Wymiana zegarów – Jak zachować przebieg auta?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez teti » 23 sty 2011, 12:10

zboq napisał(a):Dorwałem gościa co zna włoski i jest szansa, że może się czegoś dowiem na temat samochodu.


Nie prościej zadzwonić do ASO i spróbować dowiedzieć się czegoś po VIN-ie ??
Mam również włoszke z 2004r i bez problemu uzyskałem informacje przez telefon od pana z działu serwis w ASO Wrocław :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 20:59
Posty: 73
Skąd: okolice Raciborza
Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi

Postprzez mądry » 23 sty 2011, 13:12

Może jak już się kupiło auto i jest się zadowolonym, to lepiej nie dowiadywać się za dużo o jego przeszłości i nie psuć sobie humoru ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Wojtek » 23 sty 2011, 13:20

mądry napisał(a):Może jak już się kupiło auto i jest się zadowolonym, to lepiej nie dowiadywać się za dużo o jego przeszłości i nie psuć sobie humoru ;)


...dobre... <spoko> ... popieram <faja>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Gregg » 23 sty 2011, 15:52

Polecam telefon do ASO we Włoszech – mi naprawdę dużo powiedzieli.
A co do fotela – szukając auta, widziałem szóstki z przebiegiem 150 tys., w których fotele kierowcy były straszliwe starte, więc myślałem, że taka słaba skóra. Ale jak zobaczyłem swoją – przy 98 tys. fotel prawie jak nowy – to zrozumiałem w czym rzecz.
A to, że pozostałe fotele są OK można łatwo wytłumaczyć tym, że gość jeździł sam – np. służbowo, itp.

Przede wszystkim ja nie kupiłem w komisie, ani od handlarza, tylko od faceta, który ma firmę transportową i sprowadza różne rzeczy z Włoch. Ponoć znajomy dał mu cynk, że w komisie Audi ktoś zostawił fajną szóstkę w rozliczeniu. Kupił, przywiózł, zarejestrował, bujnął się do Chorwacji, a jak przyszła pora na wymianę olejów, rozrządu, klocków, itp. to puścił w obieg... Chyba miałem farta :)
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez zboq » 23 sty 2011, 17:21

teti napisał(a):
zboq napisał(a):Dorwałem gościa co zna włoski i jest szansa, że może się czegoś dowiem na temat samochodu.


Nie prościej zadzwonić do ASO i spróbować dowiedzieć się czegoś po VIN-ie ??
Mam również włoszke z 2004r i bez problemu uzyskałem informacje przez telefon od pana z działu serwis w ASO Wrocław :)


Dzwoniłem do ASO Kielce i gość był chętny do udzielenia informacji przez telefon ale jak mu powiedziałem, że auto jest z 2004 roku to powiedział mi ze dopiero od 2006 są w globalnej bazie danych więc jakoś nawet nie sprawdzałem dalej. No chyba, że jest tu ktoś kto ma dostęp i mógłby sprawdzić czy jest jakiś info o moim samochodzie <faja> . Ale wracając do kręcenia to zdaje sobie sprawę, że było auto kręcone i trochę się boję czego mogę się dowiedzieć z ASO we Włoszech ale mimo wszystko wole jednak chyba być świadom przeszłości auta.

Co do fotela to zastanawiałem się nad tym, że auto kręcone ale reszta fotela jest w porządku i sam zauważyłem, że wsiadając i wysiadając obcieram ten wystający narożnik. To chyba jest tak, że jeśli kierowca nie jest za wysoki to fotel jest przesunięty do przodu i narożnik oparcia przeszkadza podczas wsiadania i wysiadania. A że robię krótkie odcinki to bardzo często wsiadam i wysiadam no to i fotel wycieram dalej ;).
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez kubsztyk » 24 sty 2011, 00:03

zboq napisał(a):Dzwoniłem do ASO Kielce i gość był chętny do udzielenia informacji przez telefon ale jak mu powiedziałem, że auto jest z 2004 roku to powiedział mi ze dopiero od 2006 są w globalnej bazie danych więc jakoś nawet nie sprawdzałem dalej. No chyba, że jest tu ktoś kto ma dostęp i mógłby sprawdzić czy jest jakiś info o moim samochodzie <faja> . Ale wracając do kręcenia to zdaje sobie sprawę, że było auto kręcone i trochę się boję czego mogę się dowiedzieć z ASO we Włoszech ale mimo wszystko wole jednak chyba być świadom przeszłości auta.

Dziwne, jak ja byłem w Matsuoka Motor w Kielcach, to podałem VIN i facet sprawdził w rejestrze, że ostatnio była lana Dexelia Ultra 5W30, nie wiem czy miał też dostępne inne informacje... Sam właśnie chciałem wykonać do nich telefon, a może i nawet pofatygować się i dowiedzieć się o przeszłości auta, jeśli to możliwe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Hubix » 24 sty 2011, 00:46

Kupowałem swoją szóstkę. Miałem VIN – zadzwoniłem do Krakowa, powiedziano mi, że mojej M6 nie ma w rejestrze bo jest z 2004 roku, a wtedy Mazda jeszcze nie prowadziła tego systemu całego.

Przejeżdżałem przez Radom. Podjechałem do ASO, podałem VIN i Pan bez problemu wyświetlił informacje na temat serwisowania pojazdu.

:]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Gregg » 24 sty 2011, 01:43

Chłopakom się nie chciało... :P
Niech zgadnę: Emil Frey? U mnie przez 2 dni szukali przyczyny braku mocy [oczywiście odpłatnie] i nie znaleźli, a w MazVagTech znaleźli przyczynę w 20 minut.
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez Hubix » 24 sty 2011, 10:52

Nie, Mazda Andorra.

