Nareszcie
Dołożenie kontrolki niskiego stanu płynu w zbiorniku spryskiwacza.
/KIXI4/
gratulacje!
wielu bedzię o Tobie latami mówiło,
że dzięki twojemu bezinteresownemu zaangażowaniu w temat,
pomimo zagrożenia KoSZEM.
dałeś rade, nie uległeś preji i nie podałeś się problemom...
a im teraz działa no i świeci!!!
szacun!
pozdr.
E.
gratulacje!
wielu bedzię o Tobie latami mówiło,
że dzięki twojemu bezinteresownemu zaangażowaniu w temat,
pomimo zagrożenia KoSZEM.
dałeś rade, nie uległeś preji i nie podałeś się problemom...
a im teraz działa no i świeci!!!
szacun!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Bardzo łatwo wyjąć licznik, odsuwasz kierownice na max do tyłu i na dół, odkręcasz dwie śrubki osłony licznika (u góry na śrubokręt krzyżakowy) i wyciągasz osłonę, która trzyma się jeszcze na gumie na dole ale trzeba ostrożnie ciągnąć i wyjdzie z zaczepów, a potem już tylko trzy śrubki od licznika i gotowe..
Jaką elektronikę chcesz tam zamontować??
Jaką elektronikę chcesz tam zamontować??
- Od: 31 mar 2009, 22:14
- Posty: 107
- Skąd: kalisz
- Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006
67igor1 napisał(a):Wiesz ile kosztuje oryginal?
230zł jaremko ASO Mazda
215zł team ASO Mazda
jeżeli chodzi o nowe
z enduro rozmawiałem i może nawet pohandlujemy.
ale jakbym dobrał odpowiedni zamiennik, mogli by skorzystać na tym inni,
- Od: 21 maja 2009, 20:03
- Posty: 149
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM
Dzisiaj spróbowałem zrobić tą fajną kontrolkę.
Na razie doszedłem do tego że czujnik jest sprawny kontrolka po podaniu masy się pali i że jest przerwa na obwodzie. Z powodu tego że zrobiło się ciemno i zimno dalsza walka została przeniesiona na jutro.
Jak dojdę do tego gdzie jest przerwa to postaram się zrobić foto relację z naprawy.
Wszystko co napisał kixi4 jest poprawne ale postaram się znaleźć przerwę aby nie prowadzić kabelka.
Na razie doszedłem do tego że czujnik jest sprawny kontrolka po podaniu masy się pali i że jest przerwa na obwodzie. Z powodu tego że zrobiło się ciemno i zimno dalsza walka została przeniesiona na jutro.
Jak dojdę do tego gdzie jest przerwa to postaram się zrobić foto relację z naprawy.
Wszystko co napisał kixi4 jest poprawne ale postaram się znaleźć przerwę aby nie prowadzić kabelka.
celnikp napisał(a):....dalsza walka została przeniesiona na jutro.
Jak dojdę do tego gdzie jest przerwa to postaram się zrobić foto relację z naprawy. Wszystko co napisał kixi4 jest poprawne ale postaram się znaleźć przerwę aby nie prowadzić kabelka.
no te temat bedzie kompletny..
w oczekiwaniu,
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Powodzenia w szukaniu tej przerwy, może tobie się uda!! Ja też zrezygnowałem z powodu zimna i śniegu, żeby dokładnie to przejrzeć, ale nie było u mnie tego kabelka już na wejściu do kabiny, chyba, że przeoczyłem bo mam tam ciasno pełno kabli, komputer, centralka od alarmu itd..
- Od: 31 mar 2009, 22:14
- Posty: 107
- Skąd: kalisz
- Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006
Po wielu godzinach spędzonych z miernikiem w rękach sukces kontrolka działa.
Ale po kolei.
Jako pierwszą czynność proponuję odnalezienie kabelka (brązowo/biały) przy kostce na zbiorniczku spryskiwaczy i podaniu na niego masy a następnie włączenie zapłonu i sprawdzenie czy działa kontrolka.

Jeżeli się nie pali to należy wymontować licznik. Do kostki co jest na zdjęciu do kabla (brązowo/biały ) podać masę i włączyć zapłon jeżeli pali się kontrolka to przechodzimy dalej.

