Światła do jazdy dziennej.
Pozwolę sobie na drobną uwagę do powyższego, żebyście zwarć nie narobili. Schemat dotyczy wersji z przełącznikiem świateł do masy. Występują wersje, przedliftowe z przełącznikiem podającym 12V, wiec połączenia będą trochę inne.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
BI6 napisał(a):Ja też już dołożyłem wkłady i używam halogenów do jazdy dziennej.
Użyłem żarówek P21W takich jak do kierunkowskazów, bo tyle wystarczy wg ustawy.
.....wykorzystałem oryginalny przekaźnik do przeciwmgielnych którego cewka zbytnio obciąza wyjście D+ alternatora......
ale te 40 Watt to raptem pobor pradu w okolicy 3 Amperow
czyli o obciazeniu nie ma tu raczej mowy..
to po co ten trud i naklady..?
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Pawko_6 napisał(a):Pozwolę sobie na drobną uwagę do powyższego, żebyście zwarć nie narobili. Schemat dotyczy wersji z przełącznikiem świateł do masy. Występują wersje, przedliftowe z przełącznikiem podającym 12V, wiec połączenia będą trochę inne.
Te przerabiane M6 wogóle nie mają sekcji włącznika przeciwmgielnych przednich więc nie ma możliwości aby coś zewrzeć
Można jedną nogę przekaźnika przygiąć tak jak ja to zrobiłem, to ta która idzie właśnie na włącznik,
będziecie mieli świety spokój że nawet jak sprzedacie auto to nic złego się nie stanie nawet po dołożeniu sekcji Front Fog .
Ja nie wcinałem się w przewody, szkoda izolacji, podłaczyłem wszystko pod przekaźnik poprzez lutowanie.
Jest dlatego jedno odstępstwo od tego schematu w poprzednim poście, przekaźnik pomocniczy nie idzie bezpośrednio na masę tylko w ten sam punkt co oryginalny od FOG. Wszystkie połaczenia są w obrębie Fuse Box, po założeniu pokrywy nie widać wogóle że coś było robione.
Jeszcze raz obwód sterowania przeciwmgielnymi przednimi, proszę zwrócić uwagę że górny zacisk cewki przekaźnika raz dostaje minus (poprzez żarówki postojówek) a po właczeniu postojowych dostaje +12 przez bezpiecznik TAIL. Dlatego nasze światła do jazdy dziennej również będą gasły po załaczeniu postojowych dokładnie tak jak wymagają tego przepisy. Fragment instalac ji M6 z szczewgólowym rozrysowaniem Front FOG:

Uploaded with ImageShack.us
Teraz popatrzcie uważnie na gotowca, tak mam to zrobione i wszystko działa
Ten żółty to pomocniczy przekaźnik.





