Dołożenie kontrolki niskiego stanu płynu w zbiorniku spryskiwacza.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Grzyby » 2 sty 2010, 15:26

Pogratulować :)
Nareszcie :D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 2 sty 2010, 16:55

/KIXI4/
gratulacje!
wielu bedzię o Tobie latami mówiło,
że dzięki twojemu bezinteresownemu zaangażowaniu w temat,
pomimo zagrożenia KoSZEM.
dałeś rade, nie uległeś preji i nie podałeś się problemom...
a im teraz działa no i świeci!!!
szacun!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Wojtek » 2 sty 2010, 19:25

kixi4 no moje gratulacje ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kixi4 » 2 sty 2010, 20:18

Bardzo łatwo wyjąć licznik, odsuwasz kierownice na max do tyłu i na dół, odkręcasz dwie śrubki osłony licznika (u góry na śrubokręt krzyżakowy) i wyciągasz osłonę, która trzyma się jeszcze na gumie na dole ale trzeba ostrożnie ciągnąć i wyjdzie z zaczepów, a potem już tylko trzy śrubki od licznika i gotowe..

Jaką elektronikę chcesz tam zamontować??
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez arius » 18 sty 2010, 10:08

Zna ktoś może typ, producenta czujnika. Ewentualnie zdjęcie i wymiary takiego czujnika, może jakiś tańszy zamiennik da się dobrać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez Wojtek » 18 sty 2010, 11:00

arius dlaczego pytasz sie o tanszy czujnik? Wiesz ile kosztuje oryginal?
Ps. Pogadaj na PW z Enduro ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez arius » 18 sty 2010, 23:45

67igor1 napisał(a):Wiesz ile kosztuje oryginal?

230zł jaremko ASO Mazda
215zł team ASO Mazda
jeżeli chodzi o nowe
z enduro rozmawiałem i może nawet pohandlujemy.
ale jakbym dobrał odpowiedni zamiennik, mogli by skorzystać na tym inni,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez celnikp » 19 sty 2010, 17:57

Dzisiaj spróbowałem zrobić tą fajną kontrolkę.
Na razie doszedłem do tego że czujnik jest sprawny kontrolka po podaniu masy się pali i że jest przerwa na obwodzie. Z powodu tego że zrobiło się ciemno i zimno dalsza walka została przeniesiona na jutro.
Jak dojdę do tego gdzie jest przerwa to postaram się zrobić foto relację z naprawy.
Wszystko co napisał kixi4 jest poprawne ale postaram się znaleźć przerwę aby nie prowadzić kabelka.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2009, 01:17
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: była M6 GG jest GH 2.5 Dynamic

Postprzez Enduro » 19 sty 2010, 18:45

celnikp napisał(a):....dalsza walka została przeniesiona na jutro.
Jak dojdę do tego gdzie jest przerwa to postaram się zrobić foto relację z naprawy. Wszystko co napisał kixi4 jest poprawne ale postaram się znaleźć przerwę aby nie prowadzić kabelka.

no te temat bedzie kompletny..
w oczekiwaniu,
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kixi4 » 20 sty 2010, 01:12

Powodzenia w szukaniu tej przerwy, może tobie się uda!! Ja też zrezygnowałem z powodu zimna i śniegu, żeby dokładnie to przejrzeć, ale nie było u mnie tego kabelka już na wejściu do kabiny, chyba, że przeoczyłem bo mam tam ciasno pełno kabli, komputer, centralka od alarmu itd..
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez celnikp » 20 sty 2010, 20:53

