownym rozwiązaniem jakie ja widzę z przypadku wspawywania reperaturek nadkoli, jest ich wcześniejsze ocynkowanie zachowując cały proces galawanizacyjny. Jeżeli przyjdzie mi kiedyś wymieniać progi, lub nadkola, to ocynkuje wcześniej elementy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez dobrzyn22 » 23 maja 2013, 10:36

iwon44 napisał(a):Jedynym sensownym rozwiązaniem jakie ja widzę z przypadku wspawywania reperaturek nadkoli, jest ich wcześniejsze ocynkowanie

a co z miejscami spawu?? przecież cynk się wypali w tym miejscu
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez CLAU » 23 maja 2013, 15:31

No z tym cynkiem nie przesadzajmy – jeżeli lakiernik jest kumaty i nie odwala fuszerki tylko dobrze zabezpieczy oba łączone elementy przed połączeniem i po połączeniu to będzie dobrze.
W oryginale przecież cynkowany jest cały kadłub/szkielet samochodu a taka technologia nie jest osiągalna na tym forum.

Kupiłem tego Klokkerholma, blacha jest sztywna i wydaje się dość gruba. W jednym ze sklepó, którzy mieli tą firmę w ofercie ale nie mieli blach do Mazdy proponowali mi za 33 zł blaszki. Nie wiem czy one nie są robionę przez ulubioną firmę rzeczoznawców z ubezpieczeń – chodzi o AD Auto, robią wszystko do wszystkiego w super najlepszej jakości zamienników.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez dobrzyn22 » 23 maja 2013, 20:08

CLAU napisał(a):Kupiłem tego Klokkerholma, blacha jest sztywna i wydaje się dość gruba

zapodaj jakąś fotkę ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez iwon44 » 23 maja 2013, 21:20

dobrze zabezpieczy oba łączone elementy przed połączeniem i po połączeniu to będzie dobrze.


Jasne... polska sól drogowa, kamyki, i inne gówna z drogi uszkodzą to zabezpieczenie, i korozja zaraz się pojawi. Zgodzę się że w miejscach spawu cynk się wypali, ale przecież chodzi o to żeby zabezpieczyć ranty nadkoli przed działaniem warunków atmosferycznych po uszkodzeniach mechanicznych, które na naszych drogach są nie do ominięcia, zapobiegnięcia im.
Spawy masz pare cm wyżej od krawędzi, i ja bym je zabezpieczył 2x-3 anty korozją, i miał nadzieję że żaden większy syf mi tego nie uszkodzi, nie odsłoni gołej blachy i będzie spokój...
Tyle mojej teorii...

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez CLAU » 23 maja 2013, 21:39

dobrzyn22 napisał(a):
CLAU napisał(a):Kupiłem tego Klokkerholma, blacha jest sztywna i wydaje się dość gruba

zapodaj jakąś fotkę ;)


Jutro jak znajdę chwilę to postaram się cyknąć przy dziennym świetle bo mam telefon i teraz przy sztucznym to wyjdzie rozmazane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez misiek89 » 23 maja 2013, 22:26

Na reperaturke daje się podkład epoxydowy doskonale izoluje ale dłużej schnie, od zewnętrznej strony wiadomo akryl, baza,... od wewnętrznej zabezpieczenie antykorozyjne, a potem plastikowe nadkole z ochrony rantem co by kamyczki nie niszczyły rantu i nadkola można też ran zawinąć jak np w pasacie .
Co do spawów od zewnętrznej strony można dać reaktywny, potem akryl i dopiero szpachel na to epoxyd, i reszta jak normalnie minus grubsza warstwa, ale coś za coś, najgorzej od środka bo nie ma dobrego dostępu i trzeba lać dużo środków na bazie wosków, co by dobrze zabezpieczyć wszystko. To taki mały skrót i tak wszystko zależny od fachmana co to robi i jak się przyłoży do roboty no i środków jak używa:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez zigu18 » 23 maja 2013, 23:05

jak blach do pupy, zle odkwaszona to nawet najlepsze środki nie pomogą. Tylko trwala warstwa pasywacyjna daje pewnosc ze nie będzie rdzewiec. Niestety prócz korozji elektrochemicznej jest jeszcze korozja chemiczna i dlatego jest to tak duży problem

Wysłane z mojego Xperia Neo za pomocą Tapatalk 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez misiek89 » 23 maja 2013, 23:16

Tak ale kupując dobrej jakości reperaturki czy też blachę do jej zrobienia eliminujesz jeden problem, ale jak to mówią w życiu są tylko dwie pewne rzeczy podatki i śmierć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Martinator » 25 maja 2013, 11:18

Panowie, czemu z tym walczycie- przeciez macie auta z kraju Kwitnacej Wisni ;) ? Ten typ tak ma i juz ...
M
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2007, 20:11
Posty: 63 (4/0)
Skąd: Kraków
Auto: mazda 626 GW 2.0 136KM kombi. 1999r.
kolor
Szampanski zloty

Postprzez CLAU » 25 maja 2013, 21:40

Martinator napisał(a):Panowie, czemu z tym walczycie- przeciez macie auta z kraju Kwitnacej Wisni ;) ? Ten typ tak ma i juz ...
M


Dzięki za super pomocną rade. Najlepiej w ogóle nic nie róbmy z autem bo ono coś tam ma.


Wrzucam zdjęcia panelu, blacha po zmierzeniu suwmiarkąma grubość 1,25mm.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


direct linki do fotek 1280px:

http://i44.tinypic.com/2w6xfk8.jpg
http://i43.tinypic.com/2w1tull.jpg
http://i43.tinypic.com/6dsuug.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6