- Od: 9 lis 2011, 22:36
- Posty: 32
adamg napisał(a):Ważne jest to że moduł nie jest wysterowany maksymalnym prądem (sprzedawca odradził – cytuję "katowanie" diód w ten sposób)
O co chodzi z tym wysterowaniem? Czy chodzi o odpowiedni opornik? Dane diody białej:
typ WATERCLEAR (przezroczysta obudowa)
kąt świecenia 100 stopni
jasność 2200 mcd @ 20 mA
rozmiar 5 mm
trwałość 100 000 h
kolory BIAŁY (3,15V)
Czyli po obliczeniach dając 3V na diodę przy zasilaniu 12V muszę zastosować 470 Ω rezystor o mocy 0,25W
Z obliczeń wyszło:
Obliczona wartość rezystora: 450 Ω
Prąd diody: 19mA
Moc diody: 57mW
Czy dobrze kombinuje? Czy to oto chodziło?
- Od: 5 lut 2009, 11:58
- Posty: 87
- Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
- Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI
No i zrobiłem sobie światełka ale na diodzie mocy 1W. Poznałem podstawy tej fascynującej techniki jaką są diody. W planach mam już przeróbkę na diody 3W bo te wydaje mi się że trochę za słabo świecą.
Do tego soczewka (kolimator) 60 stopni. Jak kogoś interesuje jak to wygląda mogę pstryknąć fotkę jak będzie ładna pogoda, na razie jest deszczowo i w mój obskurny garaż nie daje wiarygodnej oceny mocy światła, muszę przyjrzeć się w słoneczny dzień i wtedy też zdecyduje czy zakładać 3W.
Do tego soczewka (kolimator) 60 stopni. Jak kogoś interesuje jak to wygląda mogę pstryknąć fotkę jak będzie ładna pogoda, na razie jest deszczowo i w mój obskurny garaż nie daje wiarygodnej oceny mocy światła, muszę przyjrzeć się w słoneczny dzień i wtedy też zdecyduje czy zakładać 3W.
- Od: 5 lut 2009, 11:58
- Posty: 87
- Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
- Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI
no mnie interesuje...brylek22 napisał(a):Jak kogoś interesuje jak to wygląda mogę pstryknąć fotkę jak będzie ładna pogoda,..
pzdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
skorzystałem z gotowca kolegi BI6 tzn. sterowanie układem z skrzynce bezpieczników.
Założony mam moduł opóźniający zapalenie świateł w dieslu ok 15s po załączenia zapłonu pozwala to na spokojne zapalenie silnika i wystartowanie ładowania. Niby diody mały prąd pobierają ale i tak chciałem ograniczyć pobór prądu przy rozruchu.
Moduł dostaje napięcie po włączeniu zapłonu odczeka 15s i załącza światła, aby zgasły one po włączeniu mijania zastosowałem przekażnik wysterowany z świateł postojowych,jeżeli postojówki świeca to dzienne są zgaszone i odwrotnie.Po włączeniu postojowych przekażnik odcina dopływ prądu do diod. Zastosowałem diody mocy 1W 350mA, do nich potrzebny jest driver obniżający napięcie do prądu przewodzenia diody oraz zmniejsza prąd żeby nie spalić diody. Jak już było wspominane dioda myci być odpowiednio wysterowana tzn. 1W ma prąd max 350mA, mój driver wysterowany jest na 320mA czyli nie obciąża diod max prądem i zwiększa się ich żywotność.
W planach mam już zrobienie na diodzie Cree która ma max. prąd 1.5A i wysterować ją driverem na jakieś 1A-1.1A
W mocy światła powinno się dużo zmienić, moje diody 1W 350mA zimno białe dają 70-80lm.
Dioda Cree zimno biała "139-148lm@350mA, co daje nawet 490lm przy prądzie nominalnym 1500mA"
więc powinna być wielka różnica.
Do wszystkich diod trzeba zastosować kolimator (soczewkę) bez tego światło "rozbiega" się i w sumie widać tylko małą świecącą krople. U siebie założyłem soczewkę o kącie 60 stopni i już jest nieźle, przy przeróbkach pokombinuje z soczewką owalną.
Przy diodach mocy trzeba sobie poradzić z odprowadzeniem ciepła, są do tego radiatory, albo samemu trzeba coś wykombinować.U siebie oprawkę oraz odbłyśnik zrobiłem z kwasówki konkretnie redukcji do rur kwasowych 50/32/20 przez co nie powinienem mieć problemu z odprowadzeniem ciepła. Soczewkę do diody mam 20mm więc wszystko spasowało.Zdjęcia podeśle w późniejszym terminie.
Chyba wszytko i jasno dla wszystkich wyjaśniłem?
Założony mam moduł opóźniający zapalenie świateł w dieslu ok 15s po załączenia zapłonu pozwala to na spokojne zapalenie silnika i wystartowanie ładowania. Niby diody mały prąd pobierają ale i tak chciałem ograniczyć pobór prądu przy rozruchu.
Moduł dostaje napięcie po włączeniu zapłonu odczeka 15s i załącza światła, aby zgasły one po włączeniu mijania zastosowałem przekażnik wysterowany z świateł postojowych,jeżeli postojówki świeca to dzienne są zgaszone i odwrotnie.Po włączeniu postojowych przekażnik odcina dopływ prądu do diod. Zastosowałem diody mocy 1W 350mA, do nich potrzebny jest driver obniżający napięcie do prądu przewodzenia diody oraz zmniejsza prąd żeby nie spalić diody. Jak już było wspominane dioda myci być odpowiednio wysterowana tzn. 1W ma prąd max 350mA, mój driver wysterowany jest na 320mA czyli nie obciąża diod max prądem i zwiększa się ich żywotność.
W planach mam już zrobienie na diodzie Cree która ma max. prąd 1.5A i wysterować ją driverem na jakieś 1A-1.1A
W mocy światła powinno się dużo zmienić, moje diody 1W 350mA zimno białe dają 70-80lm.
Dioda Cree zimno biała "139-148lm@350mA, co daje nawet 490lm przy prądzie nominalnym 1500mA"
więc powinna być wielka różnica.
Do wszystkich diod trzeba zastosować kolimator (soczewkę) bez tego światło "rozbiega" się i w sumie widać tylko małą świecącą krople. U siebie założyłem soczewkę o kącie 60 stopni i już jest nieźle, przy przeróbkach pokombinuje z soczewką owalną.
Przy diodach mocy trzeba sobie poradzić z odprowadzeniem ciepła, są do tego radiatory, albo samemu trzeba coś wykombinować.U siebie oprawkę oraz odbłyśnik zrobiłem z kwasówki konkretnie redukcji do rur kwasowych 50/32/20 przez co nie powinienem mieć problemu z odprowadzeniem ciepła. Soczewkę do diody mam 20mm więc wszystko spasowało.Zdjęcia podeśle w późniejszym terminie.
Chyba wszytko i jasno dla wszystkich wyjaśniłem?
- Od: 5 lut 2009, 11:58
- Posty: 87
- Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
- Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI
wrzuć fotkę... nieistotne jaka pogoda byle w dzień, nawet lepiej, że jest pochmurno
wrzuć, koniecznie! E.rafusmaximus napisał(a):wrzuć fotkę... nieistotne jaka pogoda byle w dzień, nawet lepiej, że jest pochmurno
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
brylek22 ale zes zamieszal...
Jak myslisz ilu ludzi zrozumialo twoj jezyk?
Prosze przedstaw zdjecia: elementow, sterownika, co jak i z czym polaczyles i wtedy bedzie jasne...
Pozdrawiam
Ps. Super pomysl z CREE
... Sam tez nad czyms pracuje... 