Raczej wyglądało, że facet faktycznie szukał.

A co do MazVagTech to też tam byłem i polecam zdecydowanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez schadook » 6 sty 2012, 02:24

Witam!
Ja tutaj jestem nowy, Pozdrawiam wszystkich! Pozwolę się podpiąć do tematu. Zastanawia mnie jedna kwestia, muszę wymienić licznik w mojej Madzi 6 bo mam uszkodzony, nie wiem czy jak wymienię to czy przebieg jest zapisany gdzieś w pamięci czy komputerze i będzie pokazywać taki jak obecnie (gdzieś zasłyszałem że tak może być) czy będzie pokazywać taki jaki był w aucie z którego licznik był wymontowany? Mam w swoim 220tysi, czy muszę szukać licznika z podobnym przebiegiem? Szukam po allegro ale jakoś wszystkie mają po 150-170 tyś a nie chciałbym robić wała tylko żeby to było wiarygodne
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 sty 2012, 15:40
Posty: 8
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 6 2.0 D 2005.

Postprzez Wojtek » 6 sty 2012, 07:20

schadook napisał(a):Zastanawia mnie jedna kwestia, muszę wymienić licznik w mojej Madzi 6 bo mam uszkodzony,

witamy,
moze napiszesz cos wiecej o uszkodzeniu?

mozesz kupic z obojetnie jakim przebiegiem licznik, ale pozniej wizyta u kogos, kto ma IDS'a...
w celu zaprogramowania zegarow (wpisanie do komputera auta)...

ps. moze warto uzupelnic swoj profil uzytkownika?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Grzyby » 6 sty 2012, 10:46

Wojtek napisał(a):ale pozniej wizyta u kogos, kto ma IDS'a

Na pewno musi szukać kogoś z IDSem ?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez schadook » 6 sty 2012, 21:49

Sorki, już uzupełniłem profil. Czyli nie da się tak po prostu wymienić licznika <co?> To znaczy że trzeba coś zaprogramować? A jak się nie zaprogramuje to co by pokazywał? Myślałem o wymianie bo wydawało mi się to najprostszym rozwiązaniem, coś tam wyświetlacz fiksuje, czasem jest ok a czasem przygasa, nie wyświetla wszystkich znaków prawidłowo jakby gdzieś, może na ścieżkach styku dobrego nie było albo coś.
Początkujący
 
Od: 5 sty 2012, 15:40
Posty: 8
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 6 2.0 D 2005.

Postprzez Grzyby » 6 sty 2012, 21:56

schadook napisał(a):Czyli nie da się tak po prostu wymienić licznika

Według mnie się da bezproblemowo.
Ale nie wiem co miał na myśli Wojtek.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez schadook » 6 sty 2012, 22:13

no ja też nie wiem co jest grane, słyszałem już że przebieg jest zapisany w komputerze i jak wymienię to przyjmie wartość z komputera i będzie mój przebieg wyświetlać, od innego fachowca słyszałem że przebieg się zapisuje w liczniku i będzie pokazywać taki jak był w aucie z którego jest wymontowany. Teraz to wiem jeszcze mniej :)
Początkujący
 
Od: 5 sty 2012, 15:40
Posty: 8
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 6 2.0 D 2005.

Postprzez Wojtek » 6 sty 2012, 22:33

Wojtek napisał(a):mozesz kupic z obojetnie jakim przebiegiem licznik, ale pozniej wizyta u kogos, kto ma IDS'a... w celu zaprogramowania zegarow (wpisanie do komputera auta)...

schadook napisał(a):Teraz to wiem jeszcze mniej

zaufaj ;)

Grzyby napisał(a):Ale nie wiem co miał na myśli Wojtek.

ano to <faja>
schadook napisał(a):nie chciałbym robić wała, tylko żeby to było wiarygodne

schadook napisał(a):Mam w swoim 220tys

;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez schadook » 6 sty 2012, 23:44

a ja myślałem że to będzie proste, znajdę licznik z przebiegiem ok 220tkm, przełożę i będzie po sprawie <glupek2> Chyba dam sobie spokój.
Początkujący
 
Od: 5 sty 2012, 15:40
Posty: 8
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 6 2.0 D 2005.

Postprzez Grzyby » 7 sty 2012, 00:01

Wojtek, nie mieszaj i pisz wprost!

schadook, jak założysz licznik to ma działać bezproblemowo. Będzie pokazywał taki przebieg z jakim kupisz "nowy" licznik. Nie potrzebujesz IDS'a do niczego.

To o czym pisze Wojtek to – prawdopodobnie – kwestia udania się do speca od korekty przebiegów żeby ustawił tyle ile miałeś na swoim.
A do tego IDS nie jest potrzebny!
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Wojtek » 7 sty 2012, 00:04

Grzyby napisał(a):schadook, jak założysz licznik to ma działać bezproblemowo.

<ok>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez schadook » 7 sty 2012, 00:53

No dobra chłopaki, czyli po prostu poszukam jakiegoś licznika ze zbliżonym przebiegiem i przełożę, Idealnie było by trafić na 220tkm, taki mam potwierdzony z książki i przez serwis. Nie mam czasu ani tyle zapału żeby bawić się w korekty itp. za wysoka szkoła jazdy.
Dzięki za podpowiedzi
Pozdrawiam papa
Początkujący
 
Od: 5 sty 2012, 15:40
Posty: 8
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 6 2.0 D 2005.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6