Teraz najważniejsza sprawa odnalezienie kostki gdzie jest przerwa.
Ja znalazłem kostkę do której dochodzą dwa kable ten od licznika i ten od czujnika
Ale w kostce tej znajduje się kabel (brązowo/biały) od czujnika oraz szary od licznika ( kabel co w liczniku był brązowo/biały po drodze przechodzi przez szarą kostkę i tam zmienia kolor na szary). Do wtyczki dochodzą oba kable ale w gnieździe nie ma ich wyjść wiec należ je ze sobą zmostkować (połączyć).
Kostka ta to pierwsza biała nad bezpiecznikami na lewym słupku w kabinie.

[IMG=http://img218.imageshack.us/img218/2792/1000999p.th.jpg][/IMG]
A teraz widok gniazda z zaznaczonym na zielono mostkiem


A teraz widok wtyczki z zaznaczonym na zielono mostkiem.

Cała robota polega na wykonaniu mostku w kostce ponieważ dochodzące dwa kable nie mają ze sobą (zresztą żadnego) połaczenia.
Po wykonaniu cieszyć się świecącą kontrolką

Powodzenia
Ale po kolei.
Jako pierwszą czynność proponuję odnalezienie kabelka (brązowo/biały) przy kostce na zbiorniczku spryskiwaczy i podaniu na niego masy a następnie włączenie zapłonu i sprawdzenie czy działa kontrolka.

Jeżeli się nie pali to należy wymontować licznik. Do kostki co jest na zdjęciu do kabla (brązowo/biały ) podać masę i włączyć zapłon jeżeli pali się kontrolka to przechodzimy dalej.

Teraz najważniejsza sprawa odnalezienie kostki gdzie jest przerwa.
Ja znalazłem kostkę do której dochodzą dwa kable ten od licznika i ten od czujnika
Ale w kostce tej znajduje się kabel (brązowo/biały) od czujnika oraz szary od licznika ( kabel co w liczniku był brązowo/biały po drodze przechodzi przez szarą kostkę i tam zmienia kolor na szary). Do wtyczki dochodzą oba kable ale w gnieździe nie ma ich wyjść wiec należ je ze sobą zmostkować (połączyć).
Kostka ta to pierwsza biała nad bezpiecznikami na lewym słupku w kabinie.

[IMG=http://img218.imageshack.us/img218/2792/1000999p.th.jpg][/IMG]
A teraz widok gniazda z zaznaczonym na zielono mostkiem


A teraz widok wtyczki z zaznaczonym na zielono mostkiem.

Cała robota polega na wykonaniu mostku w kostce ponieważ dochodzące dwa kable nie mają ze sobą (zresztą żadnego) połaczenia.
Po wykonaniu cieszyć się świecącą kontrolką

Powodzenia
Ostatnio edytowano 16 maja 2010, 19:29 przez celnikp, łącznie edytowano 5 razy
celnikp gratuluje za super fotorelacje, ale to wszystko juz bylo podane... i to w tym temacie (patrz schematy elektryczne podane przez jednego z naszych kolegow z forum)
Nawet w kolorach (o ktorych tu pisales) Bialo-brazowy i szary...
Nawet w kolorach (o ktorych tu pisales) Bialo-brazowy i szary...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Smaszcz napisał(a):ale jakoś nikt sobie kontrolki na podstawie tych schematów nie zapalił

Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
67igor1 napisał(a):Smaszcz napisał(a):ale jakoś nikt sobie kontrolki na podstawie tych schematów nie zapalił
poprzednie posty... No przeciez ja... chyba...
Nie no owszem szacunek, zrobiłeś test diody w tablicy wskaźników. Chodziło mi o to, że nie uruchomiono działania czujnika na stałe. Choć przyznam, że jako jedyny wyszedłeś od schemtu. Pozostali odwrotnie: najpierw prucie bebechów..
Pozdr
- Od: 19 cze 2009, 11:47
- Posty: 76
- Skąd: Centralna PL
- Auto: mazda 6 diesel 136KM
heh,
pierwsze co to od razu założyłem mostek na wtyczkę jak na zdjęciu, podałem masę na kabelek gdzie powinien być czujnik i lampka świeci
Tylko dlaczego ta wtyczka ma 4 piny? i jak się ewentualnie pompkę do spryskiwaczy reflektorów podpina?
czy czujnik ma też wtyczkę z 4 pinami?
pierwsze co to od razu założyłem mostek na wtyczkę jak na zdjęciu, podałem masę na kabelek gdzie powinien być czujnik i lampka świeci
Tylko dlaczego ta wtyczka ma 4 piny? i jak się ewentualnie pompkę do spryskiwaczy reflektorów podpina?
czy czujnik ma też wtyczkę z 4 pinami?
- Od: 21 maja 2009, 20:03
- Posty: 149
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6