Jak myslisz ilu ludzi zrozumialo twoj jezyk?

Prosze przedstaw zdjecia: elementow, sterownika, co jak i z czym polaczyles i wtedy bedzie jasne...
Pozdrawiam
Ps. Super pomysl z CREE
Dorzucam zdjęcia



i jeszcze obskurny garaż w szeregówce przed blokiem

EDIT
a teraz zasada działania jeżeli nie wszystko było zrozumiane

Trzeba sobie znaleźć przewód w skrzynce bezpieczników na którym pojawia się plus po stacyjce.
Wpinamy się w ten przewód ciągnąc go włącznika automatycznego świateł. Włącznik łączymy z driverem poprzez przekaźnik, i wpinany się w przekaźnik do halogenów, stamtąd już leci oryginalny przewód w instalacji do lampy.
Jeżeli by ktoś nie wiedział jak działa przekaźnik to składa się on z cewki na 1 obwodzie, po pojawieniu się na nim napięcia otwiera lub zamyka obwód 2, zależy od podłączenia.U mnie otwiera obwód 2.
Jak już napisałem przez obwód 2 leci prąd z automatycznego włącznika do drivera,obwód 1 podłączany pod przekaźnik świateł postojowych.
Po włączeniu świateł postojowych przekaźnik odcina prąd do drivera wyłączając światła dzienne.
Same diody podłączyć należy szeregowo a instalacja samochodowa wymusza równoległe.Należy z jednej lampy pociągnąć przewód do drugiej.Przewód plusowy z jednej lampy podłączamy z diodą, minus tej diody położonym przewodem łączymy z plusem drugiej diody w drugiej lampie, minus drugiej diody łączymy z minusem w lampie.
Dołączony pseudo schemat chyba pomoże w zrozumieniu zasady działania.
Włącznik świateł:

Driver:

Skrzynka bezpieczników:

A tak wygląda lampa:



A tu podobny stożek jaki wykorzystałem do zbudowania odbłyśnika tylko to jest 50/20
mój jest 50/32 i zwykła redukcja, nie stożek w 20 ponieważ soczewka diody ma obwód 20mm



Oczywiście wypolerowałem ten stożek a na zdjęciu jest nie polerowany.
Chyba teraz jest wszystko jasne? Czy dalej mój język jest niezrozumiały?
EDIT2:
Ciąg dalszy.
Przedstawiam kupione przezemnie diody, radiator z soczewką oraz driver wszystko wziołem od jednego sprzedawcy.
http://allegro.pl/nowosc-radiator-do-le ... 23026.html
http://allegro.pl/dioda-led-mocy-1w-350 ... 82327.html
http://allegro.pl/driver-do-diod-led-mo ... 82355.html
A taki zestaw planuje:
http://sklep.ledim.pl/?misc=7
http://sklep.ledim.pl/?misc=70
http://sklep.ledim.pl/?misc=68
Soczewki wtedy mogę wybrać :
"LXP-RS Real spot 5,5*
LXP-D Diffuser 7,5*
LXP-M Medium 13*
LXP-W Wide 23*
LXP-O Oval 19/11.5*
LXP-REC Rectangular 19/10.5*"
Na stronie z soczewką jest plik pdf opisujący poszczególne soczewki i pokazane ich świecenie.
Zastanawiam się nad O czyli Owal.Dogadałem się ze sprzedawcą że moge podjechać zmontujemy zestaw i wtedy zobacze jak świeci na poszczególnych soczewkach.
Teraz czekam na pytania i opinie.
Dodam jeszcze że tak jak u pozostałych kolegów po zaświeceniu się świateł zapala się kontrolka halogenów na desce rozdzielczej.