Po wielu godzinach spędzonych z miernikiem w rękach sukces kontrolka działa.
Ale po kolei.
Jako pierwszą czynność proponuję odnalezienie kabelka (brązowo/biały) przy kostce na zbiorniczku spryskiwaczy i podaniu na niego masy a następnie włączenie zapłonu i sprawdzenie czy działa kontrolka.
Obrazek
Jeżeli się nie pali to należy wymontować licznik. Do kostki co jest na zdjęciu do kabla (brązowo/biały ) podać masę i włączyć zapłon jeżeli pali się kontrolka to przechodzimy dalej.
Obrazek
Teraz najważniejsza sprawa odnalezienie kostki gdzie jest przerwa.
Ja znalazłem kostkę do której dochodzą dwa kable ten od licznika i ten od czujnika
Ale w kostce tej znajduje się kabel (brązowo/biały) od czujnika oraz szary od licznika ( kabel co w liczniku był brązowo/biały po drodze przechodzi przez szarą kostkę i tam zmienia kolor na szary). Do wtyczki dochodzą oba kable ale w gnieździe nie ma ich wyjść wiec należ je ze sobą zmostkować (połączyć).
Kostka ta to pierwsza biała nad bezpiecznikami na lewym słupku w kabinie.
Obrazek
[IMG=http://img218.imageshack.us/img218/2792/1000999p.th.jpg][/IMG]
A teraz widok gniazda z zaznaczonym na zielono mostkiem
Obrazek
Obrazek
A teraz widok wtyczki z zaznaczonym na zielono mostkiem.
Obrazek
Cała robota polega na wykonaniu mostku w kostce ponieważ dochodzące dwa kable nie mają ze sobą (zresztą żadnego) połaczenia.
Po wykonaniu cieszyć się świecącą kontrolką
Obrazek
Powodzenia
Ostatnio edytowano 16 maja 2010, 19:29 przez celnikp, łącznie edytowano 5 razy
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2009, 01:17
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: była M6 GG jest GH 2.5 Dynamic

Postprzez Wojtek » 20 sty 2010, 21:20

celnikp gratuluje za super fotorelacje, ale to wszystko juz bylo podane... i to w tym temacie (patrz schematy elektryczne podane przez jednego z naszych kolegow z forum) ;)
Nawet w kolorach (o ktorych tu pisales) Bialo-brazowy i szary...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Wojtek » 20 sty 2010, 23:29

Smaszcz napisał(a):ale jakoś nikt sobie kontrolki na podstawie tych schematów nie zapalił

<czytaj> poprzednie posty... No przeciez ja... chyba... :|
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Smaszcz » 20 sty 2010, 23:36

67igor1 napisał(a):
Smaszcz napisał(a):ale jakoś nikt sobie kontrolki na podstawie tych schematów nie zapalił

<czytaj> poprzednie posty... No przeciez ja... chyba... :|

Nie no owszem szacunek, zrobiłeś test diody w tablicy wskaźników. Chodziło mi o to, że nie uruchomiono działania czujnika na stałe. Choć przyznam, że jako jedyny wyszedłeś od schemtu. Pozostali odwrotnie: najpierw prucie bebechów.. :D Ale nie ważne. Ważne że problem rozwiązany!
Pozdr
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 11:47
Posty: 76
Skąd: Centralna PL
Auto: mazda 6 diesel 136KM

Postprzez kixi4 » 21 sty 2010, 01:49

to nam działa <piwo>
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez arius » 21 sty 2010, 15:08

celnikp super fotorelacja, teraz to chyba ślepy by trafił <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez celnikp » 21 sty 2010, 15:33

arius napisał(a):celnikp super fotorelacja, teraz to chyba ślepy by trafił faja

Dzięki takie słowa aż zachęcają do robienia następnych fotorelacji
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2009, 01:17
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: była M6 GG jest GH 2.5 Dynamic

Postprzez Wojtek » 21 sty 2010, 15:37

Smaszcz i tak trzymac! Nalezy szukac rozwiazan kazdym dostepnym sposobem ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Myjk » 22 sty 2010, 12:22

Wątek posprzątany, fotorelacja ląduje w poradniku. Gratuluję wiedzy i umiejętności dla autorów.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez arius » 24 sty 2010, 14:49

heh,
pierwsze co to od razu założyłem mostek na wtyczkę jak na zdjęciu, podałem masę na kabelek gdzie powinien być czujnik i lampka świeci :)

Tylko dlaczego ta wtyczka ma 4 piny? i jak się ewentualnie pompkę do spryskiwaczy reflektorów podpina? :>
czy czujnik ma też wtyczkę z 4 pinami?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6