i jeszcze obskurny garaż w szeregówce przed blokiem

EDIT
a teraz zasada działania jeżeli nie wszystko było zrozumiane

Trzeba sobie znaleźć przewód w skrzynce bezpieczników na którym pojawia się plus po stacyjce.
Wpinamy się w ten przewód ciągnąc go włącznika automatycznego świateł. Włącznik łączymy z driverem poprzez przekaźnik, i wpinany się w przekaźnik do halogenów, stamtąd już leci oryginalny przewód w instalacji do lampy.
Jeżeli by ktoś nie wiedział jak działa przekaźnik to składa się on z cewki na 1 obwodzie, po pojawieniu się na nim napięcia otwiera lub zamyka obwód 2, zależy od podłączenia.U mnie otwiera obwód 2.
Jak już napisałem przez obwód 2 leci prąd z automatycznego włącznika do drivera,obwód 1 podłączany pod przekaźnik świateł postojowych.
Po włączeniu świateł postojowych przekaźnik odcina prąd do drivera wyłączając światła dzienne.
Same diody podłączyć należy szeregowo a instalacja samochodowa wymusza równoległe.Należy z jednej lampy pociągnąć przewód do drugiej.Przewód plusowy z jednej lampy podłączamy z diodą, minus tej diody położonym przewodem łączymy z plusem drugiej diody w drugiej lampie, minus drugiej diody łączymy z minusem w lampie.
Dołączony pseudo schemat chyba pomoże w zrozumieniu zasady działania.
Włącznik świateł:

Driver:

Skrzynka bezpieczników:

A tak wygląda lampa:



A tu podobny stożek jaki wykorzystałem do zbudowania odbłyśnika tylko to jest 50/20
mój jest 50/32 i zwykła redukcja, nie stożek w 20 ponieważ soczewka diody ma obwód 20mm



Oczywiście wypolerowałem ten stożek a na zdjęciu jest nie polerowany.
Chyba teraz jest wszystko jasne? Czy dalej mój język jest niezrozumiały?
EDIT2:
Ciąg dalszy.
Przedstawiam kupione przezemnie diody, radiator z soczewką oraz driver wszystko wziołem od jednego sprzedawcy.



A taki zestaw planuje:
http://sklep.ledim.pl/?misc=7
http://sklep.ledim.pl/?misc=70
http://sklep.ledim.pl/?misc=68
Soczewki wtedy mogę wybrać :
"LXP-RS Real spot 5,5*
LXP-D Diffuser 7,5*
LXP-M Medium 13*
LXP-W Wide 23*
LXP-O Oval 19/11.5*
LXP-REC Rectangular 19/10.5*"
Na stronie z soczewką jest plik pdf opisujący poszczególne soczewki i pokazane ich świecenie.
Zastanawiam się nad O czyli Owal.Dogadałem się ze sprzedawcą że moge podjechać zmontujemy zestaw i wtedy zobacze jak świeci na poszczególnych soczewkach.
Teraz czekam na pytania i opinie.
Dodam jeszcze że tak jak u pozostałych kolegów po zaświeceniu się świateł zapala się kontrolka halogenów na desce rozdzielczej.
- Od: 5 lut 2009, 11:58
- Posty: 87
- Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
- Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI
No nie do końca jestem zadowolony.
Obawiałem się że w słoneczny dzień kiedy natężenie światła na zewnątrz jest większe będzie te światła słabo widać. I tak jest soczewka ma wielkość 2cm i w słoneczny dzień widać 2cm kropkę.
Znalazłem przepis co do min wielkości światła "minimalna powierzchnia świecenia lamp musi być ≥40cm²"
i tu jest problem.Może jakąś soczewkę od aparatu zastosować żeby powiększyła powierzchnie świecenia?
Zrobiłem zdjęcia ale słabo odwzorowują powierzchnie świecenia.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d6c ... 0cef5.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/81f ... 66b65.html
Obawiałem się że w słoneczny dzień kiedy natężenie światła na zewnątrz jest większe będzie te światła słabo widać. I tak jest soczewka ma wielkość 2cm i w słoneczny dzień widać 2cm kropkę.
Znalazłem przepis co do min wielkości światła "minimalna powierzchnia świecenia lamp musi być ≥40cm²"
i tu jest problem.Może jakąś soczewkę od aparatu zastosować żeby powiększyła powierzchnie świecenia?
Zrobiłem zdjęcia ale słabo odwzorowują powierzchnie świecenia.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d6c ... 0cef5.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/81f ... 66b65.html
- Od: 5 lut 2009, 11:58
- Posty: 87
- Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
- Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI
co o tym myślicie?:

lub
[/size]

lub